08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

استراتژی های ترویج برند چیست ؟

5/5
استراتژی های ترویج برند

استراتژی های ترویج برند چیست ؟

استراتژی های ترویج برند چیست ؟ برای گسترش کسب و کارتان به هدفی نیاز دارید که به درستی قابل دسترسی قرار بگیرد و قابل اندازه گیری و بسیار مشخص بوده باشد. برای نمونه: هدف از ترویج دادن  برند برای یک نام و اسم تجاری خوراکی رژیمی می تواند ایجاد آگاهی و تمایل برای نخستین امتحان را قرار دهید.

پس از ارائه دادن نمونه و تشویق به چشیدن طعم و مشاهده کردن محصولات، سایر فواید آن ها می توانند هدف برنامه ی ترویج برند را به خوبی پیش ببرند و با فروش محصلات سود های بسیار زیادی را کسب نمایند. نمونه هایی از اهداف ترویج برند عبارت اند از:

  • آزمایش طعم برای  اولین بار
  •  آزمایش بسته بندی های بسیار جدید مطابق مد روز
  • افزایش مصرف کنندگان در هر رده ی سنی
  • افزایش فروش برند
  • تشویق بسیار زیاد  به خرید مجدد و افزیش دادن مصرف تشویق به خرید بیش از میزان احتیاج
  • جذب مشتریان رقبا و ایجاد وفاداری در مشتریان طرفداران برند

استراتژی های ترویج برند و برنامه های آن عبارت است از:

حالا باید ببینید که از چه روش هایی می توانید به هدف تعیین شده ی خودتان برای استراتژی های ترویج برند برسید. در این جا بین دو مفهوم باید تفکیکی ایجاد گردد، یکی مفهوم استراتژی های پایه می باشد و دیگری تکنیک هایی که در راستای این استراتژی ها برای رسیدن به هدف به کار گرفته خواهند شد.

استراتژی ها، روش هایی هستند همانند: کشش و رانش ! در حالی که تکنیک ها، فعالیت هایی می باشند مانند: ارائه ی نمونه، دادن کوپن تخفیف، برگزاری قرعه کشی، اعاده ی مبلغ، تشویق هایی در نقطه فروش و دادن هدیه به مشتریان و……

بیشتر بخوانید مقاله استراتژی های ترویج برند چیست ؟ : قیمت طراحی لوگو

استراتژی های ترویج برند
  • الف) استراتژی رانش (push strategy)

 روش هایی می باشد که برای به حرکت در آوردن اعضای کانال توزیع انجام خواهد گرفت تا آن ها وظیفه ی پیشبرد برند و معرفی آن ها را به سایر مصرف کننده ی نهایی عهده دار شوند. بسیار بدیهی می باشد باید منافع و تشویق های بسیار زیادی برای اعضا کانال توزیع گردد که خود خرده فروش و یا عمده فروش ها می باشند، در نظر گرفته شود تا آن ها در جهت دادن ایجاد کردن تقاضا در مصرف کننده ی نهایی تلاش های بسیار زیادی کنند.

از جمله ی این تکنیک ها می توانید به موارد زیر از جمله: از تخفیف های پله ای (هر چه بیشتر کالا بخرید، تخفیف بیشتری می گیرید)، ارائه دادن کالاهای کاملا رایگان بیشتر هر خرید اضافه و روش های بسیار دیگری را نام ببرید.

  • ب) استراتژی کششی pull Strategy

در این روش بسیار کاربردی، تمامی فعالیت ها برای به حرکت در آوردن مصرف کننده ی نهایی صورت خواهد گرفت، بدین ترتیب مصرف کننده به سراغ اعضای کانال های توزیع کننده می رود و محصول را تقاضا می نماید.

این روش ها معمولا شامل فعالیت های تبلیغاتی با راه های بسیار مختلفی صورت خواهد گرفت، اما تکنیک هایی از جمله: دادن نمونه ای رایگان به سایر مشتری ها، برگزاری قرعه کشی برای مصرف کنندگانی که خرید بسیار زیاد و بیشتر یا اینکه خریدی کاملا متداوم داشته اند، برگزاری مراسم های بسیار مختلف برای جذب کردن مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر، استفاده از پاکت های بسیار مخصوص و ارائه دادن هدیه های بسیار خاص و جذاب و …. نیز در موفقیت استراتژی کشش نقش بسیار پررنگ و بسزایی را  دارند.

بیشتر بخوانید مقاله استراتژی های ترویج برند چیست ؟ : طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

استراتژی های ترویج برند

برخی از تکنیک های بسیار مهم ترویج فروش برای برند را نام ببرید؟

درباره ی  انواع بسیار مختلفی از سایر تکنیک ها صحبت هایی داشتیم، در این جا می خواهیم درباره ی نحوه انجام دادن آن ها در یک برنامه ی برند سازی بسیار دقیق صحبتی داشته باشیم، پس با ما همراه باشید!

۱. تکنیک ارائه ی نمونه (Sampling)

یکی از بهترین و عالی ترین تکنیک هایی که فکرش را می کنید، ایجاد دانش برند در مصرف کننده یا خرده فروش ها، ارائه نمونه از کالاهای مد نظر است. در این تکنیک بسیار مهم هم سطح آگاهی از برند را به شدت افزایش خواهید داد و هم تداعی بسیار عالی و مناسبی در مشتریان و مصرف کننذگان خلق خواهید کرد.

برای مثال: تکنیک توزیع کردن نمونه برای یک برند از مواد شوینده یا شامپو

اهداف مورد نظر

  • تشویق کردن مصرف کنندگان کاملا  احتمالی به امتحان شامپو در نقاطی که پیش بینی خواهد شد.
  • ارائه ی پیام برند به سایر مخاطبین: فقط یک شستشو از موهای جوان دور افتاده اید؛ عجله کنید!

برنامه ی مورد نظر

توزیع کردن شامپوهای بسیار کوچک به همراه مجله ی معرفی آن، البته در مجله یک صفحه کامل آگهی چهار رنگ داده شده است که نمونه ی شامپو در داخل آگهی چسبانده خواهد شد. مجله تایمز به همراه یکی از محصولات جدید برند پنتین به نام اکسپرت (متعلق به شرکت پراکتراند گمیل) این پروژه را انجام داده است و نتایج مالی و سود دهی بسیار زیادی را گردآوری کرده است. بابت هر صفحه ی مد نظر ۱۳ هزار دلار به مجله پرداخت شده است  و تیراژ مجله ۲ میلیون نسخه بوده است که به همین تعداد نمونه توزیع گردیده است؛ یعنی اینکه برای هر نفر ۵/۶ دلار.

این کمپین پس از ورود برند فرعی اکسپرت به بازار، سهم بازار پنتین را از ۲۰ به ۲۴% رسانده است باورکردنی نیست!!!؛ یعنی از تبلیغات رسانه ای معمولی بسیار پر سودتر بوده است  و مخاطبان با برند آشنا شده اند و خرید خود را  آغاز کرده اند و تداعی بسیار عالی و مناسبی نیز در ذهنشان شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید مقاله استراتژی های ترویج برند چیست ؟ : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

استراتژی های ترویج برند

۲تکنیک دادن جایزه در ازای خرید

  • الف) جایزه روی بسته (On Pack)

معمولا در این تکنیکی نام می بریم، کالایی فرعی به عنوان جایزه که پیش بینی شده است، مورد احتیاج مصرف کننده و کاملا منطبق با هویت برند و کالای اصلی می باشد، بر روی کالا اصلی نصب یا چسبانده خواهد شد. بدین صورت مصرف کننده ها با خرید کردن یک کالای مورد احتیاج، به رایگان صاحب کالای دیگری نیز خواهند شد.

بسیار مهم می باشد که جایزه ارائه شده با هویت برند به شدت مرتبط بوده باشد، به این علت  در اینجا هدف معرفی و تقویت برند کالای اصلی خواهد بود، نه جایزه البته لازم می باشد کالای اصلی بدون هیچ جایزه هم در قفسه ها موجود باشد تا مشتری متوجه سایر تفاوت ها باشد و  اگر جایزه ی داشته شده مورد علاقه اش نباشد بتواند کالای اصلی را خریداری نماید.

  • ب) جایزه درون بسته (In pack)

این تکنیک بسیار مهم در دهه های ۱۹۸۰ -۱۹۹۰ بشدت مورد پسند بود، اما به خاطر بهداشتی نبودن آن در پاره ای از موارد رفته رفته دچار محدودیت های بسیار زیادی در اجرا شد.

همان گونه که از نامش هم آشکار می باشد، جایزه ی خرید کالای اصلی درون بسته بندی آن قرار خواهد گرفت که بیشتر برای مواد خوراکی قابلیت اجرایی شدن را فراهم آورده است؛ این جایزه به گونه ای طراحی شده است که مشتری را به خریدکردن های بعدی تشویق می نماید. برای نمونه، ارائه ی مجموعه ای از عروسک های بازی یا کارت های بازی یا بازی های کامپیوتری در بسته های خوراکی که بچه ها معمولا به جمع کردن مجموعه ی آن ها علاقه ی بسیار زیاد و وافری نشان می دهند بسیار پر سود است.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله استراتژی های ترویج برند چیست ؟ : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید