08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک

5/5
عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک

استایل عالی مهمترین چیزی است که باید در مورد ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک در نظر بگیرید و برای فروشگاه آنلاین خود به عکس نیاز دارید. در واقع عکاسی لباس به عنوان شاخه ای از عکاسی صنعتی برای تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است و متفاوت ساختن آن به احساس نیاز به خرید به مخاطب کمک می کند.

عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک بیشتر توسط کسب و کارهای اینترنتی و تولیدکنندگان پوشاک استفاده می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک صحبت کنیم.

تأثیر عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک در فروش بیشتر

می‌توانید این عکس ‌ها را در حالت‌ های مختلف مانند عکس ‌های معرفی محصول (با پس ‌زمینه سفید) و عکس‌ های سبک زندگی که می ‌تواند در مکان ‌های بیرونی یا استودیویی باشد، ثبت کنید. برای این کار می توانید از فعالیت های رقبای موفق خود یا وب سایت های خارجی نیز الهام بگیرید.

فراموش نکنید که اگر کسب و کار شما آنلاین است و نمی توانید مشتریان حضوری را جذب کنید، پس باید انرژی زیادی را صرف نمایش محصولات خود به کاربران کنید. این امر تأثیر مستقیمی بر بازاریابی و فروش شما خواهد داشت. شک نکنید که هر چه بیشتر برای محتوای خود ارزش قائل شوید، مشتری بیشتر متوجه این موضوع می شود و به برند شما اعتماد بیشتری می کند. در قسمت هایی از این مطلب شما را با مراحل عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک آشنا می کنیم.

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک

  • انتخاب روش عکاسی

عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک را می توان به روش های مختلفی انجام داد، در مرحله اول باید روش ایده آل و مورد علاقه خود را انتخاب کنید:

  1. استفاده از مانکن

بسیاری از افراد از مانکن های نامرئی برای گرفتن عکس های مورد نیاز فروشگاه های آنلاین خود استفاده می کنند. این راه حل کمک می کند تا تناسب لباس قابل تشخیص باشد و در عین حال هزینه زیادی برای عکاسی خرج نکنید.

  1. استفاده از مدل توانمند

اگر می توانید مدل مناسبی را برای لباس های فروشگاهی استخدام کنید، در انجام آن تردید نکنید. با کمک این راه حل می توانید لباس های خود را به طور کامل حالت دهید و در زوایای مختلف به مخاطبان خود نشان دهید. البته فراموش نکنید که هنگام عکس گرفتن لباس هدف را بلند کنید و زیاد روی جزئیات تمرکز نکنید.

  1. چیدمان لباس

روش دیگر عکاسی پهن کردن لباس ها و چیدمان آن ها در کنار عناصر تزئینی است. این روش ساده ترین راه برای عکاسی است که معمولا برای لباس های کوچک مانند جوراب و شال انجام می شود.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک
  • آماده کردن تجهیزات مورد نیاز

تجهیزات مورد نیاز شما برای عکاسی تبلیغاتی و حرفه ای لباس لزوماً نباید گران باشد. حتی می توانید عکاسی از لباس ها را با موبایل امتحان کنید و تصاویر جذابی برای اینترنت بسازید. در ادامه به معرفی تجهیزات مناسب برای این امر می پردازیم.

  1. دوربین عکاسی

داشتن دوربینی با لنز مناسب می تواند تفاوت بین یک عکس آماتور و یک عکس حرفه ای را ایجاد کند. دوربین های بدون آینه می توانند برای عکاسی از لباس بسیار مناسب باشند. البته فراموش نکنید که این فقط یک پیشنهاد است و حتی یک گوشی هوشمند مناسب می تواند عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشد.

  1. نورپردازی

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک بسیار مهم است. خریداران شما باید تمام جزئیات لباس را ببینند و با نورپردازی مناسب می توان این کار را انجام داد. برای شروع می توانید از کیت نورپردازی یا چادر عکاسی با اندازه مناسب استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید از گوشی هوشمند خود برای عکاسی از لباس استفاده کنید، استفاده از غرفه نور نیز انتخاب خوبی است. زیرا دیگر نیازی به تنظیمات جزئی نور نخواهید داشت.

  1. پس زمینه مناسب عکاسی از لباس

علاوه بر نورپردازی، استفاده از پس زمینه مناسب بسیار مهم است. پیشنهاد ما استفاده از پس زمینه سفید و بسیار تمیز است.

  1. سه پایه عکاسی

برای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک استفاده از سه پایه می تواند کمک زیادی به شما کند و از لرزش دست جلوگیری کند تا تصویر تار نشود.

  1. خرید مانکن عکاسی و یا استخدام مدل

همانطور که گفتیم استفاده از تکنیک مانکن نامرئی و خرید مانکن می تواند هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش دهد. استخدام مدل در عین پرهزینه بودن می تواند مفید باشد زیرا حضور یک مدل می تواند به عکس شما جان بدهد.

بیشتر بدانید مقاله ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک
  • البسه را آماده کنید

  1. بررسی کنید که لباس ها همگی اتو کشیده و مرتب باشند.
  2. دکمه های موجود را ببندید.
  3. اگر محصول شما دارای کراوات، خز یا ریشه است، مطمئن شوید که مرتب هستند.
  4. مطمئن شوید که لباس ها کثیف یا لکه دار نیستند.
  • عکس از زاویه مختلف

  1. عکس‌های چندتایی بگیرید:

اگر فقط یک یا دو محصول را به بیننده ارائه دهید، نمایش تمام جزئیات امکان پذیر نخواهد بود. حداقل پنج تا ده عکس از یک محصول بگیرید. از جلو، پشت و کناره های لباس عکس بگیرید. در عین حال در عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک نباید از تمرکز بر جزئیاتی مانند زیپ، دکمه و سایر قسمت ها غافل شد.

  1. عکاسی ۳۶۰ درجه را امتحان کنید

عکاسی 360 درجه، یعنی با استفاده از مدل یا مانکن در چرخش کامل، عکس های متعددی گرفته می شود تا بیننده بتواند لباس مورد نظر را از تمام زوایای ممکن ببیند.

  1. ویژگی‌های منحصر بفرد محصول را برجسته کنید

وقتی مردم به دنبال لباس های آنلاین می گردند، قطعاً به دنبال چیزی چشم نواز هستند. این افراد معمولاً بیشتر به چیزهای غیرعادی توجه می کنند تا چیزهای تکراری.

در عکاسی تبلیغاتی لباس باید بیشتر روی جزئیات و ویژگی های خاص تمرکز کرد.

  1. زاویه مناسب را انتخاب کنید

قبل از گرفتن عکس، موقعیت و زاویه دوربین خود را مشخص کنید. موقعیت دوربین باید روی مهمترین قسمت لباس متمرکز شود.

به عنوان مثال، اگر سوژه شما دامن است، دوربین باید به سمت باسن و لگن مایل باشد، در حالی که برای بلوز، باید دوربین را جلوی سینه مدل بگیرید.

بیشتر بخوانید مقاله ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک : عکاسی صنعتی در اصفهان 

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک
  • آماده‌ کردن استودیو عکاسی

تنها با کمک چند آیتم کوچک می توانید تقریباً هر اتاق یا فضایی را به یک آتلیه عکاسی تبدیل کنید. شما می توانید با کمک دوربین، سه پایه، دیوار سفید، نور طبیعی و نوار استودیو خود را اداره کنید. اگر کمی بیشتر هزینه کنید و در زمان و مکان دقت بیشتری داشته باشید، بدون شک نتیجه بهتری خواهید دید.

با تهیه برخی تجهیزات اضافی مانند پس زمینه، دوربین مناسب، نورپردازی و … فضای حرفه ای تری را ترتیب می دهید و بهترین کار خود را ارائه می دهید.

  • شروع فرآیند عکاسی

  1. پس زمینه عکاسی خود را برای شروع آماده کنید. برای جلوگیری از حواس پرتی از پس زمینه سفید یا خاکستری استفاده کنید.
  2. استفاده از پایه نیز به شما انعطاف بیشتری می دهد و به شما کمک می کند تا در اطراف استودیو مانور دهید.
  3. سپس محصول را با کمک مانکن یا مدل در وسط پس زمینه تثبیت کنید.
  4. دوربین بخش مهمی از عکاسی محصول است، اما هرگز تصور نکنید که به تنهایی موفقیت شما را تعیین می کند. اگر دوربین حرفه ای دارید، باید فاکتورهای مختلف آن مانند دیافراگم، حساسیت و سرعت شاتر را نیز بررسی کنید.

 

  • بازنگری و نهایی کردن

پس از عکاسی از لباس، باید عکس های خود را برای درج در فروشگاه اینترنتی خود آماده کنید. هدف از پردازش پس از تولید این است که عکس های شما منحصر به فرد و حرفه ای به نظر برسند.

شما می توانید برای ویرایش عکس های خود یک ویرایشگر حرفه ای استخدام کنید که البته این یک مرحله مهم در عکاسی است. سپردن ویرایش به یک حرفه ای مقرون به صرفه تر از یادگیری نحوه ویرایش است. اگر ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید، ابتدا باید اصول ویرایش را یاد بگیرید. در مرحله بعد از یک اپلیکیشن ویرایش برای بهبود و به اشتراک گذاری عکس های خود در تمامی کانال های فروش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید مقاله ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از لباس و پوشاک : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید