08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری

5/5
تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری

تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری

 هدیه دادن پیشینه‌ای به قدمت بشریت دارد و از همان گذشته‌ی دور، کاری نیکو، پسندیده و برای استحکام روابط متقابل بین فرد یا افراد بوده است به گونه‌ای که افراد با دادن هدیه قصد داشتند حسن نیت خود را نشان دهند. یکی از راه‌های بسیار موفق وموثر برای موسسات، استفاده از هدایای تبلیغاتی لوکس و یا حتی هدیه‌های تبلیغاتی نمایشگاهی برای جذب مشتری است.

هدایای تبلیغاتی روشی مؤثر برای برگرداندن مشتری در سری‌های بعد است تا باز هم از شما خرید کنند و به مشتری وفادار تبدیل شوند.

انتخاب هدایای تبلیغاتی

همیشه هم نیاز نیست هدایایی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌دهید متناسب با خرید فرد باشد یا از همان خانواده باشد. اتفاقاً اگر هدایا از کالاهای دیگری انتخاب شوند هیجان بیشتری را برای مشتری به ارمغان می‌آورند. این هدایا همیشه هم نیاز نیست یک کالا باشد، شما می‌توانید تخفیف درصدی در فروش‌های بعدی، بلیط شرکت در قرعه‌کشی و … را هم به عنوان یک نوع هدایا تبلیغاتی در نظر بگیرید.

تاثیر هدایای تبلیغاتی در حفظ مشتری

هدایای تبلیغاتی می‌توانند نقش مهمی در حفظ مشتریان فعلی ایفا کنند. هرگاه که یک مشتری هدیه‌ای از طرف یک برند دریافت می‌کند، احساس می‌کند که ارزش زیادی برای آن برند دارد و این احساس ارتباط عاطفی با برند را تقویت می‌کند. بنابراین یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید هدایای تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب هدایایی است که علاوه بر ارزش مادی، ارزش معنوی نیز داشته و حس ارزشمندی و توجه را به مخاطب هدیه تبلیغاتی القا کنند.

 در نهایت، هدایای تبلیغاتی جذاب و خاص، به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند و موثر شناخته می‌شوند که می‌توانند تأثیر مثبتی بر روی نگرش و ارتباط مشتریان با برند داشته باشند.

هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری

مزایای استفاده از تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری

  • این هدایا به خوبی به شناخته شدن کسب و کار شما کمک می کنند. هدایای تبلیغاتی می تواند برای مخاطب ها تا مدتی ماندگار باشد، از این رو برند شما در ذهن آنها حک می شود.
  • مخاطب با گرفتن هدایای تبلیغاتی حسی خوش را با شما تجربه می کند و بیشتر از پیش دوست دارد با شما همکاری کند.
  • هدایای تبلیغاتی به عنوان یک کارت ویزیت عمل می کنند:
  • هدایای تبلیغاتینیز به عنوان کارت ویزیت عمل می کنند. بیایید به یک مثال نگاه کنیم. شما مشغول تعویض ویندوز هستید. در نمایشگاه، یک مشتری احتمالی به شما مراجعه کرد و گفت که ظرف یک یا دو سال تمام پنجره های خانه را تعویض خواهد کرد.

اگر یک کارت ویزیت یا یک بروشور به او بدهید، احتمال زیادی وجود دارد که آن را در جایی به اشتباه بیندازد یا خیلی سریع در سطل زباله بیندازد. اما اگر مثلاً یک ژتون سبد خرید با لوگوی خود به او بدهید، او آن را روی دسته کلید خود قرار می دهد. این کار هر بار که به خرید می رود او را به یاد شما می اندازد. او همچنین هنگامی که بخواهد ویندوز را تعویض کند، مطمئناً با شما تماس خواهد گرفت.

بنابراین، ما به شما توصیه می کنیم که به مشتریان بالقوه خود (کسانی که ممکن است در آینده محصول یا خدمات شما را بخرند) چیزی کاربردی ارائه دهید. چیزی که برای مدت طولانی تری دوام بیاورد و آنها را به یاد شما بیاورد.

نتایج ارائه تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری

هدایای تبلیغاتی یکی از انواع روش های بازاریابی در بین واحدهای تجاری است. تحقیقات نشان می‌دهد از هر ۱۰ نفر ۷ نفر در ۱۲ سال گذشته حداقل یک محصول تبلیغاتی را دریافت کرده‌اند. یک نتیجه مشابه که در بین همه‌ی آن‌ ها مشاهده می‌ شد این بود که یاد آوری تبلیغ و پیام در اولین آیتم تبلیغاتی بیشتر به یاد می‌ ماند و ۸۸ درصد تبلیغ کننده را هم به یاد می‌آورند.

بیشتر بدانید تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری : ست مدیریتی تبلیغاتی

تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری

علاوه بر این ۷۰ درصد افراد هدایا تبلیغاتی که دریافت کرده‌ اند به یاد دارند. این آمار نشان می‌دهد هدایا تبلیغاتی بسیار تاثیر گذار است و تا مدت‌ ها در ذهن مشتری ماندگار می‌شود.  هیچ گاه نمی توان دقیقا اعلام نمود که دادن هدایای تبلیغاتی بازده مثبت دارند.

تحقیقات نشان می دهد که اهدای گیفت تبلیغاتی در زمان و مکان نامناسب سبب ایجاد بازده ی منفی می شود. در نتیجه بهتر است مدیران یک شرکت از مشاوران تبلیغاتی برای این امر استفاده نمایند و در رابطه با بازاریابی ها و دادن انواع هدیه ها و تخفیفات با این مشاوران گفتگو نمایند.

معرفی چند نمونه از تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری

شركت‌ها براي تبليغ خود مي‌‌توانند از تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری با هزاران نوع هديه استفاده كنند. مانند:

  • هديه‌هاي اعتباري:تاثیر هدیه دادن اين نوع هدايا بسيار مؤثر‌ند چرا كه به فرد هديه‌گيرنده امكان انتخاب مي‌‌دهند و او خودش مي‌‌داند كه اعتبار را چگونه هزينه كند. البته سطح اندك اعتبار در اين موارد ممكن است مسأله‌ساز باشد. و باز فراموش نكنيد پول نقد ديگر هديه نيست و براي هميشه حذف شده است. علاوه بر اين‌ها هدايا  توجه به زمان مناسب‌ براي هديه دادن ملاحظات ديگري هم دارند.
  • اقلام خوراكي:اقلام خوراكي جزو رايج‌ترين هداياي شركت‌ها هستند كه بسيار خوب طراحي مي‌‌شوند و حتي قابل بردن به منزل نيز هستند. اگر مي‌‌خواهيد به قلب‌ها و مغزها از طريق معده‌ها دست پيدا كنيد! بايد بسيار هوشمندانه و مبتكرانه عمل كنيد.
  • اقلام دفتري:جامدادي و وسايل روميزي ديگر جزو هداياي تبليغاتي شركت‌ها هستند كه كاربردهاي فراواني هم دارند. باز هم مراقب باشيد. يك خودنويس عالي گران‌قيمت با نوع ارزان آن تفاوت بسياري دارد. حواستان باشد كه مقولاتي از اين دست بايد با دكور اتاق و شخصيت فرد مورد نظرتان جور باشد تا حالت استراتژيك به خود بگيرد.
  • بليت براي مسابقات ورزشي و هنري: تهيه بليت به عنوان هديه به‌خصوص براي مسابقات و برنامه‌هايي كه بليت آن‌ها آسان به‌دست نمي‌‌آيد، يك اتفاق بسيار تأثير‌گذار است. البته بايد ترجيحات هديه‌گيرنده را در زمينه‌هاي موردنظر، در نظر گرفت.

بیشتر بدانید تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری : ماگ های تبلیغاتی

تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار

سوالات متداول تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری

  • کدام یک از هدایای تبلیغاتی بازدهی بالایی برای کسب و کار شما دارد؟

هدایای تبلیغاتی زمانی میتواند بازدهی مناسبی برای کسب و کار شما داشته باشند که در انتخاب آن برای کسب و کار خود دقت کنید.

  • آیا هدایای تبلیغاتی باعث افزایش فروش می شوند؟

آنها به افزایش فروش شما کمک می کنند. وقتی نام برند شما را روی محصولی می بینند که منحصر به فرد و مفید است، احتمال بیشتری دارد که برای تجارت به شما مراجعه کنند تا شرکتی که از هدایای تبلیغاتی استفاده نمی کند.

  • چگونه هدایای تبلیغاتی می تواند به افزایش فروش محصول یک شرکت کمک کند؟

علاوه بر افزایش فروش فوری، تبلیغات فروش نیز می تواند به کسب و کار شما کمک کند: جذب مشتریان جدید. تشویق به وفاداری و تکرار خرید. در مورد رفتار مشتری بینش دریافت کنید.

جمع بندی مقاله تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری

شما در هر حرفه ای که هستید باید بتوانید نظر مشتریان را به خود جلب کنید تا کالا یا حرفه شما دیده شود. یک هدیه تبلیغاتی خوب نه تنها برای کسب و کار شما بازاریابی نامحسوسی را انجام می‌دهد بلکه باعث قدردانی شما از افرادی می‌شود که با برندتان همراه شده‌اند و از شما خرید انجام داده‌اند.

 هدایای تبلیغاتی موجب کاهش رنج از دست دادن مقداری از سرمایه از سوی مشتری می‌شود. تاثیر این هدایا در جذب مشتریان یک امر بدیهی است.

بیشتر بدانید تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری : شکلات تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید