08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

چاپ فلکسو چیست ؟

5/5
چاپ فلکسو چیست

چاپ فلکسو چیست ؟

چاپ فلکسو چیست ؟ Flexography واژه ی خارجی و معادل خارجی این مدل از چاپ است. فلکسوگرافی، همانطور که از نام آن برداشت می شود، از صفحات یا کلیشه های چاپی بسیار قابل انعطاف استفاده ی بسیار زیادی می کند. صفحات  به کمک نگاتیو تصویری که قرار می باشد، چاپ گردد به صورت های بسیار مختلف لیزری حکاکی می شوند و سپس حول غلتک دوّار پیچیده خواهند شد.

با کمک گرفتن از این غلتک ها و از طریق ترکیب کردن جوهرهایی که بشدت  سریع خشک خواهند شد و  (در بسیاری موارد) با استفاده کردن از گرما با درجات گرمایی بسیار مختلف برای تنظیم کردن بسیار  سریع جوهر، می توانید ورق های بسیار بزرگ مقوای موجدار را با سرعتی  بسیار بالایی از طریق فشار تغذیه نمایید.

همۀ عملیات ها عبارت است از: برش، تا کردن، و فرآیندهای دیگر را می توان به صورت «درون خطی» از طریق چاپگر قابلیت انجام دادن را دارد. فرآیند چاپی فلکسو بیکی از پرسو دترین و دارای بالاترین نمودار  رشد در میان تمام فرآیندهای چاپی قرار گرفته است.

از آنجایی که چاپ فلکسو امکان چاپ نمودن در طیف های بسیار مختلفی از بسترهای چاپی را فراهم آورده است، برای چاپ کردن انواع بسیار گوناگونی از محصولات و کاربردهای بسیار مختلف به کار گرفته خواهد شد. بهتر است بدانید یکی از زمینه‌هایی که چاپ فلکسو در آن بسیار فعالیت بسار زیادی را دارد، زمینه چاپ بسته بندی های مواد غذایی می باشد.

چاپ فلکسو  بر روی بسترهای غیرمتخلخل -که در بسته بندی مواد غذایی کاربرد بسیار زیاد و وسیعی دارد- به راحتی کار چاپ را انجام خواهد داد. همین ویژگی بسیار عالی، چاپ فلکسو را برای چاپ روی کیف های پلاستیکی بسیار بسیار مناسب تر می کند.

چاپ فلکسو علاوه بر فیلم‌ها، برای چاپ کاغذ دیواری، چاپ تقویم، چاپ کتاب و بسته بندی‌های تتراپک استفاده ی بسیار زیادی می شود.

چاپ فلکسو در دنیای امروز چقدر مهم است ؟ 

در مقاله چاپ فلکسو چیست ؟ در پاسخ باید بگوییم بسیار زیاد مهم است. در حال حاضر  فلکسوگرافی به عنوان برترین روش چاپ بسیار مهم و کاربردی و برجسته شناخته شده می باشد و از روش چاپ لترپرس نیز سبقت بسیار زیادی  گرفته است و روز به روز رو به پیشرفت می باشد.

چاپ فلکسو يا فلکسوگرافی با استفاده از پلیت های ژلاتینی و یا فتوپلیمر و مرکب بسیار رقیق که سرعت خشک شدن آن بسیار زیاد می باشد و یا مرکب پایه آب و با ماشین های چاپ فلکسو که  به صورت رول چاپ خواهند شد، انجام خواهد گرفت.

لترپرس در مقایسه کردن  با چاپ فلکسو، از مرکب های بسیار غلیظ و با چربی بسیار  زیاد استفاده ی بسیار زیادی می کند و برای تغذیه ی مرکب، سیستم مرکب دان بسیار پیچیده تری به منظور نوردکردن مرکب و تبدیل کردن آن به لایه های بسیار نازک، نیازی اساسی  دارد.

چاپ فلکسو به شکلی می باشد از چاپ‌های برجسته که در آن کلیشه های کاملا  لاستیکی حاوی طرح های بسیار مستقیما با جنس چاپ شونده در تماس می باشند.

این روش های چاپی به دلیل استفاده کردن از کلیشه‌های لاستیکی قابلیت انعطاف(فتو پلیمر)، «فلکسو»  این نام را به این شیوه ی چاپ داده اند. چاپ فلکسو  برای چاپ بر روی سطوح نایلونی کاربرد بسیار زیادی دارد.

چاپ فلکسو چیست و چگونه عمل می نماید؟

چاپ فلکسو چیست و چگونه انجام میشود؟چاپ فلکسو یک فرآیند چاپی بسیار مستقیمی را دارد  که در آن چاپ، با فرمهای چاپی بسیار انعطاف پذیر (پلیت‌های چاپی) فتوپلیمری انجام خواهد گرفت.

این فرآیند های چاپی، در بخش‌های بسته‌بندی به وفور یافت خواهند شد، چاپ فلکسو، کیفیت چاپ بهینه‌ای را بر روی تمامی لایه‌های چاپ ایجاد می‌ نماید. چاپ های فلکسو یک فرآیند چاپی بسیار مستقیم و با فشار بالایی می باشد که در آن سطوح رنگی و غیر رنگی در پلیت‌های چاپ انعطاف پذیر، در ارتفاع‌های بسیار مختلفی قرار خواهند داشت.

نواحی بالایی حاوی تصاویری بسیار مختلف می باشند. چاپ فلکسو یک فرآیند چاپی بسیار ساده می باشد؛ که می‌تواند در هر جایی و برای چاپ بسته‌بندی‌ها مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار گیرد.

این بدان معنا می باشد که متریال‌های بسیار مختلفی از بسته‌بندی‌های اولیه و ثانویه، میتواند به صورت محدود یا نامحدود چاپ گردند. رنگهای مبتنی بر آب و سازگار با مواد غذایی آن، برای چاپ بر روی کاغذ مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار خواهند گرفت.

از چاپ فلکسو برای چاپ چه مواردی استفاده می شود ؟

 فلکسوگرافی به اوایل سال های ۱۹۹۰ برمی گردد و مخترع آن (C.Holweg) می باشد که روش چاپ فلکسو را برای چاپ پاکت و ساک کاغذی اختراع کرد.

با پیشرفت های بسیار زیادی که در زمینه چاپ فلکسو شکل گرفته است، از آن به عنوان مناسب ترین و بهترین روش برای چاپ بسته بندی استفاده ی بسیار زیادی می شود.

برای چاپ کردن تولیداتی مانند: انواع پاکت کاغذی و پلاستیکی و کیسه های سلفون و دیگر محصولات، ماشین های تکمیلی بسیار حرفه ای دیگری نیز در یک خط کاری با ماشین چاپ فلکسو قرار خواهند گرفت تا امکان تولیدات محصولاتی مانند: کت و تولید جعبه از رول چاپ شده فراهم آورند.

بیشتر بخوانید مقاله چاپ فلکسو چیست ؟ : طراحی و چاپ بسته بندی

چاپ فلکسو چیست

ماشین الات چاپ فلکسو با طراحی های بسیار خاص برای چاپ کردن و تولید کردن انواع محصولات ساخته خواهند شد و روانه ی بازار می شوند.

این نوع ماشین ها بیشتر زمان ها برای چاپ کردن کارهای پر تیراژ بسیار بسیار زیاد مناسب می باشند و قابلیت چاپ کردن انواع رول های کاغذ، مقوا، فویل، سلفون و نایلون را در ضخامت های بسیار مختلف را دارا هستند. ماشین های چاپ فلکسو در انواع یک رنگ و چند رنگ ساخته خواهند شد، که معمولا بیش از 6 رنگ را پشتیبانی می نمایند.

 از چاپ کردن روش فلکسو برای تولید کردن بعضی روزنامه ها نیز استفاده ی بسیار زیادی می شود. چاپ فلکسو گونه ای از چاپ برجسته به حساب می آید، که از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به چاپ های دیگر برجسته برخوردار می باشد.

تاریخچه چاپ فلکسو گرافی را ذکر کنید؟

در حدود سال های ۱۹۵۰ میلادی برای اولین بار در دنیا اصطلاح فلکسو گرافی به معنی تهیه فرم هایی از جنس پلاستیک های فتوپلی مریک مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار گرفته بود.

خاصیت بسیار مهم و کابردی  این پلاستیک ها در حساسیت بسیار زیاد آن ها نسبت به قسمتی از طیف نوری می باشد و همین کار سبب شده است، که برای انتقال دادن بسیار سریع اطلاعات به روی این نوع فرم ها از آن استفاده ی بسیار زیادی گردد.

قبل از اختراع این نوع مواد حساس به نور، از لاستیک های طبیعی برای تهیه پلیت های فلکسو استفاده ی بسیار زیادی می شده است.

چاپ فلکسو چیست

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله چاپ فلکسو چیست ؟: قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید