08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی بسته بندی بستنی

5/5
طراحی بسته بندی بستنی

طراحی بسته بندی بستنی

طرح بسته بندی بستنی یکی از طرح های مهم و ارزشمند برای افزایش فروش محصول می باشد که با توجه به نوع، طعم و برند بستنی در بسته بندی های مختلفی عرضه می شود. بستنی یکی از محبوب ترین غذاهای سرد برای مردم در سراسر جهان است که در تمام فصول سال طرفداران خاص خود را دارد. بستنی در انواع اسکوپی، شکلاتی، میوه ای، سنتی، زعفرانی، پسته ای، کیم و … موجود است و با توجه به نوع هر کدام بسته بندی های مختلفی تولید می شود.

در طراحی بسته بندی محصول بستنی باید سعی شود قبل از صرف غذا حس طعم آن در فرد ایجاد شود. البته نباید نگران هزینه طراحی بسته بندی بستنی باشید. زیرا با طراحی خلاقانه بسته بندی بستنی فروش بالاتری را تجربه خواهید کرد.

یک طراحی بسته بندی بستنی خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

بستنی همیشه برای ما یک غذای خوش طعم و جذاب بوده که در هر سنی از خوردن آن لذت می بریم اما آنچه لذت خرید بستنی را چند برابر می کند طراحی بسته بندی بستنی است که هر چه خلاقیت بیشتر باشد رضایت خرید را بیشتر می کند. برای این منظور می توانید با نکاتی که فرآیند طراحی بسته بندی محصول شما را به بهترین نحو ممکن می کند آشنا شوید:

  • طراحی بسته بندی بستنی باید استانداردهای بهداشتی و ایمنی مواد غذایی را رعایت کند تا اطمینان حاصل شود که مقاومت لازم را برای حفظ کیفیت بستنی در دمای بسیار سرد ایجاد می کند.
  • بسته بندی بستنی باید کاملاً با محصول مطابقت داشته باشد و حاوی پیامی منحصر به فرد برای مشتریان باشد. قرار دادن لوگوی برند به همراه پیامی موثر می تواند مشتری را با اهداف فعالیت شما آشنا کند و در صورت اثربخشی کافی، محصول مورد نظر به محصولی پایدار و محبوب تبدیل می شود.
  • طرح های ساده و مینیمال همواره توجه مشتریان را به خود جلب می کند و فروش بالایی دارد؛ اما اگر محصول شما منحصرا برای کودکان طراحی و تولید شده است، می توانید از طرح های شاد و رنگارنگ برای محصول خود استفاده کنید.
  • طراحی بسته بندی بستنی باید کاملاً با جایی که مشتری محصول شما را دریافت می کند و نحوه مصرف آن مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال محصولاتی که ساختار تزئینی دارند و یا در کافه ها ارائه می شوند باید یک قاشق کوچک سرو داشته باشند. در این شرایط قرار دادن هوشمندانه قاشق در بسته بندی می تواند رضایت مشتری را به محصول شما جلب کند.
  • در طراحی بسته بندی بستنی هیچ محدودیتی برای تخیل خود نداشته باشید و با استفاده از ایده های الهام بخش موثرترین طرح را برای این خوراکی خوشمزه و یخ زده انتخاب کنید.
  • طراحی بسته بندی بستنی باید دارای طراحی منحصر به فرد باشد تا محصول را به خوبی از رقبا متمایز کند. برای این منظور می توانید از طرح های عجیب و غریبی که قبلا کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بهره ببرید.
  • طراحی بسته بندی بستنی باید به گونه ای انتخاب شود که با بودجه خاص شما سازگار باشد. استفاده از طرح های با قیمت بالا برای محصولات معمولی شما ممکن است از منظر بازاریابی به کسب و کار شما آسیب برساند. بنابراین هر طرح را با توجه به ارزش محصول انتخاب کنید.
  • در بهترین حالت، خوب است از بسته بندی سازگار با محیط زیست برای محصول خود استفاده کنید. زیرا در این شرایط علاوه بر ارزش های زیست محیطی، تمایل مشتریان به خرید نیز افزایش می یابد و برند شما به یکی از محبوب ترین برندها برای دوستداران محیط زیست تبدیل می شود.

انواع طراحی بسته بندی بستنی بر اساس متریال های انعطاف پذیر

صنعت طراحی بسته بندی بستنی و مواد غذایی مبتنی بر فیلم های انعطاف پذیر بسیار گسترده است و شرایط ایجاد بسته بندی شیک و خاص مطابق با سلیقه شما امکان پذیر است.

همانطور که می دانید بستنی یا هر نوع فرآورده لبنی دیگری به عنوان یک محصول غذایی بسیار آسیب پذیر شناخته می شود که نیاز به بسته بندی محکم و مقاوم با تمام ویژگی های بهداشتی دارد. به همین دلیل با استفاده از بسته بندی و لفاف های پلاستیکی بسته بندی عالی با قیمتی مقرون به صرفه، چاپ پذیری بالا، مقاومت و استحکام خواهید داشت.

  • سلفون صدفی و نایلون شیری پر مصرف ترین بسته بندی برای بستنی

اکثر بسته بندی های قابل مشاهده بستنی های چوبی در فروشگاه های مواد غذایی و سوپرمارکت ها با استفاده از سلفون پوسته لمینت یا پلی اتیلن شیری طراحی و تولید می شود. این نوع بهترین انتخاب برای انواع لبنیات است زیرا دارای رنگ سفید صدفی یا سفید شیری است که نزدیک ترین رنگ به این محصول می باشد.

مشخصات تولید با استفاده از سلفون صدفی یا پلی اتیلن شیری تفاوت هایی با هم دارند، برای نمونه هایی که از سلفون صدفی استفاده می کنند، از لایه OPP یا BOPP که با پایه رنگ پوسته چاپ شده است از داخل فیلم های پلی اتیلن استفاده می شود. روی آن شفاف با ضخامت بالاتر لمینت می شود.

اما برای نمونه های شیری به صورت دو لایه تولید می شود که از یک لایه فیلم پلی استر بوپت به ضخامت 12 میکرون و از داخل پلی اتیلن شیر با ضخامت انتخابی شما تشکیل شده است. فرآیند تولید و نوع مواد اولیه از این نوع باعث می شود قیمت نهایی بسته بندی کمتر از سلفون صدفی باشد.

  • بسته بندی مناسب برای بستنی های کیلویی

حتما طراحی بسته بندی بستنی های کیلویی را دیده اید که داخل جعبه بسته بندی شده و یک لایه پلاستیک شفاف مانع از تماس آن با سطح جعبه می شود. این نوع پلاستیک ساده شفاف که به صورت روده ای تولید می شود و به صورت درز استفاده می شود با استفاده از مواد اولیه نایلونی (LDPE) تولید می شود که از نظر بهداشتی بهترین انتخاب برای تماس مستقیم با مواد غذایی است.

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی بسته بندی بستنی : طراحی و چاپ بسته بندی

بسته بندی بستنی

همچنین می توان از مواد سلفون تک لایه با شفافیت بیشتر برای بسته بندی بستنی های کیلویی استفاده کرد اما هزینه تولید بالاتری را متحمل خواهید شد. نمونه های نایلونی در مقایسه با شفافیت و براقیت بالای سلفون رنگ کدرتری دارند.

  • نمونه های شفاف و پنجره دار مناسب برای بسته بندی بستنی یخی

بستنی ها تاریخ انقضا بالاتر و آسیب پذیری کمتری نسبت به بستنی های حاوی شیر دارند و به شما امکان استفاده از بسته بندی های وسیع تری را می دهند.

در اکثر موارد بستنی ها به صورت پنجره ای، کاملا شفاف یا یک طرفه شفاف طراحی و تولید می شوند و همچنین بسته بندی لمینت با متالیزاسیون برای این نوع بسیار محبوب است.

همانطور که در سطر قبل گفتیم برای این نوع تولید می توان از طیف وسیعی از مواد اولیه استفاده کرد و با توجه به قیمت پایین بستنی می توان بسته بندی با قیمت مناسب تری تولید کرد. به عنوان مثال، می توانید از سلفون های Tresbaphone یا سلفون های تک لایه مانند (OPP-BOPP-CPP) یا سایر مواد پلیمری مانند پلی اتیلن استفاده کنید.

  • بسته بندی بستنی لمینت با متالایز و فویل آلومینیوم

یکی دیگر از مواد پرکاربرد نه تنها برای بستنی بلکه برای تولید انواع بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود متالایز می باشد که با ضخامت های بسیار کم روی دیگر متریال ها برای افزایش برخی خواص و ویژگی ها لمینت می شود.

با لمینت فیلم یا فویل متالایز، تاریخ انقضای محصول غذایی افزایش می یابد و تا حد امکان از ورود نور یا سایر عوامل خارجی و به طور کلی از هر نوع نفوذ پذیری جلوگیری می شود.

فویل آلومینیومی کمتر به عنوان لفاف بسته بندی استفاده می شود و بیشتر به عنوان مهر و موم درب ظروف تزریق بستنی استفاده می شود. انتخابی ترین نوع بسته بندی برای نمونه های صدف و شیر، لمینت با فیلم های متالایز است. برای درک بهتر متالیزاسیون می توان به لایه نقره ای قابل رویت در بسته بندی های چیپس و پفک یا سایر تنقلات اشاره کرد.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی بسته بندی بستنی : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

طراحی بسته بندی بستنی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید