08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نکات مهم در باز طراحی لوگو

5/5
نکات مهم در باز طراحی لوگو

نکات مهم باز طراحی لوگو

در این مقاله به بررسی موضوع نکات مهم در باز طراحی لوگو پرداخته میشود. فرآیند طراحی مجدد لوگو به این دلیل است که یک برند یا لوگو هر چقدر هم که حرفه ای طراحی شود به مرور زمان قدیمی شده و از جذابیت و تاثیر آن در ذهن مخاطب کاسته می شود.

این تغییر می تواند در بخشی از لوگو یا در بیشتر آن رخ دهد. این انتخاب برای شرکت های جهانی بسیار رایج شده است و معمولاً زمانی که کمپین ها می خواهند برند خود را تغییر دهند و در نتیجه لوگوی آنها نیز تغییر می کند، و طراحی مجدد لوگو اتفاق می افتد.

طراحی مجدد لوگو نسبت به ساخت اولیه آن می تواند دشوارتر و خسته کننده تر باشد و نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد و باید با حداقل آسیب به ساختار اصلی لوگو انجام شود.

اطلاعات آماری نشان می دهد که اصلاح و به روز رسانی لوگو در یک شرکت و برند می تواند تاثیری 15 تا 30 درصدی بر رشد، ارتقاء، موفقیت و فروش آن برند داشته باشد. به همین دلیل است که طراحی مجدد لوگو یا به روز رسانی آن یکی از فصل های اساسی در کمپین تبلیغاتی بزرگ ترین شرکت های جهان محسوب می شود.

نکات مهم در باز طراحی لوگو قدیمی شامل چه ویژگی هایی باید باشد؟

  • شایسته نام تجاری شما
  • خاص بودن و به یاد ماندنی بودن لوگو
  • زیبا و جذاب بودن و همچنین دارای قدرت دیداری چشمگیر
  • بیان کننده ارزش ها، خدمات شما و فعالیت های شما به روشی نوین و جدید
  • شایسته و متناسب برای کسب و کار و کلیه فعالیت های شما
  • قابل تشخیص بودن برای مشتریان آینده تان در هر کجای جهان
  • كارآمد و قدرتمند جهت به کارگیری در هر نوع ابزار و رسانه تبلیغاتی
  • ساده بودن و در عین حال قدرتمند بودن لوگو
  • به کارگیری خلاقیت بی نظیر در استفاده از مدرن ترین تکنیک های طراحی جهت پر رنگ تر نمودن برند
  • طراحی و بازسازی شده بدست متخصص ترین طراح یا طراحان لوگو

بیشتر بخوانید مقاله نکات مهم در باز طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو

نکات مهم در باز طراحی لوگو

نکات مهم در باز طراحی لوگو

هر لوگو دارای تاریخ انقضای خاصی است که باید پس از اتمام دوره تغییر کند. یکی از ویژگی های کسب و کارهایی مانند بازاریابی آنلاین این است که به طور مداوم به روز شوند. حتی اگر تغییرات بسیار کوچکی در لوگو ایجاد کنید، می تواند هویت شرکت را از نظر مخاطب تغییر دهد.

برای آپدیت لوگوی شرکت می توانید از المان های مختلفی استفاده کنید که در ادامه مقاله نکات مهم در باز طراحی لوگو به آنها اشاره می کنیم.

  • سن لوگو

یکی از نکات مهم در باز طراحی لوگو باید مورد توجه قرار گیرد، قدمت لوگو است. سن لوگو به این معناست که لوگو چه زمانی طراحی شده است و چگونه از آن زمان تاکنون تغییر کرده است. همه کسب و کارها یک نام یا شعار برای لوگوی خود انتخاب می کنند.

اما از آنجایی که یک برند نمی تواند برای همیشه مشهور باشد، بازسازی لوگو ابزار مهمی برای بازاریابی است. البته هستند کسانی که علاقه مند به تغییر لوگوی شرکت خود هستند، اما نمی خواهند مخاطب اطلاعاتی را که از لوگوی قبلی داشته است، از دست بدهد.

اگر دقت کنید تمامی کسب و کارهایی که لوگوی خود را بازسازی نکرده اند پس از مدتی از چشم مخاطب محو خواهند شد. بنابراین نتیجه می گیریم که صنایع و شرکت های بزرگ باید پس از مدتی لوگو را بازسازی کنند.

  • گرایش و سبک

یکی دیگر از نکات مهم در باز طراحی لوگو باید مورد توجه قرار گیرد، گرایش و سبک لوگو است.  مانند لباس، لوگو نیز در طول سال ها روند خاصی را طی کرده است. در اوایل دهه 2000 از صدای خش خش در طراحی لوگو استفاده می شد. یک خش خش طراحی خاص شامل اشکال هندسی و مینیمالیستی است. اما این نوع طراحی فقط در آن زمان مورد استفاده قرار گرفت و در سال های بعد از ایده های جدیدی در طراحی لوگو استفاده شد. پس می توان نتیجه گرفت که سبک طراحی لوگو همیشه در حال تغییر است و اگر می خواهید از روندها و مدهای جدید پیروی کنید باید از طرح های جدید آگاه باشید.

  • پیچیدگی

یکی دیگر از نکات مهم در باز طراحی لوگو پیجیدگی آن است. امروزه فناوری دیجیتال به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. در نتیجه تمامی کسب و کارها سعی می کنند نمادهای تجاری را بر اساس اصول بازاریابی بازسازی کنند و از این طریق مخاطب را جذب کنند. لوگوهایی که برای وب سایت ها یا فیس بوک استفاده می شوند همیشه نیاز به طراحی مجدد دارند تا بتوان از آنها در بازاریابی آنلاین به خوبی استفاده کرد.

لوگوهای پیچیده ویژگی ها و جزئیات خاصی دارند که درک آن برای مخاطب دشوار است. در نتیجه این لوگوها باید بازطراحی و ساده شوند.

بیشتر بخوانید مقاله نکات مهم در باز طراحی لوگو : طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

نکات مهم در باز طراحی لوگو

  • تغییرات

یکی دیگر از نکات مهم در باز طراحی لوگو باید مورد توجه قرار گیرد، تغییرات لوگو است. شرکتی که قصد ایجاد تغییرات اساسی در خود را دارد می تواند از این فرصت استفاده کرده و لوگو را نیز تغییر دهد. با توجه به اینکه قطعات جدیدی در شرکت ایجاد شده و یا شرکت پیشرفت گسترده ای داشته است، زمینه ساز تغییرات لوگو خواهد بود. همانطور که قبلاً گفتیم در هنگام ادغام دو شرکت نیاز به اصلاح مجدد لوگو دارند و در این بین باید به چند نکته دیگر نیز توجه کرد.

اگر تجارت دو شرکت با یکدیگر ترکیب شود، هویت جدیدی شکل می گیرد، بنابراین در طراحی مجدد لوگو باید از المان های ویژه ای استفاده شود. حتی اگر شرکت ها قصد دارند فقط از یک لوگو استفاده کنند، باید تغییرات جزئی را نیز در نظر بگیرند.

  • طراحی

یکی دیگر از نکات مهم در باز طراحی لوگو باید مورد توجه قرار گیرد، طراحی لوگو است. کسانی که به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اند ممکن است در یافتن منبع مناسب برای طراحی لوگوی خود با مشکل مواجه شوند. در این زمینه بهتر است به جای آماتور از یک حرفه ای استفاده کنید. زیرا یک متخصص به خوبی می تواند تمام عناصر لازم برای طراحی لوگوی مناسب را بیابد. در عین حال یک طراح حرفه ای می تواند از لوگوهای قدیمی کمک گرفته و با تغییر و بازسازی لوگوی جدید مطابق با نیاز شرکت شما طراحی کند.

اصول طراحی مجدد لوگو

دانستن نکات زیر به شما کمک می کند لوگوی خود را به ابتدایی ترین شکل ممکن باز طراحی کنید. این نکات عبارتند از:

  • تبدیل لوگوی قبلی به لوگوی پیچیده تر در واقع منجر به شکست طراحی مجدد لوگو می شود
  • تفاوت بین کسب و کار شما و رقبا باید حفظ شود تا برای رقابت با آن ها ارزش های خاص و رقابتی برند شما در طراحی لوگو لحاظ شود.
  • توجه به قدمت و تاریخچه به روز رسانی لوگو می تواند ذهن شما را در مورد روند طراحی لوگو باز کند.
  • توجه داشته باشید که تغییرات کسب و کار شما و مواجه شدن با دلایل خاص ذکر شده در رابطه با طراحی مجدد لوگو، می تواند هدف شما از طراحی مجدد لوگو را بر اساس همین دلایل شکل دهد.
  • داشتن یک جدول زمانی قابل پیش بینی برای طراحی مجدد لوگو در استراتژی برندسازی جذاب است (مثلاً برنامه ای برای طراحی مجدد لوگو هر 6 سال).

بیشتر بخوانید مقاله نکات مهم در باز طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

نکات مهم در باز طراحی لوگو

بعد از ریدیزاین لوگو خود چه کار باید کنیم؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که پس از اتمام طراحی مجدد لوگو، کارشان تمام شده است. باید بگوییم که این یک باور کاملا اشتباه است، به خصوص اگر شما یک برند شناخته شده باشید. پس از طراحی مجدد لوگو، برند شما نیاز به یک کمپین تبلیغاتی بزرگ برای معرفی چهره جدید کسب و کار شما دارد.

بسیاری حتی استراتژی برندسازی خود را برای این کار تغییر می دهند. شما باید از هر ابزاری برای معرفی چهره جدید خود به مخاطبان خود استفاده کنید. این نکته از نکات مهم در باز طراحی لوگو بسیار بسیار مهم است. پس از طراحی مجدد لوگو، می توانید به اصطلاح، لوگوی جدید خود را به خوبی تشخیص دهید و احساسات جدید مورد انتظار را دریافت کنید و مهمتر از آن، ثبات احساسات قدیمی را به ارمغان بیاورید.

احساساتی که سال ها صرف ایجاد آن در ذهن مخاطبان خود کرده اید. بدون یک برنامه شناسایی خوب برای لوگوی برند جدید، ممکن است لوگوی شما در واقع جدید و غیرقابل تشخیص شود. حتی اگر طراحی مجدد خوبی داشته باشید، ناشناخته ماندن باعث می شود نکات مهم در باز طراحی لوگو شما با شکست مواجه شود. پس باید فرآیندهای بعد از طراحی مجدد لوگو را جدی بگیرید تا در نهایت به پیروزی برند خود در این زمینه منجر شود.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله نکات مهم در باز طراحی لوگو : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید