08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع تقویم رومیزی

5/5
انواع تقویم رومیزی

انواع تقویم رومیزی مناسب برای سال نو

انواع تقویم رومیزی، ابزاری کاربردی و سیستمی برای سازماندهی روزها جهت برنامه ریزی اهداف اجتماعی، مذهبی، تجاری و علی الخصوص اداری می باشند. این سبک از سازماندهی با نامگذاری دوره های زمانی که در اصل روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها می باشد، انجام می شوند. دوره‌های مختلف مانند ماه و سال، در انواع تقویم رومیزی، غالبا با چرخه خورشید یا ماه هماهنگ شده اند که معمول ترین آن، تقویم قمری می باشد. درواقع، ماهیت کاربردی و ملزوم تقویم رومیزی دلیلی شده است تا بصورت مداوم، در کارها و برنامه ریزی های روزمره افراد جای خود را تثبیت کرده و به یکی از تاثیرگذارترین گزینه های هدایای تبلیغاتی و سازمانی سال نو، تبدیل شود؛ به همین منظور انواع این تقویم ها برای خرید تقویم رومیزی 1401 جهت پیشبرد استراتژی های تبلیغاتی و  بازاریابی کسب و کارهای مختلف برای آغاز سال جدید و عید نوروز طراحی و تولید می شوند.

از آنجایی که نحوه طراحی هدایای تبلیغاتی بر دو اساس زیبایی و کاربردی بودن، پایدار است، طراحی تقویم های رومیزی نیز در انواع مختلف با ویژگی های ظاهری و کاربردی متنوع، صورت می گیرد. بطورکلی، برای هدایای تبلیغاتی سال نو، تقویم رومیزی از مرسوم ترین نوع تقویم برای این مناسبت بوده که متناسب با ویژگی ها و اهداف تبلیغاتی کسب و کارها طراحی و تولید میشود. در واقع راز محبوبیت این تقویم ها کم حجم بودن و زیبایی ظاهری آنهاست که دلیلی شده تا اکثر افراد نسبت به مدل های مختلف تقویم، بیشتر از نوع رومیزی آن استفاده کنند. همانطور که از نام این تقویم مشخص است، این تقویم‌ها برای جایگیری روی میز افراد طراحی شده‌ و آنها هنگام انجام کارهای روزمره خود، این تقویم‌ها را برای دسترسی آسان روی میزهای خود قرار می دهند. با اینکه انواع تقویم رومیزی برای تمام اقشار جامعه کاربردیست، اما معمولا برای افرادی که بیشتر زمان خود را پشت میزشان می‌گذرانند و یا قشر کارمندان، مکان‌های آموزشی، اداری و … استفاده ای ملموس تر خواهند داشت. در ضمن، طراحی انواع تقویم رومیزی بسیار متنوع بوده و برخی از آنها به اندازه کافی بزرگ می باشند که امکان درج یادداشت‌ها و خلاصه نویسی های شما را داشته و در عین حال به اندازه کافی کوچک هستند که فضای زیادی از میز کار شما را اشغال نکنند. همانطور که به ویژگی ها و طراحی های متنوع این محصولات اشاره شد، در ادامه با انواع تقویم رومیزی آشنا خواهیم شد.

انواع تقویم رومیزی 1401

بطورکلی، انواع تقویم‌ رومیزی به چند دسته، تقویم رومیزی پایه دار، تقویم رومیزی زیردستی و تقویم رومیزی اداری تقسیم بندی شده که البته بسته به نوع جنس پایه‌های آنها، این دسته‌بندی‌ها نیز تغییر خواهد کرد.

1. انواع تقویم رومیزی پایه‌ دار

تقویم رومیزی پایه‌دار از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع تقویم‌ رومیزی می باشند، که معمولا بر روی یک پایه سه گوش قرار خواهند گرفت. این تقویم‌ها در طرح‌های مختلف عمومی و اختصاصی چاپ شده و یکی از اصلی ترین مدل تقویم‌ هایی می باشند که در فعالیت های تبلیغاتی علی الخصوصی هدایای سازمانی سال نو، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مهمترین مدل های تقویم‌ رومیزی پایه‌دار می ‌توان به انواع تقویم رومیزی مقوایی و پایه سخت اشاره کرد که در ادامه به شرح هریک از آنها خواهیم پرداخت.

  • تقویم رومیزی مقوایی

همانطور که از نام این محصولات پیداست، در طراحی و تولید تقویم‌های رومیزی مقوایی از پایه‌هایی مقوایی استفاده شده‌ که برای ساخت این پایه‌ها یا از مقوا با گرماژ بالا  و یا از لمینیت کردن دو مقوای گرم پایین‌تر استفاده خواهد شد. معمولا در طراحی و تولید این نوع تقویم از مقوای گلاسه استفاده می شود؛ البته در برخی موارد از مقوای فانتزی نیز به کار برده می شود. انواع تقویم‌ رومیزی مقوایی دارای وزن کمی بوده و در سایزهای مختلفی تولید می‌شود. این تقویم ها معمولا دارای 12 یا 13 برگ می باشند که جنس برگه‌های آن از گلاسه یا مقوای فانتزی (مثل مقوای کارتی و …) در وزن 250 یا 300 گرم است. در طراحی انواع تقویم رومیزی تبلیغاتی می توان بر روی پایه‌های مقوایی آنها متناسب با خواست مشتری لوگو، نشان تجاری و مختصری از اطلاعات کسب و کار مورد نظر را چاپ کرد؛ اما معمولا اطلاعات برند مشتری بصورت طلاکوب، نقره کوب و… روی پایه آنها درج می شود که ظاهر زیبا و حرفه ای تری را به همراه دارد. معمولا تقویم های رومیزی مقوایی ماه شمار بوده که در هر برگ از آن، یک ماه از سال را خواهید دید. همچنین این تقویم‌ها  انواع تاریخ شمسی، قمری و میلادی را در کنار هم نمایش می‌دهند.

  • تقویم رومیزی پایه سخت

پایه های این نوع تقویم، از قطعات مقوای جلدسازی ساخته شده که به صورت مثلثی بر روی میز قرار می‌گیرند. این نوع از پایه‌ها برای تقویم های هفته‌شمار که دارای وزن زیادی هستند، مناسب نبوده و مانند انواع تقویم رومیزی مقوایی عمل خواهد مرد، با این تفاوت که کمی‌ مقاوم‌تر از تقویم‌های رومیزی مقوایی است. در پایه این نوع تقویم می توان از انواع روکش از جنس گلاسه سبک روکش دار، گالینور یا کاغذ فانتزی استفاده کرد. در تقویم‌های رومیزی پایه سخت نیز می‌توان متناسب با خواست مشتری طرح‌هایی را روی پایه تقویم چاپ و یا از طلاکوب، نقره کوب و… استفاده کرد.

  • تقویم رومیزی چوبی

انواع تقویم‌ رومیزی چوبی، بر اساس نیاز و سفارش کارفرما در دو نوع هفته شمار و ماه ‎شمار طراحی و تولید خواهد شد. این دسته از تقویم ها دارای پایه‌های چوبی و بسیار شیک می باشند که معمولا با ورق‌های تقویم مورد نظر ست شده و ظاهری بسیار زیبا را برای هدایای تبلیغاتی شما به همراه خواهد داشت. پایه‌های چوبی معمولا در طراحی و تولید انواع تقویم‌ رومیزی اداری، تقویم‌ رومیزی زیردستی و تقویم‌های رومیزی پایه‌دار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

  • تقویم رومیزی فلزی

تقویم رومیزی فلزی نیز به صورت ماه‎شمار و هفته‎شمار طراحی شده و کارفرما می تواند هر یک از آنها را مطابق با سلیقه و نیاز  کسب و کارخود بصورت عمومی و اختصاصی سفارش دهد. این نوع از تقویم، دارای پایه‌های فلزی بوده و از ماندگاری و استحکام بسیار زیادی برخوردار می باشد. این نوع تقویم معمولا برای محیط های اداری، در خانه و پیشخوان آشپزخانه و در بسیاری از موارد دیگر متناسب هستند. ای نوع زا پایه‌های فلزی معمولا در طراحی و ساخت انواع تقویم‌ رومیزی اداری، تقویم رومیزی زیردستی و تقویم‌های رومیزی پایه‌دار استفاده می شوند اما بیشتر برای تقویم‌های رومیزی ایستاده مناسب و کاربردی خواهندبود.

  • تقویم رومیزی پلکسی

تقویم‌های رومیزی پلکسی دارای یک پایه پلاستیکی با ظاهری شفاف و شیشه‌ای می باشند. به این نوع از پلاستیک پایه ، پلکسی گفته می‌شود. لازم به ذکر است که این نوع از ورق‌ها جنسی بسیار مقاوم و مستحکم داشته و برای طراحی و تولی تقویم‌های با ضخامت 1 تا 40 میلی متر استفاده می شوند. همچنین استفاده از این نوع پایه برای طراحی انواع تقویم‌ رومیزی اداری مرسوم تر است. اگر شما نیز به سفارش یک تقویم رومیزی زیبا؛ با ظاهری شیک شیک و حرفه ای فکر می کنید، انواع تقویم رومیزی پلکسی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای شما باشد. پایه‌های پلکسی معمولا متناسب با نیاز و سلیقه کارفرما برای طراحی و تولید انواع تقویم‌ رومیزی اداری، تقویم‌ رومیزی زیردستی و تقویم‌های رومیزی پایه‌دار استفاده می شوند.

  • تقویم رومیزی چرمی‌

معمولا انواع تقویم‌ های چرمی در مدلهای متنوعی مانند مانند سررسید و تقویم‌های رومیزی چرمی طراحی و تولید می شوند. چرم به کار رفته در این هدایای تبلیغاتی خاص، براساس سلیقه و بودجه موردنظر شما در کیفیت های متنوعی استفاده خواهد شد. این نوع از تقویم‌ها معمولا دارای ظاهری بسیار شیک بوده و هدیه به مدیران، همکاران ارجمند و سایر مخاطبین و مشتریان خاص مناسب می باشد. برای اختصاصی کردن این هدایا، بر روی چرم استفاده شده در آنها، نشان تجاری کسب و کار موردنظر حک  خواهد شد. مانند انواع تقویم های دیگر، پایه‌های چرمی می‌توانند در طراحی و تولید انواع تقویم‌ رومیزی اداری، تقویم‌ رومیزی زیردستی و تقویم‌های رومیزی پایه‎دار استفاده شوند.

  • تقویم رومیزی فانتزی

این نوع از تقویم ها براساس سبک و سلیقه ی کارفرما در انواع طرح ‌های فانتزی طراحی می شوند. از نمونه‌های این نوع تقویم می‌توان به تقویم‌ هایی کودکانه و یا عاشقانه اشاره داشت که معمولا برای محیط های کودکانه مانند مهدکودک ها، برای هدیه دادن مناسب اند. معمولا انواع تقویم‌ رومیزی فانتزی با پایه‌ های مقوایی تولید خواهند شد، اما شما می‌توانید براساس سلیقه خود، هر نوع پایه ای رای در طراحی و تولید آن سفارش دهید.

2. انواع تقویم رومیزی زیردستی

انواع تقویم‌ رومیزی زیردستی به دلیل خصوصیاتی نظیر کاربرد، زیبایی و مهمتر از همه کم حجم بودن آن، برای کارهای تبلیغاتی علی الخصوص هدایای تبلیغاتی و سازمانی بسیار محبوب بوده و سفارش داده می شوند. این تقویم‌ها نیز به طور استاندارد دارای سایز 50 در 35 یا 30 در 45 چاپ شده و به صورت هفته شمار هستند. تقویم‌های رومیزی زیر دستی معمولا  52 برگی می باشند و معمولا برای پایه این نوع از تقویم‌ها می‌توان از جنس‌های مختلف مقوایی با روکش چرم و گالینور به کار برد. تقویم‌های رومیزی زیردستی نیز تاریخ شمسی، قمری و میلادی را در کنار یکدیگر نمایش خواهند داد.

3. انواع تقویم رومیزی اداری

همانطور که از نام این نوع تقویم پیداست، انواع تقویم‌ رومیزی اداری معمولا در مکان‌های اداری کاربرد داشته و به میزان زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایز این نوع از تقویم های تبلیغاتی در حالت استاندارد 8.5 در 12 سانتی متر است. این تقویم‌ها روزشمارند و در عین کم حجم بودن خود می‌توانند فضای مفید و قابل توجهی را برای اطلاعات و یا یادداشت گذاری شما داشته باشند. تقویم‌های اداری رومیزی، تمامی تاریخ های شمسی، قمری و میلادی را کنارهمنمایش می دهند. کاغذ تحریر استفاده شده در آن 70 گرم بوده و صحافیشان نیز به صورت پانچ شده است که با پانچ کاغذها و اتصال آن‌ها به یک پایه ی دو حلقه ای انجام خواهد شد. همچنین نوع پایه ی دو حلقه‌ای می‌تواند براساس  نظر و خواسته ی کارفرما با جنس‌های مقوایی، چوبی، روکش چرم، گالینور، فلزی و پلکسی ساخته شود.

انواع تقویم رومیزی از لحاظ جنس متریال مصرفی

بطورکلی، انواع کاغذ از نظر جنس به سه دسته تحریری، گلاسه و نیم گلاسه تقسیم بندی خواهند شد. در اکثر موراد، کاغذ کورد استفاده در طراحی و تولید انواع تقویم رومیزی از جنس گلاسه و نیم گلاسه می ‌باشد. البته جنس کاغذ تقویم‌های دیواری تک برگ نیر از نوع گلاسه هستند تا بتوانند ضخامت کافی را داشته باشند، اما درکنار کاغذهای جنس گلاسه، اغلب تقویم ‌های رومیزی از نوع نیم گلاسه می باشند. همچنین پایه تقویم‌های رومیزی می‌تواند از جنس پلاستیک یا مقوا روکش شده باشد. معمولا تقویم‌های جیبی، رقعی، اروپایی، مدیران، وزیری، خشتی و غیره دارای جلد می باشند که متریال مصرفی برای جلد آنها می‌تواند از جنس پلاستیکی، لمینت، مقوایی، چرم مصنوعی، جیر، متالیک، سلفونی، ترمو و غیره باشد.

انواع تقویم رومیزی از لحاظ صحافی صفحات

بطورکلی، صحافی صفحات انواع کتاب، تقویم، دفتر و غیره به چهار نوع صحافی با دوخت، صحافی با چسب، صحافی با پانچ (کلاسوری) و صحافی با فنر صورت خواهد گرفت. معمولا در تولید انواع تقویم رومیزی، صفحات تقویم ها با فنر یا پانچ کلاسوری کنار هم قرار خواهد گرفت و  به این شکل شما می‌توانید صفحات تقویم را به راحتی ورق زده و جابجا کنید. انواع مختلف تقویم‌های جیبی، وزیری و دیگر سررسیدها با توجه به کیفیت و نوع کاربرد آن‌ها به صورت صحافی با دوخت یا چسب تولید خواهند شد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت و سفارش هدایای تبلیغاتی در اصقهان/ ایران، با کارشناسان ما به شماره 03131323008 تماس بگیرید.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید