08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عوامل موثر بر قیمت سررسید

5/5
عوامل موثر بر قیمت سررسید

عوامل موثر بر قیمت سررسید

در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر قیمت سررسید پرداخته میشود. سررسید یا سالنامه یکی از پرطرفدارترین هدایای تبلیغاتی محسوب می شود و انتخابی عالی برای مدیران برای سازماندهی امور و برنامه های شخصی و شغلی خود است. شاید به همین دلیل است که مدیران کسب و کار و کارآفرینان هر سال با نزدیک شدن به سال جدید به فکر سفارش و ارائه این محصول تبلیغاتی می افتند و این فرصت را برای اینکه بتوانند مدت طولانی جلوی چشم مخاطب باشند را به راحتی از دست نمی دهند.

در دنیای پیچیده اقتصادی امروز، تورم یکی از مهم ترین موضوعاتی است که تاثیر بسزایی بر تصمیمات و رفتار افراد و سازمان ها دارد. بررسی عوامل موثر بر قیمت سررسید 1403 به تصمیم گیری بهتر در مورد قیمت گذاری و استراتژی های بازاریابی مناسب در این بخش کمک می کند. عواملی که بر قیمت یک محصول تأثیر می گذارد به چیزهای زیادی بستگی دارد. در زیر به هر یک از عوامل خواهیم پرداخت.

همه چیز در مورد عوامل موثر بر قیمت سررسید 1403

  • نوع سررسید

سررسیدها معمولا به دو نوع تقسیم می شود: شیک و معمولی. انواع شیک و مجلل دارای طرح های منحصر به فرد و متفاوتی مانند جای ماشین حساب، جای خودکار یا جای کارت هستند و به همین دلیل قیمت بیشتری نسبت به سررسید معمولی دارند.

اما سررسیدهای معمولی نیز محدوده قیمتی متفاوتی دارند، به عنوان مثال سررسیدهای کوچک مانند سررسید اروپایی و تقویم جیبی بسیار ارزانتر از سررسیدهای بزرگ مانند رحلی هستند.

عوامل موثر بر قیمت سررسید
  • نوع جنس جلد سررسید

جلدها معمولا مقوای سخت و محکم یا کاغذ چند لایه ای هستند که با موادی پوشانده شده است. این روکش های مختلف بر اساس جنس و نوع مقاومتی که دارند قیمت گذاری می شوند. به عنوان مثال: روکش چرم طبیعی و مصنوعی، روکش سخت، روکش گالینگور، روکش جیر و اشبالت و…

  • روکش چرم اصل را می توان یکی از گران ترین روکش ها دانست و اغلب برای سفارشات انحصاری و نسخه های کم استفاده می شود.
  • به دلیل سختی و مقاومت بالا، جلد گالینگور اغلب برای سررسیدهای ضخیم استفاده می شود و جنس آن از پارچه یا مقوای سخت است.
  • جلد چرم مصنوعی گران‌تر از سایر روکش‌ها و ارزان‌تر از چرم طبیعی هستند. این نوع پوشش رنگ های مختلفی دارد و این سبک افراد زیادی را به خود جذب می کند.
  • روکش سلفون را می توان ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین نوع پوشش دانست که از کاغذ یا مقوا چند لایه با روکش سلفون ساخته می شود.
  • جیر و اشبالت از جمله روکش های چرم مصنوعی هستند که بر اساس رنگ خریداری می شوند.
  • جزئیات داخلی

جزئیات داخلی سررسید نیز می تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. برخی از سررسیدها دارای بخش های تقویم، صفحات یادداشت ویژه، لیست ها و غیره هستند که می تواند ارزش دفترچه یادداشت را افزایش دهد.

  • جنس کاغذ

نوع کاغذ استفاده شده تاثیر زیادی در قیمت سررسید 1403 دارد. به طور کلی، کاغذهای با کیفیت اغلب گرانتر هستند. به عنوان مثال، کاغذهایی با روکش خاص، کاغذهای روغنی با بافت خاص یا کاغذهای ضد آب معمولاً گرانتر هستند. همچنین، کاغذهای سنگین تر گران تر هستند.

بیشتر بدانید عوامل موثر بر قیمت سررسید : ست مدیریتی سررسید تبلیغاتی

عوامل موثر بر قیمت سررسید
  • نوع صحافی سررسید

روش های زیادی برای چسباندن سررسید وجود دارد، از جمله فنری، چسبی، دوختی و کلاسور، اما هر روشی البته هزینه ها و قیمت های خاص خود را دارد. لطفاً توجه داشته باشید که اگرچه صحافی فنری و کلاسوری نسبت به سایر صحافی ها گران‌تر هستند، اما صحافی فنری نسبت به سایر روش‌ها بادوام و کارآمدتر هستند.

  • ابعاد واندازه سرسید

ابعاد و اندازه های مختلف سررسید بر اساس نیاز مخاطب و سلیقه شما قابل تعیین است. ابعاد و اندازه های مختلفی مانند وزیری، اروپایی، پالتویی، رقعی، رحلی، جیبی و … وجود دارد که می توانید بر اساس بودجه خود سایز آن را سفارش دهید. البته، برش های بزرگتر هزینه بیشتری دارد.

  • تاثیر درج لوگو

شما می توانید از روش های مختلفی برای درج لوگو و نام تجاری خود بر روی سررسید استفاده کنید. برخی از روش ها منحصراً برای نوع خاصی از جلدها استفاده می شود. از روش های درج لوگو بر روی سررسید می توان به طلاکوب، داغکوب، نقره کوب، چاپ سیلک و… اشاره کرد.

لوگو یا لوگوی شرکت در اعطای هدایای تبلیغاتی بسیار مهم است. به غیر از این موارد، شما می توانید لوگوی خود را برروی پلاک روی سررسید حک کنید. تمامی این موارد قیمت های مختلفی دارند که تاثیر مستقیمی بر قیمت سررسید دارد.

  • روش به چاپ رساندن سررسید

به طور کلی، سررسید تبلیغاتی به دو روش چاپ می شود: چاپ افست یا چاپ دیجیتال. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند اما این شما هستید که روش چاپ سررسید خود را انتخاب می کنید و در پایان نظر و سفارش شما اجرا می شود.

اما پیشنهاد ما این است که اگر سررسید بالا دارید حتما از روش چاپ افست استفاده کنید و اگر سررسید با تیراژ کم دارید حتما سفارش خود را به روش دیجیتال چاپ کنید. نگران کیفیت نباشید زیرا هر دو روش برای چاپ سررسید مناسب است اما چاپ افست برای تیراژ کم به صرفه نیست و برای شما عزیزان گران تمام می شود.

بیشتر بدانید عوامل موثر بر قیمت سررسید : قیمت تقویم رومیزی 1403

عوامل موثر بر قیمت سررسید
  • تیراژ به چاپ رسیده از سررسید

تیراژ سررسید ها یکی از عواملی است که بر قیمت تاثیر می گذارد. سفارش تیراژ هم مانند خرید وسایل است،یعنی هر چه تعداد بیشتر باشد،قیمتی که برای شما محاسبه می شود ارزانتر است.

توجه داشته باشید که هر چاپخانه یک تیراژ پایه تعیین می کند (مثلا تیراژ 2000)، اگر تقاضا کمتر از این عدد باشد، باید هزینه محصول اصلی را پرداخت کنید. البته قیمت نهایی سررسید که دریافت می کنید تنها به هزینه تیراژ اولیه مربوط نمی شود، بلکه به خدمات ارائه شده توسط چاپگر (مانند چاپ محصول خاص، حکاکی لیزری و …) نیز بستگی دارد و به همان نسبت قیمت ها افزایش خواهد داشت.

سخن پایانی مقاله عوامل موثر بر قیمت سررسید

در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر قیمت سررسید می پردازیم. ما سعی کرده ایم در قسمت های مختلف این مطلب هر آنچه در قیمت نهایی سررسید۱۴۰۳ تاثیر می گذارد را برای شما شرح دهیم؛ امیدواریم بتوانید مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بدانید عوامل موثر بر قیمت سررسید : هدایای تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید