08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی و تازه کار

5/5
عکاسی صنعتی در صنایع رقابتی

اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی و تازه کار

در این مقاله به بررسی اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی پرداخته میشود. عکاسی هنر و تکنیک ثبت لحظات زندگی است. اما طبیعی است که افراد مبتدی و تازه کار اشتباهات رایج عکاسی را مرتکب شوند که به مرور زمان برطرف خواهند شد. خوشبختانه این مشکلات قابل رفع است و وقتی این کار را انجام دهید عکس های شما بهتر می شود. ما این مقاله را به همه مبتدیان عکاسی توصیه می کنیم زیرا در مورد اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی و تازه کارصحبت می کند.

مهم‌ترین اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی

  • اشتباه در ترکیب بندی

یکی دیگر از مشکلات بزرگ عکاسی منظره، عدم توجه به ترکیب بندی تصویر است. ترکیب بندی به چیدمان عناصر در یک تصویر اشاره دارد و نقش عمده ای در تاثیرگذاری و اثربخشی کلی تصویر دارد. برخی از اشتباهات رایج در ترکیب بندی منظره عبارتند از وسط قرار دادن سوژه، قرار دادن خط افق در وسط کادر و وجود عناصر حواس پرت کننده بیش از حد در صحنه.

برای ایجاد یک ترکیب موثرتر، قانون یک سوم، خطوط برجسته و تکنیک های فریم به فریم را امتحان کنید تا توجه بیننده را به خود جلب کنید.

  • انتخاب غلط جایگاه سوژه

وقتی تازه شروع به کار می کنید، اغلب وسوسه انگیز است که همه چیز را در وسط عکس های خود قرار دهید. مردم، درختان، ساختمان ها و حتی خطوط افق. همه آنها در وسط قاب قرار می گیرند.

اگرچه گاهی اوقات می توان سوژه را در مرکز قرار داد، اما همیشه اینطور نیست. مشکل اینجاست که سوژه در مرکز، تصویر را نصف می‌کند و بیننده را گیج می‌کند و نمی‌داند با کدام نیمه روبرو شود. علاوه بر این، تصویر مرکزی ممکن است ایستا و خسته کننده به نظر برسد.

بنابراین، به جای اینکه سوژه خود را در مرکز ترکیب بندی قرار دهید، سعی کنید از قانون یک سوم استفاده کنید، که شما را تشویق می کند سوژه اصلی خود را در یک سوم مسیر در کادر قرار دهید. این به شما تصویری می دهد که احساس متعادلی دارد، اما بسیار پویاتر و جالب تر است.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی

قانون یک سوم اشتباه نیست و در بیشتر موارد برای اکثر موارد کار می کند باور نمی کنی؟ آن را امتحان کنید و ببینید چه چیزی به دست می آورید!

  • بی‌توجهی به زمان روز

هنگام عکاسی، ممکن است زمان مناسب روز را از دست بدهید. اما زمان روز تاثیر بسزایی بر نور و حال و هوای کلی یک عکس منظره دارد. عکاسی در ساعات طلایی روز، مانند بعد از طلوع و درست قبل از غروب خورشید، می تواند نوری زیبا، گرم و طلایی ایجاد کند که به تصویر عمق و بعد می بخشد.

  • وجود عکس‌های تار و محو

یکی از شکایات اصلی که مشتریان از عکاسان مبتدی دارند این است که عکس های آنها تار است. عکاسان جدید اغلب شکایت می کنند که هر چقدر هم که مراقب باشند، در نهایت عکس های تار می گیرند.

پاسخ ساده به این مشکل این است که نور کافی برای رسیدن به سنسور دوربین وجود ندارد، بنابراین دوربین برای گرفتن عکس‌های واضح دچار مشکل می‌شود. راه ها و روش های مختلفی برای رهایی از این مشکل وجود دارد:

  • استفاده از سه پایه با مونوپاد
  • اگر سرعت شاتر بیشتر است، ISO دوربین بالاتری را انتخاب کنید.
  • از فلاش دوربین استفاده کنید.

همه این تکنیک ها شما را مجبور می کند که عکسی واضح بگیرید و از انجام آن اشتباه عکاسی اجتناب کنید!

  • کنتراست بیش از اندازه

یک تصویر با کنتراست بالا به این معنی است که بین قسمت های تاریک و روشن تصویر تفاوت زیادی وجود دارد. این به دلیل عکس گرفته شده در نور خورشید است. این نکته بسیار مهمی در مطالعات عکاسی است که ارزش گوش دادن به آن را دارد. برای حل این مشکل از مراحل زیر استفاده کنید:

  • در سایه عکس بگیرید.
  • از چراغ قوه استفاده کنید.
  • عکسبرداری در حالت خودکار

بیشتر بدانید اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

اشتباهات عکاسی افراد مبتدی و تازه کار

حالت خودکار اساساً به دوربین شما می گوید که همه کارها با من! از جمله تنظیمات فوکوس و نوردهی. اگر در عکاسی تازه کار هستید، این حالت می تواند مفید باشد، به خصوص اگر می خواهید چند عکس خانوادگی عالی بگیرید که می توانید آنها را به دیوار آویزان کنید یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اما وقتی جدی وارد هنر عکاسی می­شوید، یادگیری نحوه تنظیم دستی تنظیمات بسیار مهم است. برای مثال، می‌توانید با انتخاب حالت الویت دیافراگم، ISO و دیافراگم را در هنگام عکاسی دوربین تنظیم کنید. اگر می‌خواهید با ویژگی‌های مختلف دوربین‌ها آشنا شوید، این یک حالت عالی است و من آن را به افراد مبتدی که به دنبال بهبود عکاسی خود هستند، به شدت توصیه می‌کنم.

چرا مهم است که تنظیمات خود را بررسی کنید؟ در حالی که دوربین شما به طور کلی عملکرد خوبی دارد، اما نمی تواند ذهن شما را بخواند، بنابراین اثرات دقیق مورد نظر شما را نمی داند. با انتخاب دستی تنظیمات مختلف، می توانید مطمئن شوید که هر تصویر نشان دهنده عکسی است که در نظر دارید!

  • استفاده از لنز ارزان قیمت

اشتباه دیگری که برخی از عکاسان مرتکب می شوند استفاده از لنزهای بی کیفیت برای عکاسی منظره است. لنز با دیافراگم کوچک نور بیشتری را به دوربین می‌دهد و نور بیشتر به معنای جزئیات بیشتر، رنگ‌های غنی‌تر و کیفیت تصویر بهتر است.

لنزهای ارزان‌تر موجود در بازار از اجزای بی کیفیت ساخته می‌شوند و اغلب منجر به تصویری تار یا بدون جزئیات می‌شوند. صرف کمی پول اغلب باعث جهش بزرگی در کیفیت تصویر می شود وقتی این همه روی دوربینتان سرمایه گذاری کرده اید، بهتر نیست از آن نهایت استفاده را ببرید؟

  • عکاسی در نور زیاد روز

اشتباه دیگری که در عکاسی تکرار می شود، عکس گرفتن در زمان نامناسب روز است. سعی کنید تا حد امکان صبح و عصر که نور خورشید به صورت مایل و طلایی روی اشیا منعکس می شود، عکس بگیرید. در این اوقات از روز به قدری برای عکاسی مناسب هستند که به ساعت های طلایی عکاسی معروف هستند و به همین دلیل نور عالی و فوق العاده به سوژه عکس شما می تابد و می تابد.

بیشتر بخوانید اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی در ظهر که نور خورشید به صورت عمودی و با شدت زیاد به اجسام می تابد، عکس شما را خراب می کند. ظهرها و زمانی که نور خورشید به صورت عمودی و شدید می تابد سایه های کنتراست بالایی در عکس شما ایجاد می شود و این مشکل عکس شما را خراب می کند.

  • عدم توجه به ترکیب رنگ‌ها

ترکیب رنگ در عکاسی بسیار مهم است. استفاده صحیح از ترکیب رنگ ها، عکس ها را جذاب تر و زنده تر می کند و در نتیجه تاثیر بصری آن ها را افزایش می دهد. با این حال بسیاری از عکاسان در انتخاب ترکیب رنگ دچار اشتباهاتی می شوند که می تواند جذابیت تصاویر را کاهش دهد.

سخن پایانی مقاله اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی

همانطور که گفتیم خطاهای زیادی در عکس وجود دارد. نکته اصلی این است که می توانید از این اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی اجتناب کنید و آنها را در کار خود برطرف کنید. همانطور که همه می دانیم، اشتباه کردن بخشی از فرآیند یادگیری است.

بیشتر بخوانید اشتباهات رایج عکاسی افراد مبتدی : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید