08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع طراحی لوگو

5/5
انواع طراحی لوگو

انواع طراحی لوگو

انواع طراحی لوگو یک مبحث بسیار کاربردی و مهم در خلق یک برند، در حوزه ی تجارت، صادرات و… می باشد که 40 درصد از کار برندینگ و یا خلق برند را تشکیل داده است. همه ما هر روزه با تعداد زیادی لوگو و آرم سر و کار داریم که بعضا نیز خودآگاه و ناخودآگاه با بعضی از آنها ارتباط برقرار می کنیم و آن ها را به خاطر می سپاریم.

لوگو ها به صورت کلی در راستای افزایش درآمد یک برند یا کسب و کار و گردش مالی طراحی می شوند. به گونه ای که این لوگو بتواند در عین سادگی زیاد ارتباط بسیار مناسبی را با مخاطبان آن کسب و کار ایجاد نماید و پیام ها، اهداف و ارزشهای آن برند یا کسب و کار را به آنها منتقل کند. اما همه این لوگوهای موجود در اطراف ما برپایه یک استاندارد بسیار مشخص طراحی می شوند. ما در مقاله انواع طراحی لوگو مطالبی را درباره ی طراحی انواع لوگو برای شما ارائه می دهیم:

انواع طراحی لوگو :

در ادامه می خواهیم انواع طراحی لوگو ها و آرم هارا با یکدیگر برایتان تک به تک بررسی  کنیم تا به یک شناخت بسیار کلی درباره ی پیرامون طراحی های لوگو برسیم. این موضوع را بخاطر داشته باشید که از دو نظر دانستن انواع لوگو ها برای شما  بسیار مهم و سودمند می باشد.

  • اول از همه اگر طراح هستید:

در صورتی که شما یک طراح لوگو هستید، باید توانایی شناخت سبک های بسیار مختلفی از لوگو را داشته باشید. این موضوع دلیل بر این می شود تا بتوانید به کارفرما اطلاعات بسیار دقیق تری بدهید و با خواسته ی او در روند طراحی لوگو بیشتر آشنا باشید. معمولا طراحانی که با انواع لوگو ها و سبک های آن آشنایی بسیار کافی ندارند، نمی توانند یک کار خوب و حرفه ای را به کارفرما تحویل دهند و مشتری را راضی نگهدارند.

بیشتر بخوانید مقاله انواع طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو

انواع طراحی لوگو
  • دوم اینکه اگر کارفرما هستید:

در صورتی که شما کارفرما می باشید و قصد دارید برای کسب و کار خودتان یک لوگو حرفه ای سفارش دهید، باید با سبک های انواع طراحی لوگو آشنایی کافی و حداقلی داشته باشید و لوگوهای مختلف را ببینید تا بتوانید سلیقه خود را به درستی تشخیص دهید. بیشتر کارفرمایان توانایی یک انتخاب درست در طراحی و ساخت لوگو را اصلا ندارند و نمی دانند چه لوگویی مورد پسند آنها می باشد و مهمتر از همه اینکه چه لوگویی متناسب با کسب و کارشان است، از همین رو بعد از اینکه لوگو برای کارفرما طراحی شد، باب میل آنها اصلا نیست.

لذا برای اینکه هردو طرف، چه طراح و چه کارفرمایان، در انتهای پروژه رضایت کافی را داشته باشند، بهتر است با انواع مختلفی از لوگو ها آشنا باشند. هرچند اگر شرکت یا فردی که با آن همکاری می کنید، یک فرد یا شرکتی بسیار حرفه ای باشد، می تواند بدون داشتن اطلاعات کارفرما در مورد انواع لوگو ، یک لوگوی حرفه ای به شما تحویل بدهد.

آشنایی با انواع سبک لوگو

اول درباره ی لوگو اطلاعاتی را بدانید بهتر می باشد؛ لوگو یا نشانه  برای بیان کردن یک عبارت یا القا نمودن یک مفهوم بسیار کلی کاربردی اساسی دارد. آرم ها در هر کسب و کار و کمپانی (شرکتی)  شبیه امضا یا نشانه ای برای وجود یا حضور شخص یا موسسه ای می باشد که آرم متعلق به آن بوده است، آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم باشد، ثبت می گردد و نشان دهنده رد برجای مانده از او در آنجا خواهد بود.

طراحی نشانه یکی از مهمترین تخصصهایی بسیار  رایج و منحصر به فرد در طراحی های گرافیکی است و سابقه طراحی نشانه به قرن هایی بسیار بسیار دور مربوط خواهد شد، آنجا که انسانهای اولیه برای انتقال مفاهیم و نقل قول های هدفمند خود مثلا: شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ثبت می کردند و هر کجا آن علامت را افراد هم قبیله ای می دیدند، مفهوم واحدی را به مخاطب و بیننده انتقال میداد.از تحولاتی بسیار عظیم مربوط به ثبت نشانه ها و آرم ها در دیواره غارها این بودکه حروف و به تبع آن خط اختراع شد. از این رو مطالعه ی آشنایی با انواع سبک های لوگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی مانند می باشد که توسط سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای ایجاد تمایزی بسیار غظیم خود از دیگران در دید عموم، استفاده ی بسیار فراوانی میشد، از این جهت آشنایی با انواع سبک لوگوبسیار حائز اهمیت می باشد. لوگوها یا تماما گرافیکی می باشند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده هستند ( لوگوتایپ یا ورد مارک)در دوران حروفچینی با فلزاتی بسیار داغ، لوگوتایپ، مجموعه ای از فونت ها و کاراکترها می بوده است. در دوران کنونی که عصر بسیار قوی ارتباطات و غول های تبلیغاتی است، لوگوی یک شرکت، اغلب مترادف با مرغوبیت یا برند شرکت شناخته شده است.

  • لوگو مونوگرام

علائم اختصاری، مونوگرام یا Letter mark لوگویی می باشد که فقط بر پایه ی تایپوگرافی طراحی می شود. مونوگرام ها معمولا می تواند شامل حرف اول یا چند حرف اول و یا خلاصه حروف اسم تجاری یک شرکت یا کمپانی باشد که به صورت یک علامت اختصاری طراحی می گردد، اصل سادگی در طراحی لوگو مونوگرام، بسیار بسیار مهم و قابل توجه می باشد.

لوگو هایی که به صورت مونوگرام طراحی بشوند بیشتر آنها لوگوهایی بسیار خلاقانه و جذاب هستند. دلیل این موضوع نیز ذاتا در خود مونوگرام بصورت خیلی بدیهی وجود دارد، به این شکل که لوگوهای مونوگرام همواره دست بازی را به طراح لوگو بکارگیری عنصر خلاقیت های بسیار زیادی می دهد. هیولت پاکارد (HP)، جنرال الکتریک، IBM، ناسا و مک دونالد نمونه لوگوهایی هستند که در سبک مونوگرام طراحی شده است.

  • لوگو سه بعدی

لوگو های سه بعدی و یا 3D  به لوگوهایی گفته می شود که پایه طراحی آن از بعد تشکیل شده باشد و از تمام قواعد پرسپکتیو نیز تبعیت کند. دنیای طراحی سه بعدی جذابیت بصری بسیار زیادی را برای هر شخصی به وجود خواهد آورد. در این سبک از طراحی لوگو، ممکن است یک لوگو تصویری به یک لوگو سه بعدی تبدیل کنند و یا یک تایپوگرافی نیز به همین شکل به یک طرح سه بعدی تبدیل کنند و یا هر دو ی آن ها می توانند در یک لوگو ترکیبی باهم سه بعدی شوند و این بستگی به خلاقیت طراح گرافیک لوگو دارد همچنین به شناخت مخاطبان و خواسته کارفرما، نیز بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

انواع طراحی لوگو

لوگو های سه بعدی اغلب برای شغل های کلاسیک و رسمی به کار گرفته می شد، ولی امروزه می توانید این لوگو های جذاب را در هر زمینه ای که فکرش را بکنید مشاهده کنید. از لوگو کمپانی هایی همچون یونیورسال گرفته تا فایرفاکس، همه شامل این دسته از لوگوهای خاص شده اند. خاص بودن و جذابیت بصری بسیار بالای لوگو های سه بعدی موجب شده است که در دنیای امروزی این سبک از طراحی جزو ترند های طراحی لوگو در سال های اخیر قرار دهند. البته لازم به ذکر می باشد که این لوگو ها صرفا در نرم افزار هایی با فضای سه بعدی طراحی نمی شوند. بسیاری از طراحان هستند که با استفاده از فضای دو بعدی و با علم بر قانین فضای سه بعدی اقدام به طراحی لوگو مدنظر خود می کنند. چه بسا لوگوهایی به این سبک طراحی شده اند که بسیار جذاب تر از لوگوهای سه بعدی بوده اند.

  • لوگو مینیمال

ارائه بیشترین مفهوم با حداقل های گرافیکی، وظیفه لوگو مینیمال یا Minimal است. امروزه طراحی مینیمال به عنوان یک روش برای پیاده سازی لوگو شده است. در طراحی مینیمال سعی بر این است که با حداقل ترین و ساده ترین شکل ممکن، یک لوگو متناسب و زیبا برای یک کسب و کار طراحی گردد. باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که سادگی بیش از حد لوگو نباید به زیبایی آن آسیب بزند. می توان از لوگو نشنال جئوگرافیک به عنوان معروفترین لوگو مینیمال یاد کنیم.

  • لوگو امبلم

یک لوگو امبلم یا Emblem از یک نوشته یا یک فونت درون یک شکل یا آیکون تشکیل شود. این سبک از طراحی در طراحی لوگو، تصاویر و شمای فانتزی زیبایی را برای کسب و کار شما خلق می نماید. لوگوهای امبلم به دلیل چشم نوازی و خاص بودنشان تاثیر بسیار قابل توجهی را بروی مخاطبان دارند. از این رو این نوع و سبک از طراحی لوگو، آن بیزینسی که تاثیر قابل توجهی روی مخاطب را خواهد داشت، به بهترین شکل نمایش می دهد. لوگو هارلی دیویدسون و لوگو بسیار معروف و ارزشمند استارباکس از جمله لوگو هایی می باشند که به سبک امبلم طراحی شده اند.

  • تاپیو گرافی

یکی از دیگر انواع سبک های لوگو می باشد که نام دیگر آن لوگوی نوشتاری نیز بوده است. اساس این نوع لوگو  که از نامش هویدا می باشد بر پایه‌ی نوشته می باشد. تایپوگرافی نوعی از مهارت طراحی در حوزه ی گرافیک می باشد، که توسط متخصصین طراحی لوگو انجام می‌ شود، طراحان در تایپوگرافی به طرح‌بندی و سبک نوشتار متنی بسیار متناسب با هر حرفه‌ای توجه  ای بسیار خاص می‌کنند. لوگوی نوشتاری انواع بسیار مختلفی را داشته است و از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. برخی از آنها  بسیار پیچیده و بسیار مفهومی‌تر می باشند و مخاطب باید برای فهمیدنشان تأمل خیلی زیاد و  بیشتری را دارد، ولی برخی دیگر از لوگوهای نوشتاری به سادگی قابلیت این را دارند مفهوم مورد نظر برندشان را  به خوبی منتقل نمایند.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو در اصفهان

انواع طراحی لوگو
  • لوگوهای کلاسیک

لوگوی کلاسیک یکی از انواع سبک های لوگو در گرافیک دیزاین می باشد در این نوع و مدل لوگو از فونت‌های بسیار مختلف، تصاویر و نمادها برای معرفی برند در جهت توسعه ی  کسب و کار بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. سادگی از ویژگی‌های یک لوگوی حرفه ای و بسیار موفق می باشد اما لوگوی کلاسیک در ظاهر بسیار شلوغ و درهم باشد و به همین خاطر شانس بسیار کمتری برای ماندن در ذهن مخاطب را ایجاد می  کند؛ دقت نمایید: لوگوی «لیورپول» و «هارلی دیویدسون» از دسته لوگوهای کلاسیک و معروف می باشند. از نمونه ایرانی این لوگو می‌توان به لوگوی باشگاه فرهنگی ورزشی «شهر خودرو» اشاره ای داشته باشیم.

  • لوگوهای انتزاعی

یکی دیگر از انواع سبک های لوگو، لوگوی انتزاعی می باشد. تصاویر به کار رفته در لوگوی انتزاعی، تصویری عینی و حقیقی نمی باشد. در نتیجه مخاطب با نگاه اول متوجه مفهوم  نخواهد شد. در این نوع از لوگوها می‌توان از هر شکل هندسی که فکرش را بکنید  استفاده نمایید. از مزیت‌های بسیار معم و کاربردی استفاده از لوگوی انتزاعی این می باشد که چنین طرحی، مخاطب را تنها به یک تصویر و ذهنیت محدود نمی‌ نمایید و برخلاف دیگر لوگوها که روی مفهومی بسیار خاص متمرکز می شوند، دست مخاطب را برای برداشت از مفاهیم باز می‌گذارد.  دقت نمایید: برندهای «نایک» و «آدیداس» از جمله برندهایی می باشند که از لوگوهای انتزاعی برای معرفی خود به جهان تبلیغات و کسب و کار ها استفاده ی بسیار فراوانی کرده اند. از نمونه ایرانی این لوگوها می‌توان به لوگوی «دانشگاه آزاد اسلامی» می توانیم اشاره ای داشته باشیم.

  • لوگو مسکات

مسکات یا Mascot یک شخصیت می باشد. شخصیتی که قرار است بیانگر و نشان دهنده کسب و کارتان شود. شخصیتی که بصورت رو در رو می تواند با شما ارتباط بگیرد. این شخصیت های استفاده شده برای لوگو می تواند شامل انسان، حیوان و حتی اشیا نیز باشد. یک شخصیت ساده و تصویر سازی شده که بسایر مناسب طراحی لوگو برای شرکت هایی است که به دنبال ایجاد یک فضای سالم برپایه کودکان و خانواده و حتی خارج از این چارچوب نیز هستند. لوگو مسکات به علت سبک کارتونی و رنگارنگی که دارند، اغلب بسیار سرگرم کننده هستند. از لوگو KFC می توان به عنوان معروف ترین لوگو مسکات نام برد.البته لوگوهایی مانند چیتوز و چاکلز نمونه های ایرانی این سبک از طراحی لوگو می باشد.

  • لوگو تصویری

علائم تصویری، سمبل، آیکون، پیکتوگرام یا Pictorial mark ها ترکیب بندی بر پایه ی تصویر گرافیکی طراحی می شوند. سبکی که بیشتر شامل آیکون ها و یا شمایل گرافیکی است. این نوع لوگو ها انتخاب های بیشتری را در طراحی به کارفرما و طراح در جهت مفهوم سازی و زیباسازی لوگو می دهد. همواره تصاویر ابتدایی ترین و سریع ترین راه انتقال مفهوم از زمان هایی دور تا امروز بوده است.

نقش آبرنگ بهنرین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله انواع طراحی لوگو : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید