08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

امکانات کاتالوگ دیجیتال چیست؟

5/5
امکانات کاتالوگ دیجیتال

امکانات کاتالوگ دیجیتال

امکانات کاتالوگ دیجیتال چیست؟ نحوه ارائه خدمات و محصولات یک کسب و کار به مخاطبان یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کاری است. خریداران امروزی ترجیح می دهند خودشان درباره شرکت ها تحقیق کنند و گزینه مناسب را انتخاب کنند. بنابراین تهیه کاتالوگ دیجیتال ضروری است. کاتالوگ دیجیتال به یک کاتالوگ گرافیکی و هوشمند گفته می شود که شبیه سازی کاتالوگ ها و کتابچه های چاپی است و با امکان ورق دیجیتالی، حس استفاده از کاتالوگ کاغذی را برای مخاطبان بازسازی می کند.

در مقاله امکانات کاتالوگ دیجیتال قصد داریم در مورد امکانات کاتالوگ دیجیتال صحبت کنیم. لذا برای تکمیل این بحث اطلاعاتی پیرامون این محور ارائه می کنیم.

ویژگی ها و امکانات کاتالوگ دیجیتال

  • دسترسی

دسترسی به کاتالوگ دیجیتال با استفاده از تمامی مرورگرها اعم از کروم، اپرا، سافاری و … الزامی است، همچنین امکان دسترسی چندرسانه ای برای نمایش کاتالوگ در گوشی های هوشمند، تبلت ها و … فراهم شود.

علاوه بر ایجاد وب سایت، ایجاد یک برنامه کاتالوگ دیجیتال برای اندروید و IOS راه دیگری برای ارائه خدمات به مشتریان است. از جمله امکانات کاتالوگ دیجیتالی که استفاده از آن را برای افراد دارای نقص بینایی امکان پذیر می کند، سازگاری با صفحه خوان ها و میانبرهای صفحه کلید برای ناوبری است.

  • لینک دهی به وب سایت ، ایمیل و….

در کاتالوگ هوشمند می توانید با کلیک بر روی دامنه سایت در هر صفحه ای به وب سایت آن مجموعه بروید. تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد آن برند کسب کنید.

همچنین برای مکاتبه و ارتباط با مجموعه مورد نظر بر روی ایمیل کلیک کنید تا متن درخواستی ارسال شود. یا روی شماره تلفن شرکت کلیک کنید تا با آنها وارد مذاکره شوید.

یکی دیگر از  امکانات کاتالوگ دیجیتال که در اختیار شما قرار می گیرد این است که نظرات خود را با آنها در میان بگذارید و با کلیک و انتقال به شبکه های مجازی با آنها ارتباط نزدیک برقرار کنید. همچنین برای بازدید حضوری با کلیک بر روی آدرس شرکت و انتقال به صفحه گوگل مپ می توانید کوتاه ترین زمان را برای پیمودن مسیر بیابید.

  • افزودن فیلم به کاتالوگ دیجیتال ( Add Multimedia )

بخش جذاب کاتالوگ دیجیتال اضافه کردن ویدئو و صدا است. می توانید تیزرهای صوتی و تصویری خدمات و محصولات خود را در صفحات کاتالوگ هوشمند خود درج کنید. همچنین مجموعه خود را در قالب گزارش به مخاطبین خود معرفی کنید. این مزیتی است که در کاتالوگ های چاپی محقق نمی شود و شما در عین حال رسانه بصری دارید.

  • امکان تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل داخلی می تواند عملکرد کاتالوگ های دیجیتال و کمپین های بازاریابی را ردیابی و اندازه گیری کند. در این زمینه گوگل آنالیتیکس ابزاری قدرتمند برای سنجش مقیاس و بهبود بازاریابی است.

کاتالوگ دیجیتال
  • واکنشگرا (Responsive )

شما در دنیایی بدون مرز هستید، می توانید در هر زمان و هر مکان به کاتالوگ دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. کاتالوگ های اینترنتی را می توان در تمام مرورگرهای مدرن اجرا کرد. به دلیل ریسپانسیو بودن کاتالوگ آنلاین، به مخاطبین خود این امکان را می دهید که در کمترین زمان ممکن با کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا تلفن همراه، کاتالوگ شما را در اختیار داشته باشند.

  • به روز رسانی اطلاعات محصول در هر لحظه

اگر شرکت شما هنوز از یک کاتالوگ چاپی استفاده می کند، احتمالاً درگیر این هستید که تعویض آن چقدر گران و ناخوشایند است. حتی یک تعدیل جزئی، مانند تغییر قیمت یا در دسترس بودن یک محصول در رنگ یا طرح متفاوت، می تواند آزاردهنده باشد. معمولاً باید از طریق تلفن یا ایمیل تغییرات را به مصرف کنندگان خود بازتولید یا به صورت دستی اطلاع دهید.

  • محصولات سه بعدی ( Product 3D ) در کاتالوگ هوشمند

مهمترین هدف هر مجموعه از ارائه کاتالوگ، معرفی هر چه بهتر محصولات آن مجموعه برای جذب مخاطب است. نمایش ظاهر، ابعاد و زوایای محصول می تواند در انتخاب مشتری تاثیرگذار باشد. برای این منظور از چندین تصویر برای نمایش محصول در کاتالوگ های چاپی استفاده می شود.

در نهایت به دلیل محدودیت فضا، همه زوایا نمایش داده نمی شوند. در کاتالوگ دیجیتال این امکان برای شما وجود دارد که محصول را به صورت سه بعدی نمایش دهید و روی محصول کلیک کنید تا مخاطب به تمام زوایای آن دسترسی داشته باشد.

توضیحات محصول، عکس ها، قیمت و هر چیزی که می خواهید را تنها با چند کلیک به روز کنید. داده های شما در زمان واقعی و به روشی بسیار ساده در دسترس هستند.

  • نوار ابزار

ایجاد امکاناتی مانند حاشیه نویسی کاربر، علامت گذاری محتوا، منوی پیمایش، اشتراک گذاری آیکون ها در صفحات اجتماعی، دانلود نسخه PDF کاتالوگ برای دسترسی آفلاین و امکان ارسال کاتالوگ از طریق ایمیل، تجربه خوشایندی را برای کاربر به ارمغان می آورد.

  • نام برند

سفارشی کردن نام تجاری کاتالوگ آنلاین و برندسازی این نام در زمان انتشار و همچنین انتخاب نام دامنه مناسب برای برند تجاری مهم است.

  • طراحی

نکته مهم دیگر در خصوص ویژگی ها و امکانات کاتالوگ دیجیتال، روش طراحی آن است. ایجاد یک چیدمان ثابت به منظور حفظ ظاهر کاتالوگ و همچنین امکان تغییر آن برای سازگاری با صفحاتی با اندازه های متفاوت نسبت به مواردی که در طراحی باید رعایت شود. ایجاد یک طراحی سفارشی برای موبایل هوشمندانه است.

  • جستجو

این ویژگی کاتالوگ دیجیتال مشتریان را قادر می سازد تا در کاتالوگ جستجو کرده و محصول مورد نظر را به راحتی پیدا کنند. بر این اساس، ایجاد آرشیو و فهرست کامل محصولات ضروری است.

بیشتر بخوانید امکانات کاتالوگ دیجیتال چیست؟ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

امکانات کاتالوگ دیجیتال
  • امکان استفاده از گوینده

اگر مخاطبین شما حوصله خواندن کاتالوگ را ندارند می توانید با کمک صدای گوینده این موضوع را حل کنید. در این روش گوینده تمام متن کاتالوگ را برای مخاطب می خواند در حالی که این روش شنیداری باعث افزایش تاثیر تبلیغات خواهد شد.

  • سئو ( Seo Friendly )

اگر فکر می کنید که بهینه سازی موتورهای جستجو در مرورگرها فقط برای سایت ها و وبلاگ ها است، سخت در اشتباهید. شما به راحتی می توانید محتوای کاتالوگ دیجیتال خود را در موتورهای جستجو بهینه کنید. این شما را چندین گام جلوتر از رقبای اقتصادی خود می برد.

علل استفاده از امکانات کاتالوگ دیجیتال

  • حسن عالی کاتالوگ دیجیتال ارائه توضیحات جامع مرتبط با محصولات و خدمات شماست. پس نگران محدودیت بودجه یا تعداد صفحات کاتالوگ چاپی نباشید.
  • برعکس کاتالوگ‌های چاپی و دیگر کاتالوگ‌های الکترونیکی، شما برای تهیه و آماده‌سازی اسمارت کاتالوگ فقط یک‌بار هزینه پرداخت می‌کنند و هیچ هزینه‌ای تحت عنوان اشتراک و یا شارژ سالیانه پرداخت نمی‌کنند.
  • طراحی و ساخت کاتالوگ دیجیتال از کاغذ یا سایر مواد طبیعی استفاده نمی‌شود، عمر و دوام بیشتری دارد و سازگار با محیط‌زیست است. همین موضوع خود باعث کاهش هزینه در مقیاس‌های بزرگ‌تر نیز خواهد شد.
  • این فناوری، به‌راحتی قابل اشتراک‌گذاری است، یک معنی دارد: این می‌تواند به شما در گرفتن سفارش‌ها بیشتر کمک کند و برای تأمین‌کنندگان، سودآوری بسیاری داشته باشد.
  • مزیت بعدی طراحی Digital Catalog، کاهش چشمگیر هزینه‌های چاپ و نگهداری آن است. شما می‌توانید کاتالوگی با هر تعداد صفحه موردنیاز طراحی کنید و بدون نگرانی از کمبود فضا، آن را در یک فلش نگهداری نمایید و یا حتی برای خود ایمیل کنید. واقعیت این است که امروزه متأسفانه شرایط آماده‌سازی و هزینه‌های کاتالوگ چاپیآن‌قدر افزایش داشته که توجیه اقتصادی و بازگشت سرمایه آن‌ها بسیار کم شده و بسیاری از مدیران شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای صرفه‌جویی در پول و ثروت کسب‌وکارشان، اسمارت کاتالوگ را به‌عنوان جایگزینی برای کاتالوگ‌های هزینه‌بردار چاپی انتخاب می‌کنند.
  • کاتالوگ دیجیتال تأثیر چشمگیری در فروش شما دارد. تصور کنید که مشتریان در هر جایی که باشند خانه، محل کار یا پشت ترافیک به‌راحتی و فقط با چند کلیک، به تمام محصولات شما دسترسی دارند. همچنین با لینک‌دهی محصولات به یکدیگر، می‌توانید بدون هیچ توضیح اضافه‌ای کاربران را در دنیای کسب‌وکار خود غوطه‌ور کنید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

نکات طراحی کاتالوگ کافی شاپ

کاتالوگ چاپی|یک ارتباط یک‌طرفه!

هنگامی که همه کاتالوگ‌های چاپ شده محصول و خدماتتان را تحویل مشتریان دادید، لازم است یک دسته دیگر سفارش دهید. همین سبب می‌شود که شرکت‌ها در چاپ کاتالوگ به جامعه هدف صرفه‌جویی کنند و شاید همان کاتالوگ چاپی به دست علاقه چندان واقعی، نرسد. بروشورچاپی راه ارتباطی یک‌طرفه به شمار می‌آیند.

مخاطب آن را می‌گشاید، صفحات را برانداز می‌کنند، با جزئیات بیش از یک یا دو صفحه را مرور می‌کنند، محصول دلخواهش را پیدا می‌کنند و تمام. بعلاوه نظرات خود را دررابطه‌با محصول نمی‌تواند بیان کنند؛ اما این مشکل در کاتالوگ‌های دیجیتالی وجود ندارد.

کاتالوگ هوشمند و نسل جدید!

  فارغ از اینکه کسب کار شما چیست، مدیران آگاه می‌دانند اهمیت هوشمندسازی کاتالوگ در کنار کاتالوگ سنتی چقدر است؟ کاتالوگ دیجیتال، به‌عنوان یک کاتالوگ هوشمند دیجیتال بستری برای هوشمندانه معرفی‌کردن محصولات و خدمات شماست. حتی تمام روال فروش شما از طریق یک کاتالوگ دیجیتال هوشمند انجام خواهد شد شما می‌توانید کاتالوگ دیجیتال خود را از طریق خبرنامه‌های ایمیل به اشتراک بگذارید یا پیوندهای مربوط به آن را در صفحه فیس‌بوک یا توییتر خود ارسال کنید.

مشتریان شما نیز همیشه می‌توانند به‌راحتی دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید کاتالوگ دیجیتال خود را از طریق خبرنامه‌های ایمیل به اشتراک بگذارید یا پیوندهای مربوط به آن را در صفحه فیس‌بوک یا توییتر خود ارسال کنید. مشتریان شما نیز همیشه می‌توانند به‌راحتی دسترسی داشته باشند.

 در نظر داشته باشید که کاتالوگ‌های چاپی همچنان به عنوان سنگ بنای بازاریابی هرشرکت است، زیرا لمس کاتالوگ ها یا مزیت حالت فیزیکی آنها غیر قابل انکار است با این حال  برخی از مجموعه ها به داشتن فقط کاتالوگ دیجیتال اکتفا می کنند که در واقع اشتباهی بزرگ است، ترکیب این دو مورد میتواند یک نتیجه فوق العاده رضایت بخش برای هر کسب و کاری باشد.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید