08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران

5/5
لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران

لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران

لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران در سطح وبسایت ها بیشتر از 70 عدد شناخته شده است؛ اما  همه‌ ی این موارد برای کاربران فارسی و ایرانی اصلا قابلیت استفاده را نخواهد داشت.

با توجه کردن به این موارد، در مقاله لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران سعی می کنیم آن‌دسته ابزارهای سئو را به شما نماییم که برای ما ایرانیان قابلیت استفاده کردن را دارد  و البته ارزش آن را دارند که زمان‌مان صرف شناخت و کار با آنها را داشته باشیم در ابتدا به تعاریف ابزار های سئو می پردازیم و لیست ابزارهای ضروی و مهم سئو برای وبمستران را شرح خواهیم داد.

منظور از ابزار سئو چه چیزی است؟

به طور بسیار کلی وبمستران و سئوکارها از عبارت ابزار سئو، 2 منظور بسیار مهم را در پیش خود دارند:

  • یا ابزارهایی که به طور بسیار کلی سئوی سایت‌شان را بررسی می نماید و مشکلات و نقاط ضعفش را به درستی  نشانشان  بدهد.
  • یا مورد بعدی اینکه، ابزارهایی که در بخش‌های بسیار کوچک و جزئی از سئوی سایت مثل تحقیق کلمات کلیدی، افزایش سرعت و… کمک‌ بسیار زیادی را برایشان فراهم می کند.

لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران ایرانی کدام اند؟

1. jetseo.ir نیمه رایگان

این ابزار ضروری و بسیار مهم قطعا یکی از بهترین ابزارهای سئو در سطح وبسایت های  فارسی، همین جت سئو  شناخته شده است. البته این ابزار مهم و ضروری نسبت به رقبای خارجی‌اش هنوز ضعف‌های بسیار  زیادی را  دارد ولی به نظر بیشتر سئوکار ها تا الان هم پیشرفت‌های بسیار خوبی را داشته است.

ابزار بسیار کاربردی جت سئو اول  یک‌سری آمار در مورد امتیازی که سایت‌تان دارا است ، تعداد کلمات کلیدی و سرعت سایت به شما خواهد داد. علاوه بر این‌ موارد بسیار مهم در ادامه صفحه در مورد Core Web Vitals  که یکی از فاکتورهای بسیر جدید سئو مبتنی بر تجربه کاربری و سرعت می باشد، اطلاعات بسیار کاربردی در اختیار شما خواهد گذاشت.

 اطلاعاتی  دیگر مانند: در مورد رتبه کلمات کلیدی مختلف‌ موجود در سایت، مشکلات فنی که  سایت شما و ابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی که نیاز دارید را به شما ارائه می‌ نماید. در حال حاضر جت سئو آماری در مورد بک لینک‌ها به شما نخواهد داد.

بیشتر بخوانید مقاله لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران : مزایای طراحی سایت

لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران

2. mizfa.tools دارای دموی رایگان

میزفا یکی از سایت‌های بسیار عالی و خوب ایرانی در زمینه آموزش سئو  می باشد که مدت پیش تر  ابزار سئوی خودش با اسم mizfa.tools را برای کابران  راه‌اندازی نمود. این ابزار بسیار کاربردی به طور کلی از 5 ابزار دیگر شکل گرفته است که نام میبریمشان:

  • ردیاب: که  برای بررسی کردن رتبه کلمات کلیدی سایت‌تان کمک بسیار زیادی می‌کند.
  • تحقیق: تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن عبارت‌های بسیار جدید در گوگل  کمک زیادی می نماید.
  • رتبه: که به شما این اطلاعات را خواهد داد که ابزارهای مختلف مثل الکسا و ماز و… چه امتیاز و رتبه‌ای برای سایت شما خواهند داد.
  • کاوش کردن:  به بررسی کردن  “سئوی داخلی” سایت ها می‌پردازد.
  • گزارش‌گیر:  به شما این اجازه را می‌دهد یک گزارش با جزئیات بسیار مهم و دلخواه از وضعیت سئوی سایت را در اختیار داشته باشید.

3. kwrank

 kwrank یک ابزار سئوی ایرانی دیگر می باشد که فقط در زمینه بررسی کردن رتبه های کلمات کلیدی سایت به کاربرانش کمک فراوانی  می‌ نماید. شما به کمک این ابزار می‌توانید نظاره کنید که هر کلمه کلیدی‌تان در گوگل چه رتبه‌ای را برای خود پیدا کرده است و چه تغییراتی را دارا است. همینطور kwrank برای بررسی کردن  رتبه کلمات کلیدی رقبا هم کمک‌ بسیار زیادی می‌کند.

البته با توجه کردن به اینکه ابزارهایی مانند جت سئو و میزفا تول توانایی های بسیار مشابه این ابزار را دارند، بنظر میرسد خیلی عاقلانه نباشد که بخواهیم صرفا برای بررسی کردن رتبه کلمات‌مان در گوگل سالانه چیزی بین 500 هزار تا 2 میلیون تومان برای خریدkwrank  خرج نماییم.

لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران

لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران سایت را نام ببرید؟

  • Moz

در لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران سایت ماز هم قرار گرفته است. سایت ماز به دلیل محتواهای بسیار مهم و ارزشمندی که در زمینه سئو منتشر می‌ نماید و همینطور ابزارهای بسیار مختلفی را ارائه می کند، یکی از مرجع‌ های ببسیار بزرگ و بسیار معتبر در این حوزه می باشد.

ابزار این وب سایت در نسخه های کاملا رایگان، اطلاعات بسیار  ارزشمندی در مورد سئوی سایت و کیس مورد نظر، مخصوصا بخش سئوی خارجی و  داخلی به شما خواهد داد. همانطور که میدانید، این سایت اول  4 نمره حدودی به شما خواهد داد، که 3 تای‌شان بسیار مهم‌ می باشد:

  • Spam Score: امتیاز منفی سایت‌تان است.
  • Linking Root Domains: تعداد بک لینک ها را مشخص می نماید. لینک هایی که به دامنه شما داده شده است.
  • Domain Authority:  امتیازی که سایت ماز برای سایت شما از 100 در نظر دارد را نشان می دهد. علاوه بر تمام این موارد این‌ها، در ادامه صفحه ی  ابزار تحلیل سئو، آماری دقیق در مورد تعداد بک لینک‌های سایت‌، آدرس صفحاتی که به شما لینک هستند، صفحات قدرتمند سایت‌ و… را ارائه خواهند داد. بهتر است بدانید ماز در نسخه های پولی و بسیار پیشرفته ابزارهای بسیار بیشتری برای تحقیق کردن کلمات کلیدی، بررسی کردن سئوی داخلی و… هم در اختیارتان خواهد گذاشت، این ابزار برای کاربران ایرانی بشدت مناسب می باشد ولی پیشنهاد داریم، اگر قصد خرید کردن را دارید، به سراغ نسخه پولی آن نروید.
  • Ahrefs

در لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران سایت Ahrefs هم قرار گرفته است. وب سایت ahrefs ابزارهای بسیار قدرتمند سئوی سایت می باشد. اگر به فکر خرید کردن یک ابزار غیر رایگان می باشید، پیشنهادم همین ابزار را تهیه کنید. این سایت بسیار کاربردی در نسخه های رایگانش اطلاعات بسیار عالی و خوبی در مورد سئوی سایت‌ ها به شما ارائه خواهد داد.

ولی مشکل این است که بعضی از زمان ها باید برای بررسی کردن در نسخه های رایگان، ثابت نمایید که صاحب سایت مورد نظر می باشید. بنابراین برای آنالیز کردن رقبایتان نسخه رایگانش انتخاب بسیار خوبی نیست. در نسخه غیر رایگانش می‌توانید به ابزارهایی برای ردیابی کردن کلمات کلیدی در گوگل، آنالیز بک لینک، آنالیز سئوی داخلی و… دسترسی پیدا کنید.

لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران
  • ALEXA نیمه رایگان

در لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران سایت الکسا هم قرار گرفته است. در یک کلمه، باید بگوییم فوق‌العاده است! اگر به من باشد می‌گویم بهترین ابزار برای تحلیل کردن سایت ها و همینطور تحلیل سایت رقبا می باشد که، ابزار الکسا نام دارد. از جمله آمارهایی که این ابزار  در مورد سایت به شما خواهد داد  به این شرح می باشد:

  • بهترین کلماتی که در آنها رتبه بندی دارید.
  • لیست آدرس مهم‌ترین ‌رقبای‌تان که با شما رقیب اند.
  • کلماتی که می‌توانید روی آنها راحت رتبه های بالایی بگیرید (Keyword Gaps)
  • آمار بک لینک رقبایتان

 

  • similarweb

در لیست ابزارهای ضروری سئو برای وبمستران سایت similarweb هم قرار گرفته است. این ابزار بسیار مهم هم یکی دیگر از ابزارهای سئو در سطح وب می باشد؛ در واقع اطلاعات این ابزار بیشتر در مورد چیزهایی مانند آمار بازدید کنندگان یک سایت می باشد، میزان محبوبیت این ابزار، منابع ترافیکش و… بوده است  و خب مشکل بسیار مهم اینجاست که اغلب ابزارها نمی‌توانند این آمار را به‌شکلی بسیار دقیق ارائه نمایند. در هر صورت به کمک similarweb می‌توانید به بررسی کردن رقبا، شناختن خوب آن‌ها، تخمین حدود بازدید، کلمات بسیار مهم سایت و…بپردازید.

نقش آبرنگ با برخورداری از تیم  حرفه ای در حوزه ی طراحی وب سایت اختصاصی آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه طراحی انواع وب سایت و قیمت طراحی سایت حرفه ای و اجرای پروژه های مورد نیاز شما می باشد.

انواع طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید