08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی

5/5
رنگ در هدایای تبلیغاتی

کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی

در این مقاله به بررسی موضوع کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی پرداخته میشود. امروزه رنگ ها عاملی موثر در تبلیغات و انتخاب و کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی شناخته شده و به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های بصری ارتباط از اهمیت بالایی برخوردار است. آشنایی با معنای رنگ، درک تأثیر هر رنگ بر روح و جسم انسان را آسان می کند.

قدرت و تاثیر رنگ در تبلیغات و برندسازی برای همه روشن است. رنگ می تواند تاثیر زیادی بر احساس مشتریان داشته باشد و برند شما را به یاد ماندنی کند. در واقع می توان گفت رنگ تاثیر زیادی در شناخت و معرفی برندها و خدمات بیشتر دارد. در این مقاله از نقش آبرنگ با کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی آشنا می شوید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی و تاثیر رنگ ‌ها روی مخاطب

رنگ بخش مهمی از روابط ما در زندگی روزمره و کار است. در حالی که ممکن است رنگ ها بر روی افراد مختلف تأثیرات متفاوتی داشته باشند، اما همچنان قوانین کلی در مورد رنگ و تأثیر آن بر مغز انسان وجود دارد.

در بین رنگ ها، زرد، قرمز و آبی به عنوان رنگ های اصلی شناخته می شوند. به عبارت دیگر، این سه رنگ از ترکیب رنگ های دیگر به وجود نمی آیند. اما عامل پیدایش رنگ های دیگر هستند.

به عنوان مثال، نارنجی از ترکیب قرمز و زرد ایجاد می شود. یا سبز از ترکیب آبی و زرد می آید. بنفش نیز از ترکیب آبی و قرمز به دست می آید و سه رنگ بنفش، سبز و نارنجی را رنگ های ثانویه می نامند. و در نهایت، شش رنگ بالا رنگ های زنده در نظر گرفته می شوند.

کاربرد رنگ و حس در هدایای تبلیغاتی

  • رنگ مشکی

یکی از رنگ های کلاسیک که هم در ترکیب با رنگ های دیگر و هم به صورت تکی بدون از دست دادن جلوه کلاسیک خود قابل استفاده است، رنگ مشکی در تجارت به معنای تجمل است، اما در عین حال دارای مفاهیم منفی مانند عزا گناه تاریکی است. اما معانی مثبتی نیز دارد، مانند به عنوان نماد قدرت، ثروت و تمدن.

کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی
  • رنگ قرمز

انتخاب این رنگ یک حرکت جسورانه برای تیم بازاریابی است. این رنگ علاوه بر برانگیختن احساسات هیجانی، اشتیاق و شجاعت، می تواند احساس خشم، ناراحتی و استرس را نیز القا کند. قرمز رنگ قوی برای برندسازی و هدایای تبلیغاتی است.

  • رنگ بنفش

همانطور که گفتیم رنگ بنفش ترکیبی از رنگ های آبی و قرمز است که نشان از هوش و روحیه دارد. این یک رنگ لوکس و تشریفاتی است. بنابراین اگر برای مشتریان خود کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی خاص، یا گران قیمتی در نظر گرفته اید، می توانید از رنگ بنفش استفاده کنید. ارائه هدیه در با این رنگ نشان دهنده کنترل و مهارت است.

  • رنگ سبز

این یک رنگ عالی برای شرکت هایی با ایده های جدید و خلاقانه است. سبز تازه و جوان است و همیشه نوید دهنده یک شروع مهم است. سرسبزی سرشار از نشاط و طراوت است و احساسات مثبت را در بین مخاطبان برمی انگیزد. این رنگ برای شرکت هایی که به محیط زیست اهمیت می دهند بسیار مناسب است.

  • رنگ سفید

رنگ سفید ممکن است برای شرکت‌هایی که به سلامت و پاکیزگی اهمیت می‌دهند، محبوب باشد زیرا نمادی از خلوص و سادگی است. با این حال، در برخی کشورها مانند ژاپن و هند، سفید می تواند به معنای مرگ، غم و بدبختی باشد.

  • رنگ آبی

رنگ آبی نماد افکار خوب صلح و آب و آسمان است و احساس آزادی را به انسان منتقل می کند، رنگ آمیزی یک مکان با رنگ آبی می تواند احساس شادی و آرامش را افزایش دهد، همچنین این رنگ نشان دهنده وفاداری است و رنگ آبی از رنگهای تطبیق پذیر می باشد و می تواند به عنوان هویت اصلی سازمان هایی با بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

  • رنگ زرد و نارنجی

این دو رنگ گرم یادآور انرژی و رنگ خورشید است، حس آرامش و خلاقیت را در بیننده تداعی می کند، با حس شوخ طبعی و روحیه ای جوان پسند و بازیگوش.

بیشتر بدانید کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی : ست مدیریتی تبلیغاتی

کاربرد هدایای تبلیغاتی
  • رنگ صورتی

یکی از رنگ هایی است که حس دخترانه دارد و اغلب در تبلیغات کادویی برای خانم ها استفاده می شود و همچنین رنگ مناسبی برای محصولات زنانه و هدایای خاص برای خانم ها است زیرا نماد تولد، لطافت و احساس لطافت است.

  • قهوه ‌ای

رنگ قهوه ای نشان دهنده مادی بودن، راحتی و ایمنی است. به گفته برخی از محققان، رنگ قهوه ای به سردرگمی پایان می دهد و به همین دلیل کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی است.

عوامل مختلف در تعیین رنگ مناسب هدایای تبلیغاتی

همانطور که قبلا ذکر شد، رنگ ها تاثیر زیادی بر روی مخاطب دارند و این باعث می شود که تاثیر مستقیمی بر فروش کسب و کار داشته باشند.

طی تحقیقاتی که در مورد رنگ هدایای تبلیغاتی انجام شد، محققان به نتایج زیر رسیدند:

  • انتخاب رنگ مناسب برای هدایای تبلیغاتی می تواند آگاهی از برند شرکت شما را تا 80 درصد بهبود بخشد.
  • انتخاب رنگ مناسب، سهولت خواندن اطلاعات را تا 40 درصد افزایش می دهد.

استفاده از هدایای تبلیغاتی راه حلی ساده و راحت برای بازاریابی و معرفی برند به مخاطب است. اما دقت در انتخاب رنگ هدایای تبلیغاتی حائز اهمیت است و در صورت لزوم سفارشی سازی محصولات و هدایای تبلیغاتی را برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطبان امری ضروری است. عوامل مختلفی در انتخاب رنگ مناسب برای هدایای تبلیغاتی وجود دارد که عبارتند از:

بیشتر بدانید کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی : ماگ های تبلیغاتی

کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی
  • مخاطب هدف

هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی برای مخاطبان خود، شناخت کافی از مخاطبان به شما این امکان را می دهد که نه تنها مناسب ترین محصولات و کالاهای تبلیغاتی را برای مشتریان خود انتخاب کنید، بلکه ویژگی های بصری مانند رنگ مناسب را نیز در نظر بگیرید.

بر اساس روانشناسی رنگ ها، هر رنگی در بین افراد و فرهنگ های مختلف اثرات و پیام های متفاوتی دارد. به عنوان مثال، مخاطبان جوان تر علاقه بیشتری به استفاده از رنگ های متفاوت و شاد دارند، اما برای افراد مسن تر، شیشه های تبلیغاتی رنگی شاد احتمالا به جذابیت شیشه متالیک نیست.

  • پایبند بودن به هویت سازمانی

در هنگام انتخاب طرح و رنگ هدایای تبلیغاتی، توجه به هویت سازمانی و رنگ به کار رفته در آن با در نظر گرفتن ترجیحات شخصی بسیار مهم است. سوال اینجاست که کدام رنگ برای شخصیت برند شما و ویژگی های محصولات و خدمات شما مناسب است؟

و لازم نیست فقط یک رنگ محدود را برای هدیه خود در نظر بگیرید. اگر از روانشناسی رنگ ها و ترکیب رنگ ها آگاه هستید. شما می توانید ترکیب مناسبی از رنگ های مختلف را انتخاب کنید تا زیبایی محصول تبلیغاتی خود را دوچندان کنید.

  • شناخت رقبا

اینجاست که باید رنگ های استفاده شده توسط رقبای خود را بررسی کنید و رنگی را برای هدایای تجاری خود در نظر بگیرید که با رقبای شما متفاوت باشد. به این ترتیب می توانید کسب و کار خود را از رقبای خود متمایز کنید.

با این حال، همیشه باید اهمیت حفظ اعتبار برند خود را در نظر داشته باشید.

در نهایت، اگر اهداف بازاریابی کسب و کار خود را در ذهن دارید، می توانید با انتخاب رنگ مناسب برای هدایای تبلیغاتی سازمان، پیام و برند خود را به طور موثر به مخاطبان هدف خود منتقل کنید.

سخن پایانی مقاله کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی

در نهایت، اگر اهداف بازاریابی شرکت خود را در ذهن دارید، انتخاب رنگ مناسب برای هدایای تبلیغاتی کسب و کارتان می تواند پیام و برند شما را به مخاطبان هدف شما برساند.

بیشتر بدانید کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی : شکلات تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید