08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

روش های درج لوگو روی سررسید

5/5
روش های درج لوگو روی سررسید

روش های درج لوگو روی سررسید

در این مقاله به بررسی روش های درج لوگو روی سررسید پرداخته میشود. از گذشته تاکنون برای نوشتن و ثبت رویدادها از سررسید استفاده می شود. با گذشت زمان و پیشرفت صنعت و ظهور برندهای تجاری بزرگ، استفاده از سررسید به عنوان هدایای تبلیغاتی به تدریج رواج یافته است. طراحی لوگو بر روی جلد سررسید یکی از رایج ترین درخواست های شرکت هایی است که سررسید تبلیغاتی تهیه می کنند.

به ندرت سررسیدی را خواهید یافت که روی جلد آن لوگو برند را درج نکرده باشند. دلیل آن این است که هر شرکتی می‌خواهد مخاطب با یک نگاه لوگوی برند را ببیند و بفهمد کدام شرکت سالنامه را سفارش داده است.

راه های زیادی برای درج لوگو روی سررسید وجود دارد. انتخاب روش مناسب به نوع سررسید و پوشش آن و همچنین به سلیقه و خواسته مشتری بستگی دارد. روش هایی مانند حک داغکوب  و حکاکی لیزری روی چرم و قرار دادن لوگو بر روی پلاک فلزی به صورت لیزر از جمله روش هایی است که در مقاله درج لوگو روی سررسید به طور کامل توضیح خواهیم داد.

اهمیت جنس جلد در انتخاب نوع چاپ

نوع جلدی که برای درج لوگو روی سررسید در نظر داریم بسیار مهم است. به طور کلی برای جنس چرم یا پارچه استفاده می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را برای اعمال یا چاپ لوگو ارائه می دهند.

  • جلد پارچه ای

یکی از روش های رایج و سنتی تولید سررسید استفاده از جلد پارچه ای است. اما ما برای درج لوگو روی سررسید پارچه ای دستمان باز نیست و پلاک فلزی تنها روشی است که می توانیم از آن استفاده کنیم.

بر خلاف چرم که می‌توان روی آن با لیزر یا داغکوب لوگو را حک نمود، روی پارچه این انعطاف وجود ندارد. و  استفاده از این روش ها باعث سوختن پارچه می شود و قطعا نتیجه خوبی نخواهد داشت.

درج لوگو روی سررسید
  • جلد چرمی

طبیعتا استفاده از چرم برای جلد سررسید معقولتر است. دوام و انعطاف چرم به شما امکان می دهد انواع مختلفی از روش های چاپ را روی سررسید انتخاب کنید. این تغییرات شامل داغکوب، طلاکوب یا نقره کوب روی جلد سررسید می‌باشد.

عوامل موثر بر کیفیت لیزر

کیفیت لیزر مورد استفاده برای درج لوگو بر روی جلد سررسید به عوامل زیر بستگی دارد:

نوع جلد: توجه داشته باشید که کیفیت لیزر محدود است مگر اینکه جیر یا چرم استفاده شده در جلد کیفیت بالایی داشته باشد.

کیفیت دستگاه لیزر: اگر تجهیزات لیزری استفاده شده کیفیت پایینی داشته باشد یا تنظیم نشده باشد، لوگوی لیزر شده کیفیت خوبی نخواهد بود.

دقت و زمان لیزر: اگر سازنده برای صرفه جویی در زمان و هزینه، لیزری با سرعت بالا و دقت انجام دهد، خروجی لیزر کیفیت خوبی نخواهد داشت.

روش های درج تبلیغات روی سررسید

روش های مختلفی برای چاپ یا حکاکی لوگو سررسید وجود دارد که بسته به مواد مورد استفاده برای جلد سالنامه متفاوت است. البته برای تبلغ بیشتر در سررسید و شخصی سازی سالنامه می توان لوگوی خود را روی آستر بدرقه صفحات گلاسه ابتدا و انتهای سررسید (لت سررسید) صفحات داخلی ترام سررسید، روبان سالنامه و … چاپ نمود.

بیشتر بدانید روش های درج لوگو روی سررسید : ست مدیریتی سررسید تبلیغاتی

روش های درج لوگو

چاپ لیزر روی جلد سررسید

 لیزر بر روی سررسید به شکلی انجام می شود که بخش مد نظر، یعنی بخشی که درج لوگو برای آن در نظر گرفته شده را بسوزاند. این روش بر روی تمامی جلدهای سررسید کاربرد ندارد و برخی از جلد ها مانند جلد ترمو یا چرم مصنوعی، جیر و اشبالت قابلیت حکاکی لیزری را دارند. با این روش نیازی به کلیشه سازی نیست، بلکه تنها با استفاده از دستگاه لیزر، قسمتی از سطح طرح مورد نظر بر روی جلد حک می شود. در این روش زمان کمتری صرف می شود و در عین حال دقت بیشتری دارد. کیفیت این روش نه تنها به دقت دستگاه مربوط می شود بلکه به جنس و کیفیت جلد نیز مربوط می شود.

  • چاپ داغی روی جلد سررسید

در وهله اول قالب فلزی با توجه به خواست مشتری برای اجرای داغکوب برروی سررسید ساخته می شود. پس از ساخت شابلون، طرح مشتری روی جلد سالنامه چاپ می شود. چاپ حرارتی روی جلدهایی مانند ترمو (چرم خارجی) قابل انجام است. کیفیت داغی روی جلد به عوامل مختلفی از جمله کیفیت صفحه، دقت دستگاه و مهمتر از همه جنس جلد بستگی دارد.

  • درج طلاکوب و نقره کوب روی جلد سررسید

 روش دیگر حکاکی لوگو تبلیغاتی روی جلد سررسید نقره کوب و طلاکوب است که جلوه و زیبایی خاصی به سررسید می بخشد. همانند روش داغکوب ابتدا یک قالب فلزی به طرح دلخواه تهیه می شود، سپس یک نوار طلایی یا نقره ای یا هر رنگی بر روی قالب قرار می گیرد تا مهر زنی شود و حرارت بر روی سطح مهر شود .

  • درج پلاک روی جلد سررسید

 برای برخی از سررسیدها نمی توان جلد را چاپ داغی و طلاکوب کرد و با درج پلاک می توان سررسید را تزیین کرد. در این روش لوگو یا نوشته با لیزر روی پلاک فلزی حک می شود و سپس توسط چسب مرغوب روی جلد قرار می گیرد. این پلاک های فلزی از نظر کیفیت متفاوت هستند و در صورت بی کیفیت بودن روی بسته بندی چندان قابل مشاهده نخواهند بود. پلاک ها در رنگ های متنوع مشکی، نقره ای، طلایی، دودی تولید و در سایزهای متنوع بنا به سلیقه و بلوغ مشتری تولید و عرضه می شوند. 

  • چاپ سیلک بر روی سررسید

در این روش که یکی از روش های قدیمی در صنعت چاپ است، لوگو یا طرح مورد نظر با شابلون و جوهر رنگی روی جلد اجرا می شود. این روش ارزانتر و مقرون به صرفه تر از روش ذکر شده است. هر چه شابلون ومرکب با کیفیت تر باشد زیبای چاپ سیلک روی جلد سالنامه دو چندان می شود.

بیشتر بدانید روش های درج لوگو روی سررسید : چاپ جعبه بسته بندی

روش های درج لوگو روی سررسید
  • درج لوگو در طراحی و چاپ سررسید

علاوه بر روش های ذکر شده در بالا می توانید لوگو یا تبلیغات خود را بر روی طرح جلد اضافه کنید و روی جلد اختصاصی سلفون چاپ کنید. این روش شامل لوگو یا طرح مطابق با سلیقه مشتری می باشد. در قسمتی از طرح جلد درج می شود و سپس با جلد سلفون بر روی رسید چاپ می شود.

بهترین روش درج لوگو روی جلد سررسید چیست؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بیان کنیم که قرار گرفتن لوگو بر روی جلد سررسید باید به شدت تحت تاثیر محتوای جلد سررسیدی باشد که می خواهیم تولید کنیم.

به طور خلاصه، هر جلدی دارای قابلیت منحصر به فردی برای درج لوگو است. به عنوان مثال زمانی که از جنس ترمو برای پوشش استفاده می کنیم باید خاصیت تغییر رنگ این ماده با حرارت دادن را در نظر بگیریم و با توجه به این نکته داغکوب انتخاب مناسبی برای علامت گذاری روی جلد به نظر می رسد. در این حالت می توان از پلاک فلزی برای قرار دادن لوگو روی جلد ترمو نیز استفاده کرد.

سخن پایانی روش های درج لوگو روی سررسید

در این مقاله سعی شده است تمامی روش های معمول و متداول چاپ لوگو بر روی سطوح مختلف و چاپ آن بر روی سررسید توضیح داده شود. البته ممکن است راه های دیگری برای چاپ لوگوی که می شناسید وجود داشته باشد.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید