08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

بهترین ترکیب بندی در عکاسی از زاویه پایین

5/5
عکاسی از زاویه پایین

عکاسی از زاویه پایین

یکی از راه های ثبت تصویری متفاوت و موثر، انحراف از دیدگاه استاندارد و رایج است. یکی از این روش ها عکاسی از زاویه پایین است که یکی از سخت ترین اما جذاب ترین تکنیک ها در عکاسی است. استفاده از این روش به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و کیت دوربین و لنز شما می تواند به خوبی از پس این فرآیند برآید.

بنابراین، در این مقاله، عکاسی و ترکیب بندی با زاویه کم را بررسی می کنیم و به شما ترفندهایی می گوییم تا از عکاسی با زاویه پایین حداکثر استفاده را ببرید. با همراه باشید.

چگونه یک تصویر مطلوب از زاویه‌ پایین را به ثبت برسانیم؟

اکنون که عکاسی با زاویه پایین و نحوه استفاده از آن را می دانیم، وقت آن رسیده است که این تکنیک و نحوه استفاده از آن برای عکاسی را بیاموزیم. عکاسی پایه با زاویه پایین نیازی به مهارت خاصی ندارد.

اما اگر چند ترفند بدانید، می توانید موفق شوید. با این حال، نحوه کنترل زاویه دوربین و لنز ممکن است با روش معمول متفاوت باشد. بیایید نگاهی به این تکنیک و ترفندهای آن در زیر بیاندازیم.

  • استفاده از خطوط راهنما برای هدایت چشم مخاطب

استفاده از خطوط راهنما یکی از مفیدترین تکنیک ها برای عکاسی در بسیاری از زمینه ها است. هنگامی که یک عکس از زاویه پایین میگیرید، می‌توانید از خطوط راهنما استفاده کنید تا مطمئن شوید که تماشاگر چشم‌انداز غیرمنتظره‌ای را که ایجاد کرده‌اید از دست نمی‌دهد.

عناصر خطی را در منظره یاب خود با دقت انتخاب کنید. سعی کنید از این خطوط به عنوان نشانه های راهنما استفاده کنید که توجه بیننده را به نکات اصلی تصویر هدایت می کند. بنابراین شما مسیر تماشا را برای بیننده در نظر می گیرید.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

ترکیب بندی در عکاسی از زاویه پایین

در عکاسی معمولی، خطوط همیشه نزدیک افق و هم سطح با زاویه دید هستند. این در حالی است که عکاسی از زاویه پایین نیاز به نگاه متفاوتی دارد. به دلیل زوایای ایجاد شده بین دوربین، زمین، پس‌زمینه و سوژه‌های اصلی، بهترین خطوطی که می‌توانید استفاده کنید، خطوطی هستند که عناصر افقی یا مجاور تصویر را ارائه می‌کنند و چشم بیننده را به سمت آسمان می‌کشند.

  • از زاویه‌های به شدت پایین نهراسید

هنگام عکاسی از زاویه بسیار پایین، تصویر خطوط واضحی نخواهد داشت. با این حال، بسیاری بر این باورند که زاویه عکاسی بسیار پایین با حرکات غیرعادی دوربین همراه است که می تواند تصاویر سورئال و پیچیده ای از سوژه های خاص ایجاد کند. بسیاری از فیلمسازان از زوایای دوربین بسیار پایین برای به تصویر کشیدن سردرگمی، اضطراب و مستی استفاده می کنند.

به عنوان یک عکاس، می توانید از یک تکنیک برای اهداف متعدد استفاده کنید. به عبارت ساده تر، هیچ تکنیک خاصی برای تبدیل عکس با زاویه کم به عکس بسیار پایین وجود ندارد.

برای استفاده از زاویه عکاسی بسیار پایین، می توانید دوربین را تا حد امکان در پایین ترین نقطه با سوژه قرار دهید و در نتیجه کاهش زاویه عکاسی را اغراق کنید. به عنوان مثال، به جای خم شدن یا نشستن برای گرفتن عکس، می توانید دراز بکشید تا زاویه عکس را به حداقل برسانید.

استفاده از این تکنیک به شما امکان می دهد سوژه هایی را با ویژگی های فیزیکی اضافی به تصویر بکشید، بنابراین مطمئن شوید که پکیج لنز واید مناسبی برای ضبط اجرای این تکنیک دارید. یک لنز واید یک نیاز کلیدی برای عکاسی از زمین در زوایای نزدیک است. حتی می توانید از یک سه پایه کوچک با پایه های کوچک استفاده کنید.

  • استفاده از ICM در عکاسی از زاویه پایین

ICM یا تکنیک حرکت عمدی دوربین یکی از جالب ترین تکنیک ها در دنیای عکاسی تجربی است. این تکنیک مبتنی بر تغییر آگاهانه موقعیت و زاویه دوربین در هنگام نوردهی است. می توانید تصور کنید که فناوری ICM با سرعت شاتر بالا می تواند به تصاویر سورئال منحصر به فردی منجر شود. ترکیب تکنیک ICM با زوایای غیر معمول می تواند صحنه ای منحصر به فرد ایجاد کند.

بیشتر بدانید بهترین ترکیب بندی در عکاسی از زاویه پایین : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

بهترین ترکیب بندی در عکاسی از زاویه پایین

مزایای عکاسی از زاویه پایین

  • سوژه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد

 عکاسی از زاویه کم می تواند سوژه را بزرگتر نشان دهد. این اثر در هنگام استفاده از لنزهای واید بارزتر است. البته عکاسی با زاویه پایین فقط برای عکاسی از کودکان و ماشین های کوچک نیست، می توان از آن برای عکاسی از مدل ها یا افراد بلند قد نیز استفاده کرد. البته زیاده روی نکنید!

  • توجه بیننده را به خود جلب می‌کند

همانطور که گفتم وقتی از زاویه ای ناآشنا فیلمبرداری می شود بیننده بلافاصله به سمت آن کشیده می شود. زمانی که عکس را از زاویه ای غیرعادی می گیرید، تفاوت آن چشم بیننده را به خود جلب می کند.

  • استفاده از خطوط راهنما

 استفاده از خطوط راهنما برای هدایت چشم به سوژه مورد نظر یکی از تکنیک های اساسی عکاسی است. هنگام عکاسی از ارتفاع نزدیک به زمین، می توانید به راحتی و به طور موثر از خطوط راهنما استفاده کنید.

اساساً با این روش می خواهید چشم بیننده را به سمت آنچه می خواهید ببینید هدایت کنید. از این تکنیک می توان به طور موثر برای عکاسی پرتره، معماری و منظره استفاده کرد.

بیشتر بخوانید بهترین ترکیب بندی در عکاسی از زاویه پایین : عکاسی صنعتی در اصفهان 

ترکیب بندی در عکاسی از پایین
  • مناظر را به شکلی غیرعادی به نمایش می‌گذارید

این مرحله برای تمرین بصری نیز انجام می شود. بسیاری از مناظر و مکان های دیدنی معروف وجود دارد که همه آنها را در عکس ها دیده اند، حتی اگر شخصا آنها را ندیده باشند. در چنین مکان هایی می توانید زاویه دید را تغییر دهید و عکسی جدید و متفاوت بگیرید.

سخن پایانی مقاله بهترین ترکیب بندی در عکاسی از زاویه پایین

در این مطلب از نقش آبرنگ به بررسی عکاسی از زاویه پایین پرداختیم و گفتیم این روش یکی از تاثیرگذارترین روش های عکاسی است همچنین نکات مهم در این سبک از عکاسی را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید بهترین ترکیب بندی در عکاسی از زاویه پایین : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید