08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

5/5
تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

تکنیک های نورپردازي در عکاسي تبلیغاتی

اصول و رعایت تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی فاکتوری بسیار مهمی برای تهیه عکسهای حرفه ای از سایر محصولات است.فاکتور های متعدد و مهمی در تولید عکسهای با کیفیت و حرفه ای دخیل هستند. این تکنیک ها شامل: تجهیزات حرفه ای، نورپردازی اصولی، فوکوس مناسب، نورسنجی دقیق، اکسپوژ استاندارد و ویرایش صحیح عکس ها است. همه ی این موارد برای ساخت عکس تبلیغاتی کامل و تاثیرگذار لازم است اما نور فاکتور اصلی برای انواع تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی در تمام عکس ها می باشد.

اطلاعاتی درباره عکاسی تبلیغاتی      

عکاسي تبلیغاتی به شاخه اي از عکاسي گفته مي شود که وظيفه آن به نمايش گذاردن دقيق و کامل و باکيفيت محصول يا Product مي باشد که هدف اصلی آن ورود به بازار است. در اين شاخه از عکاسي ،عکاس با استفاده از تجهيزات مناسب و انتخاب نورهاي دقيق و استفاده از تکنیک های نورپردازی تلاش مي کند تا حد امکان تصوري با کيفيت و دقيق از کالا و محصول ثبت کند که در آن تمامي خصوصيات ظاهري کالا به نمايش گذارده شود تا بازده فروش آن بسیار افزایش یابد.

 به بيان خیلی ساده تر عکاس تبلیغاتي مهمترین ابزار برای صنعت تبلیغات می باشد و  وظيفه اش اين است که نماي کاملي را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتري يا کارفرما ارائه بکند، در اين شاخه همانگونه که بيان شد هدف تنها يک چيز است: نمايش کامل و واضح کالا از زواياي مختلف و زيبا برای ارتقای فروش آن!

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

عکاسي محصولات در عکاسي تبليغاتي را توضیح دهید؟

غير از تبليغات آنلاين اینترنتی در فضاهای مجازی و وب سایت ها، برای تبليغات آفلاين هم بايد برنامه ريزي هایی داشته باشیم. عکاسي تبليغاتي محصولات براي فروش صرفاً در بستر آنلاين و شبکه‌هاي اجتماعي اتفاق نخواهد افتاد. کسب و کارهایی می توانند براي تبليغ محصولاتشان از طريق پخش تراکت و بروشور و آگهي‌هاي تبليغاتي در مجلات مختلف و رسانه‌هاي ديداري و شنيداري اقدام کنند. اگر قرار بشود عکس محصول از طريق آفلاين به دست مشتري برسد بايد نهايت دقت در رنگ بندي و  نور پردازی در شيوه عکاسي انجام گیرد، که عکس بعد از چاپ روي کاغذ‌هاي مختلف نمايش خوبي داشته باشد.

 بهترين شيوه عکاسي تبليغاتي محصولات اين است که عکاس از محصول در زواياي مختلفی عکس بگيريد در حالي که نور کافي از اطراف به محصول تابيده مي‌شود. معمولا عکاسان تبليغاتي از نور زمينه مشکي يا سفيد استفاده مي‌کنند تا نگاه مناسب و سازگاري رو در مشتري ايجاد کنند.

منابع نور در عکاسی تبلیغاتی را نام ببرید؟

اصلی­‌ترین ابزار کار نورپردازی، منابع نوری  هستند که انواع تکنیک هارا پدید می آورند. منبع های نوری به دو گروه کلی تقسیم می­‌شوند:

  • نور ثابت و ساکن
  • نور لحظه­‌ای یا ساکن یا متحرک

انوع نور، در تکنیک های نورپردازي در عکاسي تبلیغاتی چیست؟

در هر سوژه عکاسي تبلیغاتی، شما انواع نور اصلي را داريد که به شرح زير است:

  • نور اصلي يا key light– قوي ترين و اصلي ترين نور در پروژه عکاسی است.
  • نور فرعي يا fill light– نوري است که مي تواند سايه هاي ايجاد شده توسط نور اصلي را کم رنگ تر کند.
  • نور پشت يا back light– نوري که از پشت تابيده مي شود را نور پشت نام گذاری می کنند.
تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

 در عکاسی تبلیغاتی tethering به چه معناست؟

tethering يعني: وصل کردن دوربين  عکاسی به لپتاپ یا سیستم کامپیوتر به صورتي که هر عکسي که عکاس ميگيريد مستقيما به لپتاپ منتقل ميشود و در انجا ميتوانيد عکس رو ببينيد . اين کار علاوه بر اينکه نياز شما رو به کارت حافظه رفع مي‌کنه (چون عکس‌ها روي لپ‌تاپ ذخيره ميشوند نه در رم و کارت حافظه دوربين) اين قابليت رو ايجاد مي‌کند که به راحتي هر عکس را بعد از گرفتن سریعا بررسي کنيد و نواقص آنرا درک کنید.

هدف اصلی از تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی چیست؟

هدف اصلي از نورپردازي در عکاسي تلیغاتی  نمايش خوب محصول قابل فروش در صنعت، کمپانی  چه بزرگ چه کوچک به صورت حرفه اي و هنري مي باشد . اگر در نحوه ی نشان دادن محصول در تبلیغات و پروژه های تبلیغاتی نتوانید محصول را به خوبی نشان دهید به عنوان یک عکاس تبلیغاتی بسیار ضیف و غیر حرفه ای عمل کرده اید و در پروژه شکست خوردید!

اگر به کلمه عکاسی یعنی: واژه ی photography دقت کنید، میبینید که:  : Photo براي نور و graph براي رسم کردن است.

رسم کردن با نور عکس را به خوبی نشان می دهد، بافت ، تنه و سايه را با ابعاد ترکيب مي کند . اين با هر موضوعي متفاوت است . تصاوير را بايد به فلش دوربين گرفت ، اشيا بايد با نور مستقيم روشن باشند.  عکس هاي گرفته شده با فلش دوربين ، ساده و بي حالت به نظر خواهند رسید.

تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی سافت ( يا نرم ) چگونه شکل می گیرد؟

يکي از تکنیک های نورپردازي در عکاسي تبلیغاتی به صورت نرم يا سافت قطع کردن فلاش خود دوربين است، تامين نور محيط و نورپردازي در اين تکنیک با بهره گيري از فلاش استوديويي به همراه جعبه سافت يا همان سافت باکس انجام مي گيرد که زاويه 135 درجه براي آن تنظيم مي شود، (معمولا از سمت راست و کمي عقب تر از دوربين عکاسي اين نورپردازي انجام مي گيرد)
براي گرفتن تصاوير زيبا در عکاسي تبليغاتي ، دوربين را از حالت اتوماتيک در آوردید و به حالت تنظيم دستي انتقال دهيد، سپس ديافراگرام را F/10 تنظيم کنید و ميزان سرعت شاتر را با ميزان سفيدي محيط بک گراند و تابش نور تنظيم کرده و سپس عکس برداري را انجام دهید. چیلیک! بله این صدای دوربین است و عکس تبلیغاتی شما آماده است!!!

تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی کم نور (Low-key Lighting) چیست؟

تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی فضایی تاریک در عکس ایجاد می کند که سوژه با استفاده از یک منبع نور با ظرافت روشن شده. با اینکه کنتراست در عکسهای Lowkey  بالا است اما سایه ها و هایلایت ها در جای مناسب ایجاد می شوند. این تکنیک نورپردازی در عکسهای تبلیغاتی بسیار کاربردی است. نورپردازی کم نور کمک می کند عکس هایی با جنبه تبلیغاتی و خلاق از محصولات خلق کنید.

تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی لبه ای Rime lighting :

نورپردازی لبه ای یکی از تکنیک های ویژه برای تهیه عکسهای تبلیغاتی  می باشد.  این سبک نورپردازی به نوعی شبیه نورپردازی Lowkey با فضای کم نور است با این تفاوت که لبه های سوژه از سایر نقاط بیشتر روشن می شوند. در این سبک خطوطی نورانی در لبه های سوژه ایجاد می کنند و تفاوت شدت نور با سایر نقاط سوژه را دارا است. این تکنیک را برای عکاسی از سوژه های مختلف می توانید استفاده کنید اما بهترین نتیجه در سوژه هایی که لبه های فرم دار دارند به عمل می آید.

 تکنیک نورپردازی لبه ای در عکاسی از صول نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی یکی از مهمترین فاکتورهای عکاسی حرفه ای است. برای تهیه عکسهایی با کیفیت و تاپ لازم است ابتدا ابزارها و تجهیزات نورپردازی را بشناسید. در مرحله بعد باید با کاربرد ابزارها و لوازم جانبی کنترل و هدایت نور آشنا شوید. در وهله بعد باید به تکنیکهای نورپردازی مسلط شوید و چالش نورپردازی سوژه های مختلف را پشت سر بگذارید. ظروف شیشه ای بسیار جذاب است. حتما امتحان کنید!

کلام آخر در تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی یکی از مهمترین فاکتورهای عکاسی حرفه ای است. برای تهیه عکس با کیفیت و تاپ لازم است ابتدا ابزارها و تجهیزات نورپردازی را حرفه ای بشناسید.

تکنیک های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید