08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع طراحی سایت

5/5
انواع طراحی سایت

معرفی انواع طراحی سایت

با گسترش روز افزون فناوری و گسترش کسب‌ و کارها در فضای اینترنتی و مجازی نیاز بسیاری از افراد و سازمان‌ها به انواع طراحی سایت برای ارتباط با سایر افراد بسیار بیشتر شده است. انواع طراحی سایت به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب در فضای مجازی گفته می‌شود. طرح وب در واقع قالب طرح گرافیکی صفحات وب می باشد که نشان‌دهنده محتوا و مطالب آن صفحه را نشان می دهد. یک وب‌سایت باید از ظاهری بسیار زیبا و حرف‌های برخوردار باشد تا در نگاه اول‌ نظر مخاطبین را به خود جلب نماید. در کنار ظاهر، محتوا و نوع کدنویسی سایت، امنیت سایت، سئو و… از موارد بسیار مهم در انواع طراحی سایت است.

پیشینه انواع طراحی سایت را شرح دهید؟

در اولین گام تمام وب‌سایت‌ها با کُدهای بسیار ساده‌ای به زبانHTML ایجاد و راه اندازی می‌شدند. HTML زبان نشانه‌گذاری ابرمتن که ساختار بسیار ساده‌ای به صفحات وب مانند تیترها، پاراگراف‌ها، ارتباط صفحه‌ها با یکدیگر و … را می‌داد. با پیشرفت بشدت روزافزون وب‌سایت‌ها زبان اچ تی ام ال هم به شدت گسترش یافت و صفحات وب هم ظاهر پسیار پیچیده‌تری به خود گرفتند. در ابتدا از جدول‌ها برای چیدمان صفحات وب استفاده می‌شد که با پیدایش زبان CSS این روش نیز منسوخ شد. فناوری‌هایی مانند استفاده از پایگاه داده یکپارچه، زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور مانند PHP، ASP، ASP.net و … موجب تغییرات بیشتر در ساختار وب‌سایت‌ها شدند. طراحی سایت‌ها به‌صورت واکنشگرا یا ریسپانسیو هم از مواردی می باشند که امروزه مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

انواع طراحی سایت را نام ببرید؟

وب‌سایت‌ها بر اساس کاربرد خاص و نوع کدنویسی به چند دسته ی کلی تقسیم بندی می‌شوند:

  • سایتهای ثابت (Static Website)

این سایت‌ها به‌صورتی طراحی خواهند شد که تمام اطلاعات مورد نیاز در آن‌ها مقرر می شود. برای ایجاد تغییر در سایت ها یا وب سایت باید حتما به با کد نویسی سایت آشنایی زیادی داشته باشید. تقریبا اکثر این سایت‌ها با HTML طراحی می شوند،  این سایت‌ها دارای حجم بسیار پایین کدنویسی بوده اند، به همین علت سرعت بارگذاری بسیار بالایی دارند. این کاهش حجم کد باعث خواناتر شدن سایت به وسیله موتورهای جستجوگر گوگل  می‌شود. این سایت‌ها قیمت بسیار پایین‌تر و امنیت بسیار بیشتری نسبت به سایت‌های دیگر دارند. توجه داشته باشید از آنجایی که این سایت‌ها توسط مدیران و صاحبان سایت قابل تغییر نیستند، امکان به روز رسانی زودهنگام نیز وجود ندارد و معمولا برای مواردی استفاده می‌شوند که یک یا دوبار در سال نیاز به تغییر محتوا دارند.

پیشنهاد داغ مطالعه انواع طراحی سایت : مزایای طراحی سایت

انواع طراحی سایت
  • سایتهای پویا (Dynamic Website)

دسترسی به بخش مدیرتی این نوع از سایت‌ها یا وب سایت ها بر عکس نوع پویا آزاد بوده است و صاحب سایت می‌تواند در هر لحظه محتوای سایت را به کلی تغییری اساسی دهد. اکثر سایت‌های پویا به زبان‌های Php، ASP.Net و ASP نوشته شده اند. از زبان‌هایی مانند CSS و Silver light نیز برای اضافه کردن قابلیت‌های بسیار بیشتر استفاده می گردد. قالب اصلی سایت توسط طراح سایت نوشته می‌شود و در ادامه مدیر سایت اقدام به تولید محتوای مورد نظر برای سایت را در نظر می گیرد. مزیت‌ اصلی این سایت‌ها این است که هیچ محدودیتی برای ایجاد، تغییر یا حذف مطالب، تصاویر و صفحات و غیره وجود ندارد. با استفاده از زبان‌های طراحی سایت پیشرفته برای ساخت این سایت‌ها میتوان امکاناتی از جمله صفحات هوشمند، فرمها، صفحات جستجو و … به آنها اضافه کرد. استفاده از کدهای پیچیده در این نوع سایت‌ها باعث کند شدن بارگذاری خواهد شد.

انواع وبسایت پویا و وبسایت ایستا کدام اند؟

  • پورتالها (Portal)

پورتال‌ها وب سایت‌هایی بسیار کامل و جامع هستند که چندین هدف را در یک سایت دنبال می نمایند؛ یعنی چندین سایت پویا برای رسیدن به اهدافی بسیار خاص در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ مثلا پورتال‌های خبری که از چندین سایت پویا می باشند و هر کدام امکانات بسیار خاصی را ارائه می‌دهند. تمام ویژگی‌های یک سایت پویا می‌تواند در یک پورتال خبری نیز وجود داشته باشد.

  • سایتهای فلش

این نوع از وبسایت‌ها از نوع ایستا و نیمه پویا توسط نرم‌افزارهای بسیار خاصی طراحی شده اند. این سایت‌ها بسیار ثابت می باشند، توسط طراح سایت ایجاد می‌شوند و قابل تغییر نیستند. مزیت این سایت‌ها گرافیک زیبا و انیمیشن‌های جذاب آن هاست؛ اما این سایت‌ها توسط موتورهای جستجو خوانده نمی‌شوند و سرعت بارگذاری بسیار پایینی دارند که بسیار وقت گیر است.

  • طراحی سایت استاتیک (ثابت)

یکی از روشهای طراحی سایت، طراحی استاتیک است. یک سایت استاتیک، تعداد صفحات مشخصی دارد و معمولا این صفحات هیچ گونه تعاملی با کاربران ندارند و واکنشی به فعالیت‌های بازدیدکنندگان، نشان نمی‌دهند. وب سایت‌های استاتیک معمولا برای معرفی شرکت، شخصیت و یا فعالیتی خاص کاربرد دارند. این نوع از وب‌سایت‌ها، فقط یک حالت اصطلاحا show دارد. وبسایت‌های استاتیک به‌راحتی قابل تغییر نیستند و معمولا اطلاعات محتوایی ثابتی دارند. صفحات ثابت با استفاده از کدهای HTML و CSS نوشته می‌شوند و این‌کار را می‌توان حتی در یک صفحه‌ی Notepad ویندوز نیز، انجام داد. سایت‌های استاتیک هیچ‌گونه برنامه‌نویسی سمت سرور و پایگاه داده‌ای ندارند. از این نوع سایت بیشتر برای مواقعی استفاده می‌شود که سایت ما حداکثر سه صفحه داشته باشد.

انواع طراحی سایت

مزایای سایت استاتیک چیست؟

طراحی سایت به روش استاتیک به‌عنوان یکی از روشهای طراحی سایت ، مزایای بسیار زیادی دارد. برخی از این مزایا در زیر ذکر کرده ایم:

  • در مقایسه با روش داینامیک این نوع وب‌سایت معمولا زمان کمتری برای طراحی نیازدارد و قطعا هزینه‌های بسیار پایین‌تری خواهد داشت؛
  • میزبانی این نوع سایت راحت‌تر از داینامیک است و به علت تعداد صفحات محدود، نیاز به فضای هاست چندانی نخواهد داشت.
  • مناسب‌ترین روش برای طراحی سایت‌های کوچک به شمار می‌رود؛
  • ایندکس گذاری این سایت‌ها توسط موتور جستجو راحت‌تر انجام می‌شود؛
  • سرعت بارگذاری آن، حتی در سرعت اینترنت پایین نیز قابل قبول می باشد.

معایب سایت استاتیک را نام ببرید؟

اگرچه روش استاتیک به‌عنوان یکی از سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش های طراحی سایت به حساب می‌آیند، معایبی نیز داشته اند، به عنوان مثال:

  • در طولانی مدت هزینه‌های بسیار زیادی را در پی دارد؛
  • چنانچه در مواقع بسیار خاص ضرورت تغییری در سایت بوجود بیاید، قطعا به متخصص طراحی سایت نیازمند می شوید و هر شخصی قادر نخواهد بود این‌گونه سایت‌ها را به‌روزرسانی کند؛
  • وب سایت‌های ایستا همیشه وابسته به شرکت طراح خواهند بود و برای همین امروزه بسیار کمتر مورد استقبال قرار می گیرند؛
  • عملکرد این نوع وب‌سایت ها بسیار محدود بوده  است و معمولا برای سایت‌های اطلاع‌رسانی بسیار مناسب می باشد.
  • تسلط به اجرای وب‌سایت براساس قابلیت‌های مدرن، نیازمند مهارت بالای وبمستر شما است و این‌کار معمولا زمان و هزینه‌ی زیادی را در برمی‌گیرد.

 

انواع طراحی سایت

روشهای طراحی سایت استاتیک کدام اند؟

برای طراحی سایت به روش استاتیک باید سورس کد HTML خود را اجرا نمایید؛ اما، به روش‌های بسیار مختلف می‌توانید این کد را ایجاد نمایید. یکی از روشهای طراحی سایت استاتیک، کدنویسی و پیاده‌سازی مستقیم کدهای HTML بوده است.

همان‌طور که گفتیم  این کدها را می‌توان در یک محیط ساده‌ی Notepad ویندوز نیز بنویسید؛ اما، بهتر می باشد برای کنترل بهتر کدها از ویرایشگرهای کد نظیر Bluefish یا Dreamweaver استفاده نمایید. ابزار دیگری که می‌توان برای کدنویسی HTML  به‌کار برد، Microsoft Front Page بوده است. این نرم‌افزار، یک سری کدهای آماده ای دارد که می‌توانید در طراحی صفحات از آن‌ها استفاده ی فراوانی را داشته باشید.

همچنین امکان اتصال مستقیم به صفحه‌‌ی روی سایت و اعمال تغییرات به‌صورت آنلاین را برای شما فراهم می‌آورد، روش دیگر طراحی سایت استاتیک، استفاده از قالب‌های HTML آماده‌ی موجود در بازار ی باشد، مزیت این روش این است که می‌توان قالبی متناسب با سایت انتخاب کرد.

قالب‌های سایت زیادی برای انواع سایت‌ها در اینترنت موجود است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما، باید توجه کنید که در این روش نیز شما نیاز به دانش برنامه نویسی HTML و  CSS خواهید داشت تا بتوانید تغییرات لازم را در کد اعمال نمایید.

نقش آبرنگ با برخورداری از تیم  حرفه ای در حوزه ی طراحی وب سایت اختصاصی آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه طراحی انواع وب سایت و قیمت طراحی سایت حرفه ای و اجرای پروژه های مورد نیاز شما می باشد.

انواع طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید