08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی برای برندینگ کسب و کار ها

5/5
تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی

تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی برای برندینگ کسب و کارها

تقویم یکی از ابزارهایی است که بسیاری از ما در زندگی روزمره از آن استفاده می کنیم. تقویم ها به شما کمک می کنند برنامه ریزی کنید، به خاطر بسپارید، هدف گذاری کنید و زمان خود را مدیریت کنید.

در این مقاله، قصد داریم به بررسی تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی برای برندینگ کسب و کارها بپردازیم. ابتدا تعریف و اهمیت برندینگ را مورد بحث قرار می‌دهیم و سپس نشان می‌دهیم که چگونه تقویم‌های تبلیغاتی می‌توانند به ایجاد و تقویت برند کمک کنند. همچنین عواملی را که در انتخاب و طراحی تقویم‌های تبلیغاتی مؤثر هستند، معرفی و توصیه‌هایی برای بهبود طرح روی تقویم‌های تبلیغاتی ارائه می‌کنیم. همراه ما باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی

تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی یک برند تجاری به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از این دلایل عوامل عبارتند از:

هدف و مخاطب برند: یک برند باید بداند چه کسانی را می خواهد جذب کند و چه پیامی را می خواهد به آنها برساند. به عنوان مثال، یک برند مربوط به سلامتی می تواند از تصاویری استفاده کند که ورزش، تغذیه سالم و روحیه خوب را نشان می دهد.

طراحی و کیفیت تقویم: طراحی تقویم باید جذاب، خلاقانه، منحصر به فرد و با کیفیت باشد. از رنگ‌ها، فونت‌ها، ترکیب‌ها و نسبت‌هایی استفاده کنید که متناسب با برند باشد و احساسات مثبت را ترویج کند. همچنین لازم به ذکر است که تقویم باید از مواد مستحکم و بادوام تهیه شود تا مشتریان بتوانند برای مدت طولانی از آن استفاده کنند.

کاربردی بودن تقویم: تقویم نباید فقط یک ابزار تبلیغاتی باشد، باید برای مشتریان کاربردی باشد. این کاربرد ممکن است شامل ارائه اطلاعات مفید، الهام‌بخش، سرگرمی، آموزش، تخفیف‌ها و سایر مزایایی باشد که مشتریان را به استفاده از تقویم تشویق می‌کند.

به طور کلی تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی در صورتی می تواند مثبت و قابل توجه باشد که برند با در نظر گرفتن نیازها و علایق مشتریان طرح مناسب را انتخاب و اجرا کند. یک تقویم تبلیغاتی می تواند ابزار ارتباطی قدرتمندی باشد که برندی را در ذهن مشتریان ماندگار می کند و باعث اعتماد، منحصر به فرد بودن و انحصاری بودن برند شود.

تقویم رومیزی یادداشتی نسبت به تقویم های الکترونیکی

نکات مهم طراحی تقویم تبلیغاتی

  • چاپ تقویم با رنگ مخصوص برند

اولین و مهمترین نکته در طراحی تقویم رومیزی چاپ تقویم با رنگ برند است. برای این کار ابتدا باید رنگ برند خود را مشخص کنید. ساده ترین راه برای تشخیص رنگ یک برند، توجه به لوگوی آن است. پرکاربردترین و قابل توجه ترین رنگ در لوگو، رنگ اصلی برند شما است و با استفاده از آن در تقویم رومیزی خود، این محصول را با توجه به برند خود شخصی سازی می کنید.

پیروی از این نکته به مشتریان کمک می کند تا زمانی که به تقویم رومیزی شما نگاه می کنند، ناخودآگاه جزئیات لوگو و برند شما را به خاطر بسپارند.

  • انتخاب تصاویر جذاب

تصاویر مهمترین بخش محتوای یک تقویم رومیزی هستند. انتخاب تصاویر به این معنی نیست که باید مخاطبان خود را با تصاویر غرق کنید. تعداد تصاویر باید مناسب و با کیفیت و با وضوح بالا باشد. علاوه بر کیفیت عکاسی، تصویر استفاده شده باید دارای کیفیت تبلیغاتی نیز باشد، یعنی تصویر هیچ گونه سردرگمی نداشته باشد و پیام بازاریابی شما را به بهترین شکل ممکن منتقل کند.

برخی از شرکت ها و سازمان ها برای کاهش هزینه های خود از تصاویر در بروشورها و کاتالوگ ها در طراحی تقویم استفاده می کنند. زیرا تصاویر این ابزارها برای مقاصد تبلیغاتی تهیه شده است.

  • طراحی همسان

تطبیق طراحی یکی دیگر از نکاتی است که باید در طراحی تقویم به آن توجه کرد. هر صفحه از یک تقویم که توسط برند شما طراحی و چاپ می شود باید نشان دهنده برند باشد. البته لازم نیست لوگوی برند خود را در هر صفحه قرار دهید.

کافی است در آیکون ها یا جزئیات صفحه انتخاب هایی داشته باشید که کار شما را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک اتاق غذاخوری یا رستوران هستید و قصد چاپ تقویم رومیزی برای تبلیغ رستوران خود را دارید، می توانید از تصویر غذاها، کارکنان و حتی مواد غذایی خام در برخی از صفحات برای طراحی همسان استفاده کنید.

  • استفاده از پیام ها و شعارهای تبلیغاتی شرکت

برای اینکه یک تقویم رسالت تبلیغاتی خود را انجام دهد، نباید بدون پیام تبلیغاتی باشد. پیام های تبلیغاتی می تواند شعار معروف یک شرکت یا عبارت دیگر باشد. گاهی اوقات یک طراح خلاق از شعار تبلیغاتی کوتاهی استفاده می کند که شامل نام برند و نشان دهنده فعالیت های شرکت است که خود نوعی خلاقیت است.

بیشتر بدانید تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی برای برندینگ کسب و کار ها : ست مدیریتی سررسید تبلیغاتی

تقویم های الکترونیکی
  • طراحی خلاقانه

از دیگر نکات تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی می توان به اهمیت طراحی خلاقانه در تاثیرگذاری بیشتر تقویم اشاره کرد. برای صرفه جویی در هزینه، بسیاری از شرکت های چاپ تبلیغاتی، به مشتریان پیشنهاد می کنند به جای تقویم اختصاصی، از طرح های از پیش ساخته یا طرح های آماده خود استفاده کنند.

این کار مزایایی دارد که یکی از آنها کاهش هزینه چاپ و طراحی تقویم است. یکی دیگر از مزایای استفاده از طرح آماده، ایجاد سریع تقویم است، اما این مزایا نباید باعث شود که شما از بزرگترین مزیت طراحی خلاقانه، یعنی ایجاد طرح و محصولی که کاربران آن را دوست داشته باشند، غافل شوید. طراحی خلاقانه متفاوت برای چاپ تقویم برند شما را برای مدت طولانی در ذهن مصرف کنندگان و بینندگان خواهد ماند.

  • در نظر گرفتن فضای خالی در تقویم

در نظر گرفتن فضای خالی در تقویم یکی دیگر از نکاتی است که به شما در تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی کاربردی و مناسب کمک می کند. برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند، تقویم ها فقط برای نمایش تاریخ نیستند، بسیاری از مردم از آن برای علامت گذاری روزهای خاص استفاده می کنند.

حال تصور کنید که علاوه بر قابلیت علامت گذاری تاریخ در تقویم، قابلیت ثبت یادداشت ها را نیز در تقویم خود دارید و این تقویم فضایی دارد که می توانید موارد مهمی را که می خواهید به خاطر بسپارید و در آن ثبت کنید. در چنین شرایطی تقویم نیز به دفتری ارزشمند برای به خاطر سپردن مطالب تبدیل می شود و همین موضوع استفاده از آن را دو چندان می کند.

  • استفاده از نمادها در تقویم های رومیزی

همانطور که در قسمت دوم مقاله تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی ذکر شد، محتوای بصری در تقویم بسیار مهم است. استفاده از برندسازی شخصی و خلاقیت در طراحی این محتوای گرافیکی برای شرکت هایی که محصولی ندارند یا محصول خاصی دارند که سالیانه قابل تکرار نیست، توصیه می شود. 

استفاده از نمادهای مناسب، علاوه بر زیبایی شناسی، باعث خلاقیت بیشتر تقویم رومیزی و ارتقای کیفیت محتوای تقویم می شود.

بیشتر بدانید تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی برای برندینگ کسب و کار ها: خرید سررسید 1403

ویژگی های تقویم بازاریابی
  • دقت به استحکام تقویم

تمرکز بر استحکام تقویم نکته دیگری است که در طراحی تقویم رومیزی باید به آن توجه کرد. همانطور که گفته شد، بسیاری از مردم از تقویم رومیزی خود برای یادداشت برداری استفاده می کنند.

در چنین شرایطی، اگر تقویم از استحکام خوبی برخوردار نباشد، در اثر استفاده آسیب می بیند، پاره می شود و یا کلا صفحات آن جدا می شود. جنس کاغذ تقویم باید به گونه ای باشد که علاوه بر ظاهر زیبا، با استفاده خراب نشود.

سخن پایانی مقاله تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی 

همانطور که گفتیم طراحی تقویم تبلیغاتی تاثیر زیادی در برندسازی کسب و کارها دارد و جذابیت آن مشتریان یا مخاطبان را افزایش می دهد.

در نتیجه باید زمان و توجه زیادی برای طراحی و انتشار یک تقویم تبلیغاتی جذاب و خلاقانه اختصاص داده شود. تنها در این صورت است که می توان تبلیغات موثری از طریق آن انجام داد و شرکت یا سازمان می تواند رشد بیشتری داشته باشد.

بیشتر بدانید تاثیر طرح روی تقویم تبلیغاتی برای برندینگ کسب و کار ها : هدایای تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید