08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی صنعتی از سنگ

5/5
عکاسی صنعتی از سنگ

عکاسی صنعتی از سنگ

عکاسی صنعتی از سنگ یکی از خدمات عکاسی حرفه ای است. یکی از مواردی که در عکاسی از سنگ ها باید به آن توجه کرد نور و براق بودن سطح سنگ است که در اصطلاح عامیانه به ساب گلاس یا پولیش معروف است. برای تشخیص عکس حرفه ای از غیرحرفه ای می توان مواردی مانند انعکاس نور، نورپردازی صحیح، تغییر رنگ واقعی سنگ در عکس، ارائه دقیق و حرفه ای جزئیات سنگ در عکس و … را در نظر گرفت.

تمامی موارد ذکر شده در عکاسی بسیار مهم، حساس و پیچیده بوده و در صورت عدم رعایت این موارد، عکس های گرفته شده از کیفیت نامطلوبی برخوردار بوده و نمی تواند طرح، نقش، رنگ و زیبایی واقعی سنگ را برای مشتریان نشان دهد.

بنابراین حضور یک عکاس حرفه ای و با تجربه در زمینه عکاسی سنگ ساختمانی می تواند مشکلات ذکر شده را برطرف کند و خروجی با کیفیت و جذابی از عکاسی سنگ ساختمانی به ارمغان بیاورد.

نکات مهم در عکاسی صنعتی از سنگ

  • تنظیمات white balance فراموش نشود!

بسیاری از اشتباهات عکاسی صنعتی از سنگ به تنظیمات نادرست white balance مربوط می شود، بنابراین مطمئن شوید که از چراغ ها و فلاش های مناسب استفاده می کنید. به یاد داشته باشید که تنظیمات white balance را بررسی کنید و تنظیمات دوربین را با توجه به نور استفاده شده تنظیم کنید.

  • از فوکوس بی جا خودداری کنید.

بررسی فوکوس دوربین و وضوح آن را بسیار مهم می باشد. در غیر این صورت عکس ها کاملا غیر جذاب خواهند بود. پس سعی کنید در هر شرایطی از فوکوس نامناسب و مبهم برای عکاسی صنعتی از سنگ خودداری کنید.

  • عکس با وضوح بالا را اولویت قرار دهید.

تصاویر با وضوح بالا برای عکاسی صنعتی از سنگ یک ضرورت مطلق است. این به جلب توجه مشتریان به هر جزئیاتی که برای آنها مهم است کمک می کند. در نتیجه، آنها مشتاق نیستند که در جای دیگری به دنبال محصول مورد نظر خود بگردند.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

عکاسی صنعتی از سنگ
  • جهت گیری عکاسی را مشخص کنید.

بسیاری از فروشندگان به این فکر می کنند که چگونه عکاسی صنعتی از سنگ را مطابق با استانداردها انجام دهند. در ابتدا باید به این نکته که این محصول قرار است کجا استفاده شود. هر عکس با توجه به نوع استفاده نیاز به فرمت های متفاوتی دارد. فراموش نکنید که به محض ثبت عکس، می توانید آن را در حین ویرایش برش دهید، اما توجه داشته باشید که اندازه عکس را نیز کاهش می دهد.

  • بین نور طبیعی و مصنوعی یکی را انتخاب کنید.

شما باید یک منبع نور مصنوعی یا یک منبع طبیعی را انتخاب کنید. در غیر این صورت مشتری سردرگم خواهد شد. به عنوان مثال، استفاده از نور طبیعی روی یک تصویر، شانس بهتر دیده شدن محصول را نسبت به نور مصنوعی افزایش می دهد.

  • استفاده از یک محیط مناسب

استفاده از ابزارهای مختلف برای عکاسی صنعتی از سنگ بسیار مهم است. به این ترتیب می توانید عملکرد و مقیاس محصول را نشان دهید و همچنین داستان آن را بگویید. لوازم جانبی عکاسی محصول باید کاملاً با رنگ، سبک، اندازه و شکل محصول شما مطابقت داشته باشد.

با این حال، شما باید مراقب باشید. از یک طرف می توانید رنگ ها و سایه های جدیدی را به طیف رنگی عکس خود اضافه کنید و آن را جذاب تر کنید. از سوی دیگر، انتخاب رنگ های نامناسب و الگوهای شلوغ می تواند تصویر یک محصول را خراب کند.

  • از خرید یک دوربین گران قیمت خودداری کنید.

در عکاسی صنعتی از سنگ ، عملکرد دوربین چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. به عنوان یک قاعده، دوربین های DSLR ساده می توانند ایده های شما را به واقعیت تبدیل کنند و محصول را به بهترین شکل ممکن ثبت کنند. بنابراین، پول خود را برای دوربین های گران قیمت هدر ندهید.

  • یک لنز جامع تهیه کنید.

هنگام انتخاب لنز مناسب برای عکاسی محصول، یک مدل جامع را انتخاب کنید. سپس با انتخاب تنظیمات لازم می توانید در اکثر مواقع از آن استفاده کنید.

برای مثال، اگر نیاز دارید از بیش از پنجاه جفت کفش از زوایای مختلف عکس بگیرید، لنز زوم ضروری است. بنابراین، برای به دست آوردن زاویه مناسب، نیازی به جابجایی سه پایه از مکانی به مکان دیگر ندارید. این مسئله به ویژه اگر زمان محدودی دارید ارزشمند است.

بیشتر بدانید مقاله عکاسی صنعتی از سنگ : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی صنعتی از سنگ
  • استفاده از سه پایه.

اگر فقط باید چند عکس از سنگ ها برای وب سایت تجاری بگیرید، می توانید بدون سه پایه عکس بگیرید. بنابراین، همانطور که تجارت شما رشد می کند، به عکس های بیشتری نیاز خواهید داشت.

شما باید از تمام محصولات خود عکس بگیرید و ممکن است برای تمرکز روی محصول در هر عکس دچار مشکل شوید. برای حل این مشکل یک سه پایه به تجهیزات عکاسی خود اضافه کنید.

  • استفاده از فیلتر فراموش نشود!

اگر در حال عکاسی از محصولات براق هستید، باید کاری انجام دهید تا از تابش خیره کننده غیر ضروری جلوگیری کنید. برای حل این مشکل بهتر است از فیلترهای قطبی استفاده کنید.

  • از ISO کم استفاده کنید.

سعی کنید با استفاده از پایین ترین تنظیم ISO موجود در دوربین، نویز را به حداقل برسانید. اگر مقدار ISO را افزایش دهید، می توانید برخی از عناصر را نامرئی کنید و از شدت جزئیات دیگر بکاهید.

بعد از اینکه دوربین خود را روی سه پایه نصب کردید، آن را روی کمترین مقدار ISO قرار دهید. سپس شروع به افزایش آن کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

  • از سرعت شاتر پایین استفاده کنید.

از آنجایی که در عکاسی محصول نیازی به جابجایی ندارید و معمولا از سه پایه برای عکاسی محصول استفاده می کنید، تاری مشکل رایجی نیست.

در واقع دوربین تکان نخواهد خورد و سرعت پایین شاتر برای گرفتن عکس های شفاف و واضح کافی خواهد بود. اگر قصد دارید از محصول در استودیو عکس بگیرید، آن را روی 1/13 تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی صنعتی از سنگ : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی صنعتی از سنگ
  • عکس تان را طبیعی ویرایش کنید.

وقتی عکاسی شما تمام شد، باید ویرایش عکس را شروع کنید. در این مرحله باید نکات مهمی را در نظر بگیرید، مثلاً قبل از شروع ویرایش تصویر، تصمیم بگیرید که چه نتیجه ای را انتظار دارید.

اگر تصاویر شما برای یک وب سایت کسب و کار آنلاین است، پس توجه کنید که آیا آنها با مفهوم کلی صفحه مطابقت دارند؟ و آیا با محصولات دیگر همخوانی دارند یا خیر؟

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید