08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای

5/5
مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای

مراحل طراحی لوگو به صورت حرفه ای

برای مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای ، چیزهایی فراتر از برخی رنگ ها، فونت های فانتزی و جلوه های گرافیکی مورد نیاز است. لوگو هویت یک کسب و کار و نیاز به ایجاد یک ایده را نشان می دهد. ایجاد ایده و شروع طراحی لوگوی گرافیکی نیاز به تخصص و حرفه دارد و کار آسانی نیست. ایجاد یک لوگو نیاز به تفکر انتقادی، کیفیت بصری و برنامه ریزی دارد. به عبارت ساده تر: هنگام تماشای سریال های مورد علاقه خود یا داشتن یک مکالمه دوستانه نمی توانید به ایجاد یک لوگوی حرفه ای نزدیک شوید.

لوگوی شما در اصل چهره برند شماست و باید به درستی طراحی شود. اکثر مردم لوگوی شما را به عنوان اولین تصویر برند شما می بینند و با دیدن آن تصمیم می گیرند که به شما اعتماد کنند یا خیر. از آنجایی که طراحی لوگو بصورت حرفه ای یک فرآیند چند مرحله ای است. و هر مرحله باید به طور کامل انجام شود. این مقاله را آماده کرده ایم تا اگر طراح هستید بدانید برای طراحی لوگوی حرفه ای چه مراحلی را باید طی کنید؛ با ما همراه باشید تا مراحل طراحی لوگوی حرفه ای را با هم مرور کنیم.

چرا باید باید با مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای آشنا شویم؟

همانطور که تا حدودی اشاره شد مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای نیاز به علم تخصصی دارد که طراح لوگو باید بر اکثر مسائل آن تسلط داشته باشد. دانستن زبان تصویر، هویت بصری، اصول طراحی لوگو، هماهنگی اجزای تصویر، تئوری رنگ و روانشناسی رنگ ها، قدرت تحلیل مسئله، ساده سازی و … از مسائل ضروری و حیاتی یک طراح گرافیک در این زمینه است.

دانش طراحی لوگو بصورت حرفه ای این است که فرآیند طراحی لوگو بصورت حرفه ای برای یک برند به طور قابل توجهی با آگاهی از آن سازماندهی شود. این امر به دلیل سازماندهی طرح به گونه ای است که برنامه ریزی و زمان بندی طراحی لوگو و ارائه آن به مشتری به بهترین و صحیح ترین شکل انجام شود. پس از خواندن مقاله مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای متوجه خواهید شد که چقدر برنامه ریزی و زمان بندی برای هر یک از این مراحل آسان تر و آسان تر است.

به طور کلی، شما از قانونی استفاده می کنید که امروزه در بخش های مختلف در زمینه های رشد شخصی و کسب و کار استفاده می شود. قانونی که به شما می گوید وظایف خود را به چند کار کوچک تقسیم کنید تا برنامه و عملکرد مناسبی روی آنها داشته باشید.

مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای و آرم به چه صورت است؟

  • ارزیابی برند

اولین قدم در طراحی لوگو بصورت حرفه ای این است که برند خود را بشناسید و بدانید اهداف کسب و کار شما چیست، این مرحله به عنوان کشف مشتری شناخته می شود. یک لوگو هرگز موثر نخواهد بود مگر اینکه بدانید مردم در مورد برند شما چه فکری می کنند.

بیشتر اطلاعاتی که در مورد یک برند و کسب و کار نیاز دارید در دسترس شماست، اما همیشه مشتریانی هستند که نمی توانند آنچه را که می خواهند بیان کنند یا خودشان نمی دانند و وظیفه طراحان است که این اطلاعات را به دست آورند. طراحان باید برند را عمیقاً بررسی کنند و اطلاعاتی را که کشف می کنند در فرآیند طراحی لوگو خود بگنجانند.

طراحان باید با بررسی و تحقیق در مورد برند احساس مشتریان را نسبت به برند مورد نظر درک کنند و این احساس را با کلمات زیبا بیان کنند. این کار به آنها کمک می کند تا در آینده لوگوی زیباتر و هدفمندتری طراحی کنند.

بیشتر بخوانید مقاله مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای : قیمت طراحی لوگو

مراحل طراحی لوگو
  • تحقیق در مورد کسب و کار و بررسی رقبا

اگرچه مشاوره دقیق و صحبت با مشتری مسیر طراحی و جزئیاتی را که برای تولید لوگو لازم است برای طراح مشخص می کند، اما برای یک طراحی حرفه ای نباید فقط با مشتری صحبت کرد. جدا از صحبت و مشاوره که شرایط آن در مرحله اول ذکر شد، تحقیق در مورد کسب و کار و بررسی رقبا نیز برای طراحی لوگو بصورت حرفه ای مهم است. در این مرحله طراح باید در مورد نوع خدمات، محصولات و فضای کلی کسب و کار تحقیق کند تا ایده های اولیه طراحی را با توجه به شرایط کسب و کار در نظر بگیرد. همچنین بررسی رقبای تجاری از نظر نوع لوگویی که برای معرفی محصولات خود طراحی کرده اند، نقاط قوت و ضعف لوگوی خود و نظر مشتریان در مورد کیفیت کار نیز در طراحی لوگوی حرفه ای برای کسب و کار تاثیرگذار است.

  • فهرستی از مکان هایی که قرار است لوگو در آن استفاده شود تهیه کنید

درست مانند استراتژی برند، فضای فیزیکی و دیجیتالی که لوگو در آن قرار می گیرد نیز باید در طراحی این مورد بررسی و در نظر گرفته شود. این مرحله به مرحله کشف معروف است. اگرچه ممکن است هنوز لیست کاملی نداشته باشید. اما اگر بتوانید در اسرع وقت نحوه استفاده از لوگو را پیش بینی کنید، برای توسعه لوگو بهتر است. تعیین این فضاها و مکان ها می تواند مستقیما روی رنگ، شکل و حتی نرم افزار مورد نیاز برای طراحی لوگو بصورت حرفه ای تاثیر بگذارد!

به عنوان مثال، اگر می خواهید لوگوی خود را روی بیلبوردهای بزرگ نصب کنید، می توانید لوگوهای بزرگتر و دقیق تری طراحی کنید. اگر میخواهید در تیزر های تلویزیونی و کلا در دنیای دیجیتال از آن استفاده کنید میتوانید یک لوگو متحرک چشم نواز داشته باشید. اغلب اوقات طراحان می خواهند برای همه این سناریوها برنامه ریزی کنند.

  • انتخاب سبک لوگو

یکی دیگر از مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای که پس از تحقیقات اولیه انجام می شود، انتخاب سبک لوگو است. سبک های مختلفی برای طراحی لوگو وجود دارد. انتخاب سبک لوگو به نظرات مشتری، نوع محصول و بودجه ای که برای طراحی در نظر گرفته است بستگی دارد. موارد زیر جزو رایج ترین سبک های طراحی لوگو بصورت حرفه ای هستند.

سبک تصویری 

سبک تصویری یکی از محبوب ترین سبک های طراحی لوگو بصورت حرفه ای است. در این سبک از انواع مختلفی از تصاویر، اشکال و نمادهایی استفاده می شود که مربوط به لوگو هستند و یا مفهوم لوگو را نشان می دهند. سبک بصری یک سبک کامل است و اگر درست انجام شود، پیام لوگو را به خوبی منتقل می کند.

سبک نوشتاری 

سبک نوشتاری یکی دیگر از سبک های مورد استفاده در طراحی لوگو بصورت حرفه ای است. این سبک که به لوگوتایپ نیز معروف است، تایپ و نوشتن نام برند با فونت خاصی است. این سبک طراحی بسیار ساده است و در صورت عدم استفاده از آن، طراحی جذابی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید مقاله مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای

سبک ترکیبی 

سبک ترکیبی سبکی است که از لوگوهای بصری و نوشتاری در طراحی خود استفاده می کند. این سبک کاربردی ترین روش برای طراحی لوگو بصورت حرفه ای است و اکثر برندها از آن برای طراحی لوگوی خود استفاده می کنند. مزیت این سبک طراحی این است که درک تصویر برای مشتریان و درک پیام لوگوی نوشته شده برای سایر مشتریان آسان است.

سبک لترمارک 

در نهایت آخرین سبک طراحی لوگو، سبک حروف است که معمولا با یک یا چند حرف از برند با طرحی خاص و معمولا نماد طراحی و اجرا می شود.

  • رسم ایده ها بر روی کاغذ

یک دفتر یا کاغذ بردارید و هر چه به ذهنتان می رسد بکشید. از انجام این کار نترسید، در نهایت اگر آن را دوست ندارید، آن را پاک خواهید کرد. هر ایده ای که در سر دارید را ترسیم کنید تا متوجه شوید که آنها چگونه به نظر می رسند؛ با این کار حتی در حین طراحی، ایده های بیشتری به ذهن شما می رسد و خلاقیت شما را افزایش می دهد. اما نکته مهم دیگر ترسیم طیف وسیعی از مفاهیم به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام طرح قابل اجرا است و کدام نه و این تنها با ترسیم طرح اولیه آن امکان پذیر است.

  • طرح نهایی خود را در نرم افزار برداری طراحی کنید

شما باید یک یا چند طرح اسکچ داشته باشید که بهترین طرح شما باشد. توجه داشته باشید که لازم نیست یک طرح داشته باشید، ممکن است دو یا سه طرحی که روی کاغذ کشیده اید و دوست دارید داشته باشید و تصمیم بگیرید که هر سه آنها را در نرم افزارهای گرافیکی بکشید تا ببینید کدام یک بهتر است. حال نوبت به طراحی این طرح ها با نرم افزار وکتور می رسد. اینجاست که لوگوی نهایی شما واقعا شکل می گیرد.

  • اضافه کردن جزئیات و طراحی دیجیتالی

افزودن جزئیات و طراحی دیجیتال آخرین مرحله در طراحی لوگو بصورت حرفه ای است. رنگ ها و فونت هایی که در مراحل قبلی طراحی انتخاب شده اند و جزییاتی مانند نمادها یا نمادهایی که در نرم افزار طراحی لوگو بصورت حرفه ای وجود دارند باید در این مرحله به لوگو اضافه شوند. افزودن این جزئیات طرح نهایی لوگو را ایجاد می کند. طراحی دیجیتال در برخی موارد تنها انتقال یک طرح کاغذی به سیستم و در برخی موارد ایجاد یک طرح سه بعدی برای بهتر دیدن جزئیات لوگو است.

  • بررسی نهایی

پس از طراحی دیجیتال و قبل از تحویل لوگو، لازم است مشتری بررسی نهایی لوگو را انجام دهد. در بررسی نهایی باید به تمام جزئیات و قسمت های لوگو توجه کنید و آنها را با نتایج مشاوره با مشتری مقایسه کنید تا از مطابقت با نظر مشتری اطمینان حاصل کنید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله مراحل طراحی لوگو بصورت حرفه ای : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید