08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

بررسی نقش کاتالوگ در بازاریابی و رشد بیزینس

5/5
بررسی نقش کاتالوگ در بازاریابی و رشد بیزینس

بررسی نقش کاتالوگ در بازاریابی و رشد بیزینس

در این مقاله به بررسی نقش کاتالوگ در بازاریابی و رشد بیزینس پرداخته میشود. کاتالوگ ها در اصل یک نوع منبع اطلاعاتی دقیق از کسب و کار شما هستند. این اطلاعات در یک دفترچه و یا کتابچه ای جمع آوری شده است.

شما با استفاده از این دفترچه می توانید تمامی بخش ها و زوایای کار خود را معرفی نمایید ولی جمع آوری این اطلاعات دقیق کار آسانی نیست و باید توسط یک طراح انجام شود. کار اصلی شما این است که اطلاعات را در اختیار طراحان قرار دهید؛ سپس آن ها این اطلاعات را به صورت هدفمند در کاتالوگ شما قرار می دهند. 

بررسی 5 نقش کاتالوگ در بازاریابی و رشد بیزینس

  • افزایش فروش

از دیگر مزایای طراحی کاتالوگ و بروشور، بالا رفتن میزان نرخ فروش است. با طراحی کاتالوگ و بروشور جذاب، شرکت می‌تواند به آسانی محصولات خود را به مشتریان خود معرفی کند و باعث بیشتر شدن تقاضا برای محصولات خود شود. در نتیجه، فروش شرکت بهبود می‌یابد و درآمد آن‌ها افزایش می‌یابد.

  • بهبود تجربه مشتری

با ارائه یک کاتالوگ قابل دسترس و جذاب، شما به مشتریان خود یک تجربه بهتری از خریداری از شما ارائه می دهید. این به شما کمک می کند تا مشتریان خود را راضی نگه دارید و باعث می شود که آنها در آینده به شما بازگردند

  • ترویج محصولات

از دیگر مزایای طراحی کاتالوگ و بروشور، ترویج محصولات است. طراحی کاتالوگ و بروشور به شرکت کمک می‌کند تا محصولات خود را بهتر به مشتریان خود معرفی کند. در مقاله نقش کاتالوگ در بازاریابی، توجه به جزئیات محصولات، ویژگی‌ها، مزایا و ارزش افزوده آن‌ها می‌تواند به فروش بیشتر کمک کند.

بیشتر بخوانید مقاله بررسی نقش کاتالوگ در بازاریابی و رشد بیزینس : طراحی و چاپ کاتالوگ

بررسی نقش کاتالوگ در بازاریابی و رشد بیزینس
  • افزایش شناخت برند

یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی کاتالوگ و بروشور و نقش کاتالوگ در بازاریابی، افزایش شناخت برند است. با تهیه و توزیع کاتالوگ و بروشور، شرکت می‌تواند به راحتی نام و نشان تجاری خود را به مشتریان خود معرفی کند. همچنین، طراحی جذاب و خلاقانه کاتالوگ و بروشور می‌تواند باعث بیشتر شدن توجه مخاطبین به برند شود.

  • دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر کاربران به خدمات و یا محصولات

افراد بسیار زیادی علاقه به نگهداری کاتالوگ‌های زیبا دارند! از این رو شما می‌توانید با طراحی یک کاتالوگ زیبا همیشه آن را در جلوی چشمان مشتریان خود قرار دهید.

از این رو آن‌ها می‌توانند ارتباط بهتری با کاتالوگ برقرار کنند. از دیگر خصوصیات خاص کاتالوگ‌ها در دسترس بودن آن‌ها است، به عنوان مثال کاتالوگ‌ها در صورتی که از چندین صفحه برخوردار باشند به راحتی توسط مشتریان بازدید می‌شوند و آن‌ها می‌توانند بدون کمترین مشکلی، به تمامی محصولات و یا خدمات شما دسترسی داشته باشند.

تاریخچه کاتالوگ و نقش کاتالوگ در بازاریابی

اگر بخواهیم تاریخچه‌ی تولید اولین کاتالوگ را در جهان بررسی نماییم، باید به سال 1498 میلادی رجوع کنیم. یعنی حتی چیزی نزدیک به 200 سال قبل از انقلاب صنعتی. «آلدوس پیوس مانوتیوس» شرکت خود را تحت عنوان مطبوعات آلدین در ونیز ایتالیا در سال 1495 میلادی تأسیس نمود.

اختراع دستگاه چاپ در اوایل آن قرن، این امکان را برای مانوتیوس فراهم کرد تا بتواند اولین نسخه‌ی چاپی بسیاری از آثار کلاسیک را که تا آن زمان به صورت دست‌نویس بودند، چاپ نماید. وی برای معرفی کتاب‌های خود، کتابچه‌ی کوچکی را تحت عنوان کاتالوگ که شباهت‌هایی نیز به کاتالوگ های کاغذی امروزی داشت، چاپ کرد.

بیشتر بخوانید مقاله بررسی نقش کاتالوگ در بازاریابی و رشد بیزینس : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

نقش کاتالوگ در بازاریابی و رشد بیزینس

محتویات کاتالوگ مطلوب

  • تصاویر محصولات

یکی از مهمترین اطلاعاتی که در کاتالوگ محصولات قرار می‌گیرد، عکسهای با کیفیت محصولات است. تصاویر با کیفیت و جذابیت بالا، به مشتریان کمک می‌کند تا با دقت بیشتری محصولات و ویژگی‌های آنها را بررسی کنند.

  • توضیحات محصولات

در کاتالوگ محصولات، توضیحاتی درباره ویژگی‌ها، مزایا و مشخصات محصولات قرار می‌گیرد. این توضیحات به مشتریان کمک می‌کند تا با اطلاعات بیشتر و بر اساس نیاز اقدام به خرید کنند.

  • قیمت محصولات

در بعضی کاتالوگها می توان قیمت محصولات و شرایط پرداخت آن‌ها نیز ذکر می‌شود. این اطلاعات برای مشتریان کارآمد است، زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا قیمت محصولات شما را با محصولات دیگر مقایسه کنند و انتخابی صحیح تر داشته باشند.

  • راهنما

در کاتالوگ محصولات، راهنمایی‌هایی برای استفاده از محصولات نیز قرار می‌گیرد. این راهنماها به مشترى کمک می‌کند تا بتوانند با نحوه کارکرد محصولات آشنا شوند.

  • مشخصات فنی

برای مشتریانی که به دنبال محصولات با مشخصات فنی خاص هستند، کاتالوگ محصولات، شامل مشخصات دقیق و کامل است. این اطلاعات برای مشتریانی که به دنبال محصولات با ویژگی‌های خاص هستند، بسیار مفید است.

  • اطلاعات تماس

در کاتالوگ محصولات، اطلاعات تماس با شما نیز قرار می‌گیرد. این اطلاعات به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی با شما تماس بگیرند و پاسخ سوالاتشان را دریافت کنند.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

نکات طراحی کاتالوگ جهت رشد بیزینس

مهم ترین مورد در طراحی کاتالوگ و نقش کاتالوگ در بازاریابی این است که در ابتدا هدفتان را مشخص کنید. یعنی معلوم کنید که به دنبال یک کاتالوگ قدرتمند هستید یا یک کاتالوگ عادی کفایت می کند. شما برای اینکه کاتالوگتان را طراحی کنید؛ باید چند نکته را در نظر بگیرید.

  • انتخاب کاغذ مناسب برای کاتالوگ
  • رعایت کردن تمامی اصول نگارش
  • متناسب بودن الگو با زمینه ی شغلی شما
  • انتخاب رنگ و عکس مناسب برای کاتالوگتان
  • درج لوگو شما در کاتالوگ
  • صداقت در نوشتن و همچین مختصر نویسی
  • در نظر گرفتن فونت نوشتن و اندازه ی آن
  • کامپیوتر همیشه در دسترس نیست و کاتالوگ های چاپی میتوانند منبع مناسبی برای اطلاعاتی در رابطه با محصولات باشند. کاتالوگ های چاپی سرگرم کننده هستند زیرا مشتری را متمرکز بر محصول نگه میدارد و فرد به راحتی با یک کلیک نمیتواند آن را ببندد یا تغییر دهد .کاتالوگ چاپی مشتری را درگیر میکند و فرد ممکن است چندین بار به آن نگاه کند و آن را بخواند.
  • کاتالوگ ها راهی محسوس و قابل لمس را پیش روی مشتری برای خریدهای گرانقیمت قرار می دهد.

تفاوت کاتالوگ با بروشور

کاتالوگ ها مجموعه ای از تمام اطلاعاتی هستند که در کسب و کار شما وجود دارد. مانند معرفی کامل تمامی محصولات و خدمات خود. اما بروشورها یک برگه هستند که یک سری اطلاعات جامع در مورد کسب و کار شما در اختیار مردم قرار می دهند. هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور متفاوت هستند و ابتدا باید یکی را انتخاب کنید. سپس از هزینه های آن مطلع شوید.

سخن پایانی مقاله نقش کاتالوگ در بازاریابی

 از آنجا که شما برای معرفی کسب و کار و محصول خود نیاز به یک معرفی نامه دارید؛ کاتالوگ و بروشورها به عنوان یک معرفی نامه برای شما در نظر گرفته می شوند. پس مهم است که چگونه به افراد معرفی شوید. این معرفی می تواند نقش بسیار زیادی در پیشرفت و رونق کسب و کار شما داشته باشد.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید