08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

هویت بصری برند چیست؟

5/5
هویت بصری برند

هویت بصری برند چیست؟

طراحی هویت بصری برند گام اصلی موفقیت و رشد هر برندی است. اگر هویت بصری به طور اصولی طراحی شده باشد، شخصیت قوی و قابل اعتماد کسب و کار شما را نشان می دهد. شخصیتی که طول عمر، محبوبیت و توسعه برند را به ارمغان می آورد. از سوی دیگر، هویت بصری لازمه راه اندازی هر برند یا کسب و کاری است.

هویت بصری برند جنبه بصری یک برند تجاری است که یک تجارت برای تحریک احساسات و تجربیات خاص ایجاد می کند. هویت بصری شما شامل هر تصویر مرتبط با نام تجاری شما می شود و همه عناصر بصری با هم داستانی را بیان می کنند که می تواند ارزش های شما را تایید یا از آن بکاهد. هویت بصری برند شما به سبک و زمینه کسب و کار شما بستگی دارد. اگر در حال ساختن هویت بصری خود هستید، مهم است که مخاطبان خود را شناسایی کنید و تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید. عناصر هویت بصری را به طور مداوم به ارزش های اصلی خود پیوند دهید.

اجزای هویت بصری

همانطور که می دانید یکی از نقش های مهم و اساسی یک برند هویت آن است. هویت بصری به طور خاص و مشخص بر بینش و احساسات انسان متمرکز است، به این معنی که یک برند می تواند با طراحی عناصر آن ساخته شود. مولفه های هویت بصری مانند چشم ها، گونه ها، مدل صورت، موها و قسمت های مختلف بدن برند همه چیزهایی هستند که برند را با این عناصر به یاد می آورند.

در ادامه نمونه هایی از این عناصر و مولفه های هویت بصری را نام برده ایم

  • نام برند
  • لوگو یا آرم تجاری برند
  • شعارتبلیغاتی و تگ لاین
  • رنگ سازمانی برند
  • کارت ویزیت و ست اداری و …
  • کتاب برند یا برندبوک (brand book)
  • امضای برند یا sign
  • پترن یا بافت برند
  • وبسایت
  • طراحی ایمیل
  • شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، تلگرام و …)

 

بیشتر بخوانید مقاله هویت بصری برند چیست؟ : قیمت طراحی لوگو

هویت بصری برند چیست؟

اهمیت هویت بصری در برندینگ چیست؟

با استفاده از این ابزار قدرتمند، سازمان ها به راحتی می توانند خود را از رقبای خود متمایز کنند تا از مزایای برندسازی در دنیای تجارت بهره مند شوند. اگر نگاه دقیق تری به اطراف خود بیندازیم، خواهیم دید که تقریباً هیچ کسب و کاری بدون نام پیدا نمی کنیم. تمامی کسب و کارهای دنیا چه آنلاین و چه آفلاین نام و آدرسی را برای خود انتخاب می کنند. انتخاب یک نام منحصر به فرد برای یک کسب و کار را می توان اولین قدم در طراحی هویت برند دانست.

هیچکس دوست ندارد از جایی که نام، علامت و هویت ندارد، خدمات دریافت کند. این قطعاً یک موضوع ملموس برای همه ما در زندگی است. ما دوست داریم از معروف ترین برندهای دنیا لباس بخریم یا فقط یک بار غذای بهترین رستوران های زنجیره ای را امتحان کنیم. به منظور آگاهی از مهمترین مزایای استفاده از هویت بصری و تاثیر آن بر برندسازی کسب و کار شما، توجه شما را به برخی از مهمترین مزایای استفاده از آن جلب می کنیم:

  • باعث انتقال صحیح پیام سازمان به کاربران می شود.
  • اعتماد کاربران را به سادگی جذب می کند.
  • باعث افزایش اعتبار در محیط کسب و کار می شود.
  • حس وفاداری و شناخت کاربران به برند را افزایش می دهد.
  • تجربه کاربری (UX) را بهبود می بخشد.
  • و…

برای رسیدن به موفقیت و بهره مندی از مزایای برندسازی، ابتدا باید با دغدغه ها و نیازهای مشتریان خود به خوبی آشنا باشید. یک سازمان تنها زمانی می تواند از مزایای برندسازی به خوبی استفاده کند که هویت برند خود را با توجه به مخاطبان خود طراحی کند. پس در پاسخ به این سوال که مهمترین اصل در طراحی هویت بصری برند چیست، باید گفت که آن را بر اساس طرز فکر و نیاز مخاطبان خود طراحی کنیم.

به عنوان مثال اگر مخاطبان کسب و کار شما جوانان هستند، حتما باید در طراحی هویت بصری خود از عناصر و اجزایی استفاده کنید که توجه آنها را به خود جلب کند و این احساس را القا کند که دقیقاً با نیازهای آنها آشنا هستید. . حال فرض کنید در طراحی هویت بصری برند خود این موضوع را رعایت نمی کنید و در طراحی آن از عناصری استفاده می کنید که بیشتر با سلیقه بزرگسالان همخوانی دارد. فکر می کنید با این کار می توانید نظر جوانان را جلب کنید؟ قطعا نه!

بیشتر بخوانید مقاله هویت بصری برند چیست؟ : طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

هویت بصری برند چیست؟

چگونه هویت بصری برند خود را بسازید؟

ایجاد هویت بصری برند خیلی سخت نیست. در ادامه چند روش آسان برای تاثیرگذاری بر درک مخاطب از برند را بیان می کنیم تا با مطالعه آنها درک بهتری از هویت بصری برند داشته باشید.

  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

تعریف مخاطب اولین قدم برای ساختن یک هویت بصری موفق است. به این فکر کنید که چه کسی می خواهد با برند شما تعامل داشته باشد؟ و در مورد همه چیز از جمله سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد، وضعیت تأهل، شغل، سطح تحصیلات و غیره بسته به محصول یا خدمات خود اطلاعات کسب کنید.

 همچنین ایده خوبی است که در مورد مخاطبان رسانه های اجتماعی رقبای خود تحقیق کنید تا در مورد سؤالاتی که می پرسند و پست هایی که به آنها علاقه دارند بیشتر بدانید. چیزهای زیادی در مورد آنها خواهید آموخت. دانستن اینکه به چه کسی می خواهید دسترسی پیدا کنید به شما در برنامه ریزی تبلیغات کمک می کند.

  • چرا برند تاسیس شده است؟

شما نیازهای مصرف کننده، توانایی پرداخت او و غیره را می شناسید. اکنون باید هدف از ایجاد برند خود را بیان کنید.

اهداف بلند مدت را در ذهن خود تعریف کنید.

  • چرا این خدمات یا محصول را ارائه می دهید؟
  • هدف بلند مدت برند چیست؟
  • چگونه به مصرف کننده کمک می کند؟
  • ماموریت و چشم انداز برند شما چیست؟
  • آیا از فونت مناسب استفاده می کنید؟

کلمات ممکن است از هویت بصری برند مستثنی باشند، اما تایپوگرافی اینطور نیست. فونت ها به انتقال لحن شما کمک می کنند. مردم بر اساس فونتی که انتخاب می کنید چیزهای زیادی درباره برند شما می آموزند. نوع فونت هایی که برای طراحی خود استفاده می کنید چیزهای زیادی در مورد برند شما می گوید.

بیشتر بخوانید مقاله هویت بصری برند چیست؟ : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

هویت بصری برند چیست؟
  • آیا از رنگ های مناسب استفاده می‌کنید؟

رنگ ها همه چیز برای هویت بصری برند شما هستند. هر رنگ حسی را در مشتری ایجاد می کند. روانشناسی رنگ موضوعی جدی است که بسیاری از برندها از آن استفاده می کنند.

  • آیا فیلم را در دستور کار خود دارید؟

یک راه عالی برای ساختن هویت بصری برندتان از طریق ویدیو است. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر مردم تمایل دارند برای خواندن یک متن فیلم تماشا کنند. ویدیوها مردم را سرگرم می کنند و به آنها کمک می کنند تا محصول یا خدماتی را درک کنند.

این روش ها به شما کمک می کند تا بفهمید چه عناصری برای هویت بصری مورد نیاز است. زیرا هویت بصری برند شما ارتباط مهمی برای کسب و کار شما با مصرف کنندگان است. هویت برند ماندگار به شما کمک می کند در میان رقبای خود متمایز شوید. پس روی آن سرمایه گذاری کنید و به آن زمان بدهید. اکنون زمان آن رسیده است که با استفاده از این نکات هویت بصری برند خود را بسازید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله هویت بصری برند چیست؟ : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید