08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

موارد استفاده از سررسید

5/5
موارد استفاده از سررسید و کاربرد های آن

 اهمیت برنامه‌ریزی و استفاده بهینه زمانی، از موارد استفاده از سررسید هستند، چرا که یکی از ابزارهایی که می‌تواند در این امر کاربردی ظاهر شود، سررسید است.

 کاربرد سررسید

 آیا تا بحال قراری را فراموش کرده‌اید؟ به محلی دیر رسیده‌اید؟ کاری از برنامه روزمره‌تان را جا انداخته‌اید؟ زمان آن رسیده سررسیدی تهیه کنید و فهرست کارهای اصلی روزانه خود را داخل آن بنویسید. استفاده از سررسید تنها مختص افراد پرمشغله نیست، بلکه برای افرادی که فعالیتشان در خانه محدود می‌شود نیز می‌تواند مفید فایده باشد و با کمک آن برنامه‌ریزی دقیق برای انجام کارهای روزانه و هفتگی امکان‌پذیر می‌شود.

 اهمیت استفاده از سررسید

 هر کس باتوجه‌به فعالیت‌های روزانه خود اقدام به خرید سررسید می‌کند. در نتیجه دلایل افراد برای استفاده از این کالا ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. اما مهم‌ترین دلیل این است که سررسید همانند دفترهای دیگر نوشتن ساده را امکان‌پذیر می‌کند، با این تفاوت که دارای تاریخ است و معمولاً کسانی که از این دفترها استفاده می‌کنند، هدفشان نوشتن وقایع براساس تاریخ است. علاوه بر این نوشتن با استفاده از دست، انسان را آرام می‌کند و برنامه‌ریزی با تمرکز بیشتر انجام می‌شود. تحقیقات نشان از آن دارد که نوشتن مطالب توسط دست، به افراد کمک می‌کند که اطلاعات را بهتر نگه دارند و فراموشی کمتری نیز داشته باشند.

وقایع نویسی در سررسید

 موارد استفاده از سررسید

 در زمینه‌های متعددی از سررسید استفاده می‌شود و افراد مختلف با درنظرگرفتن شرایط کاری و سلیقه فردی از این دفتر به روش‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. در ادامه با چند نمونه از کاربردهای رایج سررسید آشنا می‌شویم:

  •  برنامه‌ریزی امور روزمره

 اگر در انجام کارها وقت کم می‌آورید و نظم درستی برای به پایان رساندن فعالیت‌های خود ندارید، بدانید مهم‌ترین کاربرد سررسیدها، برنامه‌ریزی روزانه، هفتگی و یا ماهانه است. سررسیدها به‌خاطر طراحی به خصوصشان و داشتن صفحه جداگانه برای روزهای سال بهترین وضعیت را برای برنامه‌ریزی عرضه می‌کنند. داخل هر صفحه به‌راحتی تمام کارهای مهم روز قرار داده می‌شود و ما با دسترس قراردادن آنها هیچ یک از فعالیت‌های خود را از یاد نمی‌بریم.

  •  نوشتن یادداشت‌های روزمره و خاطره‌نویسی

 افراد زیادی به نوشتن علاقه دارند و برخی دیگر اتفاقات مهیج زندگی‌شان را در قالب داستان می‌نویسند. پس چه خوب است وقایع زندگی را با تاریخ دقیقی به ثبت برسانند و از نوشتن خاطرات روزانه در یک سررسید زیبا شاد بشوند. با انجام این کار اغلب اتفاقات شیرین در ذهنشان باقی می‌ماند و همچنین برخی اتفاقات تلخ تجربه‌ای می‌شود که از تکرار دوباره آن باید بپرهیزند.

  •  ثبت موضوعات مالی و فاکتورنویسی

 یکی دیگر از موارد استفاده از سررسید، نوشتن مطالب مالی، امور حسابداری شرکت‌ها، دفاتر کار و فاکتورنویسی است. کسانی که روزانه با موارد مالی بسیاری روبه‌رو هستند یا امور مالی شرکتی را قبول کرده‌اند، برای پیشگیری از بروز خطا و اشتباه باید موارد مهم را داخل سررسید یادداشت کنند. حسابداری شرکت‌های بزرگ کار بسیار دشواری است و هرگز امکان به ذهن سپردن تمام کارهای در طول روز وجود ندارد و باید یادداشتی از فاکتورهای مختلف تهیه شود. همچنین یادداشت هزینه‌های روزانه شخصی به برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای پس‌انداز و مخارج زندگی کمک شایانی می‌کند و سبب می‌شود از پرداخت هزینه‌های بیهوده صرف‌نظر کنید.

بیشتر بدانید: سررسید دستیار

انواع سررسیدها
  •  پیگیری اهداف

 همه می‌دانند که نوشتن اهداف قدم اول برای تحقق‌یافتن آن‌ها است. یکی از کاربردها و مزایای سررسید همین است که می‌توانید اهدافتان را در آن ثبت کنید تا دائماً ببینید.

  •  یادداشت وقایع مهم

 سررسیدها می‌توانند به ما کمک کنند تا وقایع مهم مانند تعطیلات، تولد، سالگرد ازدواج و غیره را یادداشت کنیم. این عمل می‌تواند به ما کمک کند تا از فراموش‌کردن این وقایع مهم جلوگیری کنید.

  •  هدیه‌دادن

 سررسیدها می‌توانند هدیه‌ای مناسب برای دوستان و عزیزان شما باشند. سررسیدها می‌توانند به آنها کمک کنند تا سال جدید را به‌خوبی برنامه‌ریزی کنند و از آن لذت ببرند.

  •  تبلیغات

 سررسیدها می‌تواند به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای تبلیغات و بازاریابی استفاده شود؛ زیرا که مخاطبین سررسید همواره در طول روز از آن استفاده و آن را بادقت بررسی می‌کنند.

 موارد استفاده سررسید در شرکت‌ها و انبارها

 کارکنان شرکت می‌توانند در هر صفحه از این سررسیدها حساب‌های روزانه، چک‌ها، وام‌ها و قرض‌های خود را بنویسند.

  •  نوشتن حساب‌های روزانه

 از کاربردهای اصلی سررسیدها ثبت حساب‌های روزانه، هفتگی و ماهانه است. حتی درآمدها و خرج‌هایی که در طول ماه انجام می‌گیرد را می‌توان در آن یادداشت کرد و در پایان ماه آن را بررسی و رسیدگی کرد.

  •  ثبت موعد قرض، وام و چک

 علاوه بر موارد استفاده از سررسید که در بالا نام‌برده شد، می‌توان از سررسید برای نوشتن زمان چک‌ها، قرض‌ها و وام خود هم استفاده کرد. می‌توانیم به‌صورت ماهانه تاریخ سررسید وام یا قرض خود را نوشت که به سبب یادآوری سر موقع آن را پرداخت کنیم.

  •  نوشتن کسرها و معوقات

 از دیگر موارد استفاده از سررسیدها این است که می‌توان کسری‌ها و معوقات خود را در آن یادداشت کرد. برای مثال اگر در زندگی شخصی یا حتی شرکت خود کسری مالی وجود دارد، می‌توان با نوشتن برای پیگیری و رفع آنها اقدامی انجام داد تا به فراموش نشود

  •  نوشتن خروجی و ورودی کارکنان

 در شرکت‌ها معمولاً زمان ورود و خروج کارمندان را در سررسید تبلیغاتی یا سالنامه‌ها یادداشت می‌کنند و دیگر به استفاده از برگه‌های زیاد نیازی نیست.

بیشتر بدانید: قیمت تقویم رومیزی 1403

سررسید و مزایای آن

 کاربرد سررسید در مدیریت مالی

 نوشتن مخارج و برنامه‌ریزی‌های مالی برای هر فردی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند کیفیت زندگی او را تحت‌تأثیر قرار دهد. مدیریت مالی بهتر، باعث پیشرفت اقتصادی و افزایش رفاه زندگی نیز می‌شود:

  •  نوشتن حساب‌های روزانه
  •  نوشتن ورود و خروج‌های اداری
  •  نوشتن ورود و خروجی‌های انبارداری
  •  نوشتن سررسید چک‌ها
  •  نوشتن سررسید وام‌ها
  •  نوشتن سررسید قرض‌ها
  •  ثبت قرض‌ها و وام‌های پرداخته شده
  •  ثبت کسری‌ها و معوقات
  •  نوشتن کارهای روزانه
  •  نوشتن برنامه‌های روزانه و برنامه‌ریزی روزانه
  •  نوشتن برنامه‌های هفتگی و برنامه‌ریزی هفتگی
  •  نوشتن برنامه‌های ماهانه و برنامه‌ریزی ماهانه
  •  نوشتن حساب‌های روزانه

 چه مدل سررسیدی انتخاب کنم؟

 برای خرید سررسید مناسب خودتان این ویژگی‌ها را درنظر بگیرید:

  •  تنوع ابعاد

 سررسیدها در ابعاد بسیار متنوع و مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از ابعاد کوچک برای تولید سررسیدهای جیبی گرفته تا ابعاد بیشتر که سررسید را دقیقاً برابر با یک دفتر می‌کند.

  •  حمل‌ونقل آسان

 همین تنوع در ابعاد سبب می‌شود که حمل‌ونقل ساده یکی از مزایای سررسیدها باشد. افراد شاغل می‌توانند موارد کاری خود را در سررسید نوشته و هرروزه بدون هیچ مشکلی آن را با خود حمل کنند.

  •  شخصی‌سازی

 سررسید را می‌توان با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و شخصی نیز تولید کرد. برخی از آن‌ها علاوه بر تاریخ و فضای نوشتن، دارای جیب‌هایی برای قرارگرفتن خودکار یا کاغذهای دیگر نیز هستند.

 مزایای استفاده از سررسید

 استفاده از سررسید بیشتر از یک عادت ساده برنامه‌ریزی است؛ در این بخش، به بررسی دقیق‌تر مزایای سررسید می‌پردازیم:

  •  ارتقا سلامت روان

 اگر ریز برنامه‌ها و وظایف مختلف فرد مشخص باشد، بهتر می‌تواند برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند و آمادگی ذهنی بیشتری نیز خواهد داشت. پس فشار روحی کمتری متحمل می‌شود و همین آرامش ذهنی پیش‌زمینه یکی دیگر از مزایای سررسید، یعنی بهبود عملکرد می‌شود. واضح است که شما اگر از تمام برنامه‌های خود خبر داشته باشید، تسلیم احساس اضطراب نخواهید شد. چرا که در چنین شرایطی شما همواره کنترل اوضاع را به دست دارید.

  •  تقویت خلاقیت و نوآوری

 گاهی یک ایده خلاقانه بسیار خوب به ذهن افراد می‌رسید؛ اما در آن لحظه امکان ثبت آن ایده را ندارند و در آینده نیز فراموشش خواهند کرد! یکی از مزایای سررسید همین است که می‌تواند همیشه همراه شما باشد و در اولین فرصت ایده‌های خود را در آن خواهید نوشت تا وقتی فرصت بیشتری داشتید به جزئیات آن بپردازید.

کلام آخر

 امروزه، جهان با سرعت زیادی در حال پیشرفت به سمت جلو است. این روزها زمان از جمله مهم‌ترین دارایی‌های فردی هر نفر به‌حساب می‌آیند. اگر فکر می‌کنید که انسان زیاد منظمی نیستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک سررسید کوچک تهیه کنید و برای خود برنامه‌ریزی داشته باشید تا بتوانید در مدت‌زمان کوتاهی تأثیر عالی آن را در زندگی خود مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید : سررسید جیبی 1403

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید