08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال چیست؟

5/5
مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال

مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال چیست؟

هدف از نوشتن این مقاله برررسی مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال است اما در ابتدا به تعریف مشخصی از کاتالوگ دیجیتال می پردازیم. کاتالوگ دیجیتال نمونه ای  از کاتالوگ های تبلیغاتی می باشد اما  الکترونیکی که یک رسانه تبلیغاتی مناسب با بهره گیری از تکنولوژی های روز و ترکیب طراحی گرافیک و کدنویسی های نرم افزاری به شمار می رود. کاتالوگ دیجیتالی  قابلیت اجرا بر روی رایانه ها و سیستم های الکترونیکی و همچنین بارگزاری بر روی وب سایت های اینترنتی را هم دارد. پایه اصلی پیدایش این نوع از ابزار تبلیغاتی پیشرفت و توسعه تکنولوژی های الکترونیکی در صنعت تبلیغات بوده است.

اگر در گذشته اکثر مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال به صورت چاپی ارائه می شد با افزایش استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند موبایل و تبلت و لپتاپ ها خیلی از شرکت ها و سازمان ها به سمت استفاده از کاتالوگ های دیجیتال روی آورده اند و این پیشرفت بزرگی است.

به بررسی مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال می پردازیم:

قابلیت اجرا در تمام سیستم های الکترونیکی: وقتی می گوییم کاتالوگ های دیجیتال شما هر گونه دستگاه الکترونیکی داشته باشد می توانید کاتالوگ های دیجیتال را برروی آن باز کنید.

حذف چاپ از فرآیند تبلیغات و کاهش هزینه ها: سالانه چقدر درخت باید قطع شود تا در مصارف تبلیغاتی مانند: بروشور، آگهی تبلیغاتی، مجلات و…. از کاغذ آن استفاده شود؟! و غیر از این هزینه ها و به خطر انداختن جنگل ها فرآیند چاپ تبلیغات بسیار هزینه بر است و مهمترین مزیت کاتالوگ دیجیتال صرفه جویی در تمام این موارد است.

بیشتر بخوانید: طراحی و چاپ کاتالوگ

قابلیت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و سایت های محتوا محور: با داشتن مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال آن را به صورت فایل می توانیم در تمام شبکه های اجتماعی منتشر کنیم. سرعت انتشار یک کاتالوگ الکترونیکی مانند سرعت نور خواهد بود! 

عمر طولانی تر نسبت به نسخ چاپی و آسیب پذیری کمتر: با کمترین هزینه ای که به عنوان مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال می کنیم کمترین آسیب پذیری را در تمام مراحل نشر تبلیغات انجام می دهد.

امکان اجرای همزمان متن ، عکس و تصویر و موزیک و یا ویدیو: در یک صفحه ی الکترونیکی می توانیم سایر ملزومات تبلیغاتی را بگنجانیم و با یک تیر چند نشان بزنیم.

مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال

قابلیت انتشار نامحدود و رایگان با بارگزاری بر روی وب سایت شرکت: اگر شما بخواهید چند مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال چاپی را در بین چند کمپانی انتقال دهید به چند نفر احتیاج دارید با صرف هزینه ی نقل و انتقال، ترافیک شهری و حتی بین شهری چقدر دردسر می شود؟ اما با داشتن کاتالوگ های دیجیتالی می توانید به صورت نامحدود حتی به کره ی ماه هم تبلیغات بفرستید!!

ارائه تعداد صفحات بیشر بدون نگرانی از افزایش سرسام آور هزینه های طراحی: در مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال چاپی ما باید به نعدا صفحات خیلی دقت کنیم تا به حجم سنگین شدن کاتالوگ اضافه نشود. اما در کاتالوگ دیحیتالی با داشتن صد هزار صفحه هیچ هزینه ی سرسام آوری را برای شما در پی نخواهد داشت.

استفاده از فن گویندگی در کاتالوگ دیجیتال: در کاتالوگ دیجیتال می توانیم گویندگی هم  انجام دهیم. یعنی در حالی که کاربر مطالب را مطالعه می کند پیام های تبلیغاتی شنیداری نیز به او ارائه کنیم این کار به درک بهتر مطلب کمک می کند.

 

مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال

دلیل استفاده از کاتالوگ مجازی و الکترونیکی چیست؟

کاتالوگ های چاپی، ممکن است معایب بسیاری را به همراه داشته باشد. زمان طراحی و تولید کاتالوگ را در نظر بگیرید:  کاتالوگ چاپی یک کار چالش برانگیز است که می تواند ماه ها کار نیاز داشته باشد، به خصوص اگر نیاز به ایجاد کاتالوگ با صدها محصول داشته باشید، و این یک کار سخت ممکن است  بسیاری از افراد تیم تبلیغاتی را درگیر کند. سپس، برای استفاده از ابزارهای گرافیکی که نتیجه حرفه ای حاصل می کنند، به مهارت های خاصی نیاز دارید. خطاهای طرح که در مرحله ایجاد قابل مشاهده نیستند ممکن است در مرحله چاپ ظاهر شوند و آنوقت متوجه کلی اشتباه شوید که به طور چشمگیری زمان تولید کاتالوگ چاپی را به تعویق می اندازد. اما مهترین دلیل استفاده از کاتالوگ دیجیتال یا الکترونیکی راحتی کار از طراحی تا مرحله تولید می باشد.

نحوه توزیع کاتالوگ دیجیتال را توضیح دهید؟

توزیع کاتالوگ نیز در زمان استفاده از نسخه الکترونیکی بسیار راحت است. کافی است یک بانک ایمیل درست کنید و یا از بانک ایمیلی تهیه شده از اطلاعات مشتریان کنونی تان استفاده کنید تا در یک چشم بر هم زدن، تعداد زیادی ایمیل را به گستره‌ای از کاربران ارسال کنید. بدون صرف هیچ هزینه ی مالی میتوانید یک کاتالوگ دیجیتال را در سراسر کره زمین توزیع کنید!

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی کاتالوگ آماده برای قبول سفارشات شماست.

مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال

آیا نرم افزار ساخت نشریه الکترونیکی برای اندروید و ios وجود دارد؟

خوشبختانه برای افرادی که علاقه مند می باشند تا این نرم افزارها را در گوشی همراه خود اجرا کنند نیز برنامه هایی طراحی و تولید شده است که در انواع گوشی های اندروید و ios قابل استفاده هستند. از انواع این برنامه ها می توان به برنامه flip creator اشاره داشت.

چه نرم افزارهایی برای کاتالوگ دیجیتال کاربرد دارند؟

نرم افزار Catalog Machine، نرم افزار FlipHTML5، نرم افزار  Ceros، نرم افزار FlipViewer Xpress

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ دیحیتال در صنعت تبلیغات موثر است؟

کاتالوگ دیجیتال در تمام صنایع و کسب و کار ها کاربرد دارد، پس چیزی که کاربرد دارد موثر و تاثیرگزار نیز هست. برای مثال :

فرض کنید که شما یک شرکت تولید و ساخت جواهرات دارید. یک وب سایت تخصصی از آن شماست. شما میتوانید هم کاتالوگ های چاپی را به مشتریان خود ارائه دهید و هم می توانید نسخه های دیجیتال را بر روی سی دی یا وب سایت خود به مخاطب عرضه کنید. به نظر شما کدام یک موثر تر خواهد بود؟ با کدام روض از تبلیغات بیشترین سودمالی را به خود اختصاص می دهید؟!

 بدون شک  با کاتالوگ دیجیتال، تمام مخاطبین شما در سایتتان مشغول جستوجو جواهرات و محصولات شما هستند در قسمتی از سایت به کاتالوگ دیجیتال برمی خورند و مشغول دیدن سایر محصولات و روند کاری شما می شوند.

چه کسانی کاتالوگ دیجیتال سفارش می دهند؟

مخاطب اصلی سفارش کاتالوگ دیجیتال شرکت ها و سازمان ها ، تولیدی ها ، شرکت های خدماتی ، صنایع مرتبط با نفت و گاز ، معادن ، موسسات آموزشی و … هستند، با سفارش نسخ الکترونیکی قصد تبلیغات وسیع و یا آموزش های تخصصی و نیز معرفی خود را به جامعه دارند. همچنین از کاربرد های کاتالوگ دیجیتال این است که برای طراحی بیوگرافی افراد معروف و سلبریتی ها نیز استفاده می شود و جذابیت خاص خودش را دارد.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید