08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

بریف طراحی لوگو چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

5/5
بریف طراحی لوگو

بریف طراحی لوگو چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

تهیه بریف طراحی لوگو یکی از مراحل مهم قبل از شروع فرآیند طراحی لوگو است که طراح را در مسیر درست برای طراحی یک لوگوی زنده و ماندگار قرار می دهد. هنگام تهیه بریف طراحی لوگو باید اطلاعات برند، سبک طراحی مورد نظر، مدت زمان پروژه، میزان بودجه و … را وارد کنید و در واقع بریف همان سند حاوی تمامی اطلاعات لازم است.

این اطلاعات توسط صاحب کسب و شرکت طراح پر می شود و در اختیار طراح گرافیک قرار می گیرد تا طراح گرافیک دقیقا بداند که چگونه عناصر مختلف لوگو را طراحی کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به توضیح بیشتر بریف طراحی لوگو بپردازیم.

بریف طراحی لوگو برای یک پروژه چگونه تهیه می‌شود؟

  • معرفی دقیق کسب و کار

کسب و کار شما در چه بخشی فعالیت می کند و چه محصولات یا خدماتی را به مشتریان می فروشند؟ چند سال سابقه کار در این زمینه دارید؟ لوگوی کسب و کار شما باید چه پیامی را به مشتریان منتقل کند؟ به این سوالات در بریف طراحی لوگوی خود پاسخ دهید تا به طراحان کمک کنید تا با کسب و کار شما و مشتریان شما آشنا شوند.

  • شرح پروژه طراحی لوگو

انتظارات برای لوگوی نهایی باید به طور کامل شرح داده شود و زمان های تحویل برای اطمینان از موفقیت سفارش و پروژه ارائه شود. در این بخش به سوالات زیر پاسخ دهید: چرا لوگو جدید می خواهید؟ در طراحی چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

بیشتر بخوانید مقاله بریف طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو
بریف طراحی لوگو چیست و چگونه تهیه می‌شود؟
  • معرفی مخاطبان اصلی کسب و کار

یک طراح با تجربه می داند که مخاطب به چه چیزی نیاز دارد. علاوه بر این، طراحان اغلب می دانند که برای ارائه محصولات و خدمات بهتر در هر زمینه کاری، چه ویژگی هایی باید در طراحی گنجانده شود. به عنوان مثال اگر مخاطبان شما کودکان هستند، طرح با رنگ های شاد و کودکانه به شما کمک می کند تا مخاطب خود را جذب کنید.

اگر مخاطبان شما زنان میانسال هستند، طراحی یک لوگوی زیبا و کلاسیک برای مخاطبان شما بسیار خاص خواهد بود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که جزئیات دقیق خدمات و مخاطبان هدف خود را در اختیار طراح لوگو قرار داده اید.

  • اهداف شما از طراحی لوگو

هر پروژه ای که شروع می کنید باید اهداف هوشمندانه ای داشته باشد که یکی از مهم ترین قسمت های بریف است.

در این قسمت باید جزئیات بیشتری توجه داشته باشد؛ بریف هوشمند به این معنی است که تحویل پروژه ها خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و به موقع هستند. به عنوان یک مدیر کسب و کار، شما باید اهداف خاصی داشته باشید که طراحی لوگو و بریف شما به آن ها می پردازد.

  • معرفی رقبای کسب و کار

بریف طراحی لوگو درباره برندسازی نیست. شما باید اطلاعاتی در مورد رقبای اصلی خود داشته باشید. اما چرا؟ اگر طراح لوگو با کسب و کار شما آشنا نیست، باید بخشی از بریف را به رقبا اختصاص دهید.

با اختصاص یک بخش کامل از بریف به رقبای خود، طراح لوگو را در جریان روندهای جاری بازار قرار می دهید. بنابراین با این کار می توانید تصمیم بگیرید که آیا از روندهای فعلی کسب و کار دور می شوید یا با آنها همراه می شوید.

بیشتر بخوانید مقاله بریف طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
بریف طراحی لوگو
  • جزئیات پروژه طراحی لوگو

برای انجام بریف طراحی لوگو از یک طراح مشورت بگیرید و به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • سبک لوگو: تعیین سبک طراحی و ساختار کلی لوگو یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از طراحی لوگو باید در نظر گرفت. برخی از رایج ترین سبک های طراحی لوگو عبارتند از مدرن، کلاسیک، مینیمال، فضای نگاتیو، تایپوگرافی و غیره که باید بر اساس نیاز و وسعت کسب و کار شما انتخاب شوند.
  • رنگ لوگو: توجه به اصول روانشناختی رنگ جزء مهمی از گرافیک و طراحی لوگو محسوب می شود. در فرآیند برندسازی، رنگ لوگو به صورت تصادفی انتخاب نمی شود و قبل از انتخاب رنگ مورد علاقه، لازم است مفهوم و پیام روانی رنگ مورد نظر را به طور کامل درک کرد، زیرا رنگ ها تاثیر روانی خاصی بر روی فرد دارند. و به همین دلیل باید با دقت انتخاب شوند.
  • فونت های لوگو: تایپوگرافی و انتخاب فونت های مناسب یکی دیگر از جنبه های مهم در تهیه بریف طراحی لوگو است که اغلب کمتر مورد توجه قرار می گیرد. در این قسمت بر اساس اطلاعاتی که در مورد کسب و کار خود دریافت کرده اید، طراحان فونت های مختلفی را به شما پیشنهاد می کنند، اما باید بدانید که فونتی که انتخاب می کنید باید خوانا و سازگار با عناصر دیگر باشد. لوگو هم هماهنگی و تناسب دارد.
بریف طراحی لوگو چیست؟

تعیین زمان تحویل و بودجه پروژه

آخرین قسمتی که باید در بریف طراحی لوگو خود به آن اشاره کنید بازه زمانی پروژه و میزان بودجه اختصاص داده شده به طراحی لوگو است. این قسمت نیز باید با کمک طراحان تهیه و ویرایش شود.

با نوشتن این موارد می توانید بریف لوگوی خود را تهیه کنید و لوگوی خود را به موقع از طراح دریافت کنید. هنگام برنامه ریزی و اجرای بریف طراحی لوگو، همه چیز طبق برنامه پیش می رود و هماهنگ و حرفه ای است. بنابراین، اگر برندی با وب سایت خود دارید، مطمئن شوید که قبل از ایجاد لوگو با تیم طراحی مشورت کرده و توضیحات کاملی به آنها بدهید.

سخن پایانی مقاله بریف طراحی لوگو

به یاد داشته باشید که برای داشتن یک طراحی لوگوی قوی باید یک بریف طراحی لوگو داشته باشید، با نوشتن یک فرم بریف  کوتاه می توانید یک لوگوی زیبا و منحصر به فرد برای کسب و کار خود داشته باشید، چه وب سایت و چه کسب و کار شخصی. قبل از طراحی برند و لوگوی خود، بریف را از طریق یک تیم مجرب و فرآیند تکمیل کنید.

به یاد داشته باشید که ویژگی های برند با ویژگی های لوگو متفاوت است و باید این دو را جداگانه در نظر بگیرید. ذوق هنری و شخصیت شما به مهمترین ویژگی کسب و کار شما تبدیل خواهد شد. بنابراین، جدا از اعتماد به طرحی که انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید که از عناصر مختلف در طراحی لوگوی خود به درستی استفاده می کنید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله بریف طراحی لوگو : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید