08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

چک لیست طراحی لوگو

5/5
چک لیست طراحی لوگو

چک لیست طراحی لوگو

هنگامی که یک پروژه طراحی لوگو را شروع می کنید، استفاده از چک لیست طراحی لوگو به این معنی است که لازم نیست نگران چیزهایی باشید که ممکن است فراموش کنید. این به شما اجازه می دهد تا به عنوان یک طراح بر روی اجرای مهارت ها و حل خلاقانه مشکلات خود تمرکز کنید. به عنوان یک مشتری، این چک لیست لوگو به شما کمک می کند تا فرآیند طراحی لوگو را درک کنید، مطمئن شوید که چیزی را از دست ندهید، و به شما کمک می کند تا به طور واضح و مطمئن با طراح خود ارتباط برقرار کنید.

لوگوها نشان دهنده برند شما هستند. و شما می خواهید مطمئن شوید که لوگوی شما با مشتریان شما طنین انداز می شود و پیام درست را منتقل می کند. با این همه سنگینی روی ترازو، ایجاد یک لوگو می تواند چالش برانگیز و گاهی اوقات اعصاب خردکن باشد. به همین دلیل یک چک لیست طراحی لوگو مفید است. طراحان متخصص مدرن با استفاده از تجربیات خود، لوگوی حرفه ای را برای شما طراحی خواهند کرد.

چرا چک لیست طراحی لوگو بسیار مهم است؟

قبل از اینکه به سوالات خاص لوگو بپردازیم، بیایید در مورد اینکه چرا چک لیست طراحی لوگو بسیار مهم است صحبت کنیم.

هر دو طرف چیزهای زیادی در ذهن خود دارند که طرف مقابل باید بداند. هرچه اطلاعات بیشتری را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، هر دو به اتمام پروژه آنطور که می خواهند نزدیکتر می شوند. البته، مشتریان ترجیحات و اهداف خاصی دارند، در حالی که طراحان تکنیک های طراحی و سیاست های کاری خاص دارند.

مسئله این است که تا زمانی که از یکدیگر نپرسید، هرگز نمی توانید مطمئن باشید که در ذهن شما چه می گذرد. حتی اگر این اولین بار است که با این طراح یا مشتری کار می کنید، ممکن است مطمئن نباشید که بهترین سؤالات چیست. اینجاست که مقاله چک لیست طراحی لوگو به کارتان می آید.

با این حال، برای صرفه جویی در زمان، موارد ضروری را پوشش خواهیم داد: به ویژه، دو موضوع کلی طراحی خوب و مشتری مدار و نگرانی های پرداخت برای یک طراح لوگو. ما در اینجا می خواهیم به شما یادآوری کنیم که آنها را فراموش نکنید.

چک لیست طراحی لوگو و  سوالات طراح از مشتری

  • اهداف کلی تجاری شما چیست؟

به دلیل تصورات از پیش تعیین شده، برخی از مشتریان نمی دانند که چگونه اهداف تجاری می تواند منجر به طراحی لوگو شود (چک لیست طراحی لوگو).

آنها ممکن است فکر کنند که لوگوها کاملا سطحی هستند، بنابراین اطلاعات زیادی در مورد شرکت در پشت صحنه ارائه نمی دهند. ممکن است لازم باشد ادامه دهید و مستقیماً از آنها بپرسید.

می‌توانید به جزئیات آنچه از لوگو انتظار می‌رود بروید، این سؤال بعدی است که باید تصویری بزرگ از شرکت مشتریان خود نیز داشته باشید.

دانستن هر گونه توسعه بالقوه یا نگرانی های خاص می تواند به شما در بهینه سازی طراحی لوگو برای نیازهای خاص آنها کمک کند.

بیشتر بخوانید مقاله چک لیست طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو

Logo design checklist
  • این لوگو چه کاری را می خواهد انجام دهد؟

هنگامی که مسیر کلی شرکت را می دانید، می توانید مشخصات لوگو و جایگاه مناسب آن را در طرح کلی کسب و کار خود بیابید. به عنوان مثال، یک برند جدید ممکن است بخواهد که لوگوی آن ها آگاهی از برند را بهبود بخشد و توجه را به خود جلب کند، در حالی که یک شرکت معتبرتر ممکن است بخواهد یک لوگو جدید برای تغییر هویت برند خود و هدف قراردادن یک بازار جدید باشد.

  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

طراحی لوگوی یک برند تجاری باید در کانون توجه مشتریان هدف قرار گیرد، حتی بیشتر از مدیران شرکت.

سعی کنید مشتری خود را تا حد امکان خاص جلوه دهید. بسیاری از آنها پاسخ های کلی مانند جوانان یا مشاغل کوچک می دهند، اما هر چه بیشتر بتوانید از یک جایگاه خاص استفاده کنید، می توانید یک لوگو طراحی کنید. هر گونه اطلاعات در مورد سن، مکان، درآمد، ارزش ها و غیره می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد طراحی کمک کند.

  • موفق ترین کانال های بازاریابی شما کدامند؟

این سوال از چک لیست طراحی لوگو به دو دلیل مفید است. اول، بینشی در مورد نوع شرکت و بازاریابی آنها ارائه می دهد. این که آیا آنها بیشتر در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری می کنند یا بازاریابی سنتی می تواند چیزهای زیادی در مورد شرکت و سبک نام تجاری آنها بگوید.

دوم اینکه به شما می گوید چه زمانی لوگو نمایش داده می شود. اگر آنها عمدتاً از بیلبوردها یا پوسترها برای تبلیغات استفاده می کنند، می توانید جزئیات پیچیده تری را به طراحی لوگو اضافه کنید. اگر آنها به بازاریابی رسانه های اجتماعی علاقه مند هستند، ممکن است بخواهید یک لوگوی ساده تر و با جزئیات کمتر برای صفحه نمایش های موبایل طراحی کنید.

  • می خواهید برند شما چگونه درک شود؟

به عبارت دیگر هویت برند شما چیست؟ اگر خوش شانس باشید، مشتری شما دقیقا می داند که چگونه به این سوالات مرتبط با لوگو پاسخ دهد. با این حال، برخی از شرکت ها به طور کلی نام تجاری را نادیده می گیرند، بنابراین اصطلاحاتی مانند هویت برند یا شخصیت برند ممکن است برای آنها ناآشنا باشد.

سعی کنید پیگیری های زیادی انجام دهید تا زمانی که ایده خوبی از نحوه عملکرد استراتژی برند آنها به دست آورید. مطمئن شوید که تمام جنبه‌های شخصیت برند (رسمی،مدرن و سنتی) را پوشش می‌دهید، اما موضوعات تجاری‌محور بیشتری مانند موقعیت ایده‌آل آن‌ها در بازار را در اولویت قرار دهید.

  • ارزش و رسالت برند شما چیست؟

یکی از گزینه های چک لیست طراحی لوگو ارزش برند شما می باشد. امروزه ارزش‌های برند و بیانیه‌های ماموریت مهم‌تر از همیشه هستند. هر شرکتی ارزش‌های قوی و مستقیمی ندارد، اما اگر چنین است، باید در مورد آنها بدانید. یک برند اختصاص داده شده به محیط زیست ممکن است از شکوفایی برگ در لوگوی خود بهره مند شود. یک برند خانوادگی ممکن است دوست داشته باشد خانواده را به تصویر بکشد. هرچه مدل کسب و کار آنها بیشتر به ارزش های آنها گره خورده باشد، بازتاب آن در طراحی لوگو اهمیت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید مقاله چک لیست طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

چک لیست طراحی لوگو
  • آیا موضوع یا موضوعاتی وجود دارد که بخواهید از آنها اجتناب کنید؟

این سوال در لیست طراحی لوگو بیشتر برای احتیاط است، فقط برای اینکه مطمئن شوید به طور تصادفی در قلمروایی ناخواسته گم نشده اید. برخی از شرکت‌ها می‌خواهند برای محافظت از وجهه خود از برخی مسائل اجتناب کنند، در حالی که شرکت‌های دیگر ممکن است در گذشته تحت فشار مطبوعاتی قرار گرفته باشند و نمی‌خواهند ناخواسته آن را با لوگوی خود مخدوش کنند. شما واقعا نمی توانید در مورد این نوع چیزها حدس بزنید، بنابراین بهتر است فقط مستقیم بپرسید.

  • رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟

شما می توانید چیزهای زیادی از لیست طراحی لوگو در مورد یک شرکت از رقبای اصلی آنها یاد بگیرید. یک نکته، رقابت لوگوی آنها می تواند بر نحوه طراحی لوگوی مشتری تأثیر بگذارد، به ویژه در نحوه برجسته کردن آن. معمولاً مفید است که به لوگوی رقبایشان نگاهی بیندازید و بپرسید مشتری شما چه بخش هایی را دوست دارد و چه قسمت هایی را دوست ندارد.

اگر رقابت آنها در همان صنعت کار می کند، پس باید روندهای صنعت را زیر نظر داشته باشید. مگر اینکه مشتری شما آن را درخواست کند، نمی خواهید تصادفاً لوگوی شخص دیگری را کپی کنید. طراحی لوگو توسط کتاب برای یک صنعت خاص می تواند ناخواسته شما را به سمت ایجاد چیزی شبیه به رقبای آنها سوق دهد، بنابراین بهتر است از قبل تحقیق کنید.

  • کدام لوگوهای موجود را تحسین می کنید / می خواهید تقلید کنید؟

اگر مشتری شما به جزئیات بصری لوگو علاقه مند است، این سوال می تواند الهام بخش آنها باشد. حتی می توانید به برخی از لوگوهای مرتبط و موجود با هم نگاه کنید و از آنها بخواهید عناصری را که دوست دارند و دوست ندارند جدا کنند. اغلب، مردم تا زمانی که آن را با چشمان خود نبینند، نمی دانند چه می خواهند یا چه نمی خواهند.

  • چه چیزی را در مورد برند تجاری فعلی خود دوست دارید و دوست ندارید؟

هر طراحی لوگو در چک لیست طراحی لوگو ، چه از ابتدا ایجاد شده باشد و چه به عنوان بخشی از طراحی مجدد، فرصتی برای پیشبرد استراتژی بزرگتر برند است. ممکن است مشتریان این پتانسیل را به خوبی طراحان درک نکنند، بنابراین این سوال به آنها کمک می کند تا در مورد آن فکر کنند.

اگر پاسخ های مشتری غیر اختصاصی باشد، ممکن است به ارائه برخی پیشنهادات یا ارائه برخی فرضیه ها کمک کند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، برخی از مشتریان توجه زیادی به استراتژی برند ندارند، که می تواند به طور پیش فرض شما را به یک متخصص تبدیل کند.

  • چقدر در مورد کارتان قاطع یا بیخیال هستید؟

این سوال لوگو بیشتر شروع کننده مکالمه است، بهتر است در مراحل اولیه طراحی از لیست طراحی لوگو آن را پیش بینی کرده و با آن مقابله کنید تا اینکه در پایان متحمل عواقب ناگوار آن شوید. ممکن است پاسخ صادقانه ای دریافت نکنید، اما پاسخ آنها حداقل باید بینشی به شما بدهد.

برای آماده‌سازی آن‌ها، ارائه فهرست کوتاهی از تصمیماتی که از آنها انتظار می‌رود، از انتخاب‌های طراحی خاص مانند رنگ یا تصاویر گرفته تا جنبه‌های فنی‌تر مانند قالب‌بندی یا وضوح، کمک می‌کند. اگر آنها بلاتکلیف باشند، هر چه زودتر برای این انتخاب ها آماده شوند، بهتر است.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله چک لیست طراحی لوگو : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید