08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال

5/5
نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال

نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال

نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال مهمترین بخش از  فرآینده فروش کمپانی ها و شرکت ها می باشد که بسیار مهم است. مهمترین عامل فروش محصولات نحوه ی معرفی آنها به خریداران است هرچه حرفه ای تر عمل کنید بهتر فروش می کنید! در ابتدا به تعریفی دقیق برای کاتالوگ دیجیتال می پردازیم:

کاتالوگ دیجیتالی چیست؟

طراحی کاتالوگ­ دیجیتال، طراحی یک رسانه تبلیغاتی الکترونیکی می باشد، که به منظور بازاریابی محصولات، در فضاهای اینترنتی و دیجیتالی ایجاد راه اندازی می شود و با نام ­هایی چون کاتالوگ­ های اندرویدی و کاتالوگ­ های مجازی نیز شناخته می­شود. برای طراحی کاتالوگ­ دیجیتال، به طور کلی از دو روش استفاده می­ کنند: اینکه طراحی کاتالوگ دیجیتالی به شرکت­های تخصصی موجود در این حوزه واگذار می­ شود و دوم اینکه با استفاده از نرم افزار­های موجود در این حوزه و با توجه ایده و خلاقیت شخصی و یا گروهی، طراحی را بنا می کنند.

بیشتر بخوانید: طراحی و چاپ کاتالوگ

همه چیز در مورد نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال را بیان کنید؟

نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال نوعی ویترین کسب و کار حرفه ای به حساب می آید و یکی از مهمترین اقدامات اولیه در شروع هر کار یا تجارتی می باشد. طراحی کاتالوگ دیجیتال حرفه ای در برندینگ بهتر کسب‌وکارتان نقش کلیدی را ایفا می کند. هنگامی که یک کاتالوگ مناسب و هم‌راستا با یک محصول و خدمات کسب و کار شما طراحی شود و بی‌نظیر ارائه بشود، برای مدت زمان قابل توجهی توسط مشتریان نگهداری خواهد شد و سرانجام می‌تواند به فروش برای هر شرکتی کمک مالی کند. اما علاوه بر ماهیت همه‌گیر کاتالوگ، آن‌ها چگونه می‌توانید به یک فرصت برای موفقیت برندینگ محصولات تبدیل شوند؟ در هر پروژه طراحی کاتالوگ دیجیتال موفق در جهان صفاتی وجود دارد.

اساسی ترین نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال چیست؟

حال اگر شما قصد طراحی کاتالوگ دیجیتال را دارید و یا اگر مایلید که کاتالوگ دیجیتال طراحی شده از محصولتان را ارزیابی نمایید. لازم است که به نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال ارائه شده در ذیل توجه داشته باشید:

نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال

ارائه طراحی مخاطب محورانه از محصول:

اولین و اساسی ترین نکته برای طراحی کاتالوگ دیجیتال این است که: کاتالوگ خود را از نظر مخاطب، رده سنی، گروه جنسیتی  مورد بررسی قرار دهید. سوالاتی که شما باید در اینجا، به پاسخ آن برسید از قرار زیر است:

  • آیا محصول من به درستی در این کاتالوگ معرفی خواهد شد؟
  • آیا جامعه هدف در طراحی محصول را مورد توجه قرار می دهد؟
  • آیا مخاطبان محصول، نیاز خودشان را در این کاتالوگ پیدا می کنند؟
  • آیا این کاتالوگ، قابلیت آن را دارد که محصول ما را به نیاز، و خواست مخاطب، تبدیل سازد؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات شما باید به شناخت خوبی از جامعه هدف و محصول خود و نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال برسید.

آماده ­سازی عناصر مختلف طراحی به صورت جذاب:

دومین نکته ی اساسی طراحی کاتالوگ دیجیتال در مرحله دوم  در شرح ذیل می باشد: باید عناصر مختلف موجود در طراحی کاتالوگ دیجیتال را به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت، آماده سازی کنید. در انجام این کار لازم است که تصاویری نوآورانه، خلاقانه و با کیفیت از محصول خود را خلق نمایید. محتواهای نوشتاری زیبا بیافرینید و عناصر شنیداری جذاب باشند!

همچنین باید به یک ایده نوآورانه، جذاب و منحصر به فرد دست پیدا کنید، و با ایجاد یک طراحی هدفمند، محصول خود را به شیوه ای زیرکانه معرفی کنید. برای انجام شدن لازم است:

  • رنگ ­ها را به خوبی بشناسید و میان آن­ها تناسب(هارمونی)  قوی را ایجاد کنید.
  • از استفاده از عناصر خسته کننده ی بصری اجتناب کنید.
  • از عکس­ های با کیفیت و با وضوح بالا استفاده کنید.
  • از شلوغی و به هم ریختگی در ارائه محتوا جدا پرهیز کنید.

 

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال

توجه ویژه به شروع مطالب

سومین نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال: یک مطلب جذاب را شذوع کنید زیرا: شروع یک مطلب تأثیر بسیار مهمی در جذب مخاطبان خواهد داشت. و در واقع تنها زمانی است، که شما می توانید مخاطب را وادار به ادامه توجه به مطالب خود بکنید. حتما برای یک شروع خوب و حرفه ای، لازم است بهترین محصولات خود را در ابتدا معرفی نمایید.

لازم به ذکر است، به نکات ویژه محصول خود مثل ویژگی­ های ممتاز محصول توجه کنید. و نکات ویژه در فروش محصولات مثل وجود تخفیفات، محصولات تازه، تولید محدود و محصولات ویژه تأکید کنید. این عناصر، در جذب مخاطب و فروش بیشتر بسیار موثر خواهند شد، در طراحی کاتالوگ دیجیتال باید مورد توجه ویژه طراح قرار گیرد. و با عناصر گرافیکی مناسب نمایش داده بشود.

کاتالوگ دیجیتال و کمک به زمینی سر سبزتر حقیقت دارد؟!

 جدایی از اینکه  استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی نیاز جامعه امروز ما شده است؛ همه ی ما باید باید در راستای ایجاد سبک زندگی سالم­ تر و محیط زیستی بارور استفاده از کاتالوگ دیجیتال مورد بهره برداری قرار گیرد. مصرف بیشتر کاغذ و استفاده از فرآورده ­های کاغذی، چه به صورت کاتالوگ یا هر چیز دیگری، مانع از تحقق این هدف برای آیندگان خواهد بود.لذا به احترام زمین و برای جلوگیری از قطع درختان استفاده از کاتالوگ­های دیجیتال را جایگزین کاتالوگ های کاغذی کنیم تا به زمینی سرسبزتر و سالم تر کمک نماییم.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

نکات طراحی کاتالوگ دیجیتال

مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال را نام ببرید؟

از اصلی ترین مزایای طراحی کاتالوگ می توان موارد زیر را نام برد:

  • معرفی برند و برندسازی: برندسازی یکی از بزرگترین محصولات و نتایجی می باشد که از ارائه کاتالوگ های دیجیتال حرفه ای، به دست خواهید آورد. در واقع زمانی که این ارائه به درستی و طبق اصول و استانداردها صورت گرفته شود و مشتریان و بازار هدف پیش از آن به درستی روانشناسی شده باشند، نتیجه اصلی و کلی به جز فروش محصول و خدمات، برندسازی و تقویت حرفه ی برندینگ شما خواهد بود.
  • معرفی محصولات و خدمات: در کاتالوگ های دیجیتال، به خوبی می توان محصولات و خدمات را لیست کرده و آن ها را به بهترین شکل معرفی کرد. هدف غایی از تمام این روش ها و به کار بردن ابزارهای تبلیغاتی، رسیدن به سطح بالاتری از عدد فروش است و این موضوع با یک ارائه درست به شکل چاپی یا الکترونیکی، به راحتی میسر خواهد بود.
  • جذب مشتریان: با توزیع صحیح کاتالوگ های دیجیتال به جایگاه های مختلف در بازار هدف، می توان به بهترین شکلی به جذب مشتریان و تبدیل مخاطبان عالی به مشتریان معمولی و پس از آن تبدیل مشتریان معمولی به مشتریان وفادار، اقدام کنید.
  • بالا بردن نرخ تبدیل: بالا بردن نرخ تبدیل به معنای تبدیل توجه مشتریان به خرید واقعی و سفارش خدمات و جلب اعتماد است. این رسالت اصلی کاتالوگ دیجیتال است که توجه و نظر مشتریان را به شکلی به خود جلب کند که بتوان بهترین بهره برداری را از آن داشته باشند.

به طور خلاصه می توان نوشت:

  • حمل آسان و سبک و در دسترس بودن
  • شفاف بودن مطالب و تصاویر و ملموس بودن محصولات
  • ترکیب شدن تصویر و متن و دادن شناخت بیشتر
  • امکان انتخاب بهترین گزینه برای مخاطب
  • انتقال اطلاعات سریع و در دسترس بودن

عناصر مهم موجود درطراحی کاتالوگ دیجیتال چیست؟

بر اساس آنچه که بیان کردیم، توجه کنید در طراحی کاتالوگ دیجیتال موفق، باید عناصر مختلفی را مد نظر بگیرید:

  • نام محصول را شفاف اعلام کنید.
  • جنبه ­های بصری بسیار مهم می باشد.
  • توضیحات کوتاه باشند.
  • مشخصات محصول را صادقانه بیان کنید.
  • اطلاعات تحویل و تخفیف­ ها را کاملا مشخص کنید.
  • بیان مشخصات و اصل فنی را بیان کنید.
  • وجود پیوند­ها برای سهولت در دسترسی را رایج کنید.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید