08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اهمیت طراحی کاتالوگ در تبلیغات

5/5
اهمیت طراحی کاتالوگ

اهمیت طراحی کاتالوگ در تبلیغات

در این مقاله به بررسی اهمیت طراحی کاتالوگ در تبلیغات پرداخته می شود. تاکنون به رابطه مستقیم رونق کسب و  تبلیغاتتان فکر کرده اید؟ هنوز هم کاتالوگ به عنوان همگانی ترین  شیوه اطلاع رسانی فروش محسوب می شود پس تاثیر شگفت انگیز طراحی کاتالوگ مخاطب پسند را نمی توان انکار کرد.

طبق آمار 70درصد از مردم پس از دریافت کاتالوگ، شما را به صورت آنلاین دنبال خواهند کرد و در نهایت این استقبال پس از وارسی منجر به فروش شما خواهد شد. پس جرقه یک فروش پربار را با نکات مهمی که در این مقاله درخصوص طراحی کاتالوگ تبلیغاتی آورده ایم، بزنید.

52% از مردم بیش از آنچه برنامه ریزی کرده بودند، خریداری کردند و 75%  معتقدند کاتالوگ می تواند ایده بهتری برای خرید به آن ها بدهد. اما مردم به چه کاتالوگی بیشتر اهمیت می دهند؟ با ما همراه باشید.

مزایای کاتالوگ نسبت به سایر روش‌های تبلیغات

امروزه کار و تجارت، وابستگی زیادی به روابط اجتماعی و بازاریابی پیدا کرده است و برای اینکه بتوانید مراودات خود را با مخاطبان و مشتریان خود برقرار و حفظ کنید حتماً نیاز به ابزار تبلیغاتی حرفه‌ای و مناسب دارید.  یکی از همین ابزار تبلیغاتی که دارای اهمیت زیاد است کاتالوگ‌های سفارشی می‌باشد.

  • یکی از مؤثرترین و دردسترس‌ترین ابزار تبلیغاتی در حیطه تبلیغات چاپی،کاتالوگ‌های دیجیتال نیز در زمینه تبلیغات آنلاین استفاده می شود.
  • برگشت هزینه‌ای مربوط به طراحی وچاپ کاتالوگ در مدت‌زمان کوتاه
  • قابل‌حمل بودن کاتالوگ‌ها به‌طوری‌که فروشنده‌های هر مجموعه می‌توانند کاتالوگ‌ها را همراه خود داشته و در مواقع ضروری به مشتریان ارائه دهند.
  • کاتالوگ‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار بازاریابی می‌توانند در نزد مشتریان باقی بمانند و در بعضی مواقع توسط مشتریان با بقیه افراد نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند.
  • قابلیت به‌اشتراک‌گذاری محصولات و یا خدمات یک شرکت با مشتریانش در قالب یک مجموعه مدون

بیشتر بخوانید مقاله اهمیت طراحی کاتالوگ در تبلیغات : طراحی و چاپ کاتالوگ

طراحی کاتالوگ در تبلیغات

اهمیت طراحی کاتالوگ در تبلیغات

در اهمیت طراحی کاتالوگ در تبلیغات باید شخصیت برند شما را منعکس کند و به مشتریان احساس اعتماد و جذابیت را القا کند. همچنین، محتوای کاتالوگ نیز بسیار مهم است. باید مطالب کوتاه و مختصری درباره محصولات و خدمات شما درج شود و اطلاعات کافی برای ترغیب مشتریان به خرید فراهم شود.

 طراحی کاتالوگ باید مناسب فرمت چاپ باشد و به‌راحتی بتوان آن را در دسترس مشتریان قرار داد. در دنیای دیجیتال امروزی، امکان ایجاد نسخه الکترونیکی کاتالوگ و به‌اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بیشترین تأثیر را در بازاریابی خود داشته باشید.

انواع اهمیت طراحی کاتالوگ در تبلیغات

افزایش آگاهی و شناخت برند یکی از مزایای استفاده از کاتالوگ است. کاتالوگ‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا برند خود را به بهترین شکل به مشتریان معرفی کنید و آگاهی و شناخت آنها را افزایش دهید. از طریق کاتالوگ می‌توانید محصولات خود را به‌صورت متمرکز و هماهنگ معرفی کنید. این کار باعث تقویت اعتبار و قدرت برند شما می‌شود و به شما کمک می‌کند تا در ذهن مشتریان به‌خاطر بمانید.

در حالت کلی طراحی کاتالوگ اصولاً به دو صورت تک‌محصولی و چندمحصولی طراحی می‌گردد.

  • کاتالوگ تک محصولی

کاتالوگ‌هایی هستند که به معرفی یک محصول می‌پردازد و به توصیف یک محصول و راهنمای استفاده از آن محصول می‌پردازد.

  • کاتالوگ چند محصولی

کاتالوگی هست که محصولات و خدمات یک شرکت در آن قرار گرفته شده است. این کاتالوگ در سبک‌های متفاوت ژورنالی و صفحه‌آرایی می‌تواند طراحی گردد.

بیشتر بخوانید مقاله اهمیت طراحی کاتالوگ در تبلیغات : تکنیک های طراحی کاتالوگ برای فروش عمده

اهمیت طراحی کاتالوگ در تبلیغات
  • طراحی ژورنالی کاتالوگ یعنی چه؟

کاتالوگ‌های ژورنالی عکس‌محور هستند. در این نوع کاتالوگ‌ها تصاویر باکیفیت، محتوای متنی مختصر، شعارهای تبلیغاتی، چارت‌ها و جداول مربوط به معرفی محصول است.

در یک کسب‌وکار نیز محصولات و خدمات هسته مرکزی یک کسب‌وکار محسوب می‌شود و تهیه عکس‌های صنعتی  باکیفیت در این نوع طراحی بسیار دارای اهمیت است؛ زیرا موجب جذب مشتری می‌شود. ممکن است صاحبان کسب‌وکار فکر کنند که اقدام به چنین تبلیغاتی ممکن است کمی هزینه بر باشد اما بازگشت پولی که به مجموعه صورت می‌پذیرد خیلی بیشتر از هزینه تبلیغات است.

  • طراحی کاتالوگ با شیوه صفحه‌آرایی

کاتالوگ‌هایی که به‌صورت صفحه‌آرایی طراحی می‌گردند باید دارای محتوای متنی اصولی و دقیق باشند؛ زیرا در این کاتالوگ‌ها محتوای متنی دارای اهمیت زیاد است. در این کاتالوگ‌ها فرد باید به خواندن بیشتر ترغیب شود و همچنین از نکته مهم دیگر انتخاب قطع مناسب در طراحی کاتالوگ می‌باشد.

در طراحی کاتالوگ به سبک صفحه‌آرایی طراحی نمودارها، جداول، شیوه قرارگیری و چیدن مطالب در صفحات همراه با تصاویر هنری باید خیلی اصولی و حرفه‌ای انجام شود.

برای اینکه تبلیغات موفقی داشته باشید باید دید کاملاً حرفه‌ای داشته باشید و در طراحی ابزار تبلیغاتی خود نباید خساست به خرج داده و طراحی سرسری برای کاتالوگ مجموعه خود انجام دهید.

تکنیک های طراحی کاتالوگ حرفه ای برای فروش عمده

نکات ارزیابی در اهمیت طراحی کاتالوگ در تبلیغات

محتوای جذاب: محتوای کاتالوگ نیز باید جذاب و متنوع باشد. باید از عکس‌های باکیفیت و توضیحات کوتاه و مفید استفاده شود. همچنین، می‌توانید از نقل‌قول‌ها و تجربیات مشتریان قبلی نیز استفاده کنید.

  • ساختار مناسب: ساختار مناسب کاتالوگ نیز بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که اطلاعات به‌صورت منظم و سازمان‌یافته در کاتالوگ قرار داده شده است. هر بخش باید به طور واضح و قابل فهمی نشان‌دهنده محصولات یا خدمات شما باشد.
  • تأمین اطلاعات کامل: یک کاتالوگ مؤثر باید اطلاعات کامل و جامعی درباره محصولات یا خدمات شما ارائه دهد. مشتریان باید بتوانند به‌راحتی از طریق کاتالوگ به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنند.
  • تناسب باهویت برند: کاتالوگ تبلیغاتی باید باهویت برند شما همخوانی داشته باشد. از طریق استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و لوگوی برند، باید احساس همبستگی با برند شما را به مشتریان القا کند.

کاتالوگ مهم است!

 کاتالوگ ابزاری است که تصاویر و توضیحات را در کنار هم قرار می‌دهد و کار فروشنده مجموعه شما را برای فعالیت فروش بسیار راحت می‌کند.  برای اینکه بتوانید به‌آسانی خدمات و کالاهایی را که ارائه می‌دهید به مخاطبین خود معرفی کنید می‌توانید از کاتالوگ استفاده کنید.

کاتالوگ‌ها با ارائه اطلاعات دقیق و تصاویر باکیفیت، حتی به شرکت‌ها امکان معرفی جامع و کامل محصولات خود را می‌دهند. طراحی زیبا و مطابق با استایل برند، با متن و تصاویر جذاب، باعث ایجاد ارتباط عمیق‌تر و ماندگارتر با مخاطبان می‌شود و به تقویت شناخت و وفاداری به برند کمک می‌کند.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید