08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

چاپ بسته بندی جعبه دارویی

5/5
چاپ بسته بندی جعبه دارویی

چاپ بسته بندی جعبه دارویی

دارو مانند هر محصول دیگری برای عرضه به بازار به جعبه و بسته بندی خاص خود نیاز دارد. صنعت طراحی چاپ بسته بندی جعبه دارویی یک صنعت بزرگ و پیچیده است که باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. جعبه های دارویی انواع مختلفی دارند و بسته به نوع دارو انتخاب می شوند. برای اینکه با صنعت چاپ بسته بندی جعبه دارویی بیشتر آشنا شوید بد نیست در ادامه مقاله چاپ بسته بندی جعبه دارویی با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آوریم.

معمولا انواع داروها در جعبه دارو عرضه می شود و داخل این جعبه بروشور دارویی که حاوی اطلاعات دارویی است وجود دارد. رعایت اصول بهداشتی در بسته بندی اقلام دارویی و زیبایی و ظرافت آن نقش بسزایی در جلب توجه مشتریان و جلب اعتماد آنها و فروش بیشتر دارد.

چاپ بسته بندی جعبه دارویی و چاپ بروشور دارو بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت همراه با طراحی خلاقانه و حرفه ای در سایزها و طرح های مختلف در شبکه چاپ انجام می شود.

ویژگی های یک چاپ بسته بندی جعبه دارویی مناسب چیست؟

  • جعبه داروی مناسب از داروها در برابر نور، اشعه ماوراء بنفش، گرما و سرما، رطوبت، هر گونه آلودگی و میکروب و هر نوع آسیب دیگری که ممکن است به آن وارد شود، محافظت می کند.
  • یک جعبه مناسب برای داروها باید مدارک و اطلاعات لازم در مورد دارو از قبیل مقدار مصرف، نحوه مصرف، تاریخ تولید و انقضا، عوارض جانبی و … را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

بیشتر بدانید مقاله چاپ بسته بندی جعبه دارویی : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

انواع چاپ بسته بندی جعبه دارویی چیست؟

از لحاظ شکل و نوع ، چاپ بسته بندی جعبه دارویی مختلفی وجود دارد:

  • داروهایی که داخل شیشه هستند
  • داروهایی که به صورت بسته های قرص و کپسول هستند

پس از تعیین ابعاد محصول و محتویات، ابعاد جعبه شامل طول، عرض و ارتفاع قابل محاسبه است. این کار توسط نرم افزارهای مختلفی از جمله نرم افزار اتوکد انجام می شود. پس از تهیه خط قالب توسط این برنامه می توان آن را برای نرم افزارهای دیگر خروجی گرفت. پس از آماده سازی ابعاد و خط جعبه، اکنون نوبت به طراحی ظاهر جعبه می رسد که نیاز به طراح مجرب دارد.

معمولا جعبه های دارویی که برای بسته بندی قرص و کپسول استفاده می شود، مستطیل شکل و جعبه های دارویی که حاوی شیشه های دارو هستند، مکعبی مستطیلی هستند.

همچنین لازم است تا روی شیشه دارو نیز برچسب گذاری انجام شود.

چاپ بسته بندی جعبه دارویی

در چاپ بسته بندی جعبه دارویی باید چه اصولی رعایت شود؟

طراحی و تولید بسته بندی دارویی بسیار مهم است و باید با برخی استانداردها مطابقت داشته باشد. اصول بسته بندی دارویی عبارتند از

  • طراحی جعبه باید مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی باشد. در طراحی جعبه های دارو از طرح های ساده استفاده می شود. اطلاعاتی مانند نوع دارو، نام دارو، دوز دارو، اطلاعات اضافی و هشدارها باید به راحتی برای مصرف کننده قابل درک باشد.
  • برای اعلام هشدارهای خطر باید از رنگ های خاص به درستی استفاده شود. به عنوان مثال، قرص لانوکسین با رنگ آبی و خط نارنجی در وسط جعبه مشخص شده است.
  • فونت و سایز عباران روی جعبه واضح باشد.
  • خط بریل باید به طور برجسته روی جعبه نمایش داده شود تا افراد نابینا بتوانند داروها را بر اساس جعبه تشخیص دهند.
  • اندازه جعبه باید مطابق با استانداردهای اعلام شده باشد.
  • طرح روی جعبه باید مناسب گروه سنی مصرف کننده باشد.
  • اشکال و علائم شناسایی دارو باید به خوبی روی بسته بندی دارو استفاده شود.
  • بسته بندی محصولات دارویی باید به گونه ای طراحی شود که چیدمان و نگهداری در داروخانه را تسهیل کند.

کارشناسان داروسازی معتقدند اکثر داروهای ایرانی کیفیتی مشابه داروهای مشابه خارجی خود دارند. اما چون بسته بندی نامناسبی دارند نمی توانند اعتماد مصرف کنندگان را جلب کنند. به همین دلیل در طراحی بسته بندی محصولات دارویی نه تنها باید اصول بسته بندی دارو را در نظر گرفت، بلکه باید از کیفیت مناسبی نیز برخوردار باشد.

بیشتر بدانید مقاله چاپ بسته بندی جعبه دارویی : چاپ جعبه بسته بندی

چاپ بسته بندی جعبه دارویی

فرایند چاپ بسته بندی جعبه دارویی

یکی از عوامل مهمی که فرآیند چاپ بسته بندی جعبه دارویی را کند می کند، عدم یکنواختی زمان چاپ است. بنابراین توصیه می شود در مدت زمانی که چاپ بسته بندی انجام می شود مراقب باشید چیزی از قلم نیفتد. پس از اتمام مراحل چاپ، بسته های آماده شده را به دقت بررسی کنید تا از عدم وجود مشکل در آنها مطمئن شوید.

توجه داشته باشید که در طراحی و چاپ بسته بندی دارو، هیچ صفحه ای از قلم نیفتاده باشد و علاوه بر این، روی آثار چاپی، فونت های ناخوانا وجود نداشته باشد. یکی از موثرترین فناوری ها در این زمینه دوربین های اسکن هستند. این دوربین ها قادرند تمامی مراحل کار را به دقت اسکن کرده و شما را از هرگونه مشکل مطلع کنند. در واقع از این دوربین ها برای کنترل کیفیت محصول استفاده می شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که نوع دستگاه چاپ باید با توجه به رنگ ها و تصاویر طراحی شده برای بسته بندی مشخص شود. از جمله دستگاه های مورد استفاده برای چاپ بسته بندی می توان به دستگاه های افست و فلکسو اشاره کرد.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که استانداردها و قوانین چاپ جعبه دارو ممکن است هر چند ماه یکبار تغییر کند. در نتیجه ممکن است با چاپ در تعداد بسیار بالا با ضرر مواجه شوید.

روش های چاپ برای بسته بندی های دارویی

چاپ بسته بندی جعبه دارویی شامل مراحل مختلفی است که عبارتند از:

  • طراحی
  • نمونه گیری
  • چاپ
  • خدمات تکمیلی

بیشتر بدانید مقاله چاپ بسته بندی جعبه دارویی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

چاپ بسته بندی جعبه دارویی

با توجه به اینکه سایز و سایز داروها بسیار متنوع است، چاپ جعبه دارو نیز متنوع است. اما چاپ جعبه دارو باید بر اساس اصول بسته بندی دارو باشد. اولین مرحله در چاپ، طراحی طرح تیغه جعبه و نمایشگر سه بعدی است.

طراحی سه بعدی به شما امکان می دهد اندازه جعبه را به صورت سه بعدی ببینید. مرحله دوم طراحی کارتن و جعبه بسته بندی است. طبق اصول بسته بندی دارو در یک طرف جعبه مشخصات سازنده و اطلاعات کلی دارو به فارسی درج شده است. در طرف دیگر، همین اطلاعات به زبان انگلیسی وارد شده است.

عوامل موثر در قیمت چاپ و بسته بندی

قیمت چاپ بسته بندی دارو بستگی به سایز محصول (طول، عرض، ارتفاع)، وزن محصول، مقدار و … طرح، روی، قالب و … اگر تیراژ جعبه کم باشد قیمت کل یک جعبه نسبت به تیراژهای بالاتر بیشتر می شود. به همین دلیل چاپ بسته بندی دارو با تیراژ کم مقرون به صرفه نیست.

 

بیشتر بدانید مقاله چاپ بسته بندی جعبه دارویی : ماگ تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید