08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

چاپ بسته بندی فست فود

5/5
چاپ بسته بندی فست فود

چاپ بسته بندی فست فود

امروزه فست فود جزء جدانشدنی زندگی مدرن و شهری ماست که با توجه به اینکه این غذاها خیلی سریع تهیه می شوند، بسیار مورد توجه مردم به خصوص نسل جوان است. بسته بندی جعبه های مخصوص مواد اولیه فست فود و رستوران می تواند ابزار بازاریابی و تبلیغاتی قدرتمندی برای انواع رستوران ها و مشاغل پذیرایی باشد.

چاپ بسته بندی فست فود چاپ شده سفارشی، به شما این امکان را می دهد که تجربه، نام تجاری، خدمات خود را شخصی سازی کنید و اولین تاثیر مثبتی را برای مشتریان جدید ایجاد کنید. یادآوری های ظریفی که از یک بسته سفارشی در رستوران بیرون می آید، یک پاکت یا جعبه شیک، می تواند خاطره مثبت مشتریان خود را برای غذا و خدمات فست فود جذب کند.

تاثیر چاپ بسته بندی فست فود در برندسازی

رنگ و فرم محصول دو عنصر ماندگار در ذهن مخاطب است. بسته بندی فست فود و سایر محصولات به عنوان یک ارزش افزوده برای محصول محسوب می شود. طراحی بسته بندی را جدی بگیرید، بسته بندی فقط ظرفی برای نگهداری مواد غذایی نیست، این محصول فرهنگ سازمانی، احترام شما به مشتری و تبلیغات همیشگی شما را نشان می دهد.

بسته بندی بیش از 74 درصد از وفاداری مشتری نسبت به شما را تعیین می کند.

بیشتر بدانید مقاله چاپ بسته بندی فست فود : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

مشخصات مهم چاپ بسته بندی فست فود

با نگاهی به انواع چاپ بسته بندی فست فود از گذشته های دور تا کنون، متوجه می شویم که در طرح های به کار رفته تحولات زیادی صورت گرفته است.

این تغییرات نشان می دهد که بسته بندی از دیدگاه مصرف کنندگان حائز اهمیت است و رستوران داران برای جلب رضایت مردم تلاش کرده و از ویژگی های الگوهای موفق برای طراحی بسته بندی فست فود استفاده کرده اند و در نتیجه اعتبار خود را نزد مشتریان افزایش داده اند. در ادامه به بررسی ویژگی های مهم و مورد انتظار بسته بندی می پردازیم:

  • قابلیت حمل آسان داشته باشد.
  • غذا را گرم نگه دارد.
  • ظاهر جذاب و خلاقانه داشته و رنگ بندی آن اشتها آور باشد.
  • شکل و طرح منحصر به فرد داشته باشد.
  • اطلاعات تماس رستوران روی آن درج شود.
چاپ بسته بندی فست فود

چرا فست فود ها نیاز به بسته بندی دارند؟

رستوران های فست فود معمولا فقط در زمینه تهیه و فروش غذا فعال هستند و اکثر آنها فضای کافی برای نشستن و صرف غذا ندارند، بنابراین برای رساندن فست فود به مشتریان باید از بسته بندی استفاده کرد.

از طرفی بسیاری از فست فودها مانند پیتزا با سفارش تلفنی یا اینترنتی خریداری می شوند و با پیک به دست مشتری می رسند، بنابراین باید به گونه ای بسته بندی شوند که غذا در طول مسیر از تکان های ناشی از حمل و نقل تغییر شکل ندهد. همچنین یک بسته بندی اولیه به عنوان مانعی در برابر آلودگی های محیطی، بهداشت مواد غذایی را تضمین می کند.

همچنین چاپ بسته بندی فست فود نقش برجسته ای در تبلیغات رسانه ای این محصولات دارد. در بسیاری از عکس ها و فیلم های تبلیغاتی تصویر بسته بندی فست فود به نمایش گذاشته می شود و بازکردن بسته بندی با ذوق فراوان برای ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب استفاده می شود.

فردی که این تبلیغات را می بیند و سپس غذا سفارش می دهد، انتظار دارد دقیقاً همان کیفیت و جذابیت را در دنیای واقعی تجربه کند. حال اگر این بسته بندی به اندازه کافی خارق العاده باشد، قطعا تاثیر فوق العاده ای بر احساسات مشتری خواهد داشت. فردی که گرسنه است و پس از دریافت فست فود، اولین چیزی که می بیند بسته بندی آن است. طراحی حساب شده  می تواند به افزایش اشتهای انسان و استفاده از جاذبه های بصری برای افزایش کیفیت و طعم غذا کمک کند، و سفارشات بعدی را تضمین می کند.

انواع متریال مورد استفاده در چاپ بسته بندی فست فود

به طور کلی باید گفت که بهترین مواد بسته بندی برای فست فود جعبه های مقوایی و دستمال های روغنی است. برخی از محصولات کاغذی با پلاستیک پوشانده می شوند تا در برابر رطوبت یا چربی مقاومت بیشتری داشته باشند.

عمدتا جعبه های پیتزا، سوخاری یا جعبه های تاشو همبرگر و … از کاغذ و مقوا ساخته شده و با استفاده از ماشین آلات صنعتی پیشرفته روکش می شوند.

ظروف آلومینیومی، سبزیجات، پلاستیکی و … از دیگر مواردی است که در تولید برخی بسته بندی های فست فود استفاده می شود.

بیشتر بدانید مقاله چاپ بسته بندی فست فود : چاپ جعبه بسته بندی

چاپ بسته بندی فست فود

چاپ بسته بندی فست فود شامل چه مواردی می‌شود؟

چاپ بسته بندی فست فود ها شامل موارد زیر است.

  • جعبه پیتزا
  • بسته بندی برگر
  • بسته بندی سوخاری
  • بسته بندی ساندویچ و پنینی
  • بسته بندی هپی میل (عموما از این نوع بسته بندی برای ظروف غذای کودکان استفاده می‌شود.)
  • بسته بندی کاتلری و ساشه‌ها (پک های مورداستفاده برای قاشق چنگال، نمک و فلفل و…)
  • بسته بندی نوشیدنی سرد
  • بسته بندی پیش غذا و سالاد
  • منو و کاتالوگ
  • و…

نکات مهم در طراحی بسته بندی مواد غذایی

نکات مهمی که در طراحی و چاپ جعبه بسته بندی مواد غذایی باید مورد توجه قرار گیرد به شرح زیر است:

  • بهداشت و سلامت جعبه برای حفظ ارزش غذایی محصولات در طول عمر محصول
  • استحکام و مقاومت مناسب جعبه با توجه به وزن محصول و میزان بار
  • قابلیت حفظ مواد غذایی از آلودگی های محیطی مانند نور، دما و گرد و غبار
  • مقاومت حرارتی مواد مورد استفاده در جعبه های بسته بندی مواد غذایی
  • جعبه های ضد رطوبت (برای غذاهایی که در یخچال نگهداری می شوند)
  • عدم واکنش غذا با مواد بسته بندی

بیشتر بدانید مقاله چاپ بسته بندی فست فود : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

چاپ بسته بندی فست فود

آیا پک غذاهای فست فودی تاثیری در فروش آنها می گذارد؟

چاپ بسته بندی فست فود می تواند فروش را افزایش دهد. چگونه؟ حالا دلایل را به شما می گوییم. تمام غذاهایی که برای استفاده در فضای باز استفاده می شوند نیاز به بسته بندی مناسب دارند. بسته ای که علاوه بر سالم نگه داشتن غذا، می تواند یک تبلیغ پویا نیز محسوب شود.

تمام شرکت های فست فود که با استفاده از لوگو و نام تجاری خود به برند تبدیل شده اند به خوبی روی آن چاپ شده یا تا حد امکان از نوع لمینت است. چاپ روی جعبه فست فود بسیار مهم است زیرا یک فست فود فعال همیشه به فکر تبلیغات گسترده خود است. بنابراین در کنار کیفیت غذایی که برای مردم تهیه می کنند، به برندسازی از طریق بسته بندی نیز فکر می کنند.

قرار دادن بروشور یا کارت ویزیت همراه با غذا می تواند نوعی تبلیغ باشد، اما برجسته ترین و به صرفه ترین نوع بسته بندی این است که افراد همیشه پس از مصرف غذای خوشمزه خود به بسته بندی نگاه می کنند تا برند یا آدرس فست فود را به خاطر بسپارند.

هزینه های طراحی و چاپ بسته بندی فست فود

پس از اتمام مراحل توسعه و تعیین مشخصات جعبه غذا، باید هزینه و بودجه خود را برای طراحی و چاپ جعبه مشخص کنید. در مرحله طراحی جعبه و چاپ، ممکن است فرصت های صرفه جویی وجود داشته باشد.

بنابراین برای یافتن بهترین قیمت ممکن با طراحان جعبه مواد غذایی و چاپخانه ها به دقت مشورت کنید. گاهی اوقات می توان با صرف کمترین هزینه بهترین کار را سفارش داد.

بیشتر بدانید مقاله چاپ بسته بندی فست فود : ماگ تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید