08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک

5/5
کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک

نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک

به لطف ظهور کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک، کاتالوگ های چاپی در حال منسوخ شدن هستند. کاتالوگ دیجیتال در قلب برنامه های بازاریابی و رشد خرده فروشان موفق قرار دارند.

از کاتالوگ ها برای معرفی و فروش محصولات یا شرکت ها و خدمات آنها استفاده می شود. هدف اصلی از تهیه و ارائه کاتالوگ نمایش و معرفی دقیق کالاها و خدمات خواهد بود. کیفیت بالای عکس و توضیحات متنی محصولات در انواع کاتالوگ یکی از اصول مهم استفاده از کاتالوگ در صنایع مختلف می باشد. در این مقاله به نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک پرداخته ایم.

کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک چیست؟

کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک یک سند آنلاین است که محصولات یا خدمات شما را در دنیای چاپ دیجیتال به نمایش می‌گذارد که به صورت لینک مستقیم و آسان برای استفاده قابل دسترسی است.

این کاتالوگ الکترونیکی کلید تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران است. کاتالوگ های دیجیتال در تجارت الکترونیک به خریداران این امکان را می دهد که اطلاعات محصول خاص را در چند ثانیه بیابند: توضیحات محصول، قیمت ها یا تصاویر محصول. چنین کاتالوگ هایی می توانند به ایجاد تجربه ای همه جانبه و سرشار از اطلاعات برای خریداران آنلاین کمک کنند و احتمال حرکت آنها را در مسیر خرید افزایش دهند.

دلایل کارایی کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک

بر اساس آمار منتشر شده، 2.5 میلیارد خریدار آنلاین در سال 2020، همه گیری کرونا نقش بی بدیلی در افزایش تعداد خریداران داشته است.

علاوه بر این، تعداد خریداران دیجیتال هر سال در حال افزایش است و با رشد آنها، برندهای تجارت الکترونیک باید با روند فعلی سازگار شوند و از کاتالوگ دیجیتال برای الهام بخشیدن به خریداران بالقوه استفاده کنند.

  • سازگاری بین پلتفرم‌ها

امروزه، خریداران آنلاین به جستجو در اینترنت عادت کرده اند. چه آلبوم موسیقی باشد و چه مدل لپ تاپ جدید. اگر می‌خواهید یک کاتالوگ دیجیتال موثر برای رفع نیازهای مصرف‌کنندگان ایجاد کنید، باید مطمئن شوید که محصولات به راحتی قابل دسترسی هستند.

در شرایطی که مردم از دستگاه های هوشمند مختلف استفاده می کنند، کاتالوگ دیجیتال باید در ابعاد مختلف قابل دسترسی باشد. این سازگاری در بین پلتفرم های مختلف به آن کمک می کند تا در بازار مدرن کارآمد باشد و به راحتی با لینک در مرورگرها یا کانال های مختلف مانند وب سایت، ایمیل یا شبکه های اجتماعی منتشر شود.

بیشتر بخوانید نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک : طراحی و چاپ کاتالوگ

نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال
  • نمایش بهترین حالت محصولات

ایجاد یک کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک به برندها این امکان را می دهد تا محصولات خود را به صورت بصری و جذاب تبلیغ کنند. به نظر می‌رسد مردم از محتوای موجود الهام می‌گیرند، بنابراین می‌توانید کاتالوگ را با استفاده از تصاویر، ویدیوها، تصاویر پاپ آپ و سایر عناصر تعاملی با کیفیت بالا غنی کنید. با انجام این کار، خریداران درک عمیق تری از محصول شما پیدا می کنند و احتمال خرید افزایش می یابد.

  • افزایش فروش

با استفاده از کاتالوگ دیجیتال می توان فرآیند خرید را برای مخاطبان آسان تر و ساده تر کرد. به عنوان مثال، هر محصول کاتالوگ را به نمونه مورد نظر در سایت پیوند دهید. با این کار خریداران تنها با یک کلیک به صفحه خرید محصول مورد نظر هدایت می شوند.

با ساده سازی فرآیند خرید، می توان بازدیدکنندگان را به خرید تشویق کرد و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کرد. در نتیجه معرفی محصول در کاتالوگ دیجیتال منجر به افزایش سفارشات و فروش می شود.

  • سازماندهی کاتالوگ دیجیتال

یک کاتالوگ دیجیتال واضح و کامل، شما را به یک رهبر صنعت تبدیل می کند و بین شما و مشتریانتان اعتماد ایجاد می کند. با استفاده از یک کاتالوگ دیجیتال سازمان یافته، خریداران می توانند اطلاعات مورد نظر خود را در چند ثانیه پیدا کنند. اگر کاتالوگ شما شامل بخش های زیادی و محصولات زیاد است، باید فهرست مطالب و امکان جستجوی متن را ارائه دهید.

  • بهبود تجربه خرید

فرمت کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک فرصتی استثنایی برای تعامل با خریداران و تشویق آنها به خرید است. در حالی که فرمت های زیادی برای ارائه محصولات یا خدمات در کاتالوگ دیجیتال وجود دارد، یکی از محبوب ترین آنها فرمت Flipbook است. در این قالب می توانید با استفاده از ویدئو، تصاویر پاپ آپ و محتوای تعاملی اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محصول خود ارائه دهید تا تجربه خرید بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک

مراحل تولید محتوای کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک

برای تولید محتوای کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک را سعی کنید طبق این مراحل انجام دهید:

  1. مشخصات مخاطبان کسب و کار خود را مشخص کنید

 شما باید از جنسیت، محدوده سنی و سطح تحصیلات آنها آگاه باشید. تولید محتوا برای مخاطبان شما انجام می شود، بنابراین باید اطلاعات کافی در مورد جامعه هدف خود داشته باشید. هنگام تولید محتوا، میزان اطلاعات ارائه شده باید با دانش مخاطبان شما و همچنین سلیقه آنها مطابقت داشته باشد.

  1. فصل بندی اطلاعات کاتالوگ

 هدف شما از ارائه کاتالوگ، معرفی و تبلیغ محصول یا خدمات خود است. آیا باید به وضوح مشخص کنید که چه مواردی به عنوان سرفصل های اطلاعات کاتالوگ مهم هستند؟ معرفی کسب و کار، رزومه و اهداف برند، ارائه اطلاعات متنی-تصویری کافی در مورد محصولات یا خدمات و جوایز و رضایت مشتری از مهمترین موارد در کاتالوگ ها خواهد بود.

  1. ارائه اطلاعات دقیق از محصولات و یا خدمات

 ساختار و بخش اصلی کاتالوگ شما، معرفی خدمات یا محصولات است. به وضوح مشخص کنید که محصولات یا خدمات شما چه ارزش و مزایایی برای مخاطب دارد. از تمام ابزارهای موجود از جمله عکس های با کیفیت، توضیحات کامل متن، جداول و اینفوگرافیک ها برای معرفی دقیق کسب و کار خود استفاده کنید.

  1. از زبان اختصاصی برندتان استفاده کنید.

هر کسب و کاری زبان خاص خود را در ارتباط با مخاطبان خود دارد. برخی از کسب و کارها محتوا را به زبان محاوره ای و برخی به زبان رسمی تولید می کنند. در طراحی کاتالوگ باید دقت داشته باشید که از زبان برند خود استفاده کنید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال

سخن پایانی در نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال در تجارت الکترونیک

تحولات دیجیتالی در اطراف ما در حال رخ دادن است، و کاتالوگ های دیجیتال اینجا هستند تا به سازمان ها در صرفه جویی در هزینه، بهبود عملیات، افزایش فروش و انجام کارهای بیشتر با فناوری های جدید کمک کنند. دادن

در تجارت الکترونیک، کاتالوگ های دیجیتال ممکن است یک نقطه کلیدی در تجربه کاربر باشد. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما تجربه مثبتی دارند، زیرا یک کاتالوگ سازمان یافته ابزاری است که بهترین ویژگی های اقلام شما را به نمایش می گذارد و به مشتریان کمک می کند سریعتر تصمیم بگیرند.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید