08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی

5/5
نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی

نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی

در این مقاله به بررسی نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی پرداخته میشود. هر کسی که مالک کسب و کاری است یا قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارد می داند که تبلیغات چقدر برای توسعه برند و افزایش فروش اهمیت دارد. اما اگر این روش بدون استراتژی دقیق و نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی انجام شود، نه تنها به رشد مجموعه شما کمک نمی کند، بلکه هزینه های بیشتری را نیز به همراه دارد.

هر کسب‌وکاری باید هزینه‌های تبلیغاتی خود را بر اساس عوامل مختلف برنامه‌ریزی کند و هدف را بر اساس آن تبلیغات تعیین کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه بودجه و هزینه تبلیغات خود را تعیین کنید. توصیه می کنیم برای داشتن تبلیغ مقرون به صرفه و موفق این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

اهمیت در نظرگرفتن بودجه

برای درک کامل اهمیت نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی برای یک کسب و کار، ابتدا باید بدانید که بودجه چیست؟ به زبان ساده، بودجه تبلیغاتی تخمینی از هزینه های تبلیغات در یک دوره زمانی است که برای دستیابی به اهداف بازاریابی شرکت هزینه می شود. در واقع بودجه تبلیغات بخشی از بودجه فروش یا بازاریابی شرکت است که می تواند سرمایه گذاری در رشد شرکت تلقی شود.

مهم ترین اصلی که در بازاریابی به روش تبلیغاتی در نظر گرفت این است که بودجه تخصیص یافته به تبلیغ با هدف تبلیغ برابر باشد. از آنجایی که هر شرکتی با توجه به عملکرد خود باید هزینه تبلیغات را بپردازد و در این راه نباید متضرر شود، در صورت عدم تعیین بودجه صحیح قبل از تبلیغات ممکن است شرکت دچار مشکل شود و نتیجه برعکس خواهد بود.

همانطور که قبلا ذکر شد، بودجه تبلیغات به هزینه های اختصاص داده شده به بازاریابی، تبلیغات یا فروش محصولات و گسترش برند شرکت اشاره دارد. در نتیجه این بودجه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که اهداف تعیین شده شرکت محقق شود. شاید برخی از مدیران یا صاحبان مشاغل فکر کنند که بودجه های تبلیغاتی غیرضروری و بیهوده است، اما مطمئن باشید که تبلیغات یک روش بازاریابی موثر برای تبدیل شدن به یک برند قابل اعتماد است که تاثیر بلندمدتی بر کسب و کار شما خواهد داشت.

تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی

چگونه بودجه هدایای تبلیغاتی خود را تعیین کنیم؟

اگرچه نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی و بازاریابی به میزان سرمایه شرکت بستگی دارد و می توان آن را یک عدد دلخواه در نظر گرفت، اما با برنامه ریزی بودجه مناسب با کمپین تبلیغاتی می توان در نهایت نسبت به هدف تعیین شده واقع بینانه تری عمل کرد.

در واقع، هر چه تعداد تبلیغات بیشتری سفارش دهید، نتایج قابل مشاهده تری دریافت خواهید کرد. نتایجی که می تواند شما را راضی کند. با این حال، اکثر شرکت ها محدودیت هایی در هزینه دارند. بنابراین اگر می خواهید برند خود را با خرید هدایای تبلیغاتی ارتقا دهید، باید برنامه ای متناسب با بودجه شرکت خود تهیه کنید.

اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از کمپین بازاریابی خود ببرید، می‌توانید نکات زیر را به عنوان راه‌هایی برای استفاده حداکثری از بودجه تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.

  • تعیین هدف

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام هدیه برای کسب و کار شما مناسب است، باید هدف بازاریابی خود را مشخص کنید. با این روش تبلیغاتی به چه چیزی دست خواهید یافت؟ آیا می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید یا فقط برای مشتریان فعلی یک تجربه عالی ایجاد کنید؟ تعیین هدف اولین راه برای کمک به بودجه بندی مناسب است.

  • تعیین استراتژی

پس از تعیین هدف، نوبت به تعیین استراتژی هایی می رسد که نشان می دهد کدام روش ها برای دیده شدن بهتر و تبلیغات موثرتر موثر خواهند بود.

به عبارت دیگر، اکنون زمان تعیین این است که کدام برنامه ها و محصولات شما را به اهدافتان نزدیک می کند. سپس، ایده های کلیدی و انواع استراتژی ها را در بین اعضای شرکت شناسایی کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.برای استفاده حداکثری از بودجه خود، باید استراتژی های تبلیغاتی را در نظر بگیرید که در زمان مناسب به دست افراد مناسب برسد.

بیشتر بدانید نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی : ست مدیریتی تبلیغاتی

بودجه هدایای تبلیغاتی
  • بررسی آمار

اگر حداقل یک سال از تاسیس شرکت شما گذشته است، بهتر است از داده های به دست آمده استفاده کنید تا بتوانید در تنظیم بودجه خود موفق شوید. ولی چطور این ممکن است؟ فقط معیارهای فروش قبلی خود را مرور کنید تا بفهمید کدام استراتژی ها و روش ها برای شما بهتر کار می کنند و کدام یک ناکارآمد هستند.

با این کار می توانید بودجه خود را در جهتی قرار دهید که احتمال بازدهی بیشتری دارد. بنابراین تعیین کنید که در آینده چند درصد از کل بودجه شما باید به مسیر تبلیغاتی اختصاص یابد.

  • مشخص کردن میزان اثربخشی هدیه

با تحقیق و جستجو می توانید از اثربخشی هدیه تبلیغاتی که تهیه می کنید مطمئن شوید. ممکن است گاهی مجبور شوید هدایای گران تری انتخاب کنید، اما بازگشت سرمایه این روش تبلیغاتی مهم است. بنابراین هزینه را در مقابل سود نهایی در نظر بگیرید. زیرا مقرون به صرفه بودن هدایا همیشه آنطور که می خواهید ندارد.

  • انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی

حالا وقت آن است که با توجه به بودجه خود بهترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید. آیتم های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که برای هر رویدادی که انتخاب می کنید مناسب است.

هزینه شرکت ها برای هدایای تبلیغاتی چقدر است؟

به طور متوسط، گفته می شود که شرکت هایی با میانگین تجربه 1-5 ساله بهتر است حدود 12-20٪ از درآمد تخمینی خود را صرف بازاریابی کنند. به عنوان مثال، اگر شرکتی بخواهد در یک سال چندین کمپین تبلیغاتی راه اندازی کند، باید بودجه مناسبی را بین بخش های مختلف اختصاص دهد.

بیشتر بدانید نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی : ماگ های تبلیغاتی

تعیین هدایای تبلیغاتی

از سوی دیگر، شرکت های تازه تاسیسی وجود دارند که به دنبال سهم بیشتر در بازار و افزایش ارزش برند خود هستند. چنین شرکت هایی باید 6 تا 12 درصد از درآمد مورد انتظار شرکت خود را صرف بودجه تبلیغاتی خود کنند.

با این حال، اینکه شرکت می خواهد چه مقدار از کل بودجه تبلیغاتی را به هدایای تبلیغاتی اختصاص دهد، به اهداف بازاریابی آن بستگی دارد. این بدان معناست که یک شرکت ممکن است بخواهد 10٪ از بودجه بازاریابی خود را به محصول اختصاص دهد، در حالی که شرکت دیگری ممکن است نیمی از این مبلغ را به تهیه و توزیع آن پیشنهادها اختصاص دهد.

سخن پایانی مقاله نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی

با رعایت نکات بالا در خصوص بودجه بندی هدایای تبلیغاتی در مواجهه با یک پروژه عظیم، به شما این اطمینان را می دهیم که درآمد خود را هدر نداده اید و در آینده بازخورد مثبتی از سوی مشتریان شرکت برای شما به همراه خواهد داشت.

رویکردها و روش های مختلفی برای تعیین بودجه تبلیغات ارائه شده است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را داشتند. برای استفاده از هر رویکرد باید نیازهای کسب و کار خود و مزایا و معایب هر رویکرد را در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید نحوه تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی : شکلات تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید