08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو جذاب چیست؟

5/5
طراحی لوگو جذاب چیست؟

طراحی لوگو جذاب چیست؟

طراحی لوگو جذاب یک طرح گرافیکی حرفه ای  می باشد که به عنوان نمادی برای یک تجارت خاص عمل می‌کند و نمایانگر اصل هدف و شخصیت آن برند تجاری است. اگر می خواهید کسب و کارتان و یا شرکتتان به دست فراموشی نرود باید یک لوگو حرفه ای و مناسب برای کسب و کارتان داشته باشید.دقیقاً مانند علامت نایک یا حرف ام مک دونالد که برای همه شناخته شده است، لوگوی شما به چهره برند شما تبدیل خواهد شد و مشتریان زیادی را برای شما فراهم می کند. لوگو به عنوان یک عامل شناسایی که مخاطبانتان با گذشت زمان، شما را با آن تشخیص می‌دهند و در نهایت با اعتماد به خدمات، محتوا یا محصولاتتان با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

لوگو جذاب قدرت بی نظیری در افزایش بازاریابی و فروش محصولتان دارد از این جهت طراحی لوگو جذاب باید تمام تلاشش را برای طراحی یک لوگو جذاب انجام دهد.

چرا به طراحی لوگو جذاب نیاز دارید؟

بیشتر کمپانی ها هرساله سعی می کنند برای طراحی لوگو جذاب بهترین طراحان موجود در این حوزه را استخدام کنند تا بتواند طراحی لوگو جذاب را طراحی کند. لوگوی شما هر چقدر هم کوچک باشد، در بازاریابی تجارت شما نقش مهمی ایفا می‌کند. در نهایت، این رسالت منحصر به فرد، برند شما را از دیگر رقبایتان متمایز خواهد ساخت.دطرحی که ساخته‌اید هرچقدر جذاب تر باشد به عنوان یک علامت مرجع بصری با مشتریان جدید و بالقوه شما ارتباط برقرار خواهد کرد و به تعامل، جذب وفاداری و رشد تجارتتان منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید : قیمت طراحی لوگو

طراحی لوگو جذاب چیست؟

نحوه طراحی لوگو جذاب را بیان کنید:

سعی می کنیم مراحلی را که یک گرافیست طی می کند تا طراحی لوگو جذاب را تحویل بدهد را برایتان شرح دهیم:

  • هویت برند خود را کاملا مشخص کنید.
  • الهام بگیرید و خلاق باشید.
  • سبک لوگوی خود را برای سفارش دهنده تعیین کنید.
  • نوع لوگویتان را انتخاب کنید.
  • در مورد پالت رنگیتان و کالیته رنگی تصمیم بگیرید.
  • فونتتان را در سایز و اندازه ی مناسب انتخاب کنید.
  • لوگوی خود را استارت بزنید و کار را شروع کنید
  • نتیجه کار را اصلاح کنید.
  • تصمیم نهایی را بگیرید.
  • لوگو در دسترس مشتری است.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

طراحی لوگو جذاب چیست؟ 2

چه عواملی طراحی لوگو جذاب را می‌سازد؟

در حالی که بیشتر جنبه‌های طراحی لوگو جذاب در طول مراحل طراحی آشکار خواهد شد، اما قطعاً نکات اساسی در مورد طراحی لوگو وجود خواهد داشت که آن را بسیار جذاب نشان خواهد داد. بنابراین، قبل از اینکه طراحی خود را شروع کنید، ویژگی‌هایی را که یک لوگوی خوب ایجاد می‌نماید را یادداشت کنید:

از سادگی فرمی برخوردار باشد: لوگو‌های ساده‌تر، بهتر قابل شناسایی هستند و محبوب تر می باشند. بنابراین سعی کنید پیام لوگویتان را به گونه‌ای در طرح وارد سازید که ارتباط با آن برای افراد آسان باشد این کار به جذابیت لوگو کمک فراوانی می کند.

نماینده کسب وکارتان باشد: لوگوی باید مخاطبان مورد نظرتان را مجذوب خود سازد و ارزش‌های کسب و کارتان را به تصویر درآورد. آرمان ها و چشم انداز را نشان دهد.  اطمینان حاصل کنید که عناصری که در طراحی خود استفاده می‌کنید مربوط به صنعت شما بوده و دقیقاً برند شما را نشان می‌دهد می تواند شما را برای داشتن طراحی لوگو جذاب جلو ببرد.

گذر زمان در آن نمود پیدا کند: ممکن است بخواهید به مرور زمان طرح لوگو خود را تغییر دهید. با تمرکز بر کیفیت و پرهیز از طراحی‌هایی که بیش از حد مرسوم شده است، لوگویی خلق کنید که به طرح‌هایی که در طول سالها قبلی ارائه کردید، مرتبط باشد که جذابیتش بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو در اصفهان

طراحی لوگو جذاب چیست؟ 2

طراحی لوگو جذاب بسازید که در اندازه‌های مختلف قابل استفاده باشد: طرحی را انتخاب کنید تا در هر سایزی خوب به نظر برسد نه زیاد بزرگ نه زیاد کوچک! لوگو جذاب به لوگویی می گویند: ‌که از همان ابتدا بتوان اندازه آن را تغییر داد و در رسانه‌های مختلف به نمایش گذاشت، کار شما را حرفه‌ای تر و جذاب تر نشان خواهد داد.

انتخاب بهترین سبک طراحی لوگو جذاب متناسب با فعالیت کمپانی به چه صورت است؟

قبل از شروع کار، در مورد مشتری خود و مخاطبان او تحقیق و جستجو کنید. این کار به شما کمک می کند از همان ابتدا و اول کار بهترین سبک طراحی را انتخاب کنید.  اما هدف از طراحی یک لوگو جذاب این است که متوسط افراد یک جامعه آن برند را به یاد بسپارند. از این نمونه می توان لوگوی  Pepsi و Nike را نام برد که با یک نگاه اجمالی به این لوگوها می توانید آنها را بلافاصله تشخیص دهید.

به یاد داشته باشید که لوگوها در دنیای واقعی در معرض دید مخاطب قرار می گیرند، مثلا روی اتوبوس و بیلبورد شما باید قبل از ارائه لوگو به مشتری آن را از زوایای مختلف در معرض دید قرار دهید تا ببینید به راحتی قابل تشخیص هست یا خیر.

رنگ های تاثیرگذار در طراحی لوگو جذاب چه تاثیری دارند؟

مهمترین عامل در طراحی لوگو جذاب این است که چه نوع رنگ هایی در آن بکار گرفته شده است. استفاده از رنگ های خاص و تک یکی دیگر از ایده های موثر برای طراحی لوگو جذاب است. برخی از برندها فقط با رنگ خاص و منحصر به فرد خود قابل تشخیص و شناسایی هستند. مثلا کمتر کسی را می بینید که با برند معروف لاگوست (lacoste) و شکل سوسمار (تمساح) جالب روی آن آشنا نباشد این برند با رنگ سبز خود شناخته میشود و این موضوع این برند را از رقبای خود بسیار متمایز می کند.

سعی کنید برای افزایش بیشتر لوگو از رنگ هایی استفاده کنید که در چرخه رنگ به هم نزدیک هستند. مثلا برای یک پالت گرم از رنگ های قرمز، نارنجی و درجات مختلف رنگ زرد استفاده کنید.

طراحی لوگو جذاب چیست؟ 2

تعادل در طراحی لوگو جذاب را توضیح دهید؟

تعادل در طراحی لوگو جذاب موضوع بسیار مهمی است چشم ناظر و مخاطب باید در سکون و تعادل عناصر بصری پیام را از لوگو دریافت کند، چون ذهن ما به طور طبیعی در صورتی طرحی را دلپسند و جذاب ارزیابی می کند که آن طرح متقارن و دارای تعادل باشد.

در طراحی لوگو جذاب سایز اهمیت ویژه ای دارد یک لوگو باید در هر سایز و اندازه ای زیبا و خوانا باشدو در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که اگر سایز آن بیش از اندازه کوچک شود، مثلا برای استفاده روی سربرگ ها یا هنگامی که در قالب های بزرگتر مثل بیلبورد و قالب های الکترونیکی مثل وب مورد استفاده قرار بگیرد نیز کیفیت ، خوانا بودن و زیبایی خود را نگهدارد. 

تقلید، دوئل کردن برای  داشتن طراحی لوگو جذاب است!!

خلاقیت خود را بکار بیندازید. تفاوت زیادی بین ایده گرفتن و کپی کردن یک طراحی وجود دارد. طبیعی است که یک طراح الگو برای خود داشته باشید، هر طراح یک یا دو الگو دارد و سعی میکند برای کار خود از آنها کمی الهام بگیرد البته اوقاتی هم هست که تحسین یک طرح بتواند به منبعی از تقلید تبدیل شود تا این که از آن ایده بگیرید. اگر تقلید عمدی باشد قطعا نوعی تقلب خواهد بود و انجام این کار اصلا برای الگو و مشتری شما اصلا عادلانه نیست.

خاص بودن و اصل بودن آن را ارزیابی کنید. مهم تر از همه این که با خودتان صادق باشید.اگر قلبا می دانید که هیچ چیزی را کپی نکرده اید، پس قطعا برایتان راحت تر است که جنبه هایی از طراحی را بررسی کنید که ممکن است شبیه به یک طرح دیگرباشد.

سالانه فستیوال هایی برای جذب طراحان لوگو پدید می آید که این موضوع اهمیت خلاقیت در این عرصه را نشان می دهد. هر هنرمند و طراح دنیایی بزرگ از خلاقیت است فقط کافی است که بخواهد.

بیشتر بخوانید : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید