08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی

5/5
انواع چاپ هدایای تبلیغاتی

روش های مختلف انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی

در حال حاضر روش های زیادی برای انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی با طرح ها و نوشته های دلخواه وجود دارد که انتخاب روش چاپ هدایای تبلیغاتی بستگی به نوع محصول دارد.

انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی را می توان به روش های مختلفی عنوان کرد، از جمله طلاکوب، چاپ تامپو، چاپ سیلک اسکرین، حکاکی لیزری، چاپ فلت بد، چاپ سابلیمیشن و غیره که در ادامه هر یک از این روش ها را توضیح داده­ایم با ما همراه باشید.

انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی

  • روش چاپ سیلک Silk Screen

چاپ سیلک یک تکنیک در چاپ است که بر اساس تکثیر بوسیله استنسیل یا شابلون طراحی شده است. در این روش برای ساخت کلیشه از پارچه ریز، پارچه ابریشمی در زمان های قدیم استفاده می شد و به همین دلیل به این نوع چاپ، چاپ سیلک می گویند.

ابتدا یک تصویر سیاه و سفید از طرح مورد نظر بر روی کاغذ شفاف یا فیلم لیتوگرافی تهیه می شود، سپس روی صفحه سیلک که سطح آن را با مواد ژلاتینی حساس به نور پوشانده و بر روی قاب چوبی یا فلزی قرار می دهند، قرار می گیرد و به آن نور  می تابانند.

مواد حساس به نور واکنش شیمیایی نشان می دهند و سخت و پایدار می شوند، قسمت هایی که در معرض نور نیستند به راحتی شسته می شوند و از روی سطح پارچه یا کلیشه جدا می شوند، به این ترتیب قسمت هایی که باید رنگ از آنها عبور کنند پاک شده و رنگ از سوراخهای پارچه عبور کرده و بر روی سطح مورد نظر یا همان سطح چاپ می نشیند.

این عمل با استفاده از کاردک یا لاستیک (اسکویی‌جی) انجام می شود که با فشار دست یا دستگاه کنترل می شود و جوهر غلیظی روی سطح کلیشه یا پارچه پخش می شود، به طوری که رنگ به سطح زیرین در زیر کلاف می‌رسد و نقش مورد نظر را می‌توان با رنگ‌های مختلف بر روی سطوح مسطح چاپ کرد.

چاپ روی هدایای تبلیغاتی
  • روش چاپ تامپو

چاپ تامپو یکی از پرکاربردترین روش های چاپ هدایای تبلیغاتی است. چاپ تامپو  بسیار شبیه به چاپ سیلک است با این تفاوت که چاپ تامپو روی هدایای تبلیغاتی کوچک مانند خودکار، جاکلیدی، لیوان، ساعت رومیزی، ماشین حساب و موارد مشابه چاپ می شود.

Padprinting، نام دیگر چاپ تامپو، نوعی فرآیند چاپ کلمه با استفاده از کلیشه است. این نوع روش چاپ یک نکته مثبت دارد و یک امتیاز بالاتر نسبت به سایر روش های هدایای تبلیغاتی این است که به کاربر امکان می دهد متن یا لوگوی مورد نظر خود را تقریبا بر روی هر نوع متریالی از جمله هر نوع شکل هندسی مانند مثلث، منحنی، محدب و …چاپ کند.

روش چاپ تامپو بر اساس انتقال رنگ از قالب فلزی بر روی قطعه از طریق پد، برای چاپ روی سطوح کوچک و متوسط ​​و قطعات استوانه ای قطعه استفاده می شود. کیفیت بسیار بالای چاپ در سایز کوچک و قابلیت تفکیک چهار رنگ، امکان استفاده از آن را برای چاپ خودکارهای تبلیغاتی، فلش های تبلیغاتی، جا کلیدی تبلیغاتی و ساعت های تبلیغاتی، لیوان های تبلیغاتی و بسیاری هدایای تبلیغاتی دیگر مناسب کرده است.

  • روش چاپ فلت بد

فلت بد بسیار شبیه به چاپ معمولی است. به این ترتیب محدودیت رنگ و جنسیت وجود ندارد و می توان از آن بر روی انواع پارچه، مقوا، شیشه، فلز، سفال و … استفاده کرد. امروزه هنگام چاپ روی هدایای تبلیغاتی مانند پاوربانک، فلش تبلیغاتی، جا کلیدی، خودکار و … از دستگاه های فلت بد استفاده می کنند که دلیل آن کیفیت بالا است. عیب این روش هزینه بالای آن نسبت به سایر روش های چاپ است.

  • روش طلاکوب و داغی

آبکاری طلا یکی دیگر از روش های چاپ روی هدایای تبلیغاتی و سایر اقلام است. چاپ طلا روی هر وسیله ای زیبایی و کیفیت آن را افزایش می دهد.

چاپ طلا از تنوع و رنگ بالایی برخوردار است. بنابراین هنگام سفارش آبکاری طلا می توانید از نوارهای آبکاری طلا به عرض 64 یا 75 سانتی متر و طول 12000 یا 24000 متر استفاده کنید.

چاپ داغی یا داغکوب شبیه چاپ طلاکوب است. با این تفاوت که از ورق طلا یا انواع دیگر ورق های رنگی استفاده نمی شود و کلیشه مساقیما روی کار اثرگذاری دارد.

بیشتر بدانید انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی : ست مدیریتی تبلیغاتی

انواع چاپ روی هدایای

چاپ داغی عمدتاً روی جلدهای چرمی کارت بانکی، سررسید چرمی و حرارتی، جلد پایان نامه های دانشجویی چرمی، کیف اسناد چرمی و تقویم رومیزی چرمی انجام می شود. این نوع روش چاپ باعث می شود که طرح ها و تبلیغات شما خلاقانه و منحصر به فرد باشد.

  • روش چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال نوعی چاپ لیزری یا جوهرافشان است که امروزه یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین انواع چاپ می باشد. هم به دلیل قیمت مناسب این نوع چاپ و هم به دلیل سرعت بالای تحویل محصول مورد نظر. این نوع چاپ برای چاپ های کوچک و تیراژهای محدود مناسب است و اکثر کارهای شخصی با این روش چاپ انجام می شود.

این نوع چاپ بیشتر برای کاغذ استفاده می شود. در نتیجه همه محصولات تبلیغاتی کاغذی ما مانند بروشور، کاتالوگ، سالنامه، تقویم رومیزی و … می تواند از جمله گزینه هایی باشد که برای این نوع چاپ استفاده می کنیم.

  • روش چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن روشی برای چاپ روی اجسام و مواد مختلف با استفاده از جوهرهای حساس به حرارت است. جوهر نزدیک به حرارت تبدیل به گاز می شود و سپس به سطح پلی استر می چسبد. و پس از سرد شدن رنگ بر روی اجسام مختلف، ثابت می­شود. این نوع چاپ کیفیت بالایی دارد و با کاغذهای سابلیمیشن مخصوص انجام می شود.

این چاپ را می توان بر روی انواع مواد مانند کاغذ، سرامیک و فلز انجام داد. این قالب برای محصولات تبلیغاتی مانند لیوان، ماگ تبلیغاتی بسیار مفید است. و به دلیل کیفیت و تنوع رنگی این نوع چاپ تقریباً در صنعت بی نظیر است.

بیشتر بدانید انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی : ماگ های تبلیغاتی

انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی

نکات مهم انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی

 راه های زیادی برای چاپ هدایایی وجود دارد که مطابق با هدیه شما قابل انجام باشد. بنابراین، مهم است که نوع هدیه تبلیغاتی خود را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که از کدام روش های چاپ استفاده کنید.

همانطور که می دانید کیفیت چاپ بسیار مهم است و هر چه چاپ شما بادوام تر و قوی تر باشد، تبلیغات شما ماندگارتر خواهد بود. قبل از هر چیز بهتر است هدیه مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس با کمی تحقیق یکی از راه های چاپ هدیه خود را انتخاب کنید.

یعنی هر روش چاپی برای هر محصولی مناسب نیست، مثلا اگر می خواهید روی یک محصول چرمی چاپ کنید، بهتر است از روش طلاکوب استفاده کنید. در نهایت، محصول شما تعیین می کند که کدام روش چاپ را برای هدایای تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

سخن پایانی مقاله انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی

همانطور که در بالا ذکر شد، محصولات تبلیغاتی دیگر فقط کاغذی با گرماژهای مختلف نیستند، بلکه محصولات و مواد مختلفی در سبد این محصولات گنجانده شده است. همیشه راهی وجود دارد که هر ماده ای مانند فلز، چوب، چرم، نایلون یا شیشه را می توان به یک محصول تبلیغاتی تبدیل کرد و روش های چاپ محصول تبلیغاتی نیز برای این منظور ایجاد شده است.

بیشتر بدانید انواع چاپ روی هدایای تبلیغاتی : شکلات تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید