08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

سررسید های کلاسوری چیست؟

5/5
سررسید های کلاسوری

سررسید های کلاسوری چیست؟

سررسید های کلاسوری یا  سرسید ارگانایز،  یک نوع از سررسید است که ساختار آن به صورت کلاسور است و برگه های داخل آن که دارای تاریخ می باشد را می توان اضافه و کم نمود. مهم‌ترین مزیت سررسید کلاسوری، امکان سازماندهی بهتر و موثرتر اسناد است. با داشتن سررسید کلاسوری، شما قادر خواهید بود تا اسناد خود را براساس موضوعات، تاریخ‌ها یا دیگر معیارهای دلخواه دسته‌بندی نمایید.

سررسید های کلاسوری یک ابزار کارآمد در سازماندهی اسناد و کاغذها است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به راحتی اسناد خود را دسته‌بندی کنید، از اشغالی ناخواسته جلوگیری کنید و به بهبود بهره‌وری کار خود بپردازید. بدون تردید این نوع سالنامه های ارگانایزر و یا کلاسوری هدیه خیلی شیک و ارزنده ای برای مخاطبانی که دارای جایگاه و وجه اجتماعی هستند می باشد. مدیران شرکت ها اعم از مدیران میانی و مدیران ارشد همچون مدیران بانک ها جزو بهترین گروه برای این نوع سالنامه است.

در ادامه به توضیحات و معرفی بیشتر سررسید های کلاسوری می پردازیم.

انواع جلد سررسید های کلاسوری

برای سالنامه های کلاسورری انواع جلد موجود است که در زیر به برخی از رایج ترین جنس سررسید اشاره می کنیم:

  • جلد ترمه یا چرم مصنوعی
  • جلد پارچه ای
  • جلد مقوایی با روکش پلاستیک
  • جلد چرم طبیعی
  • جلد پارچه ای
  • جلد جیر

انواع صحافی سررسید های کلاسوری

  • صحافی کامل

اکثر چاپخانه ها ازاین مدل صحافی استفاده می کنند چرا که این نوع از صحافی هم از استحکام لازم برخوردار است. معمولا کاتالوگ هایی که مشاهده می کنیم، از صحافی کامل برخوردار هستند. شایان ذکر است که در تیراژ بالا از صحافی کامل استفاده نمی کنند. معمولا تولید کنندگان از صحافی کامل در تولیداتی با تیراژ پایین و محدود استفاده می کنند.

سررسید های کلاسوری چیست؟
  • صحافی سیمی

نام دیگر آن صحافی فنری است. همانطور که حدس می زنید با استفاده از این صحافی در کتاب و یا سررسید می توانید به صورت کامل کتابتان را باز کنید. علاوه بر این ها می توانید برگه ها را جابه جا کنید و یا پس از اتمام و پرشدن آن ها، تعویضشان کنید.

  • صحافی دوختی

تولید کنندگان زمانی از این نوع صحافی استفاده می کند که بخواهد سررسید مورد نظر از دوام بالایی برخوردار باشد. صحافی دوختی از استحکام قابل توجهی برخوردار است.

قطع های استاندارد سررسید های کلاسوری

سررسیدهای کلاسوری معمولا به صورت سایز سررسید وزیری هستند ولی در این میان میتوان به ابعاد سررسید اروپایی و سررسید رحلی نیز اشاره نمود.

  • سررسید وزیری

ابعاد این نوع سالنامه کمی با یکدیگر متفاوت است (به اندازه 1 سانتی متر در صحافی ها ممکن است تفاوت داشته باشند) ولی بصورت معمول و استاندارد ابعاد سالنامه  وزیری معمولا در ابعاد 17*24 سانتیمتر است.

  • سررسید اروپایی

دفتری است تاریخ دار در ابعاد 13*21 سانتی متر که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم وقایع و وظایف خود را به‌طور مدون و به‌موقع ثبت کنیم. این نوع سالنامه اروپایی معمولاً شامل تاریخ‌نگاری ماهیانه، هفتگی یا روزانه است و برای ایجاد برنامه‌های کاری، تعیین اهداف، و برنامه‌ریزی وقایع مهم زندگی مفید است. با استفاده از سررسید، می‌توان بهترین بهره‌وری را از زمان خود کسب کرد و از دسترسی به اطلاعات مهم در آینده اطمینان حاصل کرد.

بیشتر بدانید سررسید های کلاسوری چیست؟ : ست مدیریتی سررسید تبلیغاتی

انواع سررسید های کلاسوری

جنس سررسید کلاسوری

  • مقوایی

   معمولا به خاطر استفاده از طرح های فانتزی و قابلیت به کار گیری کیفیت بالایی از رنگ، طرفداران زیادی دارد و مشتریان با نگاه اول مجذوب آن می شوند.

  • چرم

   چرمی که بر روی جلد استفاده می شود، معمولا به دو صورت مصنوعی و طبیعی استفاده می شود. پیشنهاد می شود اگر به دنبال این هستید که هزینه ی کمتری را بپردازید، از چرم مصنوعی استفاده کنید. چرم مصنوعی علاوه بر زیبایی مورد دلخواهتان، از قیمت مناسب تری هم برخوردار است.

 با توجه به تنوع سلیقه ی مشتریان در سفارش سررسید کلاسور چرمی، برای درج آرم روی سررسید از روش های مختلفی استفاده می شود. از جمله این روش ها می توان به چاپ سیلک، حک لیزر روی پلاک، داغی و حک لیزر روی جلد اشاره کرد.

  • پارچه ای

بعضی از افراد هنگام خرید یک کلاسور، در این فکر هستند که از آن به صورت طولانی مدت استفاده کنند. سررسید کلاسور پارچه ای می تواند بهترین انتخاب در این زمینه باشد. در این نوع از سررسید ها به علت پشتیبانی از طرح و رنگ های متفاوت و زیبا بر روی پارچه، نظر خیلی از مشتریان را به سوی جلب می کند. 

مزایای سررسید کلاسوری

  • یکی دیگر از مزیت های قابل توجه در انواع سررسید کلاسوری ، جا به جایی راحت برگه های آن است. گیره هایی که در کلاسورها برای نگهداری برگه به کار می روند، قابلیت باز و بسته شدن را دارند. این گیره ها به کاربر امکان کم یا اضافه کردن برگه های سررسید را در صورت نیاز می دهند.
  • یکی از مزیت های کاربردی در انواع سررسید کلاسوری ، استفاده راحت آن است. به دلیل کاربرد گیره هایی که برای نگهداری برگه ها استفاده شده است ، برگه های سررسید را می توان به راحتی ورق زده و استفاده کرد.
  • قابلیت قرار دادن برگه ها به تعداد بالا در بیشتر نمونه های سررسید کلاسوری ، به کاربر امکان استفاده از تبلیغات را نیز در این محصولات داده است. در بعضی از سررسیدهای کلاسوری امکان قرار دادن ۵۰۰ برگه نیز وجود دارد. این موضوع باعث می شود تا بتوان در زمینه تبلیغات و طراحی اختصاصی نیز نهایت استفاده را از این سررسیدها داشت.
  • طراحی داخلی، نوع جلد کلاسور، الگوی طراحی صفحات داخلی و بسیاری از موارد دیگر از جمله مواردی هستند که با توجه به سلیقه کاربران قابل تغییر می باشند.

بیشتر بدانید سررسید های کلاسوری چیست؟ : قیمت تقویم رومیزی 1403

انواع سررسید چرمی

راهنمای انتخاب سررسید کلاسوری مناسب

هنگام سفارش یا انتخاب به موارد زیر دقت فرمایید:

تعداد بخش‌ها و پوشش‌ها:  سررسید کلاسوری با تعداد وسیعی از بخش‌ها و پوشش‌ها به شما کمک می‌کند تا اسناد را به دسته‌بندی‌های دقیق‌تر تقسیم کنید.

اندازه و ظرفیت: در هنگام انتخاب سررسید کلاسوری، به اندازه و ظرفیت آن توجه کنید. آیا به اندازه کافی بزرگ است تا تعداد اسنادتان را جای دهد؟

جنس و کیفیت : از سررسید کلاسوری‌ای با جنس مرغوب و مقاوم استفاده کنید تا ماندگاری و دوام آن تا زمان طولانی تر تضمین شود.

سخن پایانی

      سررسید کلاسوری به یک نوع ابزار می‌گویند که به منظور سازماندهی و نگهداری بهتر اسناد، یادداشت ها و کاغذها به کار می‌رود. این ابزار معمولاً از مواد مرغوبی ساخته می‌شود و دارای بخش هایی جهت قرار دادن اسناد و بخش‌هایی برای نوشتن یادداشت‌ها است.

بیشتر بدانید سررسید های کلاسوری چیست؟ : هدایای تبلیغاتی

بله، بیشتر سررسیدهای کلاسوری از طراحی قابل حمل برخوردارند که به شما امکان حمل و نقل آسان اسناد را می‌دهد.

  • بله، برخی از تولیدکنندگان اجازه می‌دهند تا سررسیدها را بر اساس ذوق و سلیقه شخصی شما شخصی‌سازی کنید.

با توجه به اینکه سررسید کاغذی است که زمان و تاریخ دارد و سال های آینده آن تاریخ دیگر باطله است ولی میتوان براحتی برگه های آن را خریداری نمود و با برگه های سال جدید جایگزین نمود.

بله، برخی از سررسیدهای کلاسوری با قفل یا رمز عبور عرضه می‌شوند که برای اسناد حساس بسیار مناسب هستند.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید