08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

کاربرد کاتالوگ دیجیتال چیست؟

5/5
کاربرد کاتالوگ دیجیتال

کاربرد کاتالوگ دیجیتال چیست؟

کاربرد کاتالوگ دیجیتال یک ابزار تبلیغاتی الکترونیکی است که به شما این امکان را می دهد تا محصولات، خدمات یا نمونه کارها خود را به شکلی زیبا و جذاب به مخاطبان خود ارائه دهید. کاتالوگ دیجیتال می‌تواند شامل تصاویر، متن، ویدئو، صدا، پیوندها و نمادهای گرافیکی باشد و می‌تواند روی رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و وب‌سایت‌ها اجرا شود. کاتالوگ دیجیتال در مقایسه با کاتالوگ چاپی دارای مزایا و کاربردهای زیادی مانند دسترسی سریع، کاهش هزینه چاپ و … می باشد. با ما همراه باشید تا درمورد کاربردهای این سبک از کاتالوگ و مزایا آن نسبت به کاتالوگ های چابی بیشتر آشنا شوید.

 مزایای کاتالوگ دیجیتال

  • کاهش هزینه های چاپ و ارسال کاتالوگ
  • افزایش دسترسی و ارتباط مشتری با محتوای به روز و دقیق
  • امکان فروش با تخفیف و اعلام موجودی محصول
  • ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبای که از کاتالوگ های چاپی استفاده می کنند
  • امکان ویرایش و به روز رسانی کاتالوگ به صورت لحظه ای
  • حفاظت از محیط زیست با کاهش استفاده از کاغذ
  • قابلیت کار بر روی کلیه سیستم های الکتریکی.
  • قابلیت حرکت آسان و سریع
  • بدون محدودیت مکان
  • امکان لینک دادن به وب سایت شما
  • داشتن صفحات بیشتر بدون نگرانی از افزایش هزینه های طراحی

امکانات و کاربرد کاتالوگ دیجیتال

ایجاد یک کاتالوگ دیجیتال امکان شخصی سازی را فراهم می کند. به لطف آن، محصولات را می توان بر اساس ویژگی های خاص فیلتر کرد و به روشی ساده نمایش داد. تمامی سازمان ها به اطلاعات محصول نیز دسترسی دارند. یک کاتالوگ دیجیتال پیشرفته باید ویژگی های زیر را ارائه دهد.

کاربرد کاتالوگ دیجیتال چیست؟
  • دسترسی

دسترسی به کاربرد کاتالوگ دیجیتال برای همه مرورگرها از جمله کروم، اپرا، سافاری و غیره الزامی است. همچنین در گوشی های هوشمند، تبلت ها و… کاتالوگ دیجیتال باید امکان پذیر باشد.

در کنار ایجاد وب سایت، ایجاد اپلیکیشن کاتالوگ دیجیتال برای اندروید و IOS یکی دیگر از راه های ارائه خدمات به مشتریان است. ویژگی‌ها و قابلیت‌های موجود در کاتالوگ دیجیتال شامل دسترسی برای افراد کم بینا، سازگاری با اسکرین ریدر و میانبرهای صفحه کلید جهت پیمایش می‌باشد.

  • تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل داخلی می تواند عملکرد کاتالوگ های دیجیتال و کمپین های بازاریابی را نظارت و اندازه گیری کند. در این زمینه گوگل آنالیز ابزاری قدرتمند برای اندازه گیری مقیاس ها و بهبود بازاریابی است.

  • نام برند

هنگام سفارشی سازی و انتشار نام برند کاتالوگ دیجیتال خود، مهم است که نام دامنه مناسب را برای برند و همچنین نام تجاری خود انتخاب کنید.

  • طراحی

نکته مهم دیگر در خصوص قابلیت ها و کاربرد کاتالوگ دیجیتال ، نحوه طراحی آن است. ایجاد یک طرح بندی ثابت برای ظاهر کاتالوگ دیجیتال و امکان تغییر آن به گونه ای که با اندازه های صفحه به غیر از اندازه هایی که در طراحی دنبال می شود، از مواردی است که می بایست در طراحی رعایت شود. ایجاد یک طراحی سفارشی برای موبایل هوشمندانه است.

  • فرم ها

افزودن ویژگی‌های سبد خرید، ایجاد فرم‌های سفارش محصول یا استفاده از فرم‌های آماده iframe و استفاده از فرم‌های پاپ آپ برای جذب مشتریان جدید مهم است.

  • مارکتینگ

یکی از ضروری ترین ویژگی ها و کاربرد کاتالوگ دیجیتال و آنلاین، سازگاری آن با موتورهای جستجو است.

بیشتر بخوانید مقاله کاربرد کاتالوگ دیجیتال : خدمات طراحی کاتالوگ در شرکت های تبلیغاتی

کاربرد کاتالوگ دیجیتال چیست؟
  • ویرایش

در یک کاتالوگ دیجیتال به منظور پیمایش آسان مشتریان و یافتن جزئیات محصول، ایجاد هایپرلینک موثر بوده و علاوه بر آن به منظور افزایش تعامل، ایجاد محتوای تعاملی شامل ویدئو، نمایش محصول و محتوای پاپ آپ توصیه می شود.

ایجاد پیوند SKU، جاسازی محتوای ویدئویی از یوتیوب و دیگر سایت ها و برجسته سازی محتوا نیز از دیگر ویژگی هایی است که می بایست در کاتالوگ اعمال گردد.

  • جستجو

طراحی کاتالوگ دیجیتال و قابلیت های سخت افزاری مشتریان را قادر می سازد تا در کاتالوگ جستجو کرده و محصول مورد نظر را به سرعت پیدا کنند. بنابراین، ایجاد یک لیست کامل از ذخیره سازی و محصولات مهم است.

  • نوار ابزار

ایجاد امکاناتی مانند نظرات کاربران برچسب گذاری محتوا، منوی پیمایش، اشتراک گذاری آیکون در صفحات اجتماعی دانلود نسخه PDF کاتالوگ برای دسترسی آفلاین و امکان ارسال کاتالوگ از طریق ایمیل. تجربه رضایت بخشی را برای کاربران به ارمغان می آورد.

محتوای کاتالوگ دیجیتال

به عنوان یک ابزار بازاریابی، کاتالوگ دیجیتال از اصول بازاریابی پیروی می کند. این اصول باید در این ابزار تبلیغاتی رعایت شود. این کاتالوگ ها نیز در زمانی که به دست مخاطب می رسند، چه با تلفن همراه و چه با رایانه مشاهده شود، تفاوتی ندارند. از آنجایی که هدف کاتالوگ دیجیتال جلب رضایت مخاطب است، باید به گونه ای طراحی شود که برداشت مخاطبان منفی نباشد.

اگر تبلیغات شما برای مخاطبان شما جالب نباشد، آنها شرکت و برند شما را دوست نخواهند داشت و تبلیغات شما بیهوده خواهد بود. باید گفت که در طراحی کاتالوگ دیجیتال خود از صحبت در مورد چیزهای بیهوده و غیر ضروری خودداری کنید، کیفیت تصویر، پس زمینه و رنگ صفحات را بالا ببرید و به نوع و اندازه حروف توجه کنید و سایز آن را در یک الگوی منظم در تمام صفحات رعایت کنید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

کاتالوگ دیجیتال چیست؟

در گذشته شرکت‌ها و سازمان‌ها با انتشار کاتالوگ‌های تبلیغاتی، سازمان‌های خود را تبلیغ می‌کردند و محصولات و خدمات جدید را معرفی می‌کردند محصولات و خدمات جدید خود را نیز در آن ها معرفی می‌کردند. در واقع امروزه کاتالوگ دیجیتال بهترین ابزار برای ارائه محصولات و خدمات هر شرکتی است.

 تفاوت بین کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ کاغذی چیست؟

تفاوت های کلیدی بین کاتالوگ دیجیتال و کاتالوگ کاغذی وجود دارد. همانطور که گفته شد، یک کاتالوگ کاغذ چاپ شده معمولاً شامل مجموعه ای از هر محصولی است که دارید یا می توانید تهیه کنید. اما یک کاتالوگ دیجیتال شامل تمام محصولاتی است که در انبار دارید و این کار را بدون به خطر انداختن قابلیت استفاده آن انجام می دهد.

این موضوع به خاطر دو چیز است:

شما به راحتی می توانید کاتالوگ محصولات، لیست ها و دستورالعمل های سفارش را بدون هزینه اضافی ایجاد کنید. این امر دسترسی مشتریان شما به محصولاتی را که معمولاً خریداری می کنند آسان می کند.

فناوری جستجوی قدرتمندی که جستجو، فیلتر و سازماندهی کاتالوگ محصولات را آسان می کند. مشتریان می توانند محصولات جدیدی را که هرگز ندیده بودند را کشف کرده و در مورد آنها اطلاعات بدست آورند. این تفاوت مهمتر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

سخن پایانی مقاله کاربرد کاتالوگ دیجیتال

در مقاله کاربرد کاتالوگ دیجیتال سعی شده است تا کاربردهای مختلف کاتالوگ دیجیتال را ارائه دهیم تا بتوانید از آن در کمپین تبلیغاتی خود به نفع خود استفاده کنید. اما بیایید صادق باشیم، ایجاد یک کاتالوگ دیجیتال یک کار بسیار حرفه ای است و باید توسط متخصصان انجام شود. شما می­توانید اطلاعات بیشتر را می توانید از مشاورین مجموعه نقش آبرنگ که در انتخاب و طراحی کاتالوگ به شما کمک می کنند، کسب کنید.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید