08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تفاوت سررسید و سالنامه

5/5
تفاوت سررسید و سالنامه

تفاوت سررسید و سالنامه

در اینجا به بررسی تفاوت سررسید و سالنامه پرداخته میشود. همه ما هر روز از سالنامه و سررسید برای یادداشت و ثبت موارد مختلف مربوط به کار و زندگی خود استفاده می کنیم. شاید فکر کرده باشید که تفاوت بین سالنامه و سررسید چیست؛ برای درک تفاوت بین سالنامه و سررسید، بهتر ابتدا باید بفهمیم که هر کدام از این محصولات چیست و چه کاربردی دارد.

هر یک از آنها چه ویژگی هایی دارند. به طور کلی هر دوی این محصولات جزو محصولات هدیه و تبلیغاتی محسوب می شوند و از پرطرفدارترین و پرکاربردترین محصولات در این صنعت هستند.

سالنامه به چه معناست؟

آیا تا به حال به کلمه سالنامه توجه کرده اید؟ سالنامه از ترکیب دو کلمه “سال” و “نامه” ایجاد شده است. و این به معنی نامه هایی است که انسان در طول سال هر روز می نویسد.

معنای همان یادداشت های روزانه که حاوی جلسات، رویدادهای مهم و… است، که در طی سال نوشته شده است. این سالنامه ها کاملا خصوصی هستند زیرا افراد می توانند رویدادها را با جزئیات ضبط کنند.

چه اطلاعاتی در سالنامه سفارشی چاپ می شود؟

سالنامه های عمومی که از بیرون خریداری می شود فقط دارای تاریخ هستند، اما در سالنامه سفارشی علاوه بر چاپ لوگوی شما، می توانند به عنوان تبلیغات برای شما نیز استفاده شوند. می توانید سالنامه را به عنوان هدیه و به عنوان یادگاری به همکاران خود هدیه دهید. این کار باعث می شود که کسب و کار شما بیشتر شناخته شود.

انواع سالنامه بر اساس تاریخ

تاریخ درج شده در سالنامه ممکن است متفاوت باشد که این موضوع نیز به سلیقه مشتری بستگی دارد، به عنوان مثال سررسیدهای روز شمار هر روز هفته را در یک صفحه ارائه می دهند، اما برخی سالنامه ها پنجشنبه و جمعه را در یک صفحه نشان می دهند. به این علت که پنج شنبه و جمعه تعطیل است و شاید فرد نکته زیادی برای نوشتن نداشته باشد.

سررسید و سالنامه

اطلاعات سالنامه

در زیر ما 8 مورد از اطلاعات را فهرست کرده ایم که می توانید در سالنامه شخصی خود بگنجانید. اگر می خواهید سالنامه منحصر به فرد خود را داشته باشید، سعی کنید اطلاعات زیر را به آن اضافه کنید.

  • لوگوی اختصاصی
  • آدرس و محل کار شما
  • شماره تلفن مجموعه
  • شعارمخصوص مجموعه
  • رنگ و طراحی دلخواه(متناسب با مجموعه)
  • اضافه کردن قسمت های دلخواه به سالنامه
  • رویدادهای مهم جهان
  • درج تاریخ افتتاح مجموعه شخصی خود به عنوان تولد مجموعه

سررسید به چه معناست؟

بیایید با سررسید آشنا شویم، سررسید را هم می توانند به شکل دست نویس و یا به صورت چاپی باشند. مانند سالنامه، صفحاتی در سررسید وجود دارند که تاریخ سال جاری، تاریخ رویداد و رویدادهای مهم را دارند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این رویدادهای چاپ شده در سالنامه و سررسید متفاوت هستند. یعنی رویدادهایی مانند رویدادهای حرفه ای و بازگانی در سالنامه نوشته می شود اما تاریخ های مالی و اجتماعی در سررسید ثبت می شود.

انواع جنس و پارچه های به کار رفته در سررسید:

  1. استفاده از سلفون: امکان استفاده از سلفون برای سررسید نیز وجود دارد که بنا به خواست مشتری می تواند مات یا براق باشد.
  2. استفاده از چرم: سررسیدهای مبتنی بر چرم بسیار محبوب هستند، چرم مورد استفاده در ساخت سررسید معمولاً مصنوعی است.
  3. استفاده از ترمو: نوعی چرم مصنوعی است که در درملحه تغییر رنگ می دهد.
  4. استفاده از ارگانایزر: کیفیت آن بسیار بالا است، بنابراین قیمت نیز بالا است.

بیشتر بدانید تفاوت سررسید و سالنامه : ست مدیریتی سررسید تبلیغاتی

تفاوت سررسید و سالنامه

سایز سررسید و سالنامه

مردم دوست دارند اندازه های سفارشی و موردنظرشان را داشته باشند، وقتی سررسید سفارشی خود را سفارش می دهید، علاوه بر اطلاعاتی که می خواهید روی آن چاپ شود، می توانید اندازه را نیز مشخص کنید و سایز دلخواه خود را دریافت کنید. اندازه استاندارد و سایز کلی سررسیدها 17*24 است که در معمولا در همین اندازه ثبت سفارش انجام می شود. اما اندازه های دیگری مانند 15×24 و 24×34 وجود دارد.

تفاوت سررسید و سالنامه

تفاوت سررسید و سالنامه را می توان به شرح زیر بیان کرد:

در واقع تفاوت زیادی بین سالنامه و سررسید وجود ندارد، و اغلب یکسان در نظر گرفته می شوند و با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. می توانید به فروشگاه بروید و سررسید را درخواست دهید و به جای آن سالنامه بگیرید. با توجه به این مشکل، تشخیص این دو نوع به دلیل تنوع و خلاقیت بسیار دشوار است. هر دو محصول دارای ویژگی ها و عملکرد مشابه هستند. با این حال، تفاوت هایی در استفاده اولیه آنها یافت می شود و فرق بین سررسید و سالنامه را متوجه شد. 

تفاوت در جلد: سررسید جلدهای مختلفی را اتخاذ کرده و به این موضوع نیز معروف است. اما سالنامه ی جلد چرمی هنوز در یاد همه است.

سبک ‌های مختلف: سالنامه معمولاً سبک کلاسیک دارند و سررسیدها معمولاً مدرن ‌تر و امروزی ‌تر در نظر گرفته می‌شوند. البته این ممکن است امروزه تقض بشود. اما به صورت عمومی به این شکل به نظر می رسد.

ساختار آنها: اما مهمترین تفاوت بین سالنامه و سررسید این است که جابجایی تاریخ های عمومی و ایجاد تغییرات در محتوای یک سالنامه دشوار است. سالنامه ها عموماً ساختار و شکل محتوا یکسانی دارند که بسته به سازمان یا چاپگری که آن را تولید می کند کمی متفاوت است. اما در سررسیدها از لحاظ کلی به راحتی می توان ساختار کلی را با توجه به محتوا و موضوعات مختلف تغییر داد. در نتیجه می توان هویت بصری و ساختار محتوایی را با توجه به اهداف و شعارهای هر سازمان به شیوه و شکل جدیدی شکل داد و دست سازمان برای طراحی بازتر است.

بیشتر بدانید تفاوت سررسید و سالنامه : قیمت تقویم رومیزی 1403

سررسید و سالنامه

مخاطب متغیر: یکی دیگر از تفاوت های سالنامه و سررسید این است که سالنامه به دلیل ماهیت کلاسیک آن بیشتر به عنوان هدیه برای مدیران و صاحبان مشاغل مناسب است و استفاده عمومی از این نوع سالنامه برای مخاطبانی است که زندگی اجتماعی روش قدیمی دارند؛ اما سررسیدها به طور کلی جوانان، دانشجویان یا هنرمندان طرفدار آن هستند و دلیل آن سبک مدرن و به روز آن است.

به طور کلی، طراحی سررسید برای جوانان و آگاهان طراحی شده است، سازمان ها قصد دارند با طراحی منحصر به فرد و خلاقانه مخاطبان هدف خود را تحت تاثیر قرار دهند.

سخن پایانی مقاله تفاوت سررسید و سالنامه

در مقاله تفاوت سررسید و سالنامه سعی شده است پاسخ این سوال را بررسی کنیم که آیا واقعاً بین سالنامه و سررسید تفاوتی وجود دارد؟ اکثر ما در محل کار یا خانه کتاب و دفتر روزانه داریم، صفحات این کتاب ها یا دفترها دارای تاریخ و بخش هایی هستند تا افرادی که از این کتاب ها استفاده می کنند به راحتی بتوانند فعالیت های روزانه خود را با تاریخ صحیح ثبت کنند.

برخی از سالنامه ها نیز فهرست های خاصی دارند. مانند یک تقویم که در آن می توانید یادداشت های روزانه خود را ثبت کنید. در این مقاله ابتدا تفاوت بین سالنامه و سررسید را بررسی کردیم و سپس هر کدام را به طور جداگانه تعریف کردیم. ممنون که تا آخر با ما همراه بودید

بیشتر بدانید تفاوت سررسید و سالنامه : هدایای تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید