08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو

5/5
کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو

کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو

از نمونه کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو ، طراحی های بی نظیر و بی بدیل انواع لگو و آرم، پیکتوگرام حیوانات(AnimalLogo)، حشرات، اشخاص و اجسام می باشد. پیکتوگرام یعنی استفاده از نماد هایی  غالبا تک رنگ و حرفه ای در نهایت سادگی و زیبایی که با خلاقیت طرح زده شده اند.

شخصیت های گرافیکی (پیکتوگرام)

حیوانات(AnimalLogo)، در موارد مختلفی مثل: باغ وحش ها، پت شاپ ها، مراکز دامپزشکی، کتاب های سرگرمی و آموزشی، فلش کارت های آموزش در کودکستان ها، محصولات غذایی، مراکز آموزش زبان، انواع کیف، پوشاک، عطر(لاکوست)، آیکون شبکه های اجتماعی مانند توییتر(پیکتوگرام پرنده ی مونوکالر monocolor) ، آرم اتومبیل جگوار (یوزپلنگ)، لگو موسسات خاص مثل شرکت دیزنی(پیکتوگرام  میکی موس) یا شرکت بیمه آمریکایی افلک (پیکتوگرام  اردک)… استفاده می شوند.

  •  برند شل:

شرکت نفتی شل یک کمپانی نفت و گاز در آمریکا می باشد که حوزه ی فعالیت آن استخراج گاز و نفت و تولیدکننده فرآورده های نفتی می باشد. در طراحی لوگو این شرکت  از طرح صدفی نارنجی استفاده شده است،

باید بدانید این کمپانی درکنار فروش نفت به کار تجارت صدف مشغول است.

بیشتر بخوانید مقاله کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو

کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو
  • نشان تجاری مترو گلدوین مایر

کمپانی  مترو گلدوین مایر یک شرکت  رسانه ای گسترده در کشور آمریکا است که فعالیت آن در حوضه ی فیلم سازی و تولید برنامه های تلویزیون است. موسس این کمپانی در طراحی لوگو ی شرکت خود از شیر استفاده کرده که از تیم ورزشی اش در دوران دانشجویی خود تقلید کرده که نمایانگر قدرت است

  • نماد شرکت ان بی سی

ان بی سی مخفف لغت شرکت پخش ملی و یک کمپانی تلویزیونی و رادیویی در آمریکا می باشد.در سال ١٩۵۶ برای اولین بار طرح طاووسی با پرهای رنگی در طراحی نماد این شرکت در تلویزیون دیده شد که نشانگر  برنامه های رنگی برای بینندگان در این شبکه بود.بعد از آن تا سال ١٩٧٠ از طرح یک مار در طراحی لوگو این شبکه استفاده کردند اما نهایتا لوگو ی این شرکت به همان طاووس با پرهای رنگارنگ اما با طراحی جذابتر تبدیل شد.

بنابراین پیکتوگرام حیوانات از جدابیت خاصی میان لگوها برخورداراست به قدری که در تمام سازمان ها و صنایع از آنلاین شاپ ها تا تولید اتومبیل از نماد جانوران برای رساندن محبوبیت و زمینه خاص کاری مجموعه به مصرف کننده استفاده می کنند.

در ایران هم  بعضی  از شرکت ها از این روش استفاده نموده اند . مثلا شرکت ایران خودرو از سر و بخشی از گردن یک اسب  یا  شرکت هواپیمایی هما از یک نماد جذاب  از پرنده استفاده نموده است . بانک کشاورزی  آرم  خود را به شکل  یک خوشه گندم طراحی نموده است یا شرکت پگاه که از نماد گاو بهره برده است .شرکت ایران خودرو نیز با همین منشا فکری ، لوگوی خودروی سمند را مثال سر اسب طراحی کرده است.

بنابراین لوگو حیوانات در تمام دنیا به عنوان یکی از اصول طراحی لوگو شناخته می‌شود البته  دارای قواعد خاصی است.  غالب افراد ممکن است بر این باور باشند که طراحی لوگوی حیوانات منحصر به مشاغل مرتبط با حیوانات است. اما در واقعیت چنین نیست و کسب و کارها و برندهای معروفی همچون بنیاد جهانی طبیعت (WWF)،  پوما (Puma)، فراری (Ferrari)، لامبورگینی (Lamborghini ، و …از حیوانات مختلف برای طراحی لوگوی اختصاصی خود استفاده کرده‌اند.

 پس تفاوتی ندارد که در چه زمینه‌ای مشغول به کارید ، آنچه که اهمیت دارد این است که یک حیوان مناسب برای طراحی لوگوی خاص خود در آغاز کسب و کارتان انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید مقاله کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو : طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو

قواعد استفاده از پیکتوگرام حیوانات:

 هنگامی  که مخاطب لوگوی حیوان شما را میبیند، خیلی سریع آن را به خاطر می‌سپارد وسریعتر برند شما را در ذهن خود از سایر برندها متمایز می‌سازد

در فرهنگ های مختلف هر حیوان، نشانه یک معنای خاص و بارز است یعنی یک سری ویژگی های مثبت و منفی معین دارد که طراح می تواند بطور هوشمندانه ای بکار ببرد. هر حیوان حس های خاصی را در ذهن انسان بوجود می آورد و این مجموعه احساسات است که تصویر ذهنی مخاطب را از برند شکل می دهد.

طراح باید با بررسی نوع بیزینس از نشان حیوانی تاثیرگذار بر مخاطب بهره ببرد. حالا چرا حیوانات؟ چون براحتی با هوش فضایی و حافظه بصری افراد که از اوایل کودکی شکل گرفته ارتباط برقرار می کند.

اکثر مردم نسبت به حیوانات واکنش مثبتی نشان می دهند . احساسشان قلیان پیدا می کند. آمار نشان می دهد که بازاریابی احساسی تاثیر بیشتری نسبت به سایر روش های بازاریابی متداول داشته است مثلا 71 درصد از مشتریانی که با یک برند، تعامل و پیوند عاطفی داشته اند به احتمال زیاد از برند موردنظر خرید می‌کنند و آن را به افراد دیگر هم معرفی خواهند کرد.

فرض کنیم شما در یک مهمانی از برند کیف یکی از مدعوین خوشتان آمده یا در جستجوی  روزانه در اینترنت لوگو وبسایت خاصی به چشمتان خورده که در حال حاضر فرصت مطالعه آن را ندارید، چه چیز بیش از نماد هوشمندانه یک حیوان در ذهنتان باقی می ماند؟ این طراحی هوشمندانه بی چون و چرا بر ذهن مخاطبان تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید مقاله کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو

اصول طراحی پیکتوگرام:

  • سادگی در طراحی را فراموش نکنید
  • توجه به تفاوت های اجتماعی و فرهنگی جامعه هدف
  • کاربردی بودن
  • منحصر بفرد بودن
  • بررسی از نظر محتوا
  • استفاده از فضای خالی به عنوان مثال فاصله موجود بین پیکتوگرام و تایپوگرافی یک لوگو تلفیقی جزو فضای خالی در لوگو محسوب می شود. اما فضای منفی یک مفهوم دیگر در طراحی است که اکنون نیز از سرفصل های تدریسی در مراکز آموزشی هنر های زیبا و دانشگاه هاست.
  • توجه به روش استفاده و نحوه تکثیر آن(استفاده در سربرگ، مهر، کالا، انواع کارت، تابلوهای اخطاری، برچسب ، هدایای تبلیغاتی، صفحه وب، انیمیشن، پوستر، کاتالوگها، تصویر و فیلم)

چگونگی استفاده از کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو :

شما قادرید  لوگوی خود را به صورت لوگومارک (لوگو مبتنی بر تصویر) و یا به صورت ترکیبی (ترکیب تصویر و متن) طراحی کرده و برای پیاده سازی تصویر حیوان نیز از عکس واقعی و یا یک تصویر گرافیکی آن استفاده کنید. 

رنگی یا سیاه سفید بودن طرح با در نظرگرفتن  نوع کسب و کار انتخاب می شود.

با در نظر داشتن این موارد می‌توانید یک حیوان مناسب با برند و در خور کسب و کار خود انتخاب کرده و با آن را به عنوان نماد و هویت بصری بیزینس خود به مخاطبان معرفی نمایید.

دیگر کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو

پیکتوگرام تنها محدود به طراحی لوگو نمی شود ، بلکه در تمامی وب سایت ها ، تبلیغات و تابلوها می تواند به منظور انتقال مفاهیم و جلب نکاه مخاطب موثر باشد . ما در زمینه طراحی و ساخت پیکتوگرام به بهترین نحو و بر اساس ایده های نو ، شما را یاری می دهیم.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو : طراحی لوگو در اصفهان

کاربرد پیکتوگرام حیوانات در طراحی لوگو

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید