08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تجهیزات و ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا

5/5
تجهیزات و ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا

تجهیزات و ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا

اینجا به بررسی تجهیزات و ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا پرداخته میشود. عکاسی از غذا یکی از انواع جذاب ترفندهای عکاسی تبلیغاتی است. سوژه های خوشمزه، رنگارنگ و لعاب دار علاوه بر زیبایی هنری در عکس ها، در معرفی و فروش انواع غذاها بسیار حائز اهمیت است. ترفندهای ساده اما مهمی وجود دارد که با دانستن آنها می توانید تکنیک های عکاسی را با خلاقیت ترکیب کنید و عکس های خاصی خلق کنید.

گرفتن عکس خوب از غذا فقط به دوربین حرفه ای نیاز ندارد. موارد زیادی در عکاسی تبلیغاتی از غذا نقش مهمی دارند. توجه به جزئیاتی مانند نور، زاویه دوربین یا ترکیب بندی را می توان از جمله تکنیک های عکاسی از غذا در نظر گرفت. فرقی نمی کند هدف شما عکاسی برای مجله غذایی باشد یا عکس های تبلیغاتی. در این مقاله درمورد تجهیزات و ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا صحبت می کنیم.

تجهیزات عکاسی تبلیغاتی از غذا برای حرفه‌ای‌ ها

  • دوربین یکی از مهم‌ترین تجهیزات عکاسی از غذا

اولین و مهمترین نیاز برای گرفتن عکس دوربین است. شاید شنیده باشید که عکاس عکس را می سازد نه دوربین. اما به یاد داشته باشید که بهترین دوربین دوربینی است که سه شرط اصلی داشته باشد: 1. متناسب با بودجه شما باشد، 2. بتوانید به راحتی با آن کار کنید، 3. نیازهای شما را برآورده کند. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که بین دوربین فول فریم و سنسور کراپ کدام را انتخاب کنید.

دوربین های کراپ سنسور قیمت کمتری نسبت به دوربین های فول فریم دارند و تصاویر کوچک تری ثبت می کنند. تصاویر تولید شده توسط دوربین های سنسور کراپ خیره کننده هستند. دوربین های فول فریم برای عملکرد خوب در ISO بالا و محدوده دینامیکی گسترده تر شناخته شده اند.

  • لنز

از نظر اهمیت لنز بعد از دوربین در بین تجهیزات عکاسی از غذا قرار می گیرد. زمانی که لنزهای خود را می‌خرید، باید به این فکر کنید که اگر دوربین خود را ارتقا دهید، می‌توانید از آنها استفاده کنید یا خیر. اگر عکاسی از مواد غذایی خود را با یک دوربین سنسور کراپ شروع کنید، همچنان می توانید از لنزهایی که برای دوربین فول فریم طراحی شده اند استفاده کنید.

اما نمی توانید از لنزهایی که به طور خاص برای سنسورهای کراپ طراحی شده اند در یک دوربین فول فریم استفاده کنید. لنزهای دوربین‌های با سنسور کراپ ارزان‌تر هستند، اما اگر می‌خواهید در نهایت دوربین خود را ارتقا دهید، بهتر است لنزهای فول فریم بخرید.

  • سه پایه از مهم‌ترین تجهیزات عکاسی از غذا

عکاسی تبلیغاتی از غذا با سه پایه به شما این امکان را می دهد که در شرایط کم نور بدون نگرانی از لرزش لنز کار کنید. با کمک سه پایه می توانید کادربندی و تنظیمات را از قبل انجام دهید. یک سه پایه قابل تنظیم 90 درجه به شما امکان می دهد از بالای غذا عکس بگیرید. سه پایه ای انتخاب کنید که بتوانید به راحتی با حرکات نرم و سریع آن را به شکل دلخواه خود تنظیم کنید.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا

سه پایه یکی از مهم ترین تجهیزات عکاسی تبلیغاتی از غذا است، بنابراین سه پایه ارزان قیمت را انتخاب نکنید زیرا پول خود را هدر داده اید؛ سه پایه های ارزان قیمت از حالت تنظیم خارج شده اند و نمی توانید تنظیمات ظریفی را روی آنها اعمال کنید. نکته مهمتر این است که اگر سه پایه عکاسی کیفیت لازم را نداشته باشد ممکن است باعث افتادن دوربین شما شود و خرابی دوربین یا لنز آسیب زیادی به شما وارد کند.

  • نورپردازی یکی از تجهیزات عکاسی تبلیغاتی از غذا

درست است که ترجیح می دهید از نور طبیعی استفاده کنید، اما واقعیت این است که همیشه به نور روز دسترسی ندارید. همچنین گاهی لازم است نور روز را با توجه به فضای کار تنظیم یا کنترل کنید.

بنابراین یکی از تجهیزات عکاسی تبلیغاتی از غذا، تجهیزات نورپردازی است. می توانید از چراغ های ثابت یا چتر فیلتر استفاده کنید. Speedlight یکی دیگر از گزینه های بسیار مناسب است که می توانید از آن بهره مند شوید. Speedlight بهترین ابزاری است که دستان شما را برای عکاسی خلاقانه از غذا باز می کند.

  • پس‌ زمینه یا بک گراند

اساس یک عکس خوب پس زمینه آن است. اگر پیشخوان آشپزخانه یا میز ناهارخوری شما زیباست می توانید از آن استفاده کنید. اما قطعا به دنبال تنوع هستید و می خواهید در هنگام عکاسی تبلیغاتی از غذا از پس زمینه های مختلف و جالب بهره ببرید.

می توانید چند تخته فوم سفید یا مشکی تهیه کنید و از آنها برای کنترل پس زمینه و نور استفاده کنید. اگر می خواهید نور بیشتری به غذای خود بتابانید، می توانید از فوم سفید استفاده کنید. اگر قصد دارید روی غذا سایه یا نور جهت دار بیاندازید، می توانید از تخته سیاه استفاده کنید.

تخته شیرینی مرمری یکی دیگر از تجهیزات عکاسی از مواد غذایی است که می توانید به طرق مختلف از آن استفاده کنید. تخته های شیرینی مرمری ممکن است شما را به دلیل اندازه کوچکشان محدود کنند و می توانید صفحات کاغذ مرمری را جایگزین کنید.

علاوه بر پس زمینه های ذکر شده، زمینه های چوب، کاغذ و پارچه برای عکاسی از غذا وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که طراحی پس زمینه و نوری که ایجاد می کند نباید مانع از تمرکز بیننده بر روی سوژه اصلی شود.

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا

  • انتخاب زاویه مناسب

در انتخاب زاویه برای عکاسی تبلیغاتی از غذا می توانید چندین مورد داشته باشید. اما شما باید با توجه به هدف خود انتخاب کنید. ابتدا باید به غذای پیش روی خود فکر کنید، سپس زاویه ای را انتخاب کنید که بتواند این حس را به دیگران منتقل کند.

بعضی از بشقاب ها وقتی آنها را از کنار می بینید بهتر هستند و برخی از آنها از بالا تصاویر خوبی دارند. پس اگر به دنبال نشان دادن ویژگی خاصی از آن غذا هستید، بهتر است ببینید کدام زاویه می تواند این ویژگی را از طریق تصویر بهتر منتقل کند. به عنوان مثال گاهی اوقات نمی توان همه مواد غذایی را از پهلو دید و باید این عکس را از بالا ثبت کرد.

بیشتر بدانید مقاله تجهیزات و ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

تجهیزات و ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا
  • زمان خروج بخار از غذا عکس بگیرید.

برای پویایی عکس خود، از غذاهای تازه آماده شده عکس بگیرید. این کار برای عکاسان در عین جذابیت، به راحتی به صورت طبیعی انجام نمی شود. اما گروهی از هنرمندان این رشته برای سهولت کار از بخارهای مصنوعی در کنار ظرف استفاده می کنند. مثل گذاشتن آب گرم کنار غذا.

  • استفاده درست از رنگ ها

استفاده زیاد از رنگ ها در قاب عکس غذا نمی تواند توجه مخاطب را به سوژه اصلی جلب کند. معمولا در این موارد استفاده از رنگ های خنثی را توصیه می کنند. به عبارت دیگر غذا باید سوژه اصلی در تصویر باشد. استفاده از میوه های رنگارنگ و متنوع در اطراف غذا و یا استفاده از بشقاب با طرح رنگارنگ و یا حتی میزی که از رنگ های زیاد درست شده است. تمام موارد ذکر شده می تواند توجه مخاطب را به چیزهایی غیر از غذا جلب کند.

  • از نزدیک عکس بگیرید

خیلی وقت ها برای عکاسی تبلیغاتی از غذا باید خیلی به سوژه نزدیک شد. مثلا نشان دادن لایه های لازانیا با پنیر آب شده و سس مخصوص آن از نزدیک دهان بیننده را آب می کند. یکی از ترفندهای عکاسی، عکس های نزدیک است. نشان دادن دود بلند شده از منقل بسیار وسوسه انگیز است. بنابراین لازم نیست همیشه تمام قسمت های سوژه در عکاسی کاملا واضح باشد. به جزئیات جذاب توجه کنید.

  • حواستان به سایه‌ ها باشد

سایه های پررنگ در عکس ها یکی از نقاط ضعف عکس است و توجه را از بافت غذا منحرف می کند. در صورت مشاهده سایه های قوی، زاویه نور یا دوربین را تغییر دهید تا بافت غذا به خوبی در مرکز توجه قرار گیرد.

  • استفاده از چسب سفید برای نشان دادن غلظت شیر

شیر مایع رقیقی است، به سرعت جریان می یابد و نمی توان به سرعت و بلافاصله از آن عکس گرفت. یکی از روش‌هایی که می‌توانید شیر را غلیظ‌تر و جذاب‌تر نشان دهید، استفاده از چسب سفید نازک به جای شیر است.

اگر می خواهید شیر غلیظ را در عکس ها و تصاویر به تصویر بکشید یا غلات را بدون خیس شدن و له شدن در آن فرو کنید، می توانید به جای شیر از چسب سفید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید مقاله تجهیزات و ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی تبلیغاتی از غذا
  • ایجاد خطوط و لایه ها از ترفندهای قدیمی عکاسی از غذا

با استفاده از تکنیک خط و لایه می توانید به وسیله وسایل و اجزای موجود در کادر توجه مخاطب را به موضوع عکس یعنی غذا جلب کنید. لوازم جانبی یا مواد غذایی می توانند این خطوط را ایجاد کنند. استفاده از قاشق می تواند چشم بیننده را به بشقاب غذا بکشاند.

عکاسی تبلیغاتی از غذا از بالا ایجاد حالت خط و لایه را آسان تر می کند. به عنوان مثال، حالت استفاده از دانه های انار در لبه های بشقاب غذا برای ایجاد یک قاب می تواند بشقاب غذا را به سوژه اصلی تبدیل کند. اما ایجاد لایه ها در عکاسی کناری می تواند بسیار موثر باشد. در این حالت سوژه اصلی در قاب عکس غالب است.

  • ویرایش عکس ؛ از مهم‌ترین ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا

عکس خوب قطعا عکسی است که بدون ویرایش زیبا باشد. اما حقیقت این است که بهترین عکس ها را نیز می توان با کمی ویرایش بهبود بخشید. می توانید تعادل رنگ سفید را طوری تنظیم کنید که رنگ های سرد کمتر باشد و عکس شما گرمای بیشتری داشته باشد. بهتر است کنتراست، روشنایی و اشباع (همان غلظت رنگ ها) را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید مقاله تجهیزات و ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید