08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

شکلات تبلیغاتی

در این مقاله به بررسی انواع شکلات تبلیغاتی پرداخته میشود. امروزه ارتباط با مشتریان مهمترین بخش فعالیت هر شرکتی است، این تجارت می تواند در هر زمینه ای باشد. در نهایت، این نحوه ارتباط شما با مشتریان است که باعث ایجاد یا شکست کسب و کار شما می شود.

استفاده از شکلات تبلیغاتی یکی از مدرن ترین و ساده ترین روش های تبلیغاتی است که اکثر سازمان ها برای بهبود روابط با مشتریشان از آن استفاده می کنند. با رعایت این اصل می توانید نه تنها مشتریان خود را به وجد بیاورید، بلکه با بازاریابی دهان به دهان روز به روز بر تعداد مشتریان جدید و بالقوه‌‌ی شما نیز افزوده خواهد شد.

کاربرد های شکلات تبلیغاتی

  • استفاده به عنوان هدیه

یکی از موارد استفاده شکلات تزئین شده با عکس یا طرح خاص، برای هدیه دادن است. بسیاری از افراد از این شکلات ها برای غافلگیری فرد مقابل استفاده می کنند که عمدتا ذهن فرد را به خود جلب می کند. زیرا این هدیه کاملاً متناسب و سفارشی برای آن شخص است و شخص مطمئناً متوجه اهمیت خود از سوی شخص هدیه دهنده می‌شود. همچنین می‌توانید از این شکلات‌های شخصی‌سازی شده برای هر کسی که در زندگی‌تان مهم است و می‌خواهید با یک هدیه خوشحال کنید، استفاده کنید. این هدیه می تواند هدیه تولد، هدیه روز ولنتاین، هدیه سالگرد ازدواج یا هر مناسبت دیگری باشد.

  • استفاده از شکلات تبلیغاتی در جلسات

رضایت مشتری کار سختی نیست، فقط به توانایی مدیر یک شرکت بستگی دارد، تا جایی که بتواند در قلب مشتریانش نفوذ کند، ارزش و احترام همیشه متقابل بوده است. اگر برای مشتریان خود ارزشی قائل شئید، آنها در عوض برای شما ارزش آفرین خواهند بود.

جلساتی که با مشتریان‌تان دارید شما حتما از وسایل پذیرایی استفاده می‌کنید، شکلات‌هایی که به صورت خاص طراحی شده‌اند، به مشتری این حس را می دهد که برای این کسب‌وکار مهم و قابل احترام است.

  • پذیرایی در مراسمات مذهبی

برای کسانی که قصد دارند از این شکلات های خاص برای پذیرایی در مراسم مذهبی استفاده کنند وجود دارد. می‌توانید از شکلات‌هایی با لوگوی سازمان برگزارکننده مراسم استفاده کنید یا طرحی متفاوت نسبت به مناسبت برگزاری مراسم سفارش دهید. از این شکلات ها می توانید برای مراسم مذهبی دیگر نیز استفاده کنید. مانندمراسم استقبال از زائران با هر طرحی که در نظر دارید

  • استفاده از شکلات تبلیغاتی به عنوان کارت ویزیت

استفاده از کارت‌های ویزیت به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا راحت‌تر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و حرفه‌ای به نظر برسند. با این حال، بسیار مهم است که کارت ویزیت شما خلاقانه با ایده های جذاب طراحی شده باشد.

شکلات تبلیغاتی

کارت ویزیت شکلاتی به دلیل کاربردی بودن، خلاقیت و جنبه احساسی مورد علاقه بسیاری از شرکت هاست. کارت های شکلاتی تزئین شده با آرم هر شرکتی، که می تواند برای همیشه در حافظه مشتری بدون کلمات اضافی بماند.

مقایسه‌ای بین کارت‌ها ویزیت ساده با سیل عظیمی از کلمات و کارت‌های ویزیت شکلاتی انجام دهید. کدام مورد علاقه شماست؟ و چه چیزی بیشتر در ذهن شما نقش می بندد؟ نه اینکه اهمیت کلمات کمتر باشد، کلمات بسیار مهم هستند و کارت ویزیت های شکلاتی که به مشتریان خود می دهید علاوه بر عناصر بصری مانند لوگو و … حاوی کلمات هستند. نکته اینجاست که بدون  تصاویر، کلمات به سختی به ذهن مخاطب می رسند.

  • استفاده شکلات تبلیغاتی در کافه ها

بیشترین استفاده در کافه ها است؛ شکلات ها و شیرینی های مختلف وجود دارد، چه ایده جالبی است که از شکلات هایی با نام کافه  به جای شکلات های مختلف استفاده کنید، حتی وقتی مشتریان وارد کافه می شوند، می توانید به عنوان خوشامد گویی از شکلات تبلیغاتی استفاده کنید.

  • استفاده از شکلات در نمایشگاه‌ها و رویدادها

بسیاری از شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها یا رویدادهای دیگر شرکت می‌کنند و اغلب وقت و هزینه زیادی را برای جذب عموم صرف می‌کنند. بسیاری از آنها از تبلیغات بنری، آگهی‌ها و تیزرها به عنوان تبلیغات استفاده می‌کنند، اما برای اینکه تبلیغات کارآمد و مؤثر باشند، باید چیزی فراتر از تبلیغ باشند.

اغلب در نمایشگاه‌های تجاری دیده‌ایم که مردم بروشورهای تجاری را دور می‌اندازند. هدیه خوب هدیه ای است که مردم آن را دوست دارند و دور نمی اندازند. شکلات های چاپی با لوگو و محتوای دلخواه شما می توانند بهترین گزینه برای تبلیغات ماندگار باشد.

  • چاپ چهره روی شکلات

یکی دیگر از موارد استفاده از شکلات های با طراحی خاص برای افراد مشهوری است که قصد دارند از شکلات با صورت خود برای جلب توجه مهمانان خود استفاده کنند. آن‌ها می‌خواهند که مهمانی‌شان منحصربه‌فردتر به نظر برسد و شکوه بیشتری نسبت به سایر مهمانی‌های داشته باشد. اگر چهره ای آشنا هستید یا به فکر انجام یک حرکت سفارشی در مراسم عروسی خود برای جلب توجه بیشتر هستید، می‌توانید چهره خود را روی شکلات درج کنید و برای پذیرایی از میهمانان مراسم این شکلات‌ها را با دیزاینی جذاب روی میز قرار دهید.

  • فرستادن شکلات به عنوان اشانتیون برای مشتریانی که درصد خرید بالایی دارند

تمرکز بر راضی کردن مشتری می تواند تأثیر زیادی بر نگرش و طرز فکر شما داشته باشد. از سوی دیگر، قانونی به نام پارتو وجود دارد که می گوید 80 درصد رخدادها از 20 درصد دلایل به وجود می آیند. وقتی این اصل را به کسب‌وکارها تعمیم می‌دهیم، به این معنی است که 80 درصد از فروش ها توسط 20 درصد از مشتریان انجام می شود. بنابراین این مشتریان برای کسب و کار شما بسیار مهم هستند و باید راضی باشند. با ارسال شکلات های تبلیغاتی به عنوان اشانتیون، می توانید نرخ وفاداری این مشتریان را  افزایش دهید. 

شکلات تبلیغاتی
  • استفاده از شکلات تبلیغاتی به عنوان هدیه پایان سال

یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیران سازمان‌ها، خرید بهترین هدیه تبلیغاتی برای مشتریان، دوستان و شرکای خود است. به گفته بسیاری از مدیران، این هدایا بهترین ابزار برای بهبود روابط با مشتریان هستند و نه تنها هزینه ای محسوب نمی شود، بلکه سرمایه گذاری برای آینده سال هستند. بیشتر شرکت ها برای یکدیگر چیزهایی مانند خودکار، تقویم، ساعت و … ارسال می کنند. این هدایا کلیشه ای هستند و شرکت ها آنها را به صورت عمده دریافت می کنند. احتمال فراموش شدن آنها در میان تعداد زیادی هدایا وجود دارد.

شکلات های تبلیغاتی می توانند گزینه بسیار متفاوت و جذابی برای کسب و کارها باشند. نکته مهم دیگر تبلیغات شکلات، کاربردی بودن و بار احساسی آن است.

  • خود را در ذهن مشتری ها ماندگار کنید

زمانی که شما از شکلات برای تبلیغ کار خود استفاده کنید مطمئن باشید که در وهله ی اول در یاد افراد شکمو خواهید ماند و قطعا هم در ذهن افراد معمولی و نکته سنج خواهید ماند.  از آن جایی که هر کسی به فکر این نوع تبلیغات نمی افتد مطمئن باشید که با انتخاب این نوع تبلیغ یک مرحله از دیگر همکاران خود جلو تر می افتید. شما می توانید تمام موارد زیر را خودتان انتخاب کنید.

به طراحی توجه کنید!

اگر از شکلات برای تبلیغ کار خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که در وهله اول در ذهن افرادی شکمو خواهید ماندد و مطمئناً در ذهن مردم عادی و نکته سنج می ماند. از آنجایی که همه به این نوع تبلیغات فکر نمی کنند، مطمئن شوید که با انتخاب این نوع تبلیغات یک گام از رقبای خود جلوتر هستید. شما می‌توانید همه موارد زیر را خودتان انتخاب کنید.

  • طرح روی شکلات ها
  • طرح روی بسته بندی
  • طرح روی جعبه
  • تعداد شکلات های داخل جعبه
شکلات تبلیغاتی

بسته بندی شکلات تبلیغاتی

یکی از مواردی که هنگام هدیه دادن شکلات تبلیغاتی باید به آن توجه کنید بسته بندی آن است. شما می توانید یک بسته کاکائو تیره را در یک بسته ساده مانند یک کیسه پلاستیکی به مردم بدهید، همچنین می توانید در یک بسته کوچک در یک پاکت هدیه به آنها بدهید .

هردو این موارد، شما دارید یک محصول را عرضه می کنید، اما واکنش مردم و میزان توجهشان به محتوای بسته متفاوت است. خیلی از افراد هنگامی که در همان ابتدای کار از بسته بندی زیبا و خلاقانه شما لذت می برند، چند وقت بعد برای یک مناسبت مانند تولد یا دورهمی، یک بسته از شکلات با برند تجاری شما و بسته بندی زیبایی که برای آن در نظر گرفته اید، تهیه می کنند.

در هر دو مورد، شما یک محصول را ارائه می دهید، اما واکنش افراد و توجه افراد به محتویات بسته متفاوت است. بسیاری از افرادی که در ابتدای کار از بسته بندی زیبا و خلاقانه شما لذت می برند، بعداً یک جعبه شکلات با برند شما و بسته بندی زیبایی که دارید برای مناسبتی مانند تولد یا سالگرد تهیه می کنند.

به دلیل علت بسته بندی یک محصول از مهم ترین موارد جذب مشتری می باشد و باید برای آن وقت و زمان کافی بگذارید.

  • شکلات‌های تبلیغاتی انتخابی مناسب برای صاحبان کسب‌وکارها

اگر قصد دارید به مشتریان وفادار خود هدیه ای بدهید که مطمئناً دوست دارند، شکلات تبلیغاتی را انتخاب کنید. شکلات ها یا جعبه آنها را با برند و لوگوی خود شخصی سازی کنید تا برند شما در معرض دید عموم قرار گیرد.

در زمان های طلایی  نظیر مناسبت‌های ملی و مذهبی، جشن‌ها و نمایشگاه‌ها به مخاطبان خود شکلات‌های تبلیغاتی هدیه دهید. این زمان ها فرصت مناسبی برای قدردانی از کارمندان شرکت شماست. شکلات‌های خاص با بسته‌بندی جذاب را انتخاب کنید تا بیشترین تأثیر را روی مخاطبان داشته باشید.

جعبه فلزی و چوبی مختلفی در بازار وجود دارد. برند و لوگوی خود را روی جعبه چاپ کنید. این جعبه های شکلات برای مدت طولانی کسب و کار شما را تبلیغ می کند و نام برند شما را به مشتریان و مخاطبان یادآوری می کند.

  • هزینه ی خود را کم تر کنید

اگر از شکلات برای تبلیغ کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید، می‌توانید کار را با هزینه‌ای کمتر از یک بنر، آگهی تلویزیونی یا چیز دیگری انجام دهید. قطعاً می‌دانید که افراد کمتری بروشورهای طولانی را مطالعه می‌کنند یا افراد کمتری به تلویزیون‌ها و بنرها در شهر نگاه می‌کنند، اما قطعاً هیچ‌کس دست رد به سینه ی شکلات اهدایی شما نمی زند. می توانید این شکلات ها را به عنوان تشکر و یا به مناسبت عید یا شب یلدا به کارمندان خود بدهید.

شکلات تبلیغاتی

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید