08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی

5/5
نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی

نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی

ایجاد یک طرح جذاب و مناسب یکی از مهمترین موارد است. در ادامه به نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی در این باره اشاره می کنیم:

  • کار خود را توسعه دهید

یکی از نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی توسعه کار است که ما اهمیت این نکته را در پاراگراف‌های زیر به بهترین شکل نشان داده‌ایم

  • از برنامه ریزی سال بعد برند و مجموعه ی خود بنویسید؛
  • چگونه به جایی که الان درآن حضور دارید رسیده اید؛
  • سال قبل و 365 روز آینده چه تغییراتی در استراتژی های خود داده اید؟
  • برای افرادی که از تقویم شما استفاده کنند چه پیامی خواهید داشت؟
  • آیا روایت های شما برای مخاطب جذابیت دارد؟
  1. رویرنگ‌های مرتبط با برند خود تمرکز کنید

رنگ یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های آگاهی از برند است. مطمئن شوید که پالت طراحی خود را بر اساس رنگ هایی که به شما مربوط می شود، قرار دهید و حتما بر آنها تاکید کنید. این یک توصیه بسیار کاربردی و مناسب برای کسب و کار شما است.

  • طراحی خود را همسان انجام دهید

بین صفحات مختلف کار شما باید ارتباط و پیوستگی مستحکمی باشد به طوری که بتوان در هر صفحه بندی نا مرئی با کلیت فضای طراحی احساس کرد. هر طراحی فاقد این خصیصه نمی تواند ادعای کیفیت بالا داشته باشد.

  • تصویرسازی

یکی دیگر از نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی ، تصویر سازی است. اگر کسب و کار شما در صنعتی است که وضوح بصری ندارد، بهترین کار این است که از یک تصویرگر بخواهید که به شما در ایجاد تصاویر خیره کننده کمک کند

این تصاویر می تواند هر چیزی باشد که کسب و کار شما را به نمایش بگذارد. یک تصویرگر خوب می تواند یک تصویر جذاب و حرفه ای خلق کند.

  • روی طرح های منحصر به فرد و خاص خود کار کنید

اگرچه اگر قانون کپی رایت اجازه دهد، استفاده از تصاویر از پیش ساخته شده گزینه ارزانی است. اما اگر به تاثیرگذاری بزرگ فکر می‌کنید، شاید بد نباشد کار را به یک تیم طراحی حرفه‌ای بسپارید تا شخصیت‌های خاص و انحصاری برای برند شما خلق کند.

نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی
  • قرار دادن فضاهای خالی در تقویم های رومیزی

یکی از کارهایی که همه ما در تقویم های رومیزی یا هر تقویم دیگری انجام می دهیم، یادداشت برداری است تا کارهای مهم برنامه را فراموش نکنیم.

تقویم های رومیزی نیز می توانند این عملکرد را برای کسانی که دوست دارند روی برگه تقویم یادداشت کنند، به خوبی انجام دهند. در چنین مواردی می توان یک فضای خالی در برگه های تقویم رومیزی در نظر گرفت.

یکی از بهترین طرح ها در این تقویم های رومیزی برای کسانی که علاقه مند به یادداشت برداری هستند، الگوهای پایین مقوایی است که از بالا سیم کشی شده اند. زیرا می توان ابعاد این تقویم ها را بدون تغییر فضای مورد نیاز روی میز افزایش داد.

  • از نمادها غافل نشوید

یکی دیگر از نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی ، نماد ها هستند. استفاده از نمادهای خاص کارساز است، به خصوص اگر در طول سال ها از آنها استفاده کرده باشید و برند خود را به گونه ای مرتبط با آنها به مخاطبان خود معرفی کرده باشید.

  • اندازه و ابعاد

یکی از مهمترین مواردی که در طراحی تقویم رومیزی باید به آن توجه کرد ابعاد آن است. در بین انواع تقویم های طراحی شده به عنوان شمارنده روز یا هفته و ماه، نمونه های  ماه شمار مخاطبان زیادی دارند. در این تقویم ها معمولا روزهای هر ماه در یک صفحه ترسیم می شود.

این تقویم ها بسته به نیاز و تمایل کاربر و همچنین طراحی تقویم پیشنهادی در اندازه های مختلف چاپ می شوند. مهم ترین نکته ای که در تعیین ابعاد تقویم رومیزی باید در نظر گرفت، فضایی است که قرار است در آن استفاده شود. با توجه به ابعاد میز اداری می توان این نوع تقویم را در سایز مناسب سفارش داد.

بیشتر بدانید نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی : تقویم رومیزی ۱۴۰۲

نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی
  • کیفیت بالا

یکی از نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی ، کیفیت آن است. محصولات با کیفیت بالا همیشه مورد توجه، اعتماد و احساسات مثبت را به مصرف کنندگان منتقل می کنند. بنابراین مطمئن شوید که همیشه بهترین مواد را انتخاب می کنید. افرادی که تقویم های شما را دریافت می کنند می توانند کیفیت محصولات شما را بر اساس کیفیت تقویم های شما قضاوت کنند.

انواع تقویم رومیزی از نظر نوع پایه

  • تقویم ‌های رومیزی با پایه مقوایی

  • تقویم ‌های رومیزی با پایه چوبی
  • تقویم‌ های رومیزی با پایه پلکسی
  • تقویم‌های رومیزی با پایه ام دی اف

انواع تقویم رومیزی از نظر نوع کاربرد

  • تقویم رومیزی پایه ‌دار

در ساخت این نوع تقویم های رومیزی که از محبوب ترین انواع این تقویم ها محسوب می شوند از کاغذ گلاسه 250  تا 300  بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع تقویم رومیزی را می توان به صورت یک تقویم ماهانه یا هفتگی کنار هم قرار داد.

اما با توجه به افزایش روزها، مدل هفتگی به صفحات بیشتر و لت ها و فنرهای بزرگتر نیاز دارد، بنابراین قطر این نوع تقویم بیشتر است و هزینه ساخت نیز نسبت به تقویم پایه ‌دار ماه ‌شمار بیشتر است.  برگه‌ های به‌ کار برده شده در ساخت تقویم‌های رومیزی پایه ‌دار غالبا ۱۲ تا ۱۳ لتی هستند.

در ساخت این تقویم ‌ها از دو نوع پایه استفاده می ‌شود: پایه سخت که به پایه های چوبی، چرمی، سلفون و گلیمگور تقسیم می شود.پایه نرم که قدرتو مقاومت کمی دارد اما به دلیل قیمت پایین تر، در ساخت و چاپ تقویم های با تیراژ بالا استفاده می شود.

بیشتر بدانید نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی : تقویم رومیزی 

نکات کلیدی طراحی تقویم رومیزی
  • تقویم رومیزی اداری

تقویم های میز اداری معمولاً پانچ شده و روی دو حلقه نصب می شوند. در چاپ و ساخت این تقویم ها از تاریخ شمسی، قمری و میلادی استفاده می شود و اغلب به صورت روزشمار است. 

سایز 8.5  در 12 بهترین و مناسب ترین سایز برای طراحی و برش صفحات از این نوع تقویم  می باشد. لازم به ذکر است که برای تکمیل صفحات داخلی تقویم اداری از کاغذ تحریر 70 گرمی استفاده می شود.

اگر قصد تولید و چاپ این تقویم های تیراژ بالا را دارید می توانید لوگوی تبلیغاتی و نام تجاری خود را در تمام صفحات خود چاپ کنید و اگر قصد تولید این تقویم های در تیراژ کم را دارید استفاده از لت گلاسه یا کاغذ‌های تحریر در افزایش دوام و کیفیت آن موثر خواهد بود.

  • تقویم زیردستی

این تقویم‌ ها معمولا به شکل هفته ‌شمار و ۵۲ برگی هستند و سایز آن‌ ها در محدوده ۳۰ در ۴۵ و ۳۵ در ۵۰ است. برگه‌ های تقویم زیردستی به شکل فنر یا سرچسب در پایه ‌ها قرار می ‌گیرند.

برای طراحی و تولید پایه این تقویم  می توان از روکش های چوبی یا مقوا و چرمی استفاده کرد و در صورت چاپ این تقویم ها در تیراژ کم و کیفیت بالا می توان از لت گلاسه استفاده کرد.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید