08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی کاتالوگ pdf

5/5
طراحی کاتالوگ pdf

طراحی کاتالوگ pdf

طراحی کاتالوگ pdf : یکی از ابزارهای مهم در صنعت تبلیغاتی می باشد که صاحبان کسب وکار، کمپانی ها برای معرفی محصول و برند خود نیاز دارند از آن درکنار سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی استفاده فراوان کنند. یکی از فرمت های کاتالوگ فرم pdf می باشد اگر بخواهیم کاتالوگ را به صورت حرفه‌ای معرفی نمائیم باید بگوئیم که کاتالوگ شامل دفترچه‌ای از اطلاعات کامل محصولات و یا خدمات است که مخاطب و یا خریدار می‌تواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات آشنا بشود.

تاریخچه کاتالوگ

کاتالوگ برای اولین بار در سال 1498 (قرن بیستم) در ونیز طراحی و چاپ شد. این کاتالوگ به صورت دست نویس و برای فروش تعدادی کتاب در نمایشگاه شهر طراحی شده بوده است.

بیشتر بخوانید: طراحی و چاپ کاتالوگ

چرا طراحی کاتالوگ pdf ، انتخاب بسیار هوشمندانه ای است؟

هر کسب و کاری که کاتالوگ چاپی داشته است، حتما در همین لحظه یک فایل PDF  را از آن در دست دارد؛ این مورد به این معنا است که شما یک فایل آماده دارید که می‌توانید هر لحظه ای که نیاز باشد از همان برای دیجیتال کردن و گذاشتن روی پلتفرم های دیجیتال استفاده کنید. اکثر شرکت ها و کسب و کار ها همین شرایط را دارند که به دو دلیل، علاقه دارند تا از همان کاتالوگ با فایل PDF استفاده کنند.

دلیل اول؛ این کاتالوگ در گذشته به صورت فیزیکی ارائه شده است، پس بهتر است با همان ظاهر به صورت کاتالوگ دیجیتال نیز به مخاطبان ارائه شود. و این کار را یک ثبات در تبلیغات خود میدانند، اینکه مشتری های موجود، آن شرکت  و برند را با همان کاتالوگ فیزیکی شناخته اند، پس باید با همان طراحی گذشته نوع دیجیتال آن هم ارائه شود.

دلیل دوم؛ صرفه جویی در هزینه های مالی، برای هر کسب و کاری مهم است که با حداقل هزینه های مالی بیشترین بازخورد را از روش های تبلیغات خود داشته باشد و همین موضوع دلیلی می‌شود تا شرکت ها و کسب و کار ها تمایل به دیجیتال کردن فایل PDF کاتالوگ گذشته خود را، داشته باشند. بسیاری از صاحبان برند و کسب وکار برای معرفی محصولات خود از آن استفاده می کنند. برای افزایش میزان تاثیرگذاری کاتالوگ بر روی مشتریان بهتر است که در نحوه طراحی، انواع و چاپ آن دقت شود

طراحی کاتالوگ pdf

مهمترین دلیل استفاده از طراحی کاتالوگ pdf چیست؟

در صنعتت تبلیغات کاتالوگ با هر شکل و فرمی اثر خود را در فروش محصولات می گذارد. در موقعیتی که هزینه های چاپ بسیار بالاست که چاپ کاتالوگ توجیح ندارد، ساخت کاتالوگ pdf می تواند اولین گزینه ای باشد که به فکر همه خطور می کند و بسیار صرفه ی اقتصادی دارد. در واقع مشکلات و محدویت های اینترنت در عمل اثبات کرد که کاتالوگ های الکترونیکی آنلاین نمی توانند مانند یک کاتالوگ الکترونیکی آفلاین کارا و موثر باشند و این موضوع استفاده از فایل های با پسوند pdf را بسیار توجیج پذیر تر می نماید.

طراحی کاتالوگ pdf که عمدتاً توسط طراحان کاتالوگ چاپ صورت می گیرد، راه حلی سریع و بسیار کم هزینه است برای رسیدن به یک کاتالوگ الکترونیکی با پسوند محبوب pdf، می باشد اما لازم است نکته های بسیار مهمی را درباره نحوه ساخت طراحی کاتالوگ pdf و استفاده از آن را بدانید تا تاثیرگذاری آن چندین برابر شود.

نحوه ارتباطات در ساخت کاتالوگ pdf چگونه است؟

فایل کاتالوگ چاپی که برای کسب و کار ها استفاده می شود، یک فایل با درب های بسته است! ارتباطات این فایل با سایت و شبکه های اجتماعی و … به هیچ وجه میسر نیست و این یکی از ضعف هایی است که در ساخت طراحی کاتالوگ pdf باید در نظر گرفت.  اسمارت کاتالوگ با ماهیت interactive pdf خود تمام تعاملات خود را براساس UX  استاندارد و ضمانت شده اسمارت کاتالوگ صورت می دهد و ارتباط کاربر با دیگر رسانه ها بر همین ساختار بنا می شود.

فایل های pdf  همانطور که از نامشان پیداست، فایل هایی بسیار امن و مطمئن برای جابجایی اطلاعات هستند(Portable Document Format)  یک وب سایت یا یک کاتالوگ آنلاین در شرایط خاص ممکن است به چالش کشیده شود، اما یک فایلpdf  هیچ ضریب خطایی نخواهد داشت و با اطمینان کامل می توان آن ها را از هر روشی ارسال و انتشار داد. اسمارت کاتالوگ به عنوان جدیدترین نسل کاتالوگ های دیجیتالی در سال 2021 تمام فاکتورها و نکات لازم برای داشتن یک کاتالوگ همه فن حریف را دارد و به تکرار اثبات شده که با داشتن یک عملکرد خوب و مناسب در استفاده از آن، تحولات بزرگی در بازاریابی و فروش ایجاد  میکند.

 

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

طراحی کاتالوگ pdf

مزایای کاتالوگ پی دی اف چیست؟

  • مزایای کاتالوگ های با فرمت PDF عدم هزینه برای چاپ را دارد.
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از قطع درختان میکند.
  • صفحات بیشتر به نسبت کاتالوگ چاپی را داراست.
  • هزینه ساخت کمتر به نسبت دیگر کاتالوگ ها دارد.
  • امکان ارسال از طریق تمامی پیام رسان ها را می باشد.
  • امکان بارگذاری در صفحات مجازی و وبسایت ها را دارد.

امروزه اکثر افراد از گوشی تلفن همراه هوشمند خود استفاده میکنند این مسئله باعث شده حتی دیگر کتاب های چاپی را کمتر خریداری کنند و بیشتر pdf آن را می خوانند. با این کار به نوعی به محیط زیست احترام می گذارند و در قطع کردن درختان صرفه جویی می کنند. طراحی کاتالوگ پی دی اف توسط طراح کاتالوگ چاپی انجام می شود و در نهایت با درخواست شما، کاتالوگ پی دی اف برایتان ارسال می گردد. با دریافت راهنمای طراحی کاتالوگ می توانید اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید.

به دلایل گفته شده قطعا طراحی کاتالوگ pdf هم در میان مشتریان محبوبیت خواهد داشت. گاهی زوم کردن برای مشاهده و مطالعه کاتالوگ pdf می تواند برای مخاطب شما عذاب اور باشد اگر عکس های شما با کیفیت نباشد، پس بهتر است به این نکته دقت فرمایید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی کاتالوگ آماده برای قبول سفارشات شماست.

طراحی کاتالوگ pdf

مهمترین عیب طراحی کاتالوگ pdf را شرح دهید؟

مهمترین و چشمگیر ترین عیبی که کاتالوگ های PDF دارند این است که: تحت پوشش وب نمیشوند بطور واضح مثل یک بسته ی در بسته می باشند که در واقع اینترنت مانند پست آن را حمل میکند. در واقع فایل های PDF نه به صورت تخصصی برای فضای مجازی ساخته شده و نه به عنوان ابزار فروش آنلاین و سریع می‌تواند از آن ها یاد کرد، و همین باعث می‌شود تا کارایی اصلی کاتالوگ شما که همان افزایش فروش است، کاهش پیدا کرده و باعث می‌شود بسیاری از افراد هزینه طراحی کاتالوگ دیجیتال پرداخته تا فروش خود را بهینه کرده و از فروش بالای خود مطمئن باشند. با این ویژگی که به آن اشاره کردیم نقطه مقابل این ویژگی کاتالوگ هوشمند یا دیجیتال می باشد.

عوامل موثر بر طراحی کاتالوگ pdf را نام ببرید؟

  • رنگ کاتالوگ pdf بسیار عامل مهم است در یک کاتالوگ. زیرا کاتالوگ چاپی با مد رنگی CMYK  می باشد. این در حالی است که CMYK در پی دی اف خوانایی ندارد و مناسب نیست پس برای کاتالوگ پی دی اف از مد رنگی RGB استفاده می کنند.
  • خوانا بودن کاتالوگ: کاتالوگ پی دی اف علاوه بر نمایشگر های بزرگ و کوچکی که دارد، باید در موتور های جستجو هم بسیار خوانا باشد. شاید برخی از موتور های جستجو قادر به خواندن کاتالوگ PDF نباشند.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید