08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی

5/5
عکاسی در محیط ‌های صنعتی

عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی

عکاسی تجاری از ابزارهای صنعتی عموماً مشخصات، ساختار و جزئیات محصول را نشان می دهد، اما برخی از این عکس ها با تمرکز بر استفاده از محصول با ظاهری تبلیغاتی  فضایی سازی و آماده می شوند. در این مقاله به نکات کلیدی مرتبط با عکاسی  ابزار آلات صنعتی می پردازیم:

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی حوزه وسیعی است که شاخه های مختلف عکاسی و تخصص را در بر می گیرد. عکاسی صنعتی به شاخه‌های عکاسی با اهداف تجاری مربوط به برند کالایا یا حتی تبلیغ کننده  محصول یا خدماتی است که فروخته می شود.  هر کسب‌وکاری که دارید، داشتن عکس‌های باکیفیت از محصول یا خدماتتان می‌تواند توجه مشتری را جلب کند و همچنین تأثیری ماندگار بر روی آنها بگذارد و برای موفقیت شما بسیار مهم است. باید خود را در فضای واقعی و مجازی به مخاطب معرفی کنید و جلوه های بصری در ذهن او ایجاد کنید .

عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی با اندازه های متفاوت

عکاسی  ابزارآلات صنعتی شامل عکاسی از طیف وسیعی از ابزارهای کوچک گرفته تا کارخانه ها و تجهیزات صنعتی بزرگ است. برای عکاسی از هر محصولی در این صنعت ابتدا باید با مشخصات، ویژگی ها و عملکرد آن آشنا شوید. این جزئیات ممکن است شامل مشخصات ظاهری یا مشخصات فنی یک دستگاه باشد.

ابزارهای صنعتی برای کاربردهای متنوع و خاص طراحی و تولید می شوند، عکاس باید از تخصص خود در استفاده از نور، انتخاب زاویه و کادربندی استفاده کند تا ویژگی ها و جزئیات سوژه را به وضوح ثبت کند. عکس های این محصولات کاربردهای متفاوتی برای ارائه و تبلیغ دارند. بنابراین عکس باید از تمام زوایا و با جزئیات دقیق گرفته شود.

اگر سوژه های عکس کوچک هستند، می توانید در محیط استودیو عکاسی کنید. اما برای عکاسی از ابزارآلات بزرگ صنعتی و قطعاتی که قابل حمل به آتلیه نیستند، عکس در محل نگهداری وسایل گرفته می شود، برای عکاسی از این ابزار بزرگ در محل باید قبل از عکاسی شرایط و امکانات دیگری فراهم شود.

 موضوع اصلی عکاسی ابزارهای صنعتی بزرگ موقعیت و فضای خالی اطراف محصول است. بدترین قسمت عکاسی از این وسایل بزرگ، قرار دادن دستگاه در کنار دیوار است. این امر باعث می شود که عکاسی از سوژه از زوایای مختلف و جهت های مختلف غیرممکن شود. 

عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی

قبل از عکسبرداری باید وسیله مورد نظر را در مکانی مناسب به فاصله چند متری از دیوارهای اطراف قرار داد. این فاصله به اندازه دستگاه یا ابزار صنعتی بستگی دارد. برای مشاهده کامل دستگاه و درج پرسپکتیو صحیح هر چه دستگاه بزرگتر باشدشما باید فاصله اطراف سوژه را بیشتر در نظر بگیرید. بزرگترین اشتباه عکاسان استفاده از لنزهای بسیار واید و عکاسی در فضاهای تنگ با این مدل عکاسی است.

در عکاسی عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی به چه مواردی نیاز داریم؟

  • دوربین حرفه‌ای

اولین چیزی که برای عکاسی صنعتی یا هر نوع عکاسی دیگری نیاز دارید یک دوربین حرفه ای است! از آنجایی که کیفیت عکس بسیار مهم است، استفاده از تلفن همراه برای عکاسی صنعتی توصیه نمی شود. دلیل این امر این است که تلفن همراه جزئیات دقیقی را ثبت نمی کند، اما دوربین تمام جزئیات لازم را با دقت بالایی ثبت می کند.

برای خرید دوربین حرفه ای ببینید چقدر بودجه دارید ! گاهی اوقات استفاده از یک دوربین نیمه حرفه ای می تواند نیازهای شما را برآورده کند و برای جبران ضعف آن می توانید از لنز حرفه ای تری استفاده کنید.

  • لنز مناسب برای عکاس محصول

لنز مناسب برای عکاسی محصول ارتباط مستقیمی با نوع محصول دارد. برای محصولات بزرگ می توانید از لنزهای نیمه حرفه ای استفاده کنید. اما وقتی محصول شما کوچک است، باید از لنزهای قدرتمند برای ثبت جزئیات دقیق استفاده کنید. برای مثال، عکاسی از جواهرات صنعتی به یک لنز قوی نیاز دارد تا تمام جزئیات را به خوبی پوشش دهد.

برایخرید لنز دوربینعلاوه بر نوع عکاسی، باید مراقب بودجه خود باشید هر چه بودجه شما بیشتر باشد، گزینه های بهتر و بیشتری دارید و هر چه بودجه کمتر باشد، گزینه های شما محدودتر می شود. یک عکاس صنعتی برای اینکه بتواند در پروژه های خود پیشرفت کند و توجه کارفرما را به خود جلب کند باید لنزهای متفاوتی داشته باشد.

  • سه پایه عکاسی

برای ثابت نگه داشتن دوربین به طوری که تکان نخورد و بتوانید فوکوس را حفظ کنید، به یک سه پایه نیاز دارید. سه پایه ابزاری برای اتصال دوربین به آن است و با اتصال آن به یک مکان ثابت، به راحتی می توانید روند عکاسی را تسریع کنید. هنگام انتخاب سه پایه، حتما به ارتفاع و قابلیت تنظیم قطعات مختلف توجه کنید.

در عکاسی صنعتی، دیافراگم بسته برای جذب نور بیشتر بسیار مهم است! گاهی اوقات نور محیط کم است و شما وسایل روشنایی کافی ندارید. به همین دلیل، باید سرعت شاتر خود را کاهش دهید تا نتیجه خوبی بگیرید. هنگامی که دوربین حرکت می کند، سوژه را تار می کند. به همین دلیل خرید سه پایه برای عکاسی صنعتی بسیار مهم است.

بیشتر بدانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی
  • رفلکتور نور

از هر نوری که استفاده می‌کنید، بخشی از محصول را روشن می‌کند اما بخشی دیگر را سایه می‌اندازد! قسمت تیره محصول عکس ها را نامناسب می کند، برای جبران آن می توانید از یک بازتابنده نور برای قسمت دیگر استفاده کنید. در میان انواع تجهیزات عکاسی، رفلکتور نور کمک زیادی به شما خواهد کرد.

شما همچنین می توانید از نور خورشید برای عکاسی از محصولات استفاده کنید! اگر کمی خلاق باشید می توانید مکان مناسبی برای آن انتخاب کنید یا حتی با توجه به موقعیت خورشید آن را انجام دهید. اگر از نور خورشید به درستی برای روشنایی استفاده می کنید، ممکن است حتی نیازی به خرید تجهیزات نورپردازی نداشته باشید و این مورد در هزینه شما صرفه جویی می کند.

عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی با چه شیوه‌هایی تهیه می‌شود؟

عکاسی از ابزارهای صنعتی به روش های مختلفی انجام می شود. این عکس ها ممکن است به منظور ارائه و تبلیغ محصول یا نمایش کاربرد و جزئیات آن گرفته شده باشد. بنابراین روش های اصلی عکاسی از ابزار صنعتی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد.

  • عکاسی زمینه سفید ابزارهای صنعتی

عکاسی پس زمینه سفید ساده ترین و موثرترین راه برای ارائه محصولات و نمایش جزئیات است. این روش عکاسی محصولات را از زوایای مختلف بر روی یک پس زمینه سفید ساده می گیرد. نورپردازی این عکس ها بسیار مهم است و باید به گونه ای باشد که سایه ها و انعکاس عکس دیده نشود .

  • عکاسی تبلیغاتی ابزارها

عکاسی تبلیغاتی همراه با ارائه محصول با هدف بازاریابی و جذب مخاطب انجام می شود. درواقع عکاس سعی می کند موضوع را به گونه ای نشان دهد که مخاطب هدف، را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد و بتواند آنها را به خرید محصول مورد نظر ترغیب کند.سبک ها و ایده های مختلفی تهیه می شود. نوع عکس تبلیغاتی بسته به اهداف تبلیغات متفاوت است به عنوان مثال در برخی از عکس ها هدف بزرگنمایی ویژگی محصول است که می توان با استفاده از تکنیک های عکس و تصویربرداری کامپیوتری به صورت خلاقانه از آن عکس گرفت.

بیشتر بخوانید عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی
  • عکاسی پرسوناژ ابزارها

عکاسی از پرسوناژ با هدف نمایش محصول در فضایی کاربردی انجام می شود. در واقع با این روش عکاسی، استفاده از ابزار و تجهیزات صنعتی به کمک یک اپلیکیشن به نمایش عموم گذاشته می شود. این عکس ها با مدلی ساخته شده اند که در واقع کاربر ابزار است. این عکس ها برای محصولات کوچک تا بزرگ اعمال می شود. به عنوان مثال، در فروشگاه می توانید با استفاده از مدلی با بدنه ای عضلانی، از یک ماشین فرز از یک فیگور عکس بگیرید.یا در مورد ابزارهای صنعتی در یک مرکز تولیدی بزرگ، می توانید از ابزارها و تجهیزات بزرگ همراه با اپراتور تجهیزات عکاسی کنید .

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی

  • استفاده از لنز مناسب نقش مهمی درکیفیت عکس‌هایی که می‌گیرید دارد. بنابراین بهتر است هنگام عکاسی از ابزارهای صنعتی از لنزهای تیز و حرفه ای استفاده کنید.
  • انتخاب سبک عکاسی یا تجهیزاتی کهبرای عکاسی از ابزار و تجهیزات صنعتی انتخاب می‌کنید باید مطابق با کاربرد از عکس‌ها و هدفی که برای آن گرفته شده‌اند انجام شود.
  • از آنجایی کهاکثر تجهیزات صنعتی فلزی هستند، باید در نورپردازی و زاویه عکسبرداری و همچنین انتخاب پس زمینه دقت زیادی کرد تا کمترین بازتاب نور و سایه در آن به دست آید. تصویر.
  • عکاسی از ابزارآلات صنعتی کوچک بهتر است در محیطاستودیویی انجام شود. اما برای ابزار و تجهیزات بزرگ لازم است به محل پروژه رفته و تمامی تجهیزات لازم را با خود ببرید .
  • پردازش عکسصنعتی بخش مهم و مکمل عکاسی حرفه ای است. برای ارائه عکس های بی نقص، لازم است حتما عکسهای ابزارآلات را بطور ویژه ویرایش کنید.

بیشتر بخوانید عکاسی تبلیغاتی از ابزار آلات صنعتی : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید