08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان

5/5
طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان

طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان

کاتالوگ و بروشور های تبلیغاتی در واقع برگه و یا کتابچه هایی هستند که برای بیان کلیات و یا جزئیات یک محصول، خدمات و یا آگاه سازی یکسری اطلاعات استفاده می شوند. نحوه طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور بسیار مهم است و در انتقال اطلاعات و میزان اثربخشی آن در خوانندگان تاثیرگذار است. اگر قصد سفارش و طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان را دارید، با ما در این مطلب همراه باشید!

تفاوت کاتالوگ و بروشور چیست؟

بطورکلی کاتالوگ مجموعه کاملی از شرح محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای مشتریان و مخاطبین هدف می باشد. معمولا طراحی و چاپ کاتالوگ به منظور ارائه توضیحات کامل از محصولات عمده یک شرکت تولیدی و یا برای ارائه خدمات شرکت های خدماتی صورت می گیرد. در اکثر مواقع، وجود کاتالوگ برای مصرف کننده نهایی اهمیتی ندارد و صرفا برای واسطه، فروشنده یا مغازه دار که این کالا یا خدمات را می خواهد انتخاب کنند، مهم و کاربردی خواهد بود؛ به بیان ساده تر، طراحی و چاپ کاتالوگ ها اغلب برای واسطه ها و توزیع کننده ها کاربرد دارد، اما بروشور برای مصرف کننده جزئی و خریداران نهایی طراحی و چاپ میگردد.

بروشور (Brochure) نیز ماهیتی همچون کاتالوگ داشته و جهت ارائه مطالب و شرح خدمات و یا محصولات خاصی برای مخاطبین مربوط به خود استفاده می شود. طراحی بروشور عموما برای بیان توضیحات کامل یک محصول صورت می گیرد؛ به همین دلیل که که به آن، کالانما نیز گفته می شود. معرفی و درج اطلاعات استفاده از محصول، مهم ترین پارامتر یک بروشور است که این نکته اصلی ترین تفاوت بروشور و كاتالوگ می باشد.این بدان معنیست که شما در بروشور، در مورد یک محصول خاص صحبت می کنید ولی در یک کاتالوگ، مجموعه محصولات یک شرکت یا کمپانی را شرح داده و معرفی خواهید کرد.

یکی دیگر از تفاوت های بروشور با کاتالوگ ها حجم کمتر و ظاهر ساده ت آنهاست. قیمت بروشورها نیز ارزانتر از کاتالوگ ها بوده و طراحی و چاپ آنها با تیراژ بالاتری نسبت به کاتالوگ ها انجام میشود. همچنین گرم کاغذ بروشورها از کاتالوگ ها کمتر است و در کاغذهای نازک تری نسبت به کاتالوگ ها چاپ خواهند شد.

طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان

اهمیت طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان

طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان بسیار اهمیت دارد. چراکه شما با طراحی کاتالوگ و بروشور بطور حرفه ای به معرفی خدمات و محصولات خود میپردازید. در واقع هدف اصلی از طراحی کاتالوگ و بروشور معرفی شرکت، معرفی محصول و معرفی خدمات قابل ارائه به مشتریان می باشد. بنابر، دلیل و هدف استفاده از این ابزار های تبلیغاتی، لازم است نحوه طراحی کاتالوگ و بروشور به بهترین روش ممکن و بصورت حرفه ای انجام شود؛ چراکه کاتالوگ شما معرفی کننده برند و کسب و کار شما بوده و برای این امر بهتر است طراحی کاتالوگ را به متخصصین حرفه ای واگذار کنید که به بهترین شکل ممکن، کاتالوگ و بروشور مناسب شما را طراحی و چاپ نمایند.

کانون تبلیغاتی نقش آبرنگ با چندین سال سابقه تبلیغاتی و با همکاری جمعی از بهترین متخصصین و طراحان گرافیک، طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان را به بهترین حالت ممکن متناسب با سلیقه و کسب و کار شما انجام می دهد. نقش آبرنگ تاکنون افتخار طراحی انواع کاتالوگ تبلیغاتی، طراحی کاتالوگ صنعتی، طراحی کاتالوگ شرکتی، طراحی کاتالوگ فروشگاهی، طراحی کاتالوگ تجاری و تمامی ابزارهای تبلیغاتی را در کارنامه کاری خود داشته است.

طراحی کاتالوگ ارزان

کسب و کارهایی که مجموعه ای از خدمات و محصولات را ارائه می دهند، به یک ابزار بازاریابی و تبلیغاتی کارآمد برای اطلاع رسانی و شرح موقعیت شغلی خود نیازمند خواهند بود. استراتژی های تبلیغاتی معمولا با ارائه ابزارها و وسایل تبلیغاتی مختلفی مانند انواع برشور و کاتالوگ پیاده سازی می شوند و این وسیله ها، به عنوان نماینده و معرف ای از برند شما نزد مشتریان و مخاطبین خواهد بود. با توجه به اهمیت این نکته، لازم است طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای را به صورت اختصاصی سفارش دهید.

با یک نگاه ساده به کاتالوگ های مخصوص یک فروشگاه، می توان گفت که کتابچه ای از اطلاعات کامل در دستان مشتری خواهد بود که بطور جامع و خلاصه با شرح خدمات و محصولات فروشگاه مذکور آشنا شده و راحت تر می تواند خرید خود را انجام دهد. با یادآوری این موضوع، درمی یابید که محصولات و خدمات باید به گونه ای قرار گیرند که بهترین نتیجه را برای جلب مشتری کسب کنند.

در اکثر مواقع قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان برای بسیاری از افراد، مخصوصا کسانیکه به تازگی کسب وکار خود را راه اندازی کرده اند، مهم است. بطورکلی قیمت و هزینه فعالیت های تبلیغاتی معیار مهمی برای افراد است اما توجه کنید که در کنار طراحی کاتالوگ ارزان و کم هزینه، کیفیت را فدای کمیت نکنید. منظور از کیفیت، مرغوبیت و ارزشمندی محصول نهایی هم از نظر طراحی و هم از نظر چاپ بروشور و کاتالوگ می باشد. پس بهتر است که شما به دنبال قیمتی منصفانه باشید تا ارزانی اینکه طراحی توسط یه هنرمند گرافیست طراحی شود و چاپ روی کاغذ با کیفیت چاپ شود جذابیت محصول و خدمات شما را بیشتر می کند و تاثیر گذار تر خواهد بود.

طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان

ویژگی های لازم یک کاتالوگ عالی

  • خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت ها در شروع مباحث کاتالوگ درج شده باشد.
  • قابل حمل بوده و مطالعه آن در حداقل زمان امکان پذیر باشد.
  • امتیازات و رتبه های تولید (استاندارد ـ ایزوهای موجود و….) برند ذکر شده باشد.
  • بهترین ساخته ها و خدمات برند بطور کاما شرح داده شود.
  • دادن اطلاعات و راهنمایی صحیح به مخاطب به جهت مشخصات فنی ـ خدمات ارایه شده ـ قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات مشابه، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود می باشد.
  • وجود تصاویر و متن نوشتاری در طراحی کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می کند و اوست که با دیدن و خواندن موارد فوق به زمان انتخاب و تصمیم گیری خود سرعت می بخشد.
  • کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد. بدین صورت که مخاطب از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل ـ کیفیت ـ کاربری ـ استحکام و از همه مهمتر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره، بتواند یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند.
  • با درج آدرس ، تلفن و آدرس اینترنتی، دیگر راه های شناخت و ایجاد ارتباط را برای مخاطب هموار کند.
  • امکان ارتباط گیری موثر با مخاطب بدون واسطه.
  • کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده ترعمل می کند.
  • کاتالوگ و بروشور می تواند در هر یک از سه حالت تک رنگ، دورنگ یا چهاررنگ چاپ شود.
  • محدودیتی برای بکار گیری کاغذ یا مقوا برای چاپ کاتالوگ و بروشور وجود ندارد.
  • همچنین کاتالوگ و بروشور را می توان با انواع روکش ها جلوه و جذابیت بیشتری داد.
طراحی کاتالوگ اصفهان

قیمت چاپ کاتالوگ

امروزه قیمت چاپ کاتالوگ در اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان از جمله آنها به مواردی چون ارزان بودن، چاپ کاتالوگ به صورت دیجیتال یا چاپ افست اشاره کرد. در ادامه به شرح هر یک از این موارد پرداخته ایم.

  • نوع چاپ کاتالوگ و بروشور

هزینه چاپ افست نسبت به چاپ کاتالوگ هزینه بسیار کمتری را خواهد داشت. از دیگر مواردی که در قیمت چاپ کاتالوگ تأثیرگذار است می توان به کیفیت دستگاه چاپ و تجهیزات چاپخانه ای که چاپ کاتالوگ را به آن سپرده اید اشاره کرد. به طورکلی هر چقدر کیفیت چاپ کاتالوگ و بروشور بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

  • تعداد صفحات کاتالوگ

تعداد صفحات کاتالوگ یکی از موارد تاثیرگذار در افزایش قیمت کاتالوگ خواهد بود. برای شرکت های بزرگ که قصد دارند کاتالوگ جامعی داشته باشند، پیشنهاد می شود به جای یک کاتالوگ که تعداد صفحات آن ممکن است به چند صفحه برسد، از چند نوع کاتالوگ استفاده کنند. بهتر است در هر کاتالوگ تنها کلیات را توضیح داده و برای زیر مجموعه های دیگر، کاتالوگ های دیگری را سفارش دهید. با این ترفند مجبور به تهیه تعداد زیادی کاتالوگ حجیم با قیمت گران نخواهید بود.

  •  وزن صفحات

در چاپ کاتالوگ، استفاده از صفحات سنگین موجب دوام بیشتر کاتالوگ خواهد شد اما قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. پس اگر قیمت کاتالوگ برای شما مهم است، توصیه می کنیم از صفحات سنگین استفاده نکنید. برای کاهش هزینه از کاتالوگ با کاغذهای سبک تر استفاده کنید.

 

طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور

دیگر نکات مهم  تاثیرگذار در قیمت و طراحی و چاپ کاتالوگ:

معمولا بروشورها به صورت تک برگی چاپ می‌شوند که حالت‌های دو لت، سه لت و … می گیرند. اما کاتالوگ هم می‌تواند به صورت تک برگی و هم به صورت دفترچه‌ای چاپ شود. که همین نوع چاپ در تعیین قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است.

معمولا هزینه خط تا، منگنه، فنر زنی، صحافی چسب گرم، روکش سلفون مات و یا سلفون براق؛ جداگانه محاسبه می‌گردد.

بهترین گرماژ کاغذ جهت چاپ بروشور ۱۳۵ تا ۱۷۰ گرم و کاتالوگ تک برگی ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم می باشد.

کاتالوگ و بروشور را می توان با انواع روکش های سلفون و یا برجسته سازی، جلوه و جذابیت بیشتری داد که این موارد نیز هزینه های مازاد خود را خواهد داشت.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید