08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو روی کاغذ

5/5
طراحی لوگو روی کاغذ

طراحی لوگو روی کاغذ

در این مقاله به بررسی سوال طراحی لوگو روی کاغذ پرداخته میشود. طراحی لوگو ابتدا با دست طراحی شد. در واقع، بسیاری از لوگو های معروف در دهه های 60، 70 و 80 بدون کامپیوتر ساخته شدند. با توجه به مدت زمانی که صرف طراحی می کنید، ممکن است فقط با قلم فانتزی خود خط خطی کنید (حداقل برای اولین بار).

از آنجایی که ابزارهای دیجیتال فرآیند طراحی را آسان ‌تر می‌ کنند، طراحان همچنان از آرم ‌های طراحی شده با دست استفاده می‌ کنند – نه تنها برای برانگیختن احساسات عاطفی روزهای اولیه طراحی گرافیک، بلکه برای ارزش ‌های نام تجاری لوگوها در آن زمان مورد توجه قرار گرفته و با آنها ارتباط برقرار می کنید.

کشیدن طرح اولیه در طراحی لوگو روی کاغذ

منظور ما فرآیند اتود زنی یا طراحی لوگو یا ترسیم طرح اولیه لوگو است! به عبارتی باید گفت وقتی می خواهید لوگو طراحی کنید، اگر می خواهید حرفه ای عمل کنید، ابتدا می بایست طرح، ایده یا چیزی که در ذهن دارید را با مداد مناسب روی کاغذ به تصویر بکشید!

اگر ایده ندارید نگران نباشید، اتفاقا طرح لوگو یا طرح اولیه لوگو نیز برای ایده پردازی مناسب است و زمانی که ذهن شما آزاد است و مدادی در دست تان است، می تواند چندین طرح را روی کاغذ بکشد و در نهایت، بیش ترین طرح را به عنوان لوگوی خود انتخاب کنید!

نکته دیگر اینکه نیازی به هنرمند یا نقاش نیست، فقط با کمی تمرین و یادگیری اصول طراحی می توانید طرح اولیه یک لوگوی ساده را روی کاغذ بکشید. به جای طراحی دیجیتال، می توانید طراحی لوگو را روی کاغذ امتحان کنید زیرا دست شما تا حدودی بازتر است و محدود به موس کامپیوتر نیستید.

پس از ترسیم اولیه طراحی لوگو روی کاغذ ، اگر بلد هستید با نرم افزار کامپیوتری لوگو طراحی کنید، چه بهتر که با نرم افزاری مانند Adobe Illustrator طرح اولیه خود را به لوگو تبدیل کنید، در غیر این صورت، کافی است که اتود لوگو یا طرح اولیه را به یک طراح گرافیک بدهید تا آن را برای شما به لوگو تبدیل کند!

البته طراح گرافیک هم می تواند طراحی لوگو را برای شما انجام دهد، اما باید به خاطر داشته باشید که برای هر طراحی یک لوگو باید به طراح هزینه ای پرداخت کنید!!

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو روی کاغذ : قیمت طراحی لوگو

لوگو روی کاغذ

چرا طراحی لوگو روی کاغذ مهم است؟

دلیل ساده آن این است که ذهن معمولا زمانی که هدفی داشته باشد بهتر کار می کند، به همین دلیل روانشناسان بزرگ دنیا ما را مجبور می کنند در زندگی هدف گذاری کنیم! یک طراح خودرو، یک معمار داخلی یا یک طراح ساختمان را در نظر بگیرید، آیا می توانند بدون داشتن ایده و تصویر ذهنی از کاری که قرار است انجام دهند، کار خود را به درستی تکمیل کنند!؟

معلومه است که نه!! اگر بدون هدف شروع به ساختن یک ساختمان کنید، در نهایت فقط چند آجر را کنار هم می گذارید!! اما اگر به ایده ای که برای ساختن یک ساختمان دارید فکر کنید، نیازها را سنجش کنید و یک نقشه اساسی از آنچه قرار است داشته باشید ترسیم کنید، قطعا اکنون یک هدف مشخص دارید و می توانید با آن قدم به قدم جلو بروید! طراحی گرافیک یا طراحی لوگو هم همین طور است! به همین دلیل طراحی لوگو روی کاغذ مهم می باشد!

به شما هدفی می دهد که باید انجام دهید و شما را از سرگردانی نجات می دهد! حتی ممکن است در حین کار با نرم افزار طراحی لوگو ایده ای داشته باشید و آن را تکمیل کنید اما بهترین راه طراحی لوگو روی کاغذ است! و با این کار افکار شما راحت تر می شود و فقط روی اجرای طرح تمرکز می کنید. پس تنبل نباشید و اگر قرار است طراحی لوگو را خودتان انجام دهید، حتما ابتدا طراحی لوگو را روی کاغذ تمام کنید!

برای طراحی لوگو روی کاغذ به چه ابزار هایی نیاز داریم؟

تنها چیزی که برای طراحی لوگو روی کاغذ نیاز دارید چند ورق آچار و یک مداد است! البته انتخاب مداد مناسب بسیار مهم می باشد! (در هر فروشگاه لوازم التحریر می توانید مداد های طراحی مختلفی پیدا کنید! )، بهترین مداد طراحی که طراحان لوگو حرفه ای توصیه می کنند، مداد اتود (مداد نوکی) STAEDTLER MARS TECHNICO 2MM است!

اگر به یک فروشگاه لوازم التحریر خوب بروید یا در فروشگاهای اینترنتی آن را جستجو کنید، می توانید این محصول را خریداری کنید! طبق آخرین تحقیقات ما، این بهترین و مناسب ترین مداد برای طراحی لوگو روی کاغذ است، مداد های مشابه و مداد های طراحی ساده نیز می توانند جایگزین این مداد شوند، اما اگر بهترین را می خواهید، فعلا همین مدل را خریداری و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو روی کاغذ : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

طراحی لوگو

طراحی لوگو روی کاغذ چگونه باشد؟!

در نتیجه به این بحث می رسیم که طراحی لوگو روی کاغذ بهتر است. اولین نکته ای که باید رعایت کنید تعادل است یعنی سعی کنید در تمام قسمت های لوگو تعادل را رعایت کنید! بهتر است لوگو شبیه به هم باشد و اگر از تصویر هندسی استفاده می کنید سعی کنید از همان شکل هندسی برای سایر قسمت های لوگو استفاده کنید! یا میزان حاشیه در قسمت های مختلف یکسان است!

  • مرتبط بودن طرح با برند

سعی کنید طراحی لوگو روی کاغذ طوری طراحی کنید که مرتبط با برند شما باشد، یعنی عناصر، سایه ها و هر چیزی که در لوگو دیده می شود باید مربوط به برند کسب و کار شما باشد! اگر نماد خاصی است باید ارزش ها و پیام شرکت را نشان دهد، اگر استعاره است باید استعاره به خوبی نمایان شود! اگر طرح اولیه لوگو تایپوگرافی باشد، بهتر است که نام شرکت در لوگو باشد! و بسیاری از موارد این چنینی

  • ساده باشد؛

حواستان باشد که قرار نیست استعداد هنری خود را به رخ بکشید! اگر هنرمند ماهری هستید که می توانید هر چیزی را با مداد طراحی کنید، اکنون زمان آن نیست که این هنر را به مردم نشان دهید، اگرچه بهتر از کسی که طراحی بلد نیست می توانید یک طراحی لوگو روی کاغذ بکشید، اما مراقب باشید. لوگو تصویر تجاری است نه هنری!! و تا حد امکان لوگو باید ساده طراحی شود!

به لوگو های معروف دنیا دقت کنید با اینکه بهترین طراحان دنیا را دارند اما لوگو هایشان خیلی ساده است!

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو روی کاغذ : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید