08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تقویم بازاریابی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

5/5
ویژگی های تقویم بازاریابی

تقویم بازاریابی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 تقویم بازاریابی محتوا می‌تواند کلید طلایی و نقشه راه شما باشد. تقویم محتوا به شما کمک می کند تا وضیعت محتواهای خود را بررسی کنید و بدانید چه محتوایی در چه زمانی منتشر می شود. این تقویم، چارچوبی است که به شما امکان می دهد استراتژی محتوای خود را عملی کنید. تقویم بازاریابی محتوا، تقویمی است که بازاریابان برای برنامه ریزی و زمان بندی انتشار محتواهای خود در آینده از آن استفاده می کنند.

داشتن تقویم بازاریابی به شما این امکان را می دهد که به راحتی تمام محتوای تولید شده و پیش از موعد انتشار را به موقع پیگیری و منتشر کنید. می توانید به صورت روزانه، هفتگی ، ماهانه یا سالانه محتواهای خود را سازماندهی کنید. ۸۸ درصد کسب‌وکارها ارزش بازاریابی محتوایی را در هماهنگی آن با استراتژی کلی بازاریابی خود می‌دانند. اگر وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی‌تان را برای سرگرمی راه‌اندازی نکردید؛ پس حتما به تقویم محتوا نیاز دارید تا در پیاده‌سازی استراتژی محتوایی به شما کمک کند.

ویژگی های تقویم بازاریابی

  • اطمینان از انجام تمام تکنیک های بازاریابی

     نامنظم بودن محتوای بازاریابی عواقب نامطلوبی دارد، برای مثال فراموشی بعضی رویدادها یا تاخیر در آپلود محتوا یا دیر آپدیت کردن محتواهای قدیمی. با رعایت نظم در انتشار مطالب کاربر اعتماد بیشتری به کسب و کار شما می‌کند. پس برای انجام به موقع اهداف بازاریابی محتوایی کسب‌وکارتان، باید یک تقویم مناسب داشته باشید.

بدون این تقویم تاریخ‌ها و موضوعات با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند و دچار سردرگمی در تولید محتوا می‌شوید؛ پس با یک تقویم بازاریابی محتوایی از این مورد پیشگیری کنید.

برنامه ریزی با سررسید
  • نگهداری مخاطبین

زمانی که با ایده‌های محتوایی جدید روبرو می‌شوید ممکن است برای انتشار آن عجله کنید. شاید این شیوه در کوتاه مدت جواب بدهد. ولی در طولانی مدت باید محتواهایی برنامه‌ریزی شده را منتشر کنید. چون ممکن است قبلا درباره‌ی این ایده محتوایی در رسانه‌هایتان صحبت کرده باشید، بدون اینکه خودتان به خاطر بیاورید.

  • هماهنگی تیمی

بسته به تعداد اعضای تیم شما، نویسنده‌، کارفرما، مدیران، وارد کنندگان اطلاعات سایت این تیم چند نفره، بسته به حجم پروژه‌ها، توان مدیریت متفاوتی مورد نیاز است. هرچقدر این تعداد بیشتر باشد مدیریت کار‌ها سخت‌تر می‌شود. تقویم محتوایی هماهنگی لازم بین اعضای مختلف این تیم را ایجاد می کند.

  • برنامه‌ریزی برای آینده

با وجود این تقویم، می‌توان اطمینان حاصل کرد که چه محتوایی در چه زمانی منتشر می‌شود، محتواها تکراری نباشند و یا محتواهای مهم با هم منتشر نشوند. با نظم لازم تمام محتوای شما با کمک تقویم بازاریابی محتوا در زمان مناسب و به بهترین نحو منتشر می‌شود.

  • جلوگیری از انتشار محتوای تکراری

می‌توان با فهرست کردن محتوا از انتشار محتوای تکراری یا تصادفی جلوگیری کنید. در واقع یک تقویم محتوای هوشمند و منظم می‌تواند جلوی انتشار مطلب تکراری است جلوگیری کند. اگر چنین مشکلی رخ دهد شما صفحات duplicate ایجاد کرده‌اید که باعث افت rank شما می‌شود.

با تقویم محتوا می توانید انواع موضوعات مختلف را دسته بندی کرده و بر اساس اولویت و اهمیت آنها بر روی زمان بندی و انتشار آن برنامه ریزی کنید، تا هیچ موضوعی از قلم نیوفتد. با اینکار کاربران جدید و بیشتری را جذب سایت خود خواهید کرد و کاربران برای پیگیری موضوعات متنوع، سایت شما را همواره دنبال خواهند کرد.

  • خلاقیت در محتوا

تقویم بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد تا زمان بیشتری برای خلاقیت در محتوا سپری کنید و بیشتر فکر کنید و محتواهای باکیفیت با موضوعات جالب منتشر کنید و بتوانید افراد زیادی را به چالش بکشید که مقالات شما را دنبال کنند.

  • به حداقل رساندن اشتباهات

تقویم بازاریابی اگر به طور منظم استفاده شود، احتمال اشتباهات شما یا تیم بازاریابی شما را کاهش می دهد. به عنوان مثال: انتشار محتواهای تکراری با موضوعات مشابه. اگر یک تیم چند نفره کار محتوا را به عهده گرفته اند، استفاده از تقویم محتوا باعث می شود تمام افراد تیم در جریان جزئیات محتواها قرار بگیرند و از بروز اشتباهات تا حد زیادی جلوگیری می شود.

بیشتر بدانید مزایای تقویم بازاریابی : ست مدیریتی سررسید تبلیغاتی

مزایای تقویم زیر دستی مدیریتی

شاخصه های یک تقویم بازاریابی موفق

  • نویسنده

اگر یک شرکت بزرگ هستید و یک تیم چند نفره نویسنده محتوا دارید استفاده از بخشی با عنوان نام نویسنده برای تقویم محتوا لازم است و مشخص می شود که هر نویسنده ای مسئول کدام محتواهای خود است و اگر محتوایی مشکلی داشت از طریق این بخش می توانید پیگیری کنید.

  • عنوان

عنوان در تقویم محتوا بسیار مهم است تا مشخص شود چه کاربران یا مشتریانی را هدف قرار داده اید. در این زمینه باید به محتوای خود ارزش بدهید و بر نیازهای مخاطبین خود تمرکز کنید. موضوع عنوان شما باید در درجه اول پاسخ تعداد کثیری از مشکلات کاربران باشد. افزودن عنوان می تواند باعث وضوح و شفافیت در تقویم محتوا شود و در انتخاب موضوعات جذاب و متنوع تر، الهام بخش باشد.

  • نوع

نوع محتوا می تواند محتوای صوتی، محتوای تبلیغاتی، محتوای ویدیویی، محتوای آموزشی، محتوای تصویری، محتوای خبری و … باشد. اگر از انواع مختلفی از محتوا در سایت استفاده می کنید لازم است نوع محتوا را در تقویم محتوا داشته باشید.

  • دسته بندی محتوا

قطعا سایت شما موضوعات و دسته بندی های مختلفی دارد و بسته به اندازه سایت شما این دسته بندی ها می تواند کم یا زیاد باشد و محتوا را در بخش ها و موضوعات مختلف در سایت توزیع می کند. داشتن دسته بندی در تقویم محتوا باعث می شود تمام موضوعات سایت را در نظر بگیرید و انواع مختلف محتوا را در دسته های مختلف برنامه ریزی و منتشر کنید.

  • زمان ویرایش

داشتن بخش تاریخ ویرایش برای تیم هایی که محتوا را باید در چندین فرآیند طی کنند و قبل از انتشار توسط چندین نفر بررسی شود، بسیار توصیه می شود. تاریخ ویرایش مشخص می کند که محتوا در چه مرحله از فرایند آماده سازی قرار دارد.

  • زمان انتشار

بخش تاریخ انتشار اصلی ترین بخش در تقویم محتوا می باشد که باید برای هر نوع سایتی استفاده شود. بررسی فاصله زمانی تاریخ انتشار مشخص می کند که آیا در مدیریت و سازماندهی محتوا منظم کار می کنید یا خیر.

بیشتر بدانید مزایای تقویم بازاریابی : خرید سررسید 1403

مدیریت زمان و برنامه ریزی با سررسید

بهترین ابزارها برای ساخت تقویم محتوا

  یک ابزار مناسب برای ساخت تقویم محتوا می تواند روند کار شما را تسریع و آسان تر کند. هر ابزار تقویم محتوا مزایای متفاوتی دارد. بنابراین قبل از انتخاب یکی از ابزارهای زیر، ابتدا نیازهای خود را بررسی کنید سپس مناسب ترین ابزار را انتخاب نمایید:

  • Google Sheets
  • WordPress Editorial Calendar
  • تقویم بازاریابی Semrush 
  • نرم افزار Excel

ابزارهای بسیاری نیز وجود دارد مانند Evernote ، Trello ،  Asana که هر کدام امکانات خاص خود را دارند که می توانید با جستجو  در صورت تمایل از این ابزارها نیز استفاده کنید.

جمع بندی

تقویم بازاریابی یکی از اصلی ترین بخش ها و ابزار تولید محتوا بوده که باعث تنوع مطالب شده و تولید محتوا را از حالت روزمرگی و یکنواخت بودن دور می کند. سازماندهی تقویم محتوایی، وظیفه ای بسیار مهم است، به ویژه برای مشاغلی که مشارکت کنندگان زیادی دارند.  تقویم‌های محتوایی در مقیاس کوچک ممکن است فقط شامل موضوعات و تاریخ‌های انتشار آن‌ها شود.

  بنابراین، تقویم ‌های محتوایی به شما کمک می کنند تا یک محتوا را در زمان ‌های مختلف و به روش ‌های متفاوت، متناسب با نیازهای کاربران خود در هر یک از پلتفرم های رسانه های اجتماعی منتشر کنید.

بیشتر بدانید مزایای تقویم بازاریابی : هدایای تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید