08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

بهترین گزینه برای پر کردن فضای خالی بسته بندی چیست؟

5/5
پر کردن فضای خالی بسته بندی

بهترین گزینه برای پر کردن فضای خالی بسته بندی چیست؟

در این مقاله به بررسی پر کردن فضای خالی بسته بندی پرداخته میشود. بسته بندی یکی از حساس ترین مراحل در تجارت است. با بسته بندی مناسب، محصولات در حین حمل و نقل آسیبی نمی بینند و مشتریان با علم به سالم بودن محصولات می توانند به راحتی و با خیال راحت سفارش دهند.

این واقعیت که بسته بندی اگر تمیز و مرتب به نظر رسد و با خیال راحت به دست مشتری رسد در درک اولیه مشتری از اصالت کسب و کار شما بسیار مهم است. بنابراین اصول و استانداردهای بسته بندی سفارشات مشتریان از طریق پست باید با توجه به نوع محصول در حال بسته بندی رعایت شود.

پرکننده های بسته بندی چه مواردی هستند؟

پرکننده های بسته بندی موادی هستند که برای پر کردن شکاف ها و فضای اضافی در بسته بندی استفاده می شوند.

آن ها برای محافظت از محصول شما در حین حمل و نقل، با به حداقل رساندن تکان خوردن محصول به اطراف جعبه آماده و همچنین جذب ضربه های ناشی از حرکت استفاده می شوند. در حالی که آنها یک هدف کاربردی دارند، پرکننده های بسته بندی می تواند بخشی از زیبایی طراحی شما باشد.

بسته را با چه چیزهایی می‌توان پر کرد؟

علاوه بر خود مواد بسته بندی، بسته و حتی جعبه ها باید با استفاده از پرکننده های مناسب پر شوند. این کار از تکان خوردن و آسیب دیدن اجناس داخل بسته جلوگیری می کند. پرکننده های مختلفی در بازار وجود دارد که بسته به نیاز خود باید از آنها استفاده کنید. انواع اقلامی که می توانید یک جعبه استاندارد را با آنها پر کنید عبارتند از:

  • کاغذ خرد شده یا پوشال

این نوع یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای استفاده ساده از کاغذ است. از روزنامه و کاغذ بسته بندی گرفته تا کاغذ روغنی گرفته تا کاغذ مچاله شده، همه باعث ایجاد بالشتک و محافظت بیشتری در داخل بسته ها می شود.

همچنین، این نوع پر کردن فضای خالی سازگار با محیط زیست است زیرا کاغذ تجزیه پذیر است. استفاده از تکه های کاغذ قدیمی به عنوان پرکننده جعبه یک راه عالی برای استفاده از کاغذ قبل از بازیافت آن است.

با این حال، پرکننده کاغذ ممکن است مانند سایر گزینه ها از نظر بصری جذاب و محافظ نباشد، زیرا به عنوان پرکننده جعبه، در واقع کاغذ بریده شده و در فضاهای خالی جعبه شما قرار می گیرد.

  • بالشتک‌های هوا

بالشتک‌های هوا یکی دیگر از مواردی است که می توانید برای پر کردن فضای خالی بسته بندی خود از آن استفاده کنید. یکی از مواردی که در یک بسته بندی استاندارد باید به آن دقت کرد این است که آن را با مواد مناسب پر کنید.

اگر جعبه یا بسته شما فضای زیادی دارد، می توانید از کیسه هوا برای پر کردن آن استفاده کنید. باید بدانید که این بالش ها گران نیستند و تحت شرایطی قابل بازیافت هستند اما به طور کامل با محیط زیست سازگار نیستند.

  • نایلون حباب دار

نایلون حباب دار یا روکش حباب دار اغلب برای محافظت از ظروف شیشه ای و سایر اقلام شکننده استفاده می شود. بسته بندی حباب دار یکی از رایج ترین پرکننده های جعبه است زیرا ارزان و بسیار محافظ است. با این حال، روکش حباب دار پلاستیکی است، نه یک ماده بادوام.

اما روکش های کاغذی راه راه یا روکش های کرافت از کاغذ یا مقوا ساخته می شوند و بنابراین بسیار دوستدار محیط زیست هستند. آنها همچنین از نظر زیبایی شناسی بیشتر از پوشش حباب دار هستند، اما محافظت کمتری دارند زیرا مقاومت کمتری در برابر ضربه دارند و انعطاف پذیری کمتری دارند. 

  • فوم بسته‌ بندی

فوم بسته بندی مواد دیگری است که برای پر کردن فضای خالی بسته بندی کالاهای حساس و خطرناک استفاده می شود. این فوم سبک است و به راحتی می توان از آن برای یک بسته بندی استاندارد و ساده استفاده کرد. البته باید بدانید که این محصول قابل بازیافت نیست و در نتیجه سازگار با محیط زیست نیست.

  • بسته بندی بادام زمینی

بسته بندی بادام زمینی که به عنوان بسته بندی پاپ کورن نیز شناخته می شود، نوعی بسته بندی شل است که برای پر کردن فضای خالی بسته بندی بزرگتر، از جمله فضاهای خالی که اندازه آنها یکسان نیست، طراحی شده است.

آن ها اغلب با نام استایروفوم ساخته می شوند، اما اخیراً بادام زمینی های بسته بندی زیست تخریب پذیر، که از نشاسته های مشتق شده طبیعی مانند گندم و نشاسته ذرت ساخته می شوند نیز، در دسترس قرار گرفته اند.

این بادام زمینی های بسته بندی به طور قابل توجهی دوستدار محیط زیست هستند، زیرا از منابع تجدیدپذیر ساخته شده اند، برای تولید به انرژی کمتری نیاز دارند و محلول در آب هستند، که باعث می شود کمتر بدنه های آبی مانند پلی استایرن را آلوده کنند.

پیشنهاد مطالعه در مقاله پر کردن فضای خالی بسته بندی : طراحی و چاپ بسته بندی

راهنمای نحوه انتخاب بسته بندی مناسب

با این حال، بادام ‌زمینی ‌های بسته بندی زیست تخریب پذیر گران تر از بادام ‌زمینی ‌های پلی استایروفوم سنتی هستند، بنابراین این شما هستید که تصمیم می گیرید آیا بودجه ای برای بسته بندی های توخالی پایدار دارید یا خیر. 

  • درج سفارشی جعبه

درج های جعبه سفارشی با ارائه زیبا و محافظت عالی از محصول متمایز می شوند. این درج ها را می توان به گونه ای طراحی کرد که محصول شما را در جعبه بسته بندی چاپ شده قرار دهد و جایی برای جابجایی باقی نگذارد.

علاوه بر این، جعبه های ساخته شده از کاغذ یا مقوا را می توان با طرح های چاپی تجهیز کرد که به شما امکان می دهد داستان برند خود را در داخل جعبه بگویید. اگرچه جعبه های بسته بندی استاندارد معمولاً اولین نوع بسته بندی نیستند، اما می توانند روش خوبی برای سازماندهی و نگهداری محصولات در جعبه های شما قبل از فروش باشند.

قوانین مهم در پر کردن فضای خالی بسته بندی استاندارد

باید بدانید که قوانین کلی برای بسته بندی استاندارد برای همه محموله ها وجود دارد. با رعایت این قوانین کالای شما سالم و بدون آسیب به مقصد می رسد. در نظر نگرفتن هر یک از این موارد می تواند منجر به مشکلاتی در صنعت بسته بندی شود. مواردی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • عدم وجود فضای خالی در بسته

یکی از اولین اصول پر کردن فضای خالی بسته بندی استاندارد عدم وجود فضای خالی در آن است. باید بدانید که فضای خالی باعث جابجایی بیش از حد محصول در بسته بندی می شود و این می تواند مضر باشد.

  • عدم وجود رطوبت

بسته بندی محصولات باید به گونه ای باشد که رطوبت در روزها یا شرایط بارانی نفوذ نکند. رطوبت یکی از عواملی است که منجر به خراب شدن بسیاری از محصولات می شود، بنابراین باید از بسته بندی های ضد آب در شرایط مرطوب استفاده کرد. این کار را می توان با کشیدن کیسه پلاستیکی روی بسته نیز انجام داد.

پیشنهاد مطالعه در مقاله پر کردن فضای خالی بسته بندی : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول
  • قابلیت جابه‌جایی مناسب

اگر بسته بندی به راحتی قابل جابجایی نباشد، نمی توان آن را در بین بسته بندی های استاندارد و مناسب قرار داد. بسته بندی باید بتواند وزن محصول را تحمل کند و به راحتی و بدون آسیب حمل شود.

سخن پایانی مقاله پر کردن فضای خالی بسته بندی 

انواع مختلفی از پرکننده های جعبه وجود دارد و همه آنها برای محافظت از کالاهای شما وجود دارند. اما از نظر محتوا، سازگاری با محیط و درجه حفاظت نیز تفاوت هایی دارند. به این ترتیب، در نظر گرفتن عوامل مختلفی برای انتخاب یک پرکننده مناسب  بسته بندی که متناسب با نیاز شما باشد، مهم است.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید