08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

مهم ترین سوالات قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی

5/5
سوالات قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی

مهم ترین سوالات قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی

در این مقاله به بررسی مهم ترین سوالات قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی پرداخته می شود. هدایای تبلیغاتی یکی از موثرترین روش­ها برای افزایش آگاهی، اعتبار و وفاداری برند است. به هر حال انتخاب و سفارش هدایای تبلیغاتی نیازمند برنامه­ریزی و استراتژی است. در این مقاله مهم ترین سوالات قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی مطرح می­کنیم که قبل از انتخاب و سفارش هدایای تبلیغاتی باید از خود بپرسید.

این سوالات به شما کمک می­کند تا هدیه تبلیغاتی مناسبی را برای بازار هدف، اهداف تبلیغاتی، بودجه و شخصیت برند خود انتخاب کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به این سوالات و نحوه پاسخ­دهی به آن بپردازیم.

مهم ترین سوالات قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی

  • چه نوع هدیه تبلیغاتی را باید انتخاب کنم؟

شما باید حرفه خود و جامعه مشتریانی را که با آنها سروکار دارید در نظر بگیرید تا بدانید چه نوع هدایایی می­تواند نماینده شما باشد.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما در زمینه مهندسی عمران و ساخت و ساز مشغول است، ممکن است یک جعبه ابزار تبلیغاتی با نام تجاری خود را به عنوان هدیه در نظر بگیرید. با این کار شما هدیه زیبایی به مشتریان خود داده اید و با استفاده از این هدیه افراد بیشتری با برند شما آشنا می شوند که سرمایه گذاری بلندمدتی برای ارتقای کسب و کار شماست.

  • برای پیشی گرفتن در این نوع تبلیغات چه کار انجام بدم؟

یکی از مهم ترین و اساسی­ترین موارد در بحث هدایای تبلیغاتی نوآوری در تهیه این سبک هدایا است. اکثر این نوع هدایا تکراری هستند و دیگر مورد پسند مخاطبان نیستند. بنابراین داشتن یک ایده جدید مثلا هدایای دوستدار محیط زیست، هدایای مرتبط با عشق یا هر مدل دیگری که با هدایای تبلیغاتی روزمره متفاوت است، می تواند مشتریان بیشتری را برای شما جذب کند.

انواع هدایای تبلیغاتی دانشجویان
  • قصد دارم به چه کسی هدیه تبلیغاتی را بدهم و چرا؟

قبل از اینکه به خرید یک هدیه تبلیغاتی فکر کنید، به دقت بررسی کنید که می­خواهید هدیه تبلیغاتی را به چه کسی و چرا بدهید؟ مثلا به افراد یا سازمان ها هدیه می­دهید؟ این افراد به چه چیزهایی علاقه دارند؟

مجدداً، شما باید در مورد اینکه چه چیزی برای آنها مهم است؟ کجا و چگونه زندگی و کار می کنند؟ کجا هستند؟ چند ساله هستند؟ و بسیاری از سوالات مهم دیگر را باید از خود بپرسید تا بازدهی بهتری از سرمایه گذاری به دست آورید.

به عنوان مثال، خرید یک لیوان تبلیغاتی می‌تواند گزینه خوبی برای کارمندان پرمشغله‌ای باشد که برای شروع روز به نوشیدنی نیاز دارند.

  • بودجه مورد نیاز هدایای تبلیغاتی چقدر است؟

قبل از خرید یک هدیه تبلیغاتی، در مورد بودجه این فعالیت بازاریابی تصمیم بگیرید. سعی کنید بودجه خود را به هدایای کاربردی اختصاص دهید که مشتریان همیشه می­بینند و استفاده می­کنند و هر بار که آنها را می­بینند برند شما را به آنها یادآوری می­کند و بهترین بازگشت سرمایه را به شما می­دهد.

  1. هدف از دادن هدایای تبلیغاتی چیست؟

هر زمان که قصد دارید هدایای تبلیغاتی جدیدی سفارش دهید، باید مخاطبان خود را شناسایی کنید و بررسی کنید که چه چیزی دوست دارند. چه هدیه ای آنها را خوشحال می­کند؟ هدیه کاربردی و ماندگار برای آنها چیست؟ بیشتر ما تمایل داریم هدایایی بخریم که فکر می­کنیم شیک، خاص و جذاب هستند بدون در نظر گرفتن سلیقه و خواسته مخاطبان.

بیشتر بدانید مهم ترین سوالات قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی : ست مدیریتی تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی

در زیر به تعداد اندکی از اهدافی که شما باید نظر بگیرید اشاره شده است:

  • افزایش آگاهی درباره برند و بیشتر دیده شدن
  •  جذب ویزیتور‌ها در یک کمپین تبلیغاتی
  •  قدردانی از کارمندان برای همکاری
  • تشکر از خریداران
  • افزایش اعتبار شرکت
  • بهترین رقبای شما چه کسانی هستند ؟

همانطور که قبلاً گفتیم، شما باید صنعت مشتری خود را کاملاً بشناسید. عناصر و استراتژی­هایی را پیدا کنید که می­توانند برای پروژه­های شما نیز موثر باشند. یا شاید بخواهید از عناصر و استراتژی­هایی در کار مشتری خود استفاده کنید که دقیقاً برعکس رقبای شماست.

  • به دنبال چه سبکی هستید ؟

اگر فکر می­کنید مخاطبانتان شما ممکن است مهارت­های طراحی نداشته باشد، و دیگر نیازی به طراحی آنچنانی ندارید، سخت در اشتباهید چرا که طراحی منحصربه فرد و متمایز تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد پس قبل از اینکه هدیه تبلیغاتی را تهیه کنید بهتر است از خود به بپرسید که مشتریان شما طرح های مدرن و مینیمال را ترجیح می دهند یا کارهای سنتی و پرمشغله را بیشتر دوست دارند؟ آیا ظاهری متعادل، تجربی و پویا و خلاقانه برای مخاطب هدف شما مناسب است؟

  • طراح مورد نظر شما به چه عناصر مهمی نیاز دارد ؟

بررسی کنید که آیا قصد دارید از تصاویر خاصی استفاده کنید یا یا المان های مشخصی در همه ی کارهای شما تکرار شده و نیاز است در هدیه تبلیغاتی شما نیز وجود داشته باشد ؟

بیشتر بدانید مهم ترین سوالات قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی : ماگ های تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی فصل زمستان
  • در میان چه کسانی هدایای تبلیغاتی باید توزیع شود؟ آیا فقط باید به مشتریان قدیمی اهدا شود؟

در این نوع هدایای تبلیغات، باید وجود ندارد. شما می­توانید به عنوان یک اشانتیون در ازای خرید مشتریان گیفت های مخصوص خود را به آن ها بدهید و یا هنگام رویدادهای خاص مثلا نمایشگاه های حوزه کاری خودتان، رویداد های علمی مربوطه و هر مکانی که احساس می­کنید در آن مشتریانی را می توانید جذب کنید، و کسب و کار خود را پخش کنید و به دیگران معرفی کنید.

گاهی شرکت­ها این هدیه تبلیغاتی را در ازای خرید بیش از مقدار مشخصی به مشتری می­دهند و گاهی بین مردم توزیع می­کنند. شما باید تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای کسب و کار شما منطقی است.

سخن پایانی مقاله سوالات قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی

پرسیدن سوالات مهم قبل از برنامه­ریزی و سفارش یک هدیه تبلیغاتی به شما کمک می­کند نیازهای مخاطب خود را بشناسید و هدیه­ای را تهیه کنید که بهترین ماندگاری و اثر را در ذهن آنها باقی بگذارد. در این مقاله بهترین سوالاتی که باید از خود بپرسیم را مورد بحث قرار داده­ایم. شما فکر می­کنید چه سوالات دیگری از باید قبل از خرید هدیه تبلیغاتی از خود بپرسید؟

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هنگام انتخاب هدایا برای دستیابی به بهترین نتیجه در مدت زمان کوتاه از یک کارشناس تبلیغاتی راهنمایی بخواهید تا در سطح تحقیق مخاطبان، انتخاب هدایای جدید و خلاقانه، نوع بسته­بندی و روش­های ارسال آن شما را راهنمایی کند.

بیشتر بدانید مهم ترین سوالات قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی : شکلات تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید