08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نکات طراحی استند تبلیغاتی

5/5
نکات طراحی استند تبلیغاتی

نکات طراحی استند تبلیغاتی

در این مقاله به بررسی موضوع نکات طراحی استند تبلیغاتی پرداخته میشود. امروزه یکی از مواردی  که توجه مشاغل را بخود جلب کرده  است، برندینگ می باشد. چرا که هر چه بهتر  به اقشار جامعه شناسانده شوید، حتما در کسب و کار خود موفق تر خواهید بود.

حضور در نمایشگاه ها، در برندینگ یک فرصت فوق العاده به شمار می آید، چرا که هم باعث معرفی خدمات و محصولات شما به افراد شده و هم امکان آشنایی با رقیبان برایتان فراهم خواهد شد و امکان استفاده از تجارب آن ها را دارید. یک استند تبلیغاتی، اگر به درستی طراحی شود پیغام رسان خوبی برای محصول و خدمات شما خواهد بود.

تبلیغات به معنای رساندن کلمات خوب به مشتریان فعلی و بالقوه هست. طبیعتاً برخی از روش های تبلیغات مؤثرتر بوده و به افراد بیشتری میرسد ، مثل  تلویزیون. با این حال، روند اینکه روش‌های مؤثرتر گران‌تر هستند.

یک تبلیغ خوب و جذاب  به یاد ماندنی است و مردم تمایل دارند آنچه را که به یاد دارند بخرند. علاوه بر این، وقتی مردم ترکیبی از تصاویر، موسیقی، اکشن، دیالوگ و صداهای تبلیغاتی  رو دوست دارند ، آن را با شخصیت خاصی که تبلیغ به آنها منتقل می کند مرتبط می کنند. اینجاست که قدرت برندسازی نهفته است .

یکی از فضاهایی که روزانه افراد زیادی رو به خودش جذب می کند فضاهای تجاری هستند که با استفاده از دکوراسیون داخلی خود می توانند به تبلیغ محصول و یا خدمات فروشگاه های داخل کمک زیادی کنند .میتوانیم این نتیجه را بگیریم که رابطه ای مستقیم بین طراحی و دکوراسیون داخلی فضای تجاری و تبلیغات فروشگاه ها وجود دارد هر چه این طراحی جذاب تر باشد افراد بیشتری را به خود جذب می کند و در آخر به یک نتیجه مشترک ، افزایش کسب و کار و بهره وری می رسند.

استندها دارای قابلیت‌های فراوانی اند و در کسب و کار تأثیرگذارند. به چندین مورد از مزایای نکات طراحی استند تبلیغاتی برای کسب و کار اشاره می کنیم:

  • ارائه ی کسب و کار به شکل خاص
  • توانایی استفاده در کنفرانس‌ها و  نمایش ها
  • توانایی استفاده در هتل‌ها، مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای  
  • قابلیت  استفاده در  سمپلینگ به جهت تبلیغ نمونه‌ غذاها و نوشیدنی‌ها
  • سودهی  و افزایش درآمد  
  • بهبود کسب و کار و برند
  • دو طرف استند قابل استفاده می باشد
  • اقتصادی و مقرون به صرفه
  • حمل آسان
  • تنظیم ارتفاع بر اساس نیاز
  • متنوع بودن ابعاد و طراحی آن
  • امکان طراحی بر پایه  نیاز بازار
  • استفاده در فضاهای باز و بسته
  • استفاده در محیط‌ بزرگ و کوچک
  • معرفی محصول به شیوه‌ی کم‌درآمد اما اثر بخش برای مشتری

بیشتر بخوانید مقاله نکات طراحی استند تبلیغاتی : طراحی و چاپ کاتالوگ

نکات طراحی استند تبلیغاتی

فنی ترین نکات طراحی استند تبلیغاتی :

  1. وضوح فایل بایستی حداقل 300پیکسل در اینچ باشد.
  2. اندازه فایل بصری باید با اندازه محصولات ما همسان باشد.
  3. سیستم رنگی باید 4کاناله باشد.(Mode=CMYK)
  4. محدوده غیر ایمن: از هر طرف کار حداقل 5میلی متر یا همان نیم سانتی متر رعایت شود. یعنی قرارگیری متن،عناصر، لوگوها، تصاویر در فایل باید به گونه ای باشد که وقتی محصول نهایی برش زده می شود، تصاویر و نوشته ها دست نخورده باقی بمانند بهمبن علت از طرفین 5میلی متر راخالی می کنیم و رنگ پس زمینه را تا انتهای فایل از هر طرف ادامه می دهیم تا پس از برش قسمتی از محصول بدون رنگ باقی نماند.
  5. بعلت احتمال عدم تقارن از قرار دادن حاشیه در کناره های کار خودداری کنید.
  6. از استفاده از فونت ریز تر از 6پوینت بدلیل ناخوانایی خودداری نمایید.
  7. توصیه می شود پیش از چاپ، یک نمونه کوچک سیاه و سفید یا برروی اقلام باطله با ابعاد واقعی، چاپ کنید تا از چگونگی نمایش نهایی و نسبت های آن آگاه شوید.
  8. برای نوشته‌ها و عناصر سیاه کوچک حتما از سیاه تک رنگ (C:0 M:0 Y:0 k:100) استفاده کنید.
  9. در نظر بگیرید که ساختار تولید و بازنمایی رنگ ها در نمایشگر با چاپ کاملا متفاوت است. رنگ هایی که در کامپیوتر، موبایل و تبلت مشاهده می کنید، تفاوت محسوسی با آنچه چاپ خواهد شد دارند.
  10. تکنیک های چاپ افست و دیجیتال با هم متفاوتند به همین دلیل رنگ های نهایی یک محصول واحد در هر یک از این دو روش اختلافی نسبی با هم دارند.
  11. تاثیر کاغذهای مختلف برای بروشور و جنس های متفاوت برای استند، فرق می کند.

نکات طراحی استند تبلیغاتی بیلبورد (نوعی استند تبلیغاتی)

بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی در ابعاد بزرگ هستند که به صورت  بولد در معرض دید جامعه قرار می گیرند. طراحی بیلبورد تبلیغاتی با هدف تقویت کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی انجام می شود .در فضای محیطی و معابر شهری و برون شهری در معرض دید جامعه قرار می گیرند. اصولاً بیلبورد‌ها را در ابعاد بزرگ و در میادین، اماکن تجاری، بزرگراه ها و اتوبان ها یا هر محلی که بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد نصب می‌کنند.

در طراحی استند و  بیلبورد تبلیغاتی  از چه عناصر بصری استفاده می‌شود؟

  • آرم یا لوگو :

لوگو یکی از نکات طراحی استند تبلیغاتی میباشد. از المان‌های مهم بکاربرده شده در طراحی بیلبورد،  است. طراحی استند  با هر هدفی که باشد نیاز به استفاده از لوگو برای معرفی بیزینس خواهد بود. استفاده از لوگو در سایز معقول با ابعاد استند، یکی از نکات مهم در طراحی استند است. مطمئناً هرقدر متن یا تصویر جذابی ارائه کنید در صورتی که لوگوی شما در ذهن مخاطب ثبت  نشود، تبلیغ شما به هدف نمی‌رسد.

برای این که لوگوی شما در ذهن مخاطب بیشترین ماندگاری را داشته باشد باید سایز مناسبی برای آن در نظر بگیرید. نه باید انقدر بزرگ  و اغراق آمیز باشد و نه باید آنقدر کوچک باشد که مخاطب آن را در نگاه اول نبیند. محل قرار گیری لوگو در طراحی استند، حائز اهمیت است. معمولا بهترین مکان برای قرار دادن لوگو در طراحی استند، بالا و سمت چپ طرح است.

بیشتر بدانید مقاله نکات طراحی استند تبلیغاتی : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

نکات طراحی استند تبلیغاتی
  • شعار تبلیغی استند

شعار تبلیغی نیز یکی از نکات طراحی استند تبلیغاتی میباشد. شعار تبلیغی در واقع هدف و آرمان برند شما را در بر می‌گیرد. با استفاده از شعار تبلیغاتی باید مزیت رقابتی محصولات یا خدمات خود را بیان کنید. این که چه چیزی شما را از دیگران متمایز می‌سازد دقیقاً همان نکته‌ای است که باید در شعار تبلیغاتی خود به آن اشاره کنید. شعار تبلیغاتی باید تأثیرگذار، واضح و روشن، خلاق باشد. ضمن این که یک شعار تبلیغاتی باید کوتاه و صریح باشد و بتوانید در ذهن مخاطب جای گرفته و ماندگار شود. انتخاب فونت و رنگ مناسب برای شعار تبلیغاتی و محل قرارگیری آن هنگام طراحی استند نیز مهم است.

  • عکس های با وضوح بالا و خلاق

استند ها را نمی‌توانید فقط به کمک متن پر کنید. استفاده از عکس و تصاویر با کیفیت بالا و مناسب تا حد زیادی به جذب شدن مخاطب به استند شما کمک خواهد کرد.اکثر اوقات یک استند تبلیغاتی تنها در مدت چند ثانیه قابل مشاهده است. پس نمی‌توان از متن طولانی برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب استفاده کنید. اینجاست که عکسهای باکیفیت اعم از تبلیغاتی و خلاقانه کمک می کنند پیام خود را به شکل بصری منتقل کنید. استفاده از عکس های خلاقانه و جذاب مخاطب را ترغیب می‌کند تا توجه بیشتری به استند تبلیغاتی شما نماید.

حتی اگر از عکس زمینه سفید محصول استفاده می کنید باید با زاویه و نورپردازی ویژه ای تهیه شده باشد. کیفیت عکس ها برای طراحی استند های تبلیغاتی که ابعاد بسیار بزرگی دارند بسیار مهم است. برای تهیه عکس های با کیفیت لازم است از تجهیزات و عکاسی حرفه ای استفاده شده باشد.

  • متن تبلیغاتی استند

در نکات طراحی استند تبلیغاتی متن تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. فرصت در استند تبلیغاتی برای تأثیرگذاری روی مخاطب بسیار کم است. اکثر استندهای  تبلیغاتی در معابر پرتردد قرار می‌گیرند بنابراین تنها ۷ تا ۱۰ ثانیه برای دیده شدن فرصت دارد. به همین دلیل متن های تبلیغاتی و توضیحات طولانی جایی در آن ندارند. باید از متون تبلیغاتی کوتاه، صریح استفاده شود. متن هایی که به سرعت اطلاعات مدنظر شما را به بیننده منتقل کند.

  • اطلاعات تماس

یکی از نکات طراحی استند تبلیغاتی ثبت اطلاعات تماس میباشد. درج اطلاعات تبلیغ دهنده در استند یکی از نکات مهم در طراحی آن است. انتخاب نوع فونت، سایز و رنگ مناسب از موارد مهم برای درج اطلاعات برند است. در واقع اطلاعات تماس راه ارتباطی مخاطب با شما است. پس این راه باید در معرض دید او قرار گیرد. البته گاهی اوقات در کمپین های تبلیغاتی هوشمند هیچ راه ارتباطی در بیلبورد درج نمی شود. اینکار برای ترغیب و پیگیری مخاطب برای تبلیغات بعدی انجام می شود.

بیشتر بخوانید مقاله نکات طراحی استند تبلیغاتی : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

نکات طراحی استند تبلیغاتی

  • رنگ

رنگ ها یکی از مهم ترین و اثربخش ترین آیتم ها در جذب مخاطب و نکات طراحی استند تبلیغاتی هستند. دانستن روانشناسی رنگ ها تا حد زیادی روی جذب مخاطبین تاثیر می‌گذارد. استفاده از رنگ های متناسب با موضوع استند می‌تواند تا حد خوبی به شما کمک کند. مثلا رنگ قرمز تا حد زیادی به بالا بردن اشتها کمک می‌کند و برای موضوعاتی مانند تبلیغ غذا و یا رستوران مناسب است.

  • نوآوری

نواوری یکی از نکات طراحی استند تبلیغاتی است. خلاقیت عاملی است که موجب تمایز طرح استند شما از سایری و در نتیجه جذب مخاطبین به آن می‌گردد. اگر استند طراحی شده، ظاهری خلاقانه نداشته باشد، توجه هیچ کس را نیز به خود جلب نخواهد کرد و به این ترتیب تنها باعث هدر رفتن هزینه تبلیغات خواهد شد.

  • نظم

نظم نیز یکی از نکات طراحی استند تبلیغاتی میباشد. استند های بی قاعده که بدون هیچ برنامه ریزی خاصی طراحی شده اند جذابیت چندانی نخواهند داشت. طراح استند باید بتواند از نظم در جهت زیبایی استفاده نماید.

استند را تنها نگذارید!

یکی از نکات طراحی استند تبلیغاتی تنها نگذاشتن استند میباشد. خبرگان تبلیغاتی  بر این باورند که ظرفیت استند بیشتر از آن است که به تنهایی، در گوشه ای مهجور بماند. به خصوص وقتی هدف ما از تهیه استند حضور موثرتر در نمایشگاه‌ها است. به بیان دیگر، اگر یک استند را با میزکانتر، پاپ آپ، کاتالوگ، بروشور و سایر سازه‌های نمایشگاهی مراه کنید، بدون شک نتیجه ای شگفت انگیز خواهید دید.

کار خود را ارزیابی کنید

یکی دیگر از نکات طراحی استند تبلیغاتی ارزیابی کار خود است. پس از چاپ استند کار شما تازه آغاز می شود. در صورتی که توانش را دارید، یک تیم را مامور ارزیابی قدرت استند کنید. از آن ها بخواهید تا در صورت امکان یک جامعه آماری از مخاطبان تشکیل دهند و نظر آن ها را درباره رنگ، نوشته ها، لوگو و مولفه هایی از این دست دریافت کنند. با در ایجاد این بانک اطلاعاتی، شما به مرور زمان طراحی خود را خواهید شناخت و استندهایی تاثیرگذار تولید می کنید.

بیشتر بدانید مقاله نکات طراحی استند تبلیغاتی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

نکات طراحی استند تبلیغاتی

هنگام سفارش یک استند باید توجه داشته باشید که کیفیت متریال استند در صورتی که طراحی آن جذابیت کافی را نداشته باشد تاثیرگذاری خاصی نخواهد داشت.طراحی صحیح استند تبلیغاتی، اهمیت بسیار زیادی دارد به خصوص که معمولا این استند ها در مکان های شلوغ قرار می‌گیرند باید به گونه ای طراحی شوند که توجه مخاطبان را به خوبی به خود جلب نمایند.

ابعاد استاندارد استند:

معمولا، برای انواع استند، از سایز های استاندارد زیر استفاده می‌شود:

  • ۹۰*۲۰۰
  • ۱۰۰*۲۰۰
  • ۶۰*۱۶۰
  • ۸۵*۲۰۰
  • ۹۰*۲۰۰
  • ۱۷۰*۶۰                                  

برای آن که تبلیغاتتان نتیجه موثری داشته باشند باید سراغ مراکزی بروید که طراحی و چاپ این استند ها را به بهترین شکل ممکن و با بالاترین کیفیت انجام دهند. به این منظور خوب است پیش از نهایی کردن تصمیم، نگاهی نیز به رزومه آن مرکز بیندازید و از کیفیت طرح های سابق آن مجموعه آگاه شوید تا بتوانید انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید.

تعرفه‌ ی استندها

استند با توجه به نوع آن، ابعاد، طرح و غیره ازنظر قیمتی با یکدیگر متفاوت می شود. هرچقدر کیفیت چاپ بهتره بوده و جنس و متریال مرغوب‌تر باشند، قیمت نیز به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد. به همین جهت نمی‌توان قیمت ثابتی را برای استندها در نظر گرفت. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد طراحی گرافیک هم بسیار کمک می‌کند تا طراحی ما مناسب‌تر و چشم‌نوازتر باشد و همین مورد می‌تواند بر قیمت نهایی تاثیرگذار باشد. در جهان امروز این هنر جایگاه خود را به خوب اثبات کرده است. امروزه در تمامی انواع تبلیغات گرافیک لازمه‌ی کار بوده و تمامی بیزینس‌های جهان به این هنر وابستگی دارند؛ بنابراین فراموش نکنید که یک طرحی گرافیکی مناسب در همان ابتدا کمک بسیار بزرگی به دیده شدن برند و محصولات شما خواهد کرد.

بیشتر بدانید مقاله نکات طراحی استند تبلیغاتی : ساعت دیواری تبلیغاتی

نکات طراحی استند تبلیغاتی

نکات قابل توجه قبل از طراحی استند

قبل از طراحی و سفارش باید بررسی کرد که قصد دارید استند را در چه فضایی قرار دهید که با توجه به فضای اختیاری خود استند را سفارش دهید. با توجه به سازمانی که در آن قرارگرفته‌اید رنگ استند خود را سفارش دهید. حتما اطلاعات مهم‌تر را در بالای بنر قرار دهید. سعی کنید در طراحی به نکاتی دقت نمایید تا مشتری با نگاه اول بتواند جذب استند شما شود. با توجه به بودجه‌ی مدنظر و سلیقه‌ی خود و همین‌طور استراتژی بیزینس باید استند و طرح آن را انتخاب نمایید. پس حتما قبل از اقدام به ثبت سفارش و طراحی بنر خود به این نکات مهم توجه نمایید.

انواع گوناگون استند های تجاری

استندهای تجاری انواع گوناگونی مثل چرخشی ، رومیزی ،پلاکسی گلاس ، تلسکوپی ،پاپ آپ،فلزی ، باکس، فلکه ای وجود دارند که میتوانیم در دکوراسیون داخلی فضاهای تجاری با توجه به کاربرد و مکان آنها استفاده کنیم. خیلی از کسب و کارهای موفق در فضاهای تجاری از این روش برای تبلیغ محصول خود و جذب مشتری استفاده می کنند .

خیلی از افراد فکر می کنند که این روش تبلیغ پول هدر دادن است اما با کمی فکر کردن در رابطه با این نوع تبلیغ و اثرات مثبت در افزایش بهره وری کسب و کار میتوانیم به این نتیجه برسیم که این استندها ارزش هزینه کردن را دارند.

مزایا و ویژگی‌های نکات طراحی استند تبلیغاتی در دکوراسیون داخلی فضاهای تجاری

  • استفاده در فضای خارجی و داخلی محیط های تجاری
  • استفاده عنوان یکی از عناصر دکوراسیون داخلی فضای تجاری
  • قابلیت استفاده از دو طرف استند
  • قابلیت طراحی این استندها  براساس نیاز و سلیقه مشتری
  • مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی
  • استفاده طولانی
  • هیچ محدودیتی در نوع فرم و قالب و شکل ندارند
  • میتوانیم در هر فضا و مکانی آنها را بکار ببریم
  • با ایده های نو و خلاقیت و چاپ شعارهای تبلیغاتی میتوانیم به کسب وکار رونق ببخشیم
  • قابلیت نصب، راه اندازی و حمل سریع و آسان آن
  • تنوع در طرح و ابعاد
  • قابل استفاده در مکان‌های کوچک و بزرگ فضای تجاری

بیشتر بخوانید مقاله نکات طراحی استند تبلیغاتی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

نکات طراحی استند تبلیغاتی

 

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید