08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

چاپ آفست در سررسید و تفاوت آن با چاپ دیجیتال

5/5
چاپ آفست در سررسید

چاپ آفست در سررسید و تفاوت آن با چاپ دیجیتال

در این مقاله به بررسی چاپ آفست در سررسید پرداخته میشود. اگر قصد خرید این کلمه را دارید باید بدانید که طراحی مناسب، رنگ ها و چاپ با کیفیت بسیار مهم است، در این بین حتی اگر همه این موارد را با دقت بررسی کنید. اما باید تصمیم مهم دیگری گرفته شود و یک انتخاب بین روش های چاپ مانند چاپ دیجیتال و چاپ آفست در سررسید محصول مورد نظر می باشد.

اگرچه چاپ آفست در سررسید و دیجیتال از پرکاربردترین روش های چاپ هستند، اما هر کدام از این روش ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. معمولا کارشناسان چاپ شما را در این مورد راهنمایی می کنند. اما برای آشنایی بیشتر با این دو روش، مقاله زیر به شما کمک خواهد کرد.

چاپ آفست در سررسید

چاپ آفست در سررسید یا لیتوگرافی یک روش چاپ رایج برای کارهای تجاری با تیراژ بالا است، به ویژه برای چاپ سررسید، تقویم رومیزی، تقویم دیواری، کتاب و غیره استفاده می شود. فناوری چاپ افست از صفحاتی استفاده می کند که معمولاً از آلومینیوم ساخته شده اند که برای انتقال تصویر به یک ” روکش ” لاستیکی و سپس چاپ تصویر روی کاغذ استفاده می شود. دلیل اینکه به آن چاپ افست می گویند این است که جوهر مستقیماً به کاغذ منتقل نمی شود.

مزایای چاپ آفست در سررسید

  • کیفیت بالا در چاپ آفست در سررسید
  • چاپ افست برای تیراژ بالا در چاپ خیلی مناسب است و هزینه آن بسیار مقرون به صرفه می باشد. این تیراژ برای هر چاپی ممکن است متفاوت باشد اما حداقل آن از 200 عدد شروع می شود.
  • -تنوع بالای کاغذهایی که می توان در این نوع چاپ استفاده کرد.
  • با این روش علاوه بر استفاده از سیستم چهار رنگ می توان از سایر رنگ های دست ساز نیز استفاده کرد.
  • جوهرهای خاصی مانند رنگ های متالیک و پنتون موجود است.
  • بالاترین کیفیت چاپ ممکن، با جزئیات بیشتر و دقت رنگ
چاپ آفست در سررسید و تفاوت آن با چاپ دیجیتال

معایب چاپ آفست در سررسید

  • این نوع چاپ برای تیراژ کم گزینه مناسبی نیست و هزینه های بالایی را به دنبال دارد.
  • هنگامی که کاربر بر روی دستگاه چاپ افست اطلاعات خاصی را تنظیم می کند، این اطلاعات تا انتهای کار پیش می‌رود. به همین دلیل نمی توان اطلاعات را بین چاپ ها تغییر داد.
  • چاپ افست نیاز به زینک و پلیت به عنوان مواد اولیه دارد. به همین دلیل، زمانی که این دو ماده در دسترس نباشند، چاپ افست زمانبر می شود.

چاپ دیجیتال 

این نوع چاپ جدیدترین روش تبدیل تصاویر دیجیتال با کیفیت بالا به محصولات چاپی می باشد. چاپگرهای لیزری و جوهر افشان که در اندازه های کوچک در منازل و ادارات استفاده می شوند نمونه های کوچکی از چاپ دیجیتال هستند.

انواع چاپ دیجیتال بر اساس نحوه کار

چاپ دیجیتال به چهار روش دیجیتال اپتیکال (پرتو)، الکتروفتوگرافی، لیزری و تصحیح رنگ بر اساس روش کار تقسیم می شود.

  • چاپ دیجیتال نوری (تابش): در این روش با تابش پرتوهای نور، متن مورد نظر بر روی کاغذ حساس به نور چاپ می شود. این روش چاپ به دو مرحله نیاز دارد: چاپ و ظهور.
  • چاپ دیجیتال الکتروفتوگرافی: در این روش از جوهرهای مایع یا مرکب پودر جامد (تونر) استفاده می شود.
  • چاپ نشانگر لیزری: در این روش سطوح چاپ باید به گرما حساس باشند تا گرمای ناشی از لیزر یا ماتریس حرارتی بتواند با ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی بر روی سطح حساس کاغذ، فرآیند چاپ را انجام دهد.
  • چاپ دیجیتال تصعید رنگ: در این روش سرعت و کیفیت کار بالاست. مواد رنگی روی سلفون ها قرار می گیرند که پرتوهای مختلف مانند لیزر یا ماتریس های حرارتی رنگ را روی نوارهای سلفون تبخیر شده و سپس روی سطح مورد نظر چاپ می کنند.

بیشتر بدانید چاپ آفست در سررسید و تفاوت آن با چاپ دیجیتال : ست مدیریتی سررسید تبلیغاتی

چاپ آفست در سررسید و تفاوت آن با چاپ دیجیتال

انواع چاپ دیجیتال بر اساس ابعاد چاپ

چاپ دیجیتال نیز بر اساس استانداردهای چاپ به سه چاپ متوسط، چاپ بزرگ و چاپ عریض فرمت تقسیم می شود.

  • چاپ با فرمت های متوسط: بدین ترتیب حداکثر ابعاد کارهای چاپی با ابعاد متوسط، ​​عملیات چاپ بر روی برگه های A3 و با سایزهای ۳۳×۴۸ سانتیمتر می‎‌باشد. در این طرح می توان چاپ را به روش های تونری، جوهر افشان یا اپتیکال انجام داد. از چاپ متوسط ​​می توان برای چاپ کارت ویزیت، چاپ بروشور، چاپ کاتالوگ، بسته بندی، لیبل، عکس، چاپ بر روی سطوح مختلف با سایز متوسط ​​استفاده کرد.
  • چاپ بزرگ: با این روش ابعاد چاپ بر روی کاغذ A3 با عرض 150 سانتی متر می باشد. برای چاپ سایز بزرگ از روش های تونری و جوهر افشان یا چاپ نوری نیز استفاده می شود. از این روش برای چاپ پوسترهای با عرض 150 سانتی متر و برای مصارف فضای داخلی استفاده می شود.
  • چاپ عریض: با این روش ابعاد ۱۵۰ * ۵۰۰ سانتی متر است که به دلیل تحمل بالا برای استفاده در فضای باز ایده آل است.

چاپ دیجیتال علاوه بر تمامی توضیحات و انواع ذکر شده دارای معایب خاص خود می باشد، امکان انجام کلیه سفارشات چاپ وجود ندارد و استفاده از این روش برای سفارشات چاپ کوچک مناسبتر است. اما تفاوت های دیگر این روش و روش افست باعث شده است که مخاطبان این دو روش چاپ بر اساس نیاز خود یکی از این دو روش را به طور کامل اتخاذ کنند.

مزایای چاپ دیجیتال

  • چاپ دیجیتال چاپ سریع است.
  • چاپ دیجیتال برای تیراژهای کوچک مقرون به صرفه است، هزینه هر چاپ دیجیتال ثابت و واضح است و هزینه آن برای تیراژهای بزرگ تغییر نمی کند.

امکان تغییر اطلاعات در هر سری چاپ وجود دارد، مثلاً برای چاپ کارت دعوت، روش چاپ دیجیتال مناسب‌تر است زیرا در چاپ دیجیتال می توان برای افراد مختلف با مشخصات متفاوت کارت‌ها را در تعداد مورد نیاز چاپ نمود.

بیشتر بدانید چاپ آفست در سررسید و تفاوت آن با چاپ دیجیتال : قیمت تقویم رومیزی 1403

چاپ آفست در سررسید و تفاوت آن با چاپ دیجیتال

معایب چاپ دیجیتال

  • چاپ دیجیتال در مقایسه با چاپ افست کیفیت پایین تری دارد و همانطور که گفته شد نمی تواند رنگ های واقعی مانند پنتون یا HKS را چاپ کند.
  • چاپ دیجیتال برای محصولات چاپی بزرگ و تیراژ بالا گران است.
  • توان کمتری برای چاپ روی مواد مختلف نسبت به چاپ افست دارد
  • در چاپ دیجیتال فقط از رنگ های استاندارد می توان استفاده کرد.

تفاوت چاپ دیجیتال و افست

  • تفاوت در نوع کاغذ مصرفی

در چاپ افست می توان از انواع کاغذ بدون محدودیت برای چاپ استفاده کرد. با این چاپ می توانید از انواع کاغذ، وزن و ابعاد مختلف استفاده کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. اما چاپ دیجیتال در این مورد حساسیت های زیادی دارد. به همین دلیل می توان این مشکل را یکی از معایب چاپ دیجیتال دانست.

  • تفاوت در هزینه چاپ

چاپ دیجیتال تصاویر چاپی با کیفیت بسیار خوبی را ارائه می دهد. اما در عین حال هزینه بالایی نیز دارد. از طرفی به دلیل هزینه بالا، این نوع چاپ تنها برای چاپ های کوچک قابل دسترس و مقرون به صرفه می باشد. اما اگر قصد چاپ عکس در حجم زیاد و پروژه های بزرگ را دارید، چاپ افست گزینه مناسب تری است.

  • تفاوت در سرعت کار

اگر می خواهید تصاویر را در حجم کم و در مدت زمان کوتاه چاپ کنید، چاپ دیجیتال گزینه خوبی است. اما چاپ افست برای چاپ فوری مناسب نیست و کیفیت آن خوب نخواهد بود.

  • تفاوت در کیفیت کار نهایی

می توان گفت که هر دو چاپ از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما انتخاب نوع چاپ بسیار مهم است. به عبارت دیگر، اگر از چاپ دیجیتال سیاه و سفید استفاده کنید، کیفیت چاپ خوبی خواهید داشت. چاپ افست با چهار رنگ اصلی نیز کیفیت بالایی در چاپ تصاویر دارد. به همین دلیل انتخاب شما تعیین کننده کیفیت کار نهایی است.

  • تفاوت در مقیاس

چاپ افست برای حجم های زیاد خوب عمل می کند و مقرون به صرفه است. اما اگر مقیاس زیادی در ذهن خود ندارید، ارزش اقتصادی ندارد. این بدان معناست که حتی در تیراژ پایین، چاپ افست از کیفیت بالایی برای ارائه تصاویر چاپ شده برخوردار است.

سخن پایانی مقاله چاپ آفست در سررسید 

هر یک از دو روش چاپ ذکر شده دارای مزایا و معایبی است. این مسئله به معنای منفعت یکی بر دیگری به طور کلی نیست. با این حال، نوع سفارشی که دارید و اندازه چاپی که در نظر دارید، باعث می شود یک نوع چاپ بهتر از دیگری شود.

بیشتر بدانید چاپ آفست در سررسید و تفاوت آن با چاپ دیجیتال : هدایای تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید